"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-05-24' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گفتگوی تفسيلی ايپنا با رحمان رضايي: به صعود ايران به دور دوم اميدوارم، مشكل خط دفاع ايران، دفاع تيمي است

با سقوط مسينا به رقابت هاي سري B ايتاليا، اين مساله قوت گرفت كه رحمان رضايي يكي از بازيكنان اصلي خط دفاعي، با افت روحي مواجه خواهد شد، اما اين اتفاق نيفتاد.
رحمان يك بازيكن حرفه اي است و خود را به خوبي با شرايط موجود وقف داده است و در حال حاضر فقط به موفقيت تيم ملي فكر مي كنم.

او مي گويد احتمال دارد به خاطر تخلفاتي كه بعضي از تيم هاي ايتاليايي انجام داده اند، تيم مسينا مجددا به سري A بازگردد، همچنين اعتقاد دارد در زمان باقيمانده مي توان ضعف هاي موجود تيم ملي را برطرف كرد و با قدرت در جام جهاني حضور يافت.

گفتگوي تفضيلي مدافع ايراني تيم مسيناي ايتاليا با گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا)؛ در مورد وضعيت تيم مسينا و حضور ايران در جام جهاني را در زير مي خوانيد:

· مسينا در نيم فصل اول ليگ ايتاليا عملكرد خوبي داشت ولي در نيم فصل دوم نتوانست انتظارات را برآورده كند و در نهايت به سريBسقوط كرد ...

متاسفانه مسينا تنها تيم پائين جدول بود كه با مسائلي مثل باندبازي، ناداوري و غيره درگير بود، در مجموع حق تيم ما خورده شد و مجوز حضور در سري A را گرفتند.

تيم مسينا صددرصد مي توانست در سري A بماند و هيچكس تصور نمي كرد اين تيم سقوط كند ولي آنهايي كه بر فوتبال ايتاليا مسلط بودند باعث شدند مسينا نتواند امتيازش را در دسته اول حفظ كند.

· دليل آن چه بود؟

دليل آن را نمي دانم ولي وقتي تلفن هاي بعضي از افراد را كنترل كردند، متوجه شدند آنها داوراني را مي فرستادند تا بازيكنان اصلي و كليدي ما را محروم كند تا به خواسته خود برسند.

· اوج اين اتفاقات، در كدام مسابقه رخ داد؟

در ديدار با ميلان، زيرا ما پس از آن مسابقه بايد در يك ديدار حساس مقابل رجينا به ميدان مي رفتيم، اين موضوع باعث شد آنها براي محروم كردن چهار بازيكن ما هر كاري را انجام دهند و در نهايت به هدف خود رسيدند.

· يعني مهم ترين عامل عدم نتيجه گيري مسينا اين مسائل بود؟

بله، ما در مسابقات هفته هاي آخر نتوانستيم به علت اخراج شدن يك يا دو بازيكن خود، تا پايان بازي با يازده بازيكن به كار خود ادامه دهيم و اين موضوع در نتيجه گيري يا حفظ نتيجه تيم تاثير منفي گذاشت. واقعا شرايطي كه از خارج باشگاه به ما تحميل شد، دليل اصلي عدم نتيجه گيري و سقوط به دسته پائين تر بود.

· عملكرد جيامپيه رو ونتورا را چگونه ديدي؟ آيا بهتر نبود برتو لوموتي را حفظ مي كردند زيرا در زمان او مسينا در خطر سقوط قرار نداشت.

موتي در نتيجه گيري بهتر عملكرد كرد، در اين چند بازي كه مربي جديد (ونتورا) آمد پنج، شش امتياز به تيم اضافه شد كه اگر برتو لوموتي نيز مي ماند اين امتيازات را به دست مي آورد.

اما مساله مهم اين است كه با حضور ونتورا تفكرات جديدي به تيم القا شد و بازيكنان با انگيزه بيشتري در تمرينات و مسابقات شركت مي كردند ولي در نتيجه گيري موفق نبودند، موضوعي كه مسائل خارجي و مشكلات داوري نقش عمده اي در آن داشت.

· اين امكان وجود دارد كه با توجه به اتهامات موجود در فوتبال ايتاليا و شايعه سقوط يوونتوس به سريB، مجددا مسينا به سري A باز گردد.

هنوز هيچ چيز معلوم نيست و تيم هايي مثل لاتزيو، فيورنتينا و يوونتوس در معرض جريمه هاي سنگين قرار گرفته اند. اگر اين تصميم قطعي شود امكان دارد يكي از تيم هاي سقوط كننده كه اولويت با ميسناست، به سري A برگردند.

