"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-11' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

دو نيمه‌ کاملا متفاوت ايران در شکست ‌٣ بر يک برابر مکزيک، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جام جهانی ۲۰۰۶

ايران در ديدار نخست گروه D جام جهانی ۲۰۰۶ برابر مکزيک با ارايه‌ی نمايش کاملا متفاوت در دو نيمه سه بر يک شکست را پذيرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ايسنا به آلمان، ايران نيمه‌ی نخست را با بازی خوب به تساوی يک بر يک کشاند. اما‏، نيمه دوم با تصميم مربيان تيم و تعويض علی کريمی به لاک دفاعی فرو رفت و اين فرصت را به مکزيک داد که با سه تعويض هجومی بازی را با پيروزی سه بر يک به سود خود پايان ببرد.

نماينده‌ی آمريکای مرکزی از اشتباه آشکار دروازه‌بان و مدافع چپ تيم ملی دو گل به فاصله کم به ثمر رساند. شايد زمانی که مکزيک با بازی خوب ايران، محتاطانه عمل می کرد، نيازی نبود با پاس های رو به عقب و شيوه کاملا دفاعی خودکشی کنيم.

نيمه‌ی نخست ايران با پاس‌های کوتاه بازی را کنترل می‌کرد؛ اما، نيمه دوم به توپ‌های بلند و دفع توپ رو آورد.

نتيجه‌ی بازی:

مکزيک ۳
عمربراوو‏ ۲۸ و ۷۶ - سينيا ۷۹

ايران يک
يحيی گل محمدی ۳۶


کار زرد:

جراردو تورادو ۱۸ برای مکزيک‏
جواد نکونام ۵۵ برای ايران

تعويض‌ها :

ايران
علی کريمی ....... مهرداد معدنجی - ۶۳
محمد نصرتی ....... آرش برهانی - ۸۱

مکزيک
گيرمو فرانکو ...... سينيا- ۴۶
جراردو توراردو ...... لوييس پرس - ۴۶
خارد بورگتی ...... خوزه فونسه کا- ۵۲

داور:
روبرتو روزتی

ورزشگاه:
فرانکن

***

علی دايی:
بد بازی نکرديم؛ دو بازی بعد را بايد ببريم
کسب اين پيروزی‌ها بسيار مشکل است

کاپيتان تيم ملی کشورمان پس از شکست ۳ بر ۱ ايران برابر مکزيک اعلام کرد: ما بد بازی نکرديم.

علی دايی پس از اين ديدار پرافت‌وخيز به خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به آلمان گفت: ما بد بازی نکرديم؛ اما، دو اشتباه کرديم که موجب به ثمر رسيدن دو گل شد.

وی افزود: اين جزيی از فوتبال است؛ اما, آماده‌ايم دو بازی بعد مقابل پرتغال و آنگولا را ببريم. بی‌ترديد به دست آمدن اين پيروزی‌ها بسيار مشکل است.

***

ايرنا:

برانکو: اشتباهات وحشتناک مدافعان عامل شکست تيم ايران بود

نورنبرگ ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۳/۲۱‬

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران "اشتباهات وحشتناک" مدافعان را عامل اصلی شکست اين تيم مقابل مکزيک عنوان کرد.

تيم ملی فوتبال ايران يکشنبه‌شب در نخستين ديدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان با نتيجه سه بر يک مغلوب مکزيک شد.

"برانکو ايوانکوويچ" در پايان اين ديدار در گفت وگو با خبرنگاران افزود : در جام جهانی کوچکترين اشتباه بازيکنان، صدمات جبران ناپذيری را به تيم‌ها وارد می‌کند.

وی با بيان اينکه گل دوم تيم مکزيک کليدی‌ترين گل اين بازی بود، اظهار داشت : اين گل تمامی زحمات بازيکنان را بر باد داد.

سرمربی کروات تيم ملی فوتبال ايران از نتيجه ديدار اين تيم مقابل مکزيک ابراز نارضايتی کرد و افزود : تيم ايران در نيمه نخست شانس زيادی برای افزودن گل‌های زده خود داشت که با بدشانسی به هدر رفت.

ايوانکوويچ با بيان اينکه در بين دو نيمه مربيان تيم ايران اصرار به بازی هجومی داشتند، افزود : قصد داشتيم شانس خود را برای خلق يک کار بزرگ امتحان کنيم.

