"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-18' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

حاشيه های خواندنی از ديدار ايران - پرتغال، ايران ورزشی

خارج از چارچوب سبز

چهره نگران دايى
على دايى، كاپيتان تيم ملى كشورمان روى نيمكت ذخيره ها چهره اى نگران داشت. بيشتر به نظر مى رسيد نگرانى او از بابت نتيجه اين ديدار حساس باشد. آنچه ما در چهره كاپيتان ديديم بيشتر نگرانى و اضطراب براى منافع ملى بود تا نيمكت نشينى. اين كه حدس ما بود!

زوم روى صادقى
اميرحسين صادقى (جوانى كه انتظار داشت در بازى ديروز لااقل براى دقايقى به بازى گرفته شود) وقتى لنز دوربين تلويزيون آلمان را متوجه خود ديد سعى كرد ناراحتى اش را تا حدى پنهان كند. در چهره نگران او عرق و تعصب ملى موج مى زد.

ايرانى ها، برنده جنگ سكوها
در نگاه به سكوهاى ورزشگاه والدر اشتاديون آنچه بيش از هر چيز جلب نظر مى كرد، كثرت تماشاگران ايرانى در مقايسه با تماشاگران پرتغالى بود. بيشتر سكوها در اختيار ايرانى ها بود و پرتغالى ها كه كشورشان به لحاظ جغرافيايى در نزديكى آلمان قرار داشت نتوانسته بودند جنگ تصاحب سكوها را از ايرانى ها ببرند.

تشويق كوتاه قد تيم ملى
حسين كعبى كه در نيمه اول مرد اول جنگ هاى فيزيكى ميدان بود و توانست بارها هافبك هاى پرتغال از جمله فيگو و رونالدو را با مشكل روبرو كند، مورد تشويق خاص تماشاگران ايرانى حاضر در ورزشگاه قرار گرفت. تعصب او براى ايرانى هاى حاضر در ورزشگاه قابل توجه بود.

ارمغان براى نصرتى
كمتر كسى فكر مى كرد محمد نصرتى كه بعد از كعبى يكى از بازيكنان درگير تيم ملى در مصاف با هافبك هاى پرتغالى بود بعد از شركت فعال در جنگ هاى فيزيكى بتواند نظر تماشاگران ايرانى را به طور خاصى به خود جلب كند و تشويق آنان را به ارمغان آورد. او بسيار بهتر از بازى قبل ظاهر شد.

كاپيتان عصبى
عصبانيت لوييز فيگو، كاپيتان پرتغال بعد از به زمين خوردن هاى متوالى به قدرى زياد بود كه عده اى از هواداران متعصب اين تيم به نشانه حمايت از او شعارهاى اعتراض آميزى را سر دادند تا به نوعى عرق و تعصب ملى خود را ابراز كرده باشند.

لرزه بر اندام پرتغالى ها
ضربه پاى راست آندرانيك تيموريان در نيمه نخست كه به تيرك عمودى دروازه پرتغال برخورد كرد هم بازيكنان اين تيم را به هراس انداخت و هم هواداران متعصب پرتغالى حاضر در ورزشگاه را كه هياهويشان در ورزشگاه والدر اشتاديون طنين انداز بود و گاه باعث مى شد صداى تشويق ايرانى ها به گوش بينندگان تلويزيونى اين ديدار نرسد.

رونالدوى احساساتى!
بازى احساساتى كريستيانو رونالدو كه در جناح راست با دريبل زنى افراطى همراه بود، مورد اعتراض عده اى از تماشاگران پرتغالى قرار گرفت. آنان با اعتراض خود بر انتقاد تعداد زيادى از منتقدان پرتغالى در خصوص رونالدو صحه گذاشتند.

تعدد مأموران امنيتى
تعداد مأموران امنيتى آلمان كه در ورزشگاه والدر اشتاديون پشت به زمين مسابقه و رو به تماشاگران ايستاده بودند، دور تا دور زمين مسابقه به شكل محسوسى افزايش يافته بود. ظاهراً آلمانى ها به خاطر حساسيت اين مسابقه و سابقه نه چندان خوب هواداران پرتغالى در بازيهاى حساس ملى چنين تدبيرى را به كار گرفته بودند.

ورزشگاه سرخ و سفيد
در يك نگاه كلى سكوهاى ورزشگاه فرانكفورت سرخ و سفيد به نظر مى رسيد. غالب سرخ ها پرتغالى بودند و غالب سفيدپوشان تماشاگران ايرانى. اين گونه به نظر مى رسيد كه در قسمت هايى از ورزشگاه تماشاگران ايرانى و پرتغالى كنار هم نشسته اند.