· احتمال سقوط اين تيم ها به سريB تا چه اندازه اي است؟

در سال هاي قبل تيم هايي مثل تورينو و جنوآ به علت تخلفات محرز به سري B و C سقوط كردند. اين تيم ها به خاطر شرط بندي مستحق تصميمات جدي بودند و امسال نيز به احتمال زياد براي تيم هايي كه متهم شده اند، جريمه هاي سنگيني در نظر گرفته خواهد شد.

· با توجه به احتمال بازگشت مجدد مسينا به سريAباز هم در اين تيم مي ماني؟

يك سال ديگر با مسينا قرارداد دارم ولي در قرارداد في مابين، شرط و شروطي وجود دارد كه مي توانم بدون هيچ مشكلي پيشنهادات مناسب را بررسي كنم و از مسينا جدا شوم.

· تا اين لحظه پيشنهاد قابل توجهي داشته اي؟

پيشنهاداتي وجود دارد، اما فعلا عجله نمي كنم. جام جهاني مي تواند ويترين خوبي براي بازيكنان حتي اگر قرارداد نيز باشند، به حساب آيد. بالاخره هر بازيكني دوست دارد تا قابليت هايش را در اين مسابقات هم نشان دهد تا به باشگاه بهتري برود.

من هم از اين قائده مستثني نيستم و صبر مي كنم بازي هاي جام جهاني به پايان برسد و پس از آن تصميم گيري خواهم كرد.

· تو جزو بازيكنان ثابت مسينا بودي ولي خيلي عجيب بود كه در اين فصل، هم در بازي رفت و هم در مسابقه برگشت مقابل ميلان به ميدان نرفتي؟

در بازي رفت مربي ترجيح داد به خاطر آن كه محروم نشوم به من استراحت دهد تا در ديدار با رجينا كه براي مسينا بسيار مهم بود، از من استفاده كند، اما در بازي برگشت محروم بودم و به همين دليل نتوانستم مقابل ميلان به ميدان بروم.

· ونتورا در روزهاي اول همكاري با مسينا در يك بازي نيمكت نشينت كرد ولي بعد از آن در مسابقاتي كه محروم نبودي، به عنوان بازيكن ثابت از تو استفاده كرد.

مربي جديد فقط در همان مسابقه اول از من استفاده نكرد ولي سريع به اشتباه خود پي برد و در مصاحبه هايي كه انجام داد گفت: اشتباه بزرگي مرتكب شدم كه اين بازيكن را نيمكت نشين كرد، زيرا حضور رحمان در آن مسابقه واقعا لازم بود.

· از عملكردت در فصل گذشته سريA راضي هستي؟

فكر مي كنم عملكرد خوبي داشتم ولي در مجموع تيم ما نتوانست انتظارات را برآورده كند چون مهاجمان تيم در نواختن ضربات نهايي موفق نبودند.

تيم ما در مجموع 13مساوي در فصل جاري به دست آورد كه اين نشان دهنده ضعف مهاجمان در گلزني است.

· بيشتر توضيح مي دهي؟

در خانه خود نمي توانستيم گل بزنيم و شايد در طول مسابقه مهاجمان تيم بيش از پنج موقعيت صددرصد گل را از دست مي دادند.

مثلا در بازي با پالرمو در ثانيه هاي ابتدايي مسابقه فوروارد ما يك موقعيت تك به تك را از دست داد. اين مسائل باعث شد نتوانيم در مسابقاتي كه از حريف نيز برتر بوديم پيروز شويم. بايد بگويم فورواردهاي ما قبل از ژانويه بهتر بودند ولي از سري C ايتاليا براي آنها بازيكنان جانشين انتخاب شد كه نتوانستند عملكرد خوبي داشته باشند.

· با توجه به آن كه چند سال است در سري‌A حضور داري،‌ فكر مي كني بازيكنان ايراني مي توانند همانند تو در باشگاه هاي ايتاليايي موفق باشند؟

تماشاي فوتبال ايتاليا با بازي كردن در آن خيلي فرق دارد. ايراني ها بايد ياد بگيرند كه در اين شرايط بتوانند بازي كنند.آن اوايل كه به ايتاليا آمده بودم، من هم اين فوتبال را بلد نبودم ولي باگذشت زمان توانستم خود را با محيط وقف دهم و جاي ثابتي براي خود به دست آورم.

شما نگاه كنيد در سال هاي گذشته بازيكنان زيادي كه در ليگ هاي ايراني چهره موفقي داشتند نتوانستند در فوتبال اروپا موفق