"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-09' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

دانستنی‌هايی از جام هجدهم، ايرنا

تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۳/۱۹‬
خارجی. ورزشی. فوتبال. جام جهانی .

آيا می‌دانيد که؟
يک پليس فرانسوی که در جريان جام جهانی ‪ ۱۹۹۸‬به طور خشونت باری مورد حمله هواداران تيم ملی فوتبال آلمان قرار گرفته بود، برای شرکت در مسابقات جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬دعوت شد.

"دانيل نويل" پس از اينکه از سوی شش تن از اوباش آلمانی در خارج از ورزشگاه شهر لانس محل برگزاری ديدار آلمان و يوگسلاوی سابق در ‪ ۲۱‬ژوئن ‪۱۹۹۸‬ مورد حمله قرار گرفت، به مدت شش ماه در کما بود.

"هورست اشميت" دبير کل فدراسيون فوتبال آلمان از نويل دعوت کرد در رقابت‌های جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬حضور يابد.

دو تن از حمله‌کنندگان به نويل به مجازات زندان در فرانسه و آلمان محکوم شدند.


******
آيا می‌دانيد که؟
تيم ملی فوتبال آلمان به هنگام برگزاری مرحله نهايی رقابت‌های جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬در شهر برلين اقامت می‌کند.

محل اقامت تيم ملی فوتبال ايران در شهر فريدريش هافن درجنوب غربی آلمان تعيين شده است. اين محل در کنار درياچه "بودن زه" واقع در جنوب غربی آلمان قرار دارد.

تيم آرژانتين يکی از نمايندگان آمريکای جنوبی، در جنوب آلمان و در شهر کوچک هرتسوگن آراخ و تيم ملی فوتبال آمريکا در هامبورگ اقامت می‌کند.

تيم هلند درشهرک هينتر تسارتن و سوئد در شهر برمن واقع در شمال آلمان اسکان خواهد يافت.

ژاپن نيز در شهر بن در کنار رودخانه راين به سر خواهد برد. ظاهرا فدراسيون فوتبال پرتغال همين شهر را که در استان نورد راين وستفالن واقع شده، انتخاب کرده است.

ملی پوشان ايتاليا، ديگر تيم پرسابقه جام جهانی در يکی از شهرهای اين استان اقامت خواهند کرد.


******
آيا می‌دانيد که؟
لباس جديد تيم ملی فوتبال ژاپن نقش شمشير سامورايی طراحی شده است.

بدين ترتيب تيم ملی فوتبال ژاپن در رقابتهای جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬در آلمان با اين لباس تازه و روحيه سامورايی وارد ميدان خواهد شد.

نقش شمشير سامورايی در زير بغل اين لباس که آبی رنگ می‌باشد، کشيده شده است.

زيکو سرمربی برزيلی تيم ملی فوتبال ژاپن در همايش خبری گفت که تيمش با پوشيدن اين يونيفورم تازه براين اراده است که در مسابقات جام جهانی آينده دستاورد خوبی بدست بياورد.


******
آيا می‌دانيد که؟
" ميشل پلاتينی" ستاره اسبق تيم ملی فوتبال فرانسه معتقد است تيم ملی فوتبال برزيل وضع مطلوبی برای دفاع از عنوان قهرمانی جهان خود در مسابقات جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان دارد.

وی به نشريه ورزشی "گازتا دلو اسپورت" چاپ ايتاليا گفت: "اين يک پيش بينی طبيعی است زيرا، برزيل پنج يا شش بازيکن برجسته و ستاره در خط حمله دارد و از خط دفاعی خوبی نيز بهره می‌برد."
به اعتقاد او تيم‌های ملی فرانسه، ايتاليا، آلمان، اسپانيا، آرژانتين، انگلستان و هلند بعد از برزيل امکان کسب عنوان قهرمانی جام جهانی آلمان را دارند.


******
آيا می‌دانيد که؟
بيش از ‪ ۶۰‬درصد از مجموع ‪ ۲/۹۳‬ميليون قطعه بليت مربوط به ‪ ۶۴‬مسابقه در جام جهانی آلمان به فدراسيون‌های ملی، حاميان مالی جام جهانی و پخش‌کنندگان تلويزيونی اين مسابقات اختصاص يافته و ‪ ۱/۱‬ميليون قطعه برای فروش به مردم عادی ارايه شده است.