رقص نوجوان ايرانى
مهرزاد معدنچى وقتى در دقيقه ۶۱ پا به توپ وارد زمين پرتغال شد و مدافع حريف را وادار كرد كه روى او مرتكب خطا بشود (و كارت زرد بگيرد) تعدادى از تماشاگران ايرانى حاضر در ورزشگاه را نيم خيز كرد و تعدادى از آنها را به رقص درآورد. در اين ميان رقص يك نوجوان هموطن با پرچم ايران جالب و ديدنى بود.

گل دكو و رقص پرتغالى ها
دقيقه ۶۳ گل دكو، مدافع بارسلونايى تيم ملى پرتغال تماشاگران ايرانى را در سكوتى فرو برد كه كمتر كسى انتظار آن را داشت. پرتغالى ها با نقوشى كه روى صورت و بازوان خود داشتند رقص هاى ملى خود را روى سكوها به معرض نمايش گذاشتند و جلوه خاصى به ورزشگاه محل برگزارى اين ديدار دادند.

تذكر نماينده فيفا
داور چهارم كه در دقيقه ۶۵ تابلوى تعويض معدنچى را بالا برد، با اشاره نماينده فيفا تابلو را قدرى چرخاند تا شماره ثبت شده بازيكنى كه قرار بود خارج شود مشخص تر باشد. تأخير داور چهارم كه تابلوى تعويضى را بالا برد باعث شد تا هم تعويض ايران با تأخير انجام شود و هم تعويض پرتغالى ها كه در همان دقيقه صورت گرفت.

خشم ايرانى ها
آه از نهاد تماشاگران ايرانى حاضر در ورزشگاه والدر اشتاديون بلند شد وقتى خطيبى در دقيقه ۷۰ فرصت تك به تك با سنگربان حريف را از دست داد.
در اين صحنه كه ايرانى هاى جوان تر را به خشم و ابراز احساسات نه چندان خوشايند وادار كرد، نيمكت نشينان نيز از جا برخاستند.

پرچم هاى خارجى
آويخته شدن پرچم هاى چند كشور از لبه برخى سكوهاى ورزشگاه نشان مى داد كه تماشاگرانى از مليت هاى ديگر هم در ورزشگاه حضور دارند.
پرچم آلمان، ايتاليا، هلند و برزيل در گوشه هايى از ورزشگاه به چشم مى آمد.

عصبانيت برانكو
۱۶ دقيقه پايانى بازى و در حالى كه بازى يك - صفر به سود پرتغال بود، برانكو با عصبانيت به كنار خط طولى زمين آمد و نصرتى را مورد خطاب قرار داد. ظاهراً سرمربى كروات تيم ملى از مدافع ملى پوش كشورمان مى خواست تا در حركات رو به جلوى تيم سهم بيشترى داشته باشد و جالب اينكه برانكو در اين لحظات فارسى حرف مى زد.

پارچه نوشته هايى براى فيگو
در پارچه نوشته هايى كه در طبقه دوم ورزشگاه نصب شده بود، به زبان پرتغالى نوشته هايى به حمايت از ستاره هاى تيم ملى پرتغال به خصوص لوييز فيگو به چشم مى خورد.
اين حاكى از آن بود كه تماشاگران پرتغالى براى بعضى از بازيكنان تيم كشورشان احترام بيشترى قائلند و محبوبيت چند تايى از ملى پوشان تيم شان بيشتر از سايرين است.

۴ خروجى پر از مأمور
ورزشگاه والدر اشتاديون ۴ خروجى بزرگ در طبقه پايين داشت كه باعث مى شد تماشاگران به راحتى ورزشگاه را ترك كنند و به هنگام خروج دچار مشكل حادى نشوند. اين خروجى ها پر بود از مأموران امنيتى آلمان كه برقرارى نظم و انضباط را در دستور كار خود داشتند.

پرتغالى ها و آسودگى خاطر
گل دوم پرتغال كه توسط رونالدو از روى نقطه پنالتى به ثمر رسيد، هواداران پرسر و صداى اين تيم را خاموش كرد. آسوده خاطر شدن آنها از برد تيم شان علت اصلى اين امر بود.