وی ادامه داد : بازيکنان ايران در نيمه دوم، بازی انتقادآميزی را به نمايش گذاشتند. آنان در زمانی قصد تسلط بر توپ و ميدان را داشتند بر اثر دو اشتباه دو گل را دريافت کردند تا تيم با شکست زمين را ترک کند.

سرمربی کروات تيم ملی فوتبال ايران بااشاره به اينکه "نتيجه بازی امروز پايان همه چيز نيست." اظهار داشت : بازيکنان تا زمانی شانس صعود داشته باشند با تمام قوا تلاش خواهند کرد.

ايوانکوويچ در بخش ديگری از سخنان خود مصدوميت علی کريمی، وحيد هاشميان، مهدی مهدوی کيا و فريدون زندی را از عوامل ناکامی تيم ايران در بازی مقابل مکزيک عنوان کرد و افزود : اين بازيکنان در ديدار بعدی، با آمادگی بيشتری به ميدان می‌روند.

وی با بيان اينکه اشتباهات مدافعان تيم ملی در نيمه دوم بررسی خواهد شد، افزود : کادر فنی تيم ايران بايد از هم اکنون بازيکنان را از نظر روحی و جسمانی آماده رويارويی با تيم پرتغال کند.


***

سرمربی تيم ملی مکزيک: تعويض‌هايم موثر بود
مصدوميت بورگتی جدی نيست

سرمربی تيم ملی مکزيک پس از پيروزی تيمش در بازی برابر ايران گفت:تعويض‌هايمان در نيمه‌ی دوم در اين موفقيت بسيار موثر بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به آلمان ريکاردو لاولپه، سرمربی آرژانتينی تيم ملی مکزيک در کنفرانس مطبوعاتی پس از پايان بازی اظهار کرد: برای من به طور کامل روشن بود که بازی اول مشکلات مخصوص به خود را دارد اما، در نيمه‌ی دوم تغييراتی را در ترکيب ايجاد کرديم. اين تعويض‌ها تغيير بزرگی در تيم ما ايجاد کرد. در سمت چپ جابجايی‌هايی صورت گرفت که در نهايت به نفع مکزيک بود.

وی در مورد مصدوميت بورگتی نيز تصريح کرد: بايد خودمان را کنترل کنيم، فکر نمی‌کنم مصدوميت وی چندان جدی باشد.

لاولپه در مورد وضعيت روحی دروازه‌بان اين تيم نيز اظهار کرد: فوت پدر سانچس اتفاق بسيار بدی بود؛ وی چهار سال تمرين کرده و منتظر اين بازی بود در تيم ما ۲۳ بازيکن هستند که متحد در کنار يکديگر قرار دارند.


***

مصطفی مميز:
از روزتی توقع بيشتری داشتم
خطاهای ‌گل‌محمدی و حسين کعبی می‌توانست پنالتی باشد

کارشناس داوری کشور با اشاره به داوری ديدار تيم‌های فوتبال ايران و مکزيک در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان گفت: من انتظار بيشتری از روزتی به عنوان يک داور سرشناس در جهان داشتم.

مصطفی مميز، داور بازنشسته کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزای دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: روزتی يک داور مشهور و مورد اعتماد در جهان است اما، در اين بازی يک داوری معمولی را از خود به نمايش گذاشت و با سوت‌های زياد زيبايی‌های بازی را کم کرد.

وی با بيان اينکه داور ايتاليايی می‌توانست چند آوانتاژ به تيم ايران بدهد يادآور شد: در چند مورد روزتی بايد به تيم ايران آوانتاژ می‌داد. از طرفی ديگر بازيکنان مکزيک با شناختی که از علی کريمی داشتند، مدام به او ضربه وارد می‌کردند که تيم ما مجبور شد اين بازيکن را در دقيقه ۶۰ بازی تعويض کند. داور می‌توانست در اين زمينه بهتر عمل کند.

کارشناس داوری کشور ادامه داد: تمامی اخطارها و گل‌ها در اين ديدار توسط داور گرفته شد درست بود و به طور کلی سوتی نزد که سرنوشت بازی عوض شود.