برگزارکنندگان پيش بينی می‌کنند تعدادی از بليت‌های اختصاص يافته به فدراسيون‌های ملی و ساير گروهها بازگردانده شود و علاقمندان می‌توانند برای دريافت اين بليت‌ها در ليست انتظار قرار گيرند.


******
آيا می‌دانيد که؟
بنابر اعلام آژانس کاريابی فدرال آلمان ‪ ،BA‬برگزاری جام جهانی ‪،۲۰۰۶‬ يکصد هزار شغل جديد در اين کشور ايجاد می‌کند.

با توجه به آمار ‪ ۵/۲‬ميليون نفر بيکار که ‪ ۱۲/۶‬درصد از جمعيت آماده به کار آلمان است، بيکاری يکی از بزرگترين مشکلات اين کشور به شمار می‌رود.


******
آيا می‌دانيد که
سايت اينترنتی ويژه جام‌جهانی به چهار زبان آلمانی، انگليسی، فرانسه و اسپانيايی به آدرس "‪ "www.wm۲۰۰۶.deutschland.de‬راه‌اندازی شده است.


******
آيا می‌دانيد که؟
‪ ۱۵‬هزار خبرنگار جام جهانی امسال را پوشش خواهند داد در حاليکه در جام جهانی فوتبال ‪ ۱۹۷۴‬آلمان تنها ‪ ۴‬هزار خبرنگار حضور داشتند.


******
آيا می‌دانيد که؟
برگزاری رقابت‌های جام جهانی در آلمان آمار گردشگران اين کشور را به طرز قابل توجهی افزايش خواهد داد اما حضور علاقمندان بدون بليت و نصب صفحات بزرگ تلويزيونی در اماکن عمومی، موجب نگرانی پليس اين کشور شده است.

بنا بر اظهارات "کونراد فرييبرگ" رييس پليس آلمان در جريان برگزاری همايش امنيتی پليس در شهر گلزن کرشن، اين کشور ميزبان بيش از ‪ ۳‬ميليون ميهمان از جمله افراد مشهور و شخصيتهای برجسته از سراسر جهان است که مدت طولانی را در مکانهای شناخته شده سپری خواهند کرد و سياستمداران، خانواده‌های سلطنتی و افراد مشهور معمولا در اين گونه رويدادهای ورزشی حضور می‌يابند.

بر همين اساس بيشترين هراس برگزارکنندگان اين رقابتها و پليس آلمان از جانب گردشگران و آشوب طلبان است.

وی گفت: طبق پيش بينی‌ها برای هر مسابقه تيم ملی انگليس، ‪ ۲۵‬هزار تماشاگر بدون بليت حضور خواهند داشت

******
آيا می‌دانيد که؟
فدراسيون فوتبال پرتغال به بازيکنان تيم ملی اين کشور وعده داده که در صورت قهرمانی در هجدهمين دوره رقابت‌های جام جهانی به ميزبانی آلمان، پاداش قابل توجهی دريافت خواهند کرد.

"گيلبرتو مدايل" رييس فدراسيون پرتغال ميزان پاداش را به طور دقيق مشخص نکرد اما به روزنامه ژورنال دی نوتيسياس گفت: تنها چيزی که می‌توانم بگويم اينکه با اين مبلغ می‌توانند يک دستگاه اتومبيل آخرين سيستم و مجلل خريداری کنند.

روزنامه ورزشی "رکورد" به نقل از يک منبع آگاه در فدراسيون پرتغال اعلام کرد هر بازيکن ‪ ۲۷۵‬هزار يورو پاداش خواهد گرفت اگر پرتغال قهرمان جام جهانی آلمان شود.


******
آيا می‌دانيدکه
قهرمانی در جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬چنان آرزوی بزرگی برای هواداران فوتبال در آلمان است که کليسای پروتستان‌های اين کشور پيشنهاد کرده يک کشيش به "يورگن کلينزمن" در رسيدن به اين هدف کمک کند.