پله ها زرد ماند!
با وجود ازدحام جمعيت در ورزشگاه فرانكفورت حتى يك تماشاگر روى پله هاى زرد رنگ كه مخصوص عبور و مرور تماشاگران بود ديده نشد. اين خود حاكى از انضباط درخورى بود كه مسؤولان برگزاركننده ترتيب دهنده آن بودند.

چهره غم زده شجاعى
هم چهره غمگين مسعود شجاعى در آخرين دقايق بازى روى نيمكت ذخيره ها جلب توجه مى كرد و هم خونسردى محرم نويدكيا كه در حال نوشيدن آب از بطرى يك بار مصرف بود. خونسردى نويدكيا تداعى گر خونسردى او در زمين بازى بود. معلوم نبود درون نويدكياى نيمكت نشين چه غوغايى برپاست.

بازوبند، بيرون زمين!
خروج يحيى گل محمدى از زمين به همراه بازوبند كاپيتانى تعجب بسيارى از تماشاگران حاضر در ورزشگاه را برانگيخته بود. وى پس از برخورد با بازيكن حريف و مصدوميت از ناحيه كتف و همچنين دريافت كارت زرد زمين بازى را ترك كرد و با بازوبند روى نيمكت نشست تا توسط پزشكان تيم ملى درمان شود.

وقت اضافه براى خواندن!
در ۵ دقيقه وقت اضافه نيمه دوم تماشاگران پرتغالى با صبر و حوصله در خور توجه به خواندن سرودها و ترانه هاى محلى مشغول شدند. اين در حالى بود كه ايرانى هاى حاضر در والدر اشتاديون فرانكفورت مغموم فقط نظاره گر بازى بودند.

جاى خالى فيلمبردار جوان
فيلمبردارى يكى از تماشاگران جوان ايرانى كه از ابتداى نيمه نخست با تلفن همراه خود اين كار را انجام مى داد، بعد از اولين گل ايران متوقف شد، او ترجيح داد جايى را كه پشت تابلوهاى تبليغاتى (نزديك به نقطه كرنر در نيمه اول) براى خود دست و پا كرده بود را ترك كند.

دكو و آغوش اسكولارى
اسكولارى بعد از شكست ايران و حتمى شدن صعود تيمش شاگردان خود را در آغوش گرفت و از آنان تشكر كرد.
تشكر خاص سرمربى پرتغال از دكو، رونالدو و پائولتا جلب نظر مى كرد.

بهزاد خداداد از همه بامعرفت تر بود
ديروز تحريره ايران ورزشى يك ميهمان ويژه داشت. ميهمانى كه برخلاف تمامى اهالى فوتبال و خيلى از قهرمانان ساير ورزش ها به دعوت ما پاسخ مثبت داد و با وجود اينكه خيلى دير با او تماس گرفته بوديم نيم ساعته خود را به جمع ما رساند و فوتبال را در كنار اعضاى تحريريه ايران ورزشى نگاه كرد. بهزاد خداداد ملى پوش طلايى تكواندو ديروز به همراه اعضاى تحريريه ايران ورزشى فرياد شادى زد و آه حسرت كشيد. او هر لحظه مى گفت: «احساس بازيكنان حاضر در زمين را درك مى كنم و به خاطر آنها ناراحتم.» خداداد از همه ورزشكاران ديگر با معرف تر بود.

گل محمدى به بيمارستان رفت
يحيى گل محمدى مدافع وسط تيم ملى كشورمان در اواخر بازى ديروز از ناحيه كتف دچار مصدوميت شد. شدت آسيب ديدگى يحيى به قدرى زياد بود كه اين بازيكن نتوانست به بازى ادامه بدهد و برانكو او را تعويض كرد. پزشكان تيم ملى گل محمدى را به محض خروج از زمين به بيمارستان بردند تا پس از گرفتن MRI مشخص شود كه اين بازيكن به بازى مقابل آنگولا مى رسد يا خير.

فيگو: برترى خودمان را ديكته كرديم
لوييس فيگو، پس از پيروزى ۲- صفر تيمش برابر ايران در گفت وگويى اظهار داشت: «به هدف خود رسيديم.»
وى ادامه داد: «تيم ما و ايران هر دو تحت فشار بودند. هر دو تيم به علت نگرانى ناشى از صعود فشار فراوانى را تحمل مى كردند اما ما برترى خود را به آنها ديكته كرديم و ۳ امتياز بازى را به دست آورديم.»
فيگو در پايان صحبت هايش گفت: «براى ما فرقى ندارد حريف بعدى مان آرژانتين باشد يا هلند. ما به پيروزى فكر مى كنيم.»