وی در مورد چند صحنه‌ی مشکوک بازی نيزگفت: در مورد اينکه دروازه‌بان مکزيک در دقيقه پنجم نيمه‌ی دوم توپ را خارج از محوطه جريمه گرفته، نمی‌توانم نظر دهم چون زاويه ديد ما مناسب نبود. در مورد حرکت کاپيتان مکزيک در داخل محوطه جريمه ايران که به زمين خورد نيز داور کارتی نداد، که اين صحيح بود.

وی افزود: خطای يحيی‌گل‌محمدی در دقيقه‌ی ۵۹ بر روی رافائل مارکز پنالتی بود و خطای حسين کعبی در دقيقه‌ی ۸۸ بر روی همين بازيکن مکزيکی هم می‌توانست پنالتی باشد.

***

محصص: تعويض علی کريمی اشتباه بود
خستگی ملی پوشان عامل اصلی شکست برابر مکزيک بود

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جام جهانی ۲۰۰۶

باخت ايران در نيمه‌ی دوم حاصل شد وتنها به خاطر خستگی ملی پوشان بود.

مرتضی محصص در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: تيم ايران در نيمه‌ی نخست تيم برتر ميدان بود اما، در نيمه دوم و با تعويض‌های تيم مکزيک که آمادگی آن‌را نداشت شوکه شد. معمولا در چنين مواقعی بايد دقيقا مراقب تعويض‌های تيم حريف بود.

وی افزود: گل‌های دوم و سوم تيم مکزيک روی تاثيرگذاری مستقيم اين دو بازيکن تعويض شده به ثمر رسيد. اما ما نيز به طور کلی عملکرد بدی را ارائه نکرديم.

کارشناس فوتبال با تاکيد بر اينکه تعويض علی کريمی در نيمه‌ی دوم اشتباه بود خاطر نشان کرد: عملکرد خوب تيم ملی ايران در نيمه‌ی نخست به خاطر حضور موفق مثلث علی کريمی، جواد نکونام و آندرانيک تيموريان بود که تعادل خوبی را ايجاد کرده بود. زمانی‌که کريمی خسته شد اين تعادل از هم پاشيد.

وی ادامه داد: در صورت تعويض کريمی بايد کسی با همان خصوصيات جايگزين وی می‌شد، شجاعی بازيکن ايده‌آل اين پست بود که می‌توانست به تيم ملی کمک کند. حضور او و مهدوی‌کيا می‌توانست به دور زدن مدافعان حريف و در نهايت مغلوب ساختن آنها منجر شود.

محصص با اشاره به اينکه بايد بازيکنان تازه نفس جايگزين مهاجمان خسته ايران می‌شدند اظهار کرد: وحيد هاشميان و علی دايی بازيکنان خوبی هستند اما، تعويض آنها هيچ چيزی از شايستگی و اعتبار آنها کم نمی‌کرد.

وی ناهماهنگی در پوشش دفاعی و ضربات ايستگاهی، عدم پوشش فضاهای حياتی حريف اشتباهات فردی زياد را مهمترين مشکلات ايران در اين ديدار بر شمرد و گفت: با وضعيت فعلی بايد به فکر درست گرفتن از اشتباهات اين ديدار باشيم و به ديدار آينده بيانديشيم.

کارشناس فوتبال ادامه داد: تعويض جای حسين کعبی و مهدی مهدوی‌کيا هم می‌توانست به رونق سمت راست تيم ملی کمک کند. حضور سهراب بختياری ‌زاده در کنار رحمان رضايی و اضافه شدن يحيی گل محمدی به خط ميانی و قرار گرفتن در کنار جواد نکونام هم از تغييراتی بود که به روند هجومی و تعادل تيم ملی کمک بسياری می‌توانست بکند.

محصص تصريح کرد: برانکو با نمايشی که در نيمه‌ی نخست ارائه کرد نشان داد که با هدف و برنامه به دنبال کسب نتيجه است اما، دوندگی مکزيک در نيمه‌ی دوم تيم ما را از نفس انداخت و تعويض‌های اشتباه هم اجازه‌ی پيروزی را به تيم حريف داد.

***

بازتاب شکست ايران در رسانه‌های آلمان:
مـــکزيک ایـــــرانیـــــان شــــــــجاع را شــــکست داد

شکست سه بر يک تيم ملی کشورمان در نخستين بازی گروهی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بازتاپ گسترده‌ای در رسانه‌های آلمان داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، شبکه‌ی ZDF آلمان در گزارش خود از اين بازی آورد در نخستين بازی گروه D ميان تيم‌های مکزيک و ايران تيم پرشانس‌تر برنده از بازی خارج شد.

