"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

ديدگاه های صاحب نظران درباره ديدار ايران - پرتغال، ايرنا و ايسنا

ايرنا:

ناصر حجازی: به بازيکنان تيم ملی فوتبال ايران بايدتبريک گفت

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۳/۲۷‬

بازيکن اسبق تيم ملی فوتبال ايران معتقد است که بازيکنان تيم ملی فوتبال ايران در مقابل پرتغال بسيار خوب بازی کردند وبايد به آنان تبريک گفت.

تيم ملی فوتبال ايران در دومين ديدار خود در گروه چهارم رقابت‌های جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان عصر امروز شنبه با نتيجه ‪ ۲‬بر صفر بازی را به تيم پرتغال واگذار کرد.

" ناصر حجازی " پس از پايان اين ديدار به خبرنگار ايرنا گفت در نيمه اول بازيکنان ايران بسيار خوب و عالی بازی کردند و در حد توانشان مقابل اين تيم ايستادگی نمودند.

وی گفت: اما در نيمه دوم با توجه به تحليل توان ملی‌پوشان فوتبال کشورمان ، دو گل دريافت کرديم و بازی را واگذار نموديم .

سرمربی اسبق تيم فوتبال استقلال تهران ، تعويض‌های سرمربی تيم فوتبال ايران اشتباه دانست و گفت تعويض علی کريمی و مهرزاد معدنچی درست نبود.

وی گفت: آنگولا با کسب تساوی مقابل مکزيک به ما روحيه داد. اما ما نتوانستيم از اين روحيه به خوبی استفاده کنيم.

ناصر حجازی معتقد است که مسابقات جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان برای ايران تمام شده و از اين پس بايد به دنبال درس گرفتن از شکست‌ها برای رفع نقاط ضعف خود باشيم.

***

ابراهيمی : ملی‌پوشان فوتبال ايران درحد انتظار بازی کردند


مربی اسبق تيم ملی فوتبال ايران گفت : ملی‌پوشان در ديدار مقابل پرتغال، درحد انتظار بازی کردند.

"ناصر ابراهيمی" عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود :
بازيکنان ايرانی بازی خوب و منطقی را مقابل پرتغال به نمايش گذاشتند.

وی ادامه داد : ملی‌پوشان کشورمان با دفاع چند لايه و مهار ستارگان پرتغالی، اجازه اجرای تاکتيک‌های اين تيم را ندادند.

مربی اسبق تيم ملی فوتبال ايران اظهار داشت : تيم ايران بر خلاف نيمه دوم بازی مقابل مکزيک، اسير بازی حريف نبود و تنها بر روی دو صحنه، گل دريافت کرد.

ابراهيمی اظهار داشت : بی‌دقتی خطيبی باعث شد تا تيم ايران نتواند يکی از گل‌های حريف را جبران کند.

وی خاطر نشان ساخت : در صورتی که برنامه‌های مدونی برای آماده‌سازی تيم ملی ايران در سال‌های آتی تدوين شود، اين تيم می‌تواند نمايش مطلوب‌تری را در جام‌های جهانی داشته باشد.

مربی سابق تيم پرسپوليس تهران افزود : بايد پرورش بازيکنانی که توانايی حضور در ليگ‌های اروپايی دارند، افزايش يافته تا بازيکنان ايرانی بيشتر با سطح اول فوتبال جهان آشنا شوند.

وی در پايان "آندرانيک تيموريان" را پديده تيم ملی فوتبال ايران در اين دوره رقابت‌ها اعلام کرد.

***

مرتضی محصص: تعويض علی کريمی توجيه فنی نداشت


"مرتضی محصص" کارشناس کنفدراسيون فوتبال ايران می‌گويد : تعويض " علی کريمی" البته با احترامی که به "برانکو ايوانکوويچ " سرمربی تيم ايران قائل هستم، توجيه فنی نداشت.

اين کارشناس فوتبال ايران عصر روز شنبه درباره ديدار کشورمان با پرتغال که با نتيجه ‪ ۲‬بر صفر به سود پرتغال پايان يافت ،گفت : علی کريمی در ميانه ميدان با پا به توپ شدنش تا حدودی سرعت پرتغالی‌ها را می‌گرفت و من نمی‌دانم چرا برانکو او را تعويض کرد و از اين تعويض چه هدفی را دنبال نمود.

وی درباره "ابراهيم ميرزاپور " دروازه‌بان کشورمان اظهار داشت : به‌رغم اينکه ميرزاپور دو گل دريافت کرد ولی روز خوبی را پشت سرگذاشت و نشان داد که چقدر به انتقادات سازنده پايبند بوده است.