هاشميان: مقابل آنگولا انگيزه نداريم
وحيد هاشميان پس از ديدار ايران و پرتغال اظهار داشت: «بازيكنان تيم ما به لحاظ بدنى دچار مشكل بودند و اگر اين مشكل وجود نداشت مكزيك را مى برديم.» وى ادامه داد: «ريشه اين مشكل در باشگاه ها است و مربى تيم ملى در سه هفته به هيچ وجه نمى تواند بازيكنان را به شرايط ايده آل برساند.»
هاشميان ضمن اشاره به اين نكته كه نبايد به دايى، كاپيتان تيم ملى حمله شود گفت: «وى بازيكنى است كه براى ايران زحمت زيادى كشيده است.»
مهاجم تيم ملى درخصوص ديدار سوم ايران برابر آنگولا هم اظهار داشت براى مقابله با اين تيم آفريقايى انگيزه اى نداريم اما تلاش مى كنيم تا پيروز شويم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


كريمى و رونالدو بيشتر تشويق شدند
در حالى كه تعداد بى شمارى از تماشاگران حاضر در ورزشگاه را ايرانيان تشكيل مى دادند از دقيقه ۲۰ نيمه اول ملى پوشان به شدت از سوى تماشاگران تشويق شدند كه در اين ميان سهم على كريمى بيشتر بود و هرگاه اين بازيكن پا به توپ مى شد، تماشاگران او را تشويق مى كردند اما در مقابل پرتغالى ها نيز كريستيانو رونالدو را هنگام صاحب توپ شدن مورد تشويق خود قرار مى دادند.

ايران جوان تر بود
مهرزاد معدنچى مدافع تيم ملى با ۲۱ سال سن جوان ترين و يحيى گل محمدى، كاپيتان تيم كشورمان با ۳۵ سال مسن ترين بازيكنان حاضر در ديدار ايران و پرتغال بودند.
تيم ايران با ميانگين سنى ۲۶ سال در مقايسه با پرتغال كه ميانگين سنى ۲۸ سال داشت جوان تر محسوب مى شد.

معدنچى: برد حق پرتغال بود
مهرزاد معدنچى پيستون چپ جوان تيم ملى كشورمان كه ديروز بازى نسبتاً قابل قبولى از خود به نمايش گذاشت پس از پايان مسابقه مى گويد: «انصافاً تيم ما خيلى تلاش كرد تا حداقل يك امتياز از پرتغال بگيرد اما اين تيم يكى از قدرت هاى فوتبال اروپاست كه به راحتى مغلوب نمى شود.»
معدنچى مى افزايد: «پرتغالى ها واقعاً زيبا بازى كردند و به نظر من حقشان بود كه ۳ امتياز را بگيرند. هرچند كه بر و بچه هاى ما هم واقعاً زحمت كشيدند.»

برانكو غايب جلسه خصوصى بزرگان!
به محض اينكه «اريك پولا»ى فرانسوى سوت پايان بازى پرتغال و ايران را به صدا درآورد بازيكان تيم ملى كشورمان راهى رختكن شدند. در حالى كه ملى پوشان ناراحت و دل شكسته در رختكن نشسته بودند و صدايى از هيچ كس درنمى آمد، دادكان، فركى و شاهرخى پشت در رختكن به مدت ۲۰ دقيقه با يكديگر مشغول گفت و گو بودند. اينكه محور گفت و گوى اين ۳ مرد چه بود را نمى دانيم اما عدم حضور برانكو در جمع اين ۳ تن تا حدود بسيار زيادى عجيب بود! زيرا معمولاً برانكو در جمع اين ۳ نفر حضور مى يافت و جلسات خصوصى با حضور ۳ مربى تيم ملى برگزار مى شد!

زندى: پرتغال برنامه داشت و پيروز شد
فريدون زندى هافبك دو رگه ايران ديروز براى اولين بار با پيراهن تيم ملى كشورمان در جام جهانى بازى كرد. زندى كه به جاى على كريمى وارد بازى شده بود پس از بازى مى گويد: «خوشحالم كه براى تيم ملى ايران بازى كردم. من كاملاً آماده بودم و حتى مى توانستم از ابتدا هم براى تيم ملى به ميدان بروم اما كادرفنى صلاح ندانستند كه من در تركيب اصلى باشم. اميدوارم در بازى مقابل آنگولا از ابتدا به ميدان بروم.»
زندى در ادامه به بازى اشاره مى كند و مى گويد: «پرتغال يكى از تيم هاى خوب اروپاست كه امتياز گرفتن از اين تيم كار دشوارى است. به نظر من تيم ما بازى قابل قبولى از خود ارايه داد اما آنها براى برد وارد زمين شده بودند و براى رسيدن به هدف خود كه صعود به دور بعدى جام جهانى است برنامه داشتند و سرانجام به هدف خود رسيدند. اين در حالى است كه ما از همان بازى نخست برنامه مناسبى براى ماندن در جام جهانى نداشتيم.»
زندى در پايان راجع به تيم فصل آينده اش مى گويد: «باشگاه بعدى خود را تا هفته آينده معرفى خواهم كرد.»