نماينده‌ی آمريکای مرکزی در يک بازی ديدنی در حالی که تا اواسط نيمه‌ی دوم با مردان برانکو ايوانکوويچ هم پا پيش آمده بودند؛ در نهايت با نتيجه ۳ بر يک و با دو گل عمر براوو حريف خود را شکست داد.

سايت HANDELBALT هم در گزارش خود آورده است:« مکزيک ايران خسته را شکست داد. مکزيک با يک پيروزی قانع کننده در بازی‌های جام جهانی برابر ايران؛ اين رقابت‌ها را آغاز کرد. بازيکنان ايران که در پايان نيمه نخست با نتيجه يک بر يک مکزيک را متوقف کرده بودند، در نيمه‌ی دوم اسير سرعت مکزيکی‌های مدعی شدند».

خبرگزاری DPA نيز با خبری که عنوان اصلی آن را «براوو با دو گل شروع کرد» بود در گزارشی از اين بازی نوشت شروع مسابقات مکزيک با بازی ۳ بر يک برابر ايران به دست آمد.

در يکی از مسابقه‌های سريع بازيکنان پارسی در حالی که در وقت استراحت بين دو نيمه را با نتيجه‌ی يک بر يک به رخت کن رفته بودند، بازی را در نيمه‌ی دوم به حريف واگذار کردند.

سايت رسمی بازی‌های جام جهانی هم در گزارش خود از اين بازی آورد است مکزيک مسابقه‌ی موفقی را در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان جشن گرفت در ورزشگاه فرانکن اشتاديوم شهر نورنبرگ تيم ريکاردو لاولپه سرمربی آرژانتينی مکزيک تيم ملی ايران را با نتيجه ۳ بر يک شکست داد و در صدر جدول گروB نشست.

STERN هم در خبری کوتاه از اين بازی آورده است: مکزيک با دو گل نيمه دوم خود توانست ايران قدرتمند نيمه‌ی نخست را مغلوب خود کند.

SPORT۱ هم در خبر خود از اين بازی نوشت: «مکزيک به لطف قدرت نيمه‌ی دوم خود با نتيجه‌ی ۳ بر يک ايران را شکست داد. مکزيک روز شنبه با پيروزی برابر ايران جام جهانی را آغاز کرد.

N۲۴ هم درباره بازی نوشت: ايران پس از وقت استراحت بين دو نيمه از هم پاشيد.

تيم ملی مکزيک با نتيجه اميدوار کننده جام را آغاز کرد.

MORGEN WEB هم در باره اين بازی آورده است:‌ به لطف عمربراوو و زينيا بازيکن تعويضی نيمه‌ی دوم مکزيک ؛ اين تيم نماينده‌ی منطقه‌ی آمريکای جنوبی روز يک‌شنبه توانست در نورنبرگ ايران را با حساب سه بر يک شکست دهد. ايران که يک ساعت تمام از بازی را به خوبی مقاومت کرده بود در حضور ۴۱ هزار تماشاگر ورزشگاه فرنکن اشتاديوم با حساب دو گل عمر براوو در دقايق ۷۶ و ۷۹ پايانی روشن را برای اين بازی به سود خود رقم زدند.

سايت رسمی بازی های باشگاهی آلمان BUNDESLIGA هم در گزارش خود از اين بازی نوشت: مکزيک شانس نخست صعود از گروه چهارم، با دو گل عمربراوو شروعی پرقدرت را در جام جهانی داشت.

SPIEGEL هم در خبر خود از بازی نخست تيم ملی ايران برابر مکزيک نوشت: مکزيک ايرانيان شجاع را شکست داد. مکزيک در نخستين بازی گروه D جام جهانی خود را همان تيم مدعی گروه D معرفی کرد و در شهر نورنبرگ بازيکنان ريکاردو لاولپه پس از شروعی ضعيف برابر ايران در پايان نتيجه را به سود خود رقم زد. قدرت بدنی پارسيان در پايان بازی کاملا تحليل رفته بود.


***

ايرنا:

دکتر ذوالفقارنسب: تيم ملی فوتبال ايران دو نيمه متفاوت داشت

شيراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۳/۲۱‬
داخلی. ورزشی. فوتبال. جام جهانی.