محصص در کل بازی ملی‌پوشان ايران در برابر ستاره‌های پرتغالی را خوب ارزيابی کرد و گفت : تيم ملی ايران در نيمه اول تمام راههای نفوذ پرتغالی‌ها را بسته بود و ملی پوشان ما با دوندگی و از خود گذشتگی بارها سد حملات پرتغالی‌ها شدند.

وی در ادامه با اشاره به اينکه تحليل رفتن قدرت بدنی تيم ايران در نيمه دوم کار دست تيم ما داد افزود: ملی پوشان نفس‌های خود را در ابتدای مسابقه به يکباره مصرف می‌کنند و معلوم نيست که چرا در دقايق پايانی بازی خسته می‌شوند.

وی درباره دليل اين امر گفت : اين را بايد کادر فنی تيم روشن سازد و همچنين ما نشان داديم که در اين مسابقه به مانند بازی ايران با مکزيک می‌توانستيم از پرتغال امتياز بگيريم که نشد.

محصص در پايان با گفتن خسته نباشيد به ملی پوشان و کادر فنی تيم ايران خاطر نشان کرد : در بازی با آنگولا ملی پوشان بايد از آبروی ايران دفاع کنند و با انجام بازی برتر مقابل اين تيم آفريقايی مردم ايران را شاد کنند.

***

صمد مرفاوی: تحليل توان بدنی بازيکنان عامل شکست مقابل پرتغال بود


بازيکن اسبق تيم ملی فوتبال ايران می‌گويد که تحليل رفتن توان جسمانی بازيکنان تيم ملی فوتبال ايران از جمله عوامل شکست اين تيم مقابل پرتغال بود.

تيم ايران در چارچوب رقابت‌های فوتبال جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان عصر امروز شنبه مقابل تيم پرتغال با نتيجه ‪ ۲‬بر صفر شکست خورد.

"صمد مرفاوی" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اين مطلب گفت : بازيکنان تيم ملی فوتبال کشورمان تا دقيقه ‪ ۶۰‬تمامی نکات حرفه‌ای دفاع کردن را رعايت کردند و به خوبی توانستند بازيکنان مطرح پرتغال که هر کدام از جمله بهترين‌های باشگاه‌های خود هستند از جمله دکو، فيگو و رونالدو را مهار کنند. اين نشان می‌دهد که ما برنامه خوبی برای دفاع کردن داشتيم.

وی افزود: اما متاسفانه از اين دقيقه به بعد توان بدنی بازيکنان ما تحليل رفت و همين امر موجب شد که پرتغالی‌ها با افزايش فشار خود بازيکنان ما را مجبور به اشتباه کردن کنند. خطاهای پی در پی که بازيکنان ما اواخر نيمه دوم بر روی بازيکنان پرتغال انجام می‌داند، نشان‌دهنده افت بدنی بازيکنان مابود.

مربی تيم فوتبال استقلال تهران تاکيد کرد: اين امر نشان می‌دهد که تيم ملی فوتبال کشورمان برنامه بدن‌سازی خوبی در طول اردوها نداشته و به دليل عدم انجام بازی‌های تدارکاتی مناسب، بازيکنان ما توانايی فوتبال ‪۹۰‬ دقيقه‌ای را نداشتند.

مرفاوی گفت: اگر توانايی بدنی بازيکنان ما در اواسط نيمه دوم تحليل نمی‌رفت و ما می‌توانستيم همچون نيمه اول مقابل پرتغالی‌ها دفاع کنيم، کسب نتيجه مقابل اين تيم دور از دسترس نبود.

وی در پاسخ اين سوال که کدام بازيکنانی ايران خوب بازی کردند، گفت:
همه بازيکنان ما در يک سطح بودند و همه آنها هم زحمت کشيدند. ما انتظار نداشتيم که بتوانيم پرتغال را ببريم. اما اگر بر روی اين بازيکنان در طول تمرينات کار بيشتری انجام می‌شد، می‌توانستيم از پرتغال نتيجه بگيريم.

***

شاهرخ بيانی: ملی‌پوشان فوتبال ايران برنامه‌ای برای حملات خود نداشتند


بازيکن اسبق تيم ملی فوتبال ايران می‌گويد که شاگردان " برانکو ايوانکوويچ " در دو بازی خود در جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان ، برنامه خاصی برای حملات خود نداشتند.

"شاهرخ بيانی " عصر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت:
بر خلاف اينکه بازيکنان تيم ملی برنامه‌های بسيار خوبی برای دفاع کردن داشتند و به راحتی بازيکنان و مهاجمان طراز اول پرتغال را مهار می‌کردند، اما برنامه خاصی برای حمله کردن و استفاده از ضد حملات نداشتند.