"هانس گئورگ اولريش" کشيش رسمی جام جهانی کليسای پروتستانها در اين باره گفت: ما آماده‌ايم فردی را برای حمايت روحی بازيکنان و کادر مديريت تيم ملی آلمان پيشنهاد کنيم. خوشحال خواهيم شد اگر جام جهانی رابطه ميان بازيکنان تيم ملی و کليسا را احيا کند.

"هلموت شوئن" از يک نماينده کليسا در ميزبانی گذشته جام جهانی توسط آلمان در سال ‪ ،۱۹۷۴‬استفاده کرد.

آلمان غربی در آن رقابتها با شکست ‪ ۲‬بر يک هلند در مونيخ به قهرمانی رسيد.

"فرانس بکن‌باوئر" سرمربی تيم فوتبال آلمان غربی در جام جهانی ‪۱۹۹۰‬ ايتاليا نيز از يکی از اعضای اين کليسا در تيمش استفاده کرد و مجددا به قهرمانی رسيد.

کلينزمن نيز جزئی از آن تيم بود و بيمی از چنين کمک‌هايی ندارد.

وی پيش از اين برای نخستين بار در تاريخ اين کشور يک روانشناس ورزشی به خدمت گرفت.


******
آيا می‌دانيد که
نتايج يک تحقيق حاکی از اين‌است که برگزاری رقابت‌های فوتبال جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬در آلمان، چهار ميليارد دلار درآمد نصيب اقتصاد ژاپنی‌ها خواهد کرد.

براساس يافته‌های اين تحقيق، فروش تلويزيون‌های فلت اسکرين ، نوشيدنی، غذای آماده، ماکارونی آماده، دستگاه ‪ ، DVD‬قهوه، تور آلمان و انواع واقسام کالاهای مختلف، سود زيادی را نصيب دولت ژاپن که دومين قدرت اقتصادی جهان است خواهد کرد.

با شروع رقابت‌های جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬شمار بسيار زيادی از علاقمندان فوتبال شب هنگام تا دير وقت بيدار خواهند ماند تابازی‌های تيم ژاپن دراين پيکارها را تماشا کنند.


******
آيا می‌دانيد که
از مجموع پنج نماينده آفريقا در هجدهمين دوره رقابت‌های فوتبال جام جهانی به ميزبانی آلمان، خبری از مدعيان سنتی فوتبال اين قاره نظير کامرون، نيجريه و سنگال نيست و چهارتيم به نام آنگولا، غنا، ساحل عاج و توگو برای نخستين بار طعم حضور در مهمترين رويداد فوتبال جهان را تجربه می‌کنند.

آخرين تيم صعود کرده از قاره سياه، تونس مدافع عنوان قهرمانی جام ملتهای آفريقاست که با کسب پنجمين سهميه راهی جام جهانی شد.


******
آيا می‌دانيد که
طبق پژوهش و تحقيق بانک "لندس" در ايالت رايلندفالز، جام جهانی فوتبال ‪ ۲۰۰۶‬آلمان تاثيرات مثبتی بر بازار بورس و اقتصاد اين کشور بهمراه خواهد داشت.

"اشتفان اشتايب" و "کريستيان شيندلر" کارشناسان اين بانک با بررسی تاثيرات اقتصادی جام جهانی برای آلمان به اين نتيجه رسيده‌اند که اين جام باعث رشد ‪ ۰/۳‬درصدی در اقتصاد اين کشور خواهد شد.

آنان معتقدند که جام‌جهانی در دراز مدت نيز موجب افزايش ميزان تقاضا در داخل اين کشور خواهد شد.

اين کارشناسان پيش‌بينی می‌کنند که رشد اقتصادی آلمان در سال آينده در مجموع ‪ ۱/۷‬درصد خواهد بود.


******
آيا می‌دانيد که
در مجموع ‪ ۵۳‬شرکت بين‌المللی به‌طور مستقيم و غير مستقيم از برگزاری مسابقات جام جهانی و پس از آن بهره برده و گردش مالی و سود و منافع خود را افزايش خواهند داد.

گردش مالی در بخش لوازم ورزشی مربوط به فوتبال درسال جاری (‪ (۲۰۰۶‬به يک ميليارد و ‪ ۶۰‬ميليون يورو خواهد رسيد و در سال‌های بعد از آن نيز انتظار می‌رود که گردش مالی در اين بخش افزايش يابد.