دکتر "بيژن ذوالفقارنسب" سرمربی تيم فوتيال برق شيراز گفت: تيم ملی ايران برابر مکزيک دو نيمه متفاوت داشت و بر روی اشتباه فردی بازی را واگذار کرديم.

ذوالفقارنسب يکشنبه‌شب پس از پايان بازی ايران برابر مکزيک به خبرنگار ايرنا گفت: بازيکنان ما در نيمه اول با اعتماد به نفس بالايی بازی کردند و با تحت فشار قراردادن بازيکنان حريف در زمين خودشان توانستند گل خورده را جبران کنند و با تساوی به رختکن بروند.

وی افزود:آن چيزی که پيش بينی می‌شد ضربات آزاد مکزيکی‌ها بود که بر روی همين تاکتيک برای ما مشکل ساز شدند که بايد اجازه نمی‌داديم حريف از اين حربه استفاده کند.

ذوالفقار نسب ادامه داد: دو تعويض تيم مکزيک در اين بازی بسيار کارساز شد ضمن اينکه مقاومت تيم ايران تا دقيقه ‪ ۷۰‬بسيار خوب بود و روی هم رفته عملکرد بدی نداشتيم.

سرمربی تيم برق شيراز اظهار اميدواری کرددر دو ديدار باقی مانده برابر پرتغال و آنگولا بازی بهتری ارايه دهيم ضمن اينکه بازيکنان ايرانی نشان دادند می‌توانند خوب بازی کنند.

تيم ملی فوتبال ايران در نخستين بازی خود در چارچوب مسابقات جام جهانی آلمان در شهر نورنبرگ با نتيجه ‪ ۳‬بر ‪ ۱‬برابر مکزيک شکست خورد.

***

معينی : کاهش توان جسمانی بازيکنان عامل شکست تيم ايران بود


ملی‌پوش اسبق تيم ملی فوتبال ايران ، کاهش توان جسمانی بازيکنان را عامل شکست تيم ملی برابر مکزيک عنوان کرد.

تيم ملی فوتبال ايران يکشنبه‌شب درنخستين ديدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان با نتيجه سه بر يک مغلوب مکزيک شد.

"مسعود معينی" يکشنبه‌شب درگفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بازيکنان ايرانی تا دقيقه ‪ ۷۰‬دقيقه ، دوندگی و تلاش بسياری را از خود به نمايش گذاشتند.

وی ادامه داد : خستگی بازيکنان ملی‌پوش ايرانی در ‪ ۲۰‬دقيقه پايانی باعث شد تا ضريب اشتباهات آنان بالا رفته و نتيجه بازی را به حريف واگذار کنند.

اين کارشناس در خصوص نيمه نخست بازی اظهار داشت : بازيکنان ايرانی در اين نيمه نمايش خوبی را ارائه کرده و موقعيت‌های بهتری را نسبت به حريف بدست آوردند.

معينی کنترل نکردن روند بازی درميانه زمين را از علل ناکامی تيم ايران در نيمه دوم عنوان کرد و افزود : هافبک‌های کشورمان نتوانستند سرعت تيم حريف را گرفته و مانع از نفوذ همه جانبه آنان به سمت دروازه ابراهيم ميرزاپور شوند.

وی اظهار اميدواری کرد ملی‌پوشان ايرانی از تجربيات گرانبهای بازی مقابل مکزيک درس گرفته و در بازی‌های آتی استفاده کنند.

***

پرويز مظلومی: می‌توانستيم مکزيک را شکست دهيم

پيشکسوت فوتبال ايران معتقد است که تيم ملی فوتبال کشورمان در ديدار مقابل مکزيک توان شکست دادن اين تيم را داشت.

"پرويز مظلومی" يکشنبه‌شب پس از پايان ديدار تيم‌های ملی ايران و مکزيک که با نتيجه ‪ ۳‬بر يک به سود تيم مکزيک به پايان رسيد در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: تيم ايران در نيمه اول بازی بسيار خوبی انجام داد و حتی می‌توانست در همان نيمه با پيروزی به رختکن برود.

وی گفت: اگر همان روش بازی نيمه اول ادامه پياده می‌کرد، ما می‌توانستيم مکزيک را شکست دهيم. چرا که اين تيم به هيچ وجه در حد و اندازه يک تيم درجه اول جهان نبود.