ناسيونال پرتغال، ميرزاپور را مى خواهد
ابراهيم ميرزاپور ديروز هم نتوانست دروازه خود را در مقابل حريف بسته نگه دارد. سنگربان شماره يك تيم ملى كه ديروز بعد از بازى حاضر نشد با خبرنگاران مصاحبه كند، مورد توجه تيم ناسيونال پرتغال قرار گرفته است و شايد فصل آينده به اين تيم بپيوندد. نمايندگان تيم ناسيونال ديروز با ميرزاپور مذاكرات مقدماتى را انجام دادند و تصميم گيرى را به خود اين بازيكن واگذار كردند. با توجه به اينكه ميرزاپور قبل از سفر به آلمان با پرسپوليس قرارداد داخلى امضا كرده است بايد ببينيم او چه تصميمى براى فصل آينده اش خواهد گرفت.

از ۹ سال پيش تا ديروز
حدود ۹ سال پيش دور مقدماتى جام جهانى ۹۸ در تهران محمد مايلى كهن سرمربى تيم ملى كشورمان بود و براى نخستين بار على دايى در تركيب اصلى مقابل سوريه آن هم در ورزشگاه آزادى حاضر نبود. ديروز قيافه كاپيتان ديدنى بود. او روى نيمكت بود اما هيچ كس جاى خالى او را حس نكرد. او حالا مى تواند در امريكا يا … از فوتبال خداحافظى كند. هيچ چشمى نگران شما نيست آقاى دايى!

حمله غيرعادلانه عادل
معلوم نبود چرا فردوسى پور سعى داشت اين بار به ناحق برانكو را محاكمه كند. هرچه او در ديدار مقابل مكزيك از بازى دايى و تعويض هاى برانكو به خوبى انتقاد كرد ديروز غيراصولى درباره تعويض هاى برانكو و به ويژه على كريمى حرف زد، مثل اينكه هماهنگ شده بود اگر باختيم برانكو را دراز كنيم چرا كه او از آلمان به كشورش برگشته و حتى براى تسويه حساب هم به ايران نمى آيد.

نويزهاى عادل
در اواسط بازى چند بار صدا و تصوير ناهماهنگ بود، صداى عادل تبديل مى شد به صداى مزدك و اوج اين ناهماهنگى ها زمانى نمود پيدا كرد كه تلفن همراه عادل در جيبش زنگ خورد و ما هم از پارازيت و نويزهاى آن بى نصيب نبوديم.

آقاى برانكو فارسى هم بلد بودى؟!
برانكو حدود ۴ سال است كه در ايران زندگى مى كند. اوج فارسى حرف زدن او يك سلام بود و يك خداحافظ. او هيچ وقت نخواست كه فارسى حرف بزند حتى اين كار از سوى خبرنگارها و ايرانى ها بارها مورد انتقاد قرار گرفت اما برانكو ديروز بدون حضور چلنگر لب خط ايستاد و با زبان فارسى خطاب به جواد نكونام گفت: «جواد برو چپ، باور نداريد از جواد بپرسيد، چقدر دير فارسى ياد گرفتى برانكو، حالا كه بايد بروى دنبال تيم جديد!!»

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-18' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی كريمى: مقابل آنگولا بازى نمى كنم، ايران ورزشی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-18' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ميرزاپور: همه چيز برای ما تمام شد، توان ايران در همين حد بود، ايپنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مهدوی کيا: مقابل آنگولا از حيثيت فوتبال ايران دفاع می کنيم، در هر ۲ بازی بسيار خوب ظاهر شديم، ايرانيوز
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» فريدون زندی: پرتغال شايسته پيروزی بود، نتيجه عادلانه ای به دست آمد، ايرانيوز
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» گل محمدی به بیمارستان منتقل شد، مهر
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30573

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حاشيه های خواندنی از ديدار ايران - پرتغال، ايران ورزشی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016