******
آيا می‌دانيد که
برای ساخت برخی ورزشگاهها در آلمان ‪ ۱/۵‬ميليارد يورو سرمايه‌گذاری شده است و در مجموع حدود ‪ ۳۲‬ميليارد نفر در سراسر جهان از طريق تلويزيون ديدارهای اين رويداد بزرگ ورزشی را تماشا خواهند کرد و فرستنده‌های تلويزيونی بيش از ‪ ۴۰‬هزار ساعت دراين‌باره گزارش و خبر منتشر خواهند کرد.

از سوی ديگر هر چند هزينه‌های تبليغات و بازاريابی اين مسابقات تاکنون مشخص نشده اما صرفا ‪ ۲۱‬کمک‌کننده مالی به اين جام برای عضويت خود در کلوپ جام‌جهانی بيش از ‪ ۶۰۰‬ميليون يورو پرداخته‌اند و بدين ترتيب فوتبال به يکی از بااهميت‌ترين فاکتورهای اقتصادی تبديل شده است.


******
آيا می‌دانيد که
يک شرکت بين‌المللی که مقر آن در سوييس است بليت‌هايی تا مبلغ ‪۱۵‬ هزار يورو دراختيار ميهمانان ويژه جام‌جهانی فوتبال ‪ ۲۰۰۶‬آلمان قرار داد.

"شرکت سرگرمی‌های ورزشی بين‌المللی" اعلام کرد که اين بليت‌ها ويژه افراد و صاحبان شرکت‌های ثروتمندی است که می‌توانند با استفاده از آن، مسابقات مورد علاقه خود را از آغاز تا دور نهايی در ورزشگاه‌های برگزاری اين مسابقات تماشا کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين شرکت برای ميهمانان خود در بالاترين نقطه هر يک از ‪ ۱۲‬ورزشگاه در آلمان که مسابقات جام جهانی فوتبال در آنها برگزار می‌شود جايگاه ويژه‌ای موسوم به "اسکای باکس" طراحی کرده که دارندگان اين بليت ها می‌توانند از آنجا مسابقات را با چشم‌انداز مناسبی تماشا کنند.

شرکت مذکور که با پرداخت ‪ ۱۸۰‬ميليون يورو، مجوز انحصاری اجرای چنين برنامه‌ای را از فدراسيون بين‌المللی فوتبال/ فيفا/ کسب کرده، برای خريداران اين بليت‌ها تمامی تسهيلات لازم از جمله پارکينگ ، پذيرايی مجلل و محل اقامت را تدارک ديده است.


********
آيا می‌دانيد که؟
مجله "فوکوس" چاپ آلمان اعلام کرد صلاحيت تمامی کسانی که قصد دارند هنگام برگزاری جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬در ورزشگاههای فوتبال حضور داشته باشند، بايد مورد تاييد اداره جنايی و اداره حفاظت از قانون اساسی فدرال آلمان قرار گيرد.

به‌نوشته فوکوس، تدابير امنيتی مذکور شامل ‪ ۲۲۰‬هزار نفر از جمله خبرنگاران، نيروهای خدماتی، کمک‌کنندگان داوطلب و بازيکنان تيم‌های ملی حاضر در اين مسابقات هم خواهد شد.

اين اقدام با اعتراض انجمن خبرنگاران آلمان با نام اختصاری "د.يوت.فا" مواجه شد.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-09' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» حرف های تازه وحيد طالب لو، جواد کاظميان، حسن رودباريان و علی دايی، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-09' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» حشمت مهاجرانی: اميدوارم مرا به کمپ تيم ملی راه بدهند، ايپنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-09' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» گفت‌وگو با مهدی مهدوی‌کيا: مقابل مکزيک بازی می‌کنم، بايد مراقب بورگتی باشيم، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-09' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» علی دايی: در اوج فوتبالم هستم، ايلنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-06-09' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» فريدون زندی و ستار زارع مصدوم شدند، فرکی: وضعيت زندی و زارع شنبه مشخص می‌شود، ايسنا
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30397

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دانستنی‌هايی از جام هجدهم، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016