اين کارشناس فوتبال در خصوص دلايل شکست تيم ايران مقابل مکزيک گفت:
در نيمه دوم که نيمه مربيان است، تيم ملی نتوانست با همان صلابت نيمه اول وارد زمين شود و با رفتن به لاک دفاعی عملا يک نيمه زمين در اختيار مکزيکی- ها قرار گرفت.

مکزيکی‌ها از اين فرصت استفاده کردند و آنقدر به تيم ايران فشار آوردند که بازيکنان ما را مجبور به اشتباه کردند. آنها از همين اشتباهات کوچک نيز استفاده کرده و با به ثمر رساندن يک گل، شيرازه تيم ايران را بر هم زدند.

وی ادامه داد: به هر حال اين ديدار تمام شده و بايد روحيه تخريب شده بازيکنان ايران را برای دو بازی آينده ترميم کنيم.

مظلومی گفت: نقد عملکردها بايد برای زمان بازگشت تيم ملی به ايران گذاشته شود و در اين فرصت باقی مانده تا زمان ديدار با پرتغال به بازسازی روحيه تخريب شده بازيکنان پرداخت.

وی گفت: اميدوارم کادر فنی و بازيکنان تيم ملی با درس گرفتن از اشتباهات اين ديدار، بازی قابل قبول تری در دو ديدار باقی مانده خود در مسابقات جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان داشته باشند.

***

مسعود اقبالی : با خارج شدن کريمی تيم ايران انسجامش را از دست داد

مربی تيم فوتبال استقلال تهران معتقد است که با خارج شدن "علی کريمی"، تيم ايران انسجام تيمی خود را در ديدار مقابل تيم مکزيک از دست داد.

"مسعود اقبالی" يکشنبه‌شب در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اين مطلب گفت در نيمه اول همه تماشاگران از بازی خوب تيم ملی لذت بردند و اميدوار بودند که با ادامه اين روند بتوانيم نيمه دوم را نيز با موفقيت سپری کنيم.

اما متاسفانه به دلايل مختلف نتوانستيم بازی خوب خود را در نيمه اول ادامه دهيم که خروج "علی کريمی" دليل اين امر بود.

زمانی که کريمی در زمين بود، ‪ ۳‬بازيکن مکزيک را به خود مشغول کرده بود که با خروج وی از زمين هم انسجام تيمی ما در خط ميانی از بين رفت و هم دو بازيکن مکزيک اين فرصت را پيدا کردند که به سمت دروازه تيم ايران هجوم بياورند.

اين کارشناس فوتبال ادامه داد: دومين عامل ناکامی ايران در مقابل مکزيک اشتباهات فردی در خط دفاعی بود. در جام جهانی هر اشتباه به معنی دريافت يک گل است و اشتباهی که خط دفاعی و دروازه‌بان ايران در دقيقه ‪۷۰‬ انجام دادند، اين فرصت را به تيم مکزيک داد که با به ثمر رساندن گل دوم شيرازه تيم ايران را بر هم بزنند.

اقبالی گفت: يکی ديگر از عوامل ناکامی ايران در مقابل مکزيک حضور غير مفيد علی دايی در زمين بود.

وی گفت: در ديدار آينده ايران در جام جهانی بايد در ترکيب تيم ايران تغيير بدهيم . همچنين بايد از انجام اشتباهات مهلک در مقابل حريفان بعدی بپرهيزيم.

***

آغازی خوب و پايانی بد برای تيم ايران، از: رضا رضايی مجد و امير فاضل توحيد


تيم ملی فوتبال ايران در ديدار خود مقابل مکزيک شروع خوبی داشت ولی نتوانست تا پايان بازی اين شروع ايده‌آل را به برد شيرين تبديل کند.

تيم ايران در اولين مسابقه خود در جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان برابر تيم مکزيک شروعی ايده‌آل داشت و در دقايق ابتدايی توپ و ميدان را در اختيار گرفت.

تيم کشورمان با بازيسازی "تيموريان و نکونام" و خلاقيت "مهدی مهدوی کيا" و علی کريمی" در ابتدای اين ديدار دو فرصت بسيار عالی را برای " وحيد هاشميان "مهيا کردند که اين بازيکن تلاش خود را برای به ثمر رسيدن گل اول ايران انجام داد ولی اين "سانچز" دروازه بان مکزيک بود که هر دو موقعيت ايران را از تيم ملی کشورمان گرفت.