وی در خصوص عملکرد تيم ملی در مقابل پرتغال گفت: ما در نيمه اول اين ديدار به خوبی دفاع کرديم و توانستيم بازيکنان خوبی همچون فيگو، رونالدو و دکو را مهار کنيم. اما هنگامی که توپ را در اختيار می‌گرفتيم، برنامه‌ای برای حمله کردن نداشتيم و به همين علت به راحتی توپ‌ها را از دست می‌داديم.

کاپيتان اسبق تيم استقلال تهران ادامه داد: يکی ديگر از عوامل شکست ايران مقابل پرتغال و مکزيک عدم انجام بازی‌های تدارکاتی در طول تمرينات بود. به صورتی که بازيکنان ما تجربه حضور در مقابل تيم‌های قدرتمند و در نهايت حفظ نتيجه مقابل اين تيم‌ها را نداشتند.

بيانی گفت: تعدادی از بازيکنان تيم ملی فوتبال بسيار جوان بودند و به دليل عدم تجربه کافی مقابل تيم‌های قدرتمندی که ستاره‌های بزرگی در اختيار دارند، خيلی زود تسليم می‌شدند. اين در حالی است که اگر ما چند بازی تدارکاتی مناسب برگزار می‌کرديم، بازيکنان ما ياد می‌گرفتند که مقابل اين تيم‌ها چگونه بايد بازی کرده و انرژی خود را تا دقايق پايانی بازی تقسيم کنند.

وی در پايان گفت: به هر حال بازی‌های جام جهانی برای ما تمام شد و از اين پس بايد به دنبال درس گرفتن از تجارب باشيم.

***

ايسنا:

جلالی: می توانستيم پرتغال را کنترل کنيم
بازيکنان ايران به يک اندازه فدارکاری نمی‌کردند



خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جام جهانی ۲۰۰۶

مجيد جلالی کارشناس فوتبال کشورمان پس از شکست ايران در مقابل پرتغال گفت: می‌توانستيم حريف را کنترل کنيم.

مجيد جلالی درگفت وگو با خبرنگار اعزامی ‌خبرگزاری دانشجويان ايران ( ايسنا )، به آلمان اظهارکرد: ملی پوشان می‌توانستند بازی پرتغالی را کنترل‌کنند، اگر در وضعيت يک به يک قابليت‌های خود را بالا می‌برديم، می‌توانستيم در خط د فاعی جلوی حرکت آن‌ها را بگيريم.

وی افزود: هر زمان که فيگو و رونالدو توپ را در اختيار می‌گرفتند از سه روش برای حمله استفاده می‌کردند ؛ دريبل - سانتر، دريبل - شوت، و دريبل - پاس. اگر ما دريبل‌های آنها را خنثی می‌کرديم؛ راه‌های گلزنی پرتغالی‌ها بسته می‌شد. ولی در هر صورت دريبل خورديم، اخطار گرفتيم وگل خورديم.

جلالی تصريح کرد: پرتغال در وضعيت تک به تک از ايران سرتر بود. آن‌ها فقط در بازی نفر به نفر خوب بودند، حتی مانند مکزيک تغييری در نيمه‌ی دوم ايجاد نکردند و با همان وضعيت نيمه‌ی نخست به تيم ما حمله کردند.

وی در مورد عملکرد تيم ملی کشورمان گفت: بازيکنان ما بسيار زحمت کشيدند و پرتحرک بودند. تيم ايران در اين بازی علاقه داشت تا کاری بکند. و به همين دليل تمامی‌نفرات تلاش کردند، البته همه آن‌ها به يک ميزان فداکاری نمی‌کردند. در مورد عدم حضور دايی نيز معتقدم، حضور يا عدم حضور وی تاثيری در نتيجه گيری نداشت. اما در هر صورت با نبودن دايی سرعت تيم ما بالاتر رفته بود.

جلالی خاطر نشان کرد: باآمدن خطيبی تنها موقعيت‌مان به دست آمد. تيم ملی ايران نياز به مهاجمان سرعتی داشت؛ اما، در هر صورت خوب بازی کرد.

وی افزود: ايرانی‌ها بسياری برای تشويق کشورمان از نقاط مختلف جهان به آلمان آمده بودند. و من به نوبه‌ی خود شرمنده‌ی آن‌ها هستم. آن‌ها با عشق و علاقه تيم ملی کشورشان را تشويق کردند. در جام جهانی معنی همدلی و وفاق را احساس کرديم و اميدوارم وفاقی ايجاد کنيم تا در ميادين ديگر باعث سربلندی ايران و تماشاگران شويم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جلالی تصريح کرد: کسانی که از نقاط مختلف دنيا از آمريکا اروپا و حتی شرق دور به آلمان سفر کرده بودند به عشق کشورشان تيم ملی را حمايت کردند و به ما ثابت شد که عاملی به نام فوتبال آنها را به اين جا کشانده است و نياز است به فوتبال تخصصی تر توجه کنيم. فوتبال می‌تواند موجب افزايش غرور ملی شود.