بازی در اواسط نيمه اول با ميدان داری ايران ادامه می‌يافت که روی يک ضربه ايستگاهی که بارها تيم ايران به مکزيک تقديم کرد و جاگيری نادرست ميرزاپور دروازه‌بان و خط دفاعی ايران دو بازيکن مکزيک آزاد شدند که "براوو" به راحتی دروازه ايران را باز کرد.

پس از اين گل تيم ايران باز هم ميدان را در اختيار گرفت و با حملات همه جانبه و ارسال توپ‌های خطرناک توسط مهدوی کيا ،مهاجمان را در فرصت گلزنی قرار داد که در نهايت روی ضربه کرنر مهدوی کيا و تاثير مستقيم رحمان رضايی روی توپ، "يحيی گل محمدی" بازيکن خونسرد و با تجربه ايران گل نخست ايران را به ثمر رساند.

نيمه اول با چند حرکت رفت و برگشت از سوی دو تيم به پايان رسيد و اين درحالی بود که "لاولپه" سرمربی مکزيک با تجربه‌ای که دارد بازی تيم ملی ايران را خواند و در ابتدای نيمه دوم اقدام به دو تعويض نمود.

در رختکن ايران هم احتمالا شادی به ثمر رساندن گل به مکزيک و کشاندن بازی به تساوی بازی، فرصت اين را از برانکو گرفت که وقت خود را به بازی خوانی حريف صرف نمايد و بازيکنان تيم ايران را برای شروع مجدد رويايی روانه ميدان نمايد.

برانکو اگر تعويض‌های خود را در ابتدای نيمه دوم انجام می‌داد، يک برگ برنده برای اين بازی رو کرده بود و به اصطلاح با زدن رو دست به لاولپه تغييرات اين مربی را بی‌اثر می‌کرد.

در نيمه دوم ايران به بازی تدافعی روی آورد و درست همان کاری را کرد که مکزيک به دنبال آن بود و مکزيکی‌ها با فشار بيش از حد به خط هافبک و دفاع ايران ، تيم ما را مجبور به دفاع همه جانبه کرد و در اين اثنا کار رحمان رضايی ستودنی بود و وی به اتفاق دوندگی بی‌امان " کعبی ، نصرتی و گل محمدی" در دفاع و "تيموريان ، نکونام و مهدوی کيا" در خط ميانی حملات پی در پی مکزيک را خنثی کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علی کريمی در اين بازی نشان داد که هنوز از کمند مصدوميت رهايی نيافته و اين مصدوميت به ضرر خود و تيم ايران تمام شد، علی دايی هم در نيمه دوم با آمدن به مرکز زمين قصد کمک به هافبک‌های ايران را داشت و هاشميان به تنهايی در نوک حمله ايران کار می‌کرد.

روی گل دوم مکزيک پاس رو به عقب کعبی به ميرزاپور و عدم ضربه دقيق دروازه بان ايران که اين کار وی بارها دروازه ايران را به خطر انداخته و اشتباه رضايی سبب شد توپ در اختيار مکزيکی‌ها قرار گيرد و گل دوم اين تيم توسط " براوو " رقم بخورد.

پس از به ثمر رسيدن گل دوم مکزيک تيم ايران مقداری از هم پاشيده نشان داد و با دو تعويض برانکو و حضور معدنچی و برهانی به جای کريمی و نصرتی بازهم تيم ايران نتوانست عدم کارايی بازيکنان خود را در جناح چپ ترميم کند.

گل سوم مکزيک درست در زمانی زده شد که بازيکنان ما بيشتر به فکر اين بودند که توپ را از دروازه دور کنند و از يارگيری مستقيم در تيم خبری نبود و اين مهاجمان فرصت طلب مکزيک بودند که از شکاف ميان ميرزاپور و خط دفاعی بهترين استفاده را کرده و گل سوم خود را بوسيله بازيکن کوتاه قد مکزيک " زيينا " وارد دروازه ايران کردند.

در تحليل اين ديدار بايد گفت که تيم ملی فوتبال کشورمان در حالی که می‌توانست حداقل با يک امتياز زمين را ترک کند و در حالی که تا دقيقه ‪۷۰‬ بازی پاياپايی را به نمايش گذاشته بود، با قبول يک شکست زمين را ترک کرد.

اين امر نشان می‌دهد که بازيکنان و مجموعه عوامل تيم ملی فوتبال کشورمان باور نداشتند که می‌توانند مقابل مکزيک نتيجه بگيرند. به عبارتی عدم اعتماد به نفس و انجام اشتباهات فردی در يک ميدان بزرگ عامل اصلی شکست ايران مقابل مکزيک بود.

تيم ايران در ادامه رقابتهای جام جهانی اگر می‌خواهد به دور دوم صعود کند و يا حداقل جام را با خاطره‌ای خوش ترک کند، بايد ترس و محافظه کاری را از اردوی خود دور کند و با نگاه به واقعيتها بازيکنان جويای نام و جوان خود مثل تيموريان را برای به دست آوردن موفقيت در تيم بکار گيرد.

همانطورکه همه ديدند ترکيب تکراری ايران برای همه مشخص است و هر مربی اگر چه کار کشته و صاحب نام هم نباشد می‌تواند، بازی خوانی کند و از ضعف های تيم ايران نهايت استفاده را ببرد ، درست همانکاری را که لاولپه انجام داد.

درجام جهانی فرصتی بيشتر از دو بازی نداريم که هم به دور دوم صعود کنيم و هم از اعتبار ايران در آلمان دفاع کرده و بازهم مثل جام جهانی ‪۹۸‬ فرانسه بهترين تيم آسيايی در جام لقب بگيريم.

در دومين بازی، ايران مقابل يکی از بهترين تيمهای اروپا و جهان قرار می‌گيرد و بايد تا اين بازی کادر فنی با شناخت ضعف‌های تيم ايران ، اين نقاط را ترميم کند و حتی به نقطه قوت تبديل نمايد.

ايرانيها بهترين نفرات در ديدارهای سخت هستند و تيم کشورمان در ادوار و مسابقات گذشته اين را نشان داده است ، ايران نبايد از رويارويی با حريفان بزرگ هراس داشته باشد زيرا تجربه نشان داده است که اين تيم در برابر تيمهای بزرگ بهتر کار می‌کند.

***

اسکای اسپورت: علی دايی در خط حمله ايران قدم می‌زد


شبکه خبری "اسکای اسپورت" در انگليس خط حمله ايران را يکی از مشکلات اين تيم در شکست در برابر مکزيک دانست.

اين شبکه ورزشی گزارش کرد: "علی دايی" مهاجم کهنه‌کار تيم ملی ايران در شرايطی در خط حمله تيمش در برابر مکزيک قدم می‌زد که به خوبی از سوی بازيکنان اطرافش چون "علی کريمی" حمايت می‌شد.

اسکای اسپورت با تجليل از خلق صحنه‌های خطرناک توسط "وحيد هاشميان" ديگر مهاجم تيم ملی ايران نوشت: ضربه سر ماهرانه وی در اوايل نيمه اول تنها به مدد حرکت آکروباتيک "اسوالدو سانچز" دروازه‌بان مکزيک دفع شد.

شبکه انگليسی همچنين با انتقاد از نقش منفی "ابراهيم ميرزاپور" دروازه‌بان ايران در دفع ناقص توپ در مقابل دروازه و دريافت گل دوم از "براوو" مهاجم مکزيک، حرکت ميرزاپور در اين صحنه را ضعيف ارزيابی کرد.

تيم ملی فوتبال ايران عصر روز يکشنبه در نخستين ديدار خود در جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان در شهر نورنبرگ با وجود يک بازی قابل قبول در نيمه نخست نهايتا با نتيجه سه بر يک در برابر تيم ملی مکزيک تن به شکست داد.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-11' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تصاوير ديدار ايران - مکزيک
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-11' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ايرانی‌های نااميد از تهيه بليت ديدار ايران - مکزيک در نورنبرگ سرگردانند، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-11' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» سر زن ها به خط، مى خواهيم "غول" رابكشيم، كاوه محجوب، شرق
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-11' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ايران - مكزيك: مى توانيم اگر بخواهيم، فرزاد متين، ايران ورزشی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-11' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» اميدوارها ديوانه نيستند، نگاهى به بازى امروز ايران - مكزيك، حميدرضا ابك، شرق
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30442

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دو نيمه‌ کاملا متفاوت ايران در شکست ‌٣ بر يک برابر مکزيک، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016