وی در پايان در مورد عملکرد ايوانکوويچ سرمربی تيم ملی‌گفت: بعدها می‌توانيم در مورد عملکرد برانکو در فوتبال کشورمان دقيق تر صحبت کنيم.

***

بهرام عاطف:
تيم ملی ايران حرفی برای گفتن نداشت
نماينده‌ی خوبی برای آسيا نبوديم


سرمربی سابق استقلال اهواز در خصوص شکست ايران مقابل پرتغال گفت: بازيکنان ما در اين ديدار حرفی برای گفتن نداشتند.

بهرام عاطف در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ايسنا‏، گفت: به نظر نمی‌رسيد که تيمی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ تا اين اندازه بازی ضعيف و تحت فشاری را به نمايش بگذارد. بازيکنان ما حرفی برای‌گفتن نداشتند و در کل می‌توان گفت که تيم ملی در دو ديدار خود در جام جهانی به هيچ عنوان نمره قبولی نگرفت.

وی ادامه داد: مربيان ما در اين ديدار مرتکب اشتباهات زيادی شدند. تعويض کريمی پس از دريافت گل تصميمی نادرستی بود. کريمی در اين دقايق تنها بازيکنی بود که می‌توانست بر روی دروازه‌ی حريف موقعيت ايجاد کند. از سوی ديگر بعد از مصدوميت گل محمدی و زمانی که دو گل از حريف عقب هستيم, يک مدافع را به ميدان می‌آوريم. بهتر آن بود که در اين دقايق از يک مهاجم مانند برهانی و يا يک هافبک هجومی استفاده می‌کرديم.

عاطف افزود: حضور زندی در نيمه‌ی ميدان نيز چندان قابل توجه به نظر نرسيد. شجاعی در بهترين شرايط خود قرار داشت و حضور او در ميدان قطعا به صلاح تيم ملی بود.

سرمربی سابق استقلال اهواز با بيان اين که اين بازی يک بازی يک طرفه بود اظهار کرد: به نظر می‌رسيد که تمام تلاش مربيان و بازيکنان تيم ملی صرفا برای کم گل خوردن بود. ما فقط به دنبال بستن روزنه‌های موجود بوديم و هيچ تلاشی برای تدارک حمله روی دروازه‌ی پرتغال انجام نداديم. هر چند هافبک‌های ما بسيار جنگنده و دونده بودند؛ اما، هيچ‌گاه پاس‌های عمقی و رو به جلو ارسال نمی‌کردند. ما به همين نتيجه هم راضی بوديم.

عاطف با انتقاد از عملکرد سرمربی تيم ملی به ايسنا گفت: حتی اگر اين تيم بدون مربی هم بازی می‌کرد, هيچ اتفاق خاصی نمی‌افتاد. ما ۴۵ دقيقه در نيمه‌ی اول زير فشار حملات گسترده‌ی پرتغال بوديم؛ اما, متاسفانه مربيان ما هيچ تغيير تاکتيکی در تيم ما به وجود نياوردند. آنها تنها نظاره‌گر حملات بازيکنان پرتغال بودند که در نهايت برنامه‌ريزی مناسب مربيان حريف شکست ايران را رقم زد.

وی افزود: بالا بودن سطح فوتبال پرتغال بر همگان واضح و روشن است؛ اما, اين موضوع نبايد موجب آن شود که ما به شکست دو بر صفر مقابل اين تيم راضی شويم. قطعا ما برای تفريح به جام‌جهانی نرفته‌ايم و می‌توانستيم همچون کره‌ی جنوبی و عربستان بازی‌های بهتری را به نمايش بگذاريم. ما نماينده‌ی خوبی برای آسيا نبوديم, چرا که برخلاف دو تيم کره جنوبی و عربستان در طول ۹۰ دقيقه بازی خود کاملا اسير حرکات حريف بوديم.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» برانکو: خوب بازی کرديم! تعويض علی کريمی بدليل مصدوميتش بود، اميدوارم با افتخار خداحافظی کنيم، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ايران نخستين تيم آسيايی حذف شده از جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان، گزارش کامل ديدار ايران - پرتغال، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ايران با دو شکست نااميد کننده از جام جهانی کنار رفت، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» وداع زود هنگام تيم ملی فوتبال ايران از جام جهانی هجدهم، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» حاشيه‌های پيش از ديدار ايران و پرتغال: تماشاگران ايرانی بيشتر از پرتغالی‌ها هستند! ايسنا
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30564

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدگاه های صاحب نظران درباره ديدار ايران - پرتغال، ايرنا و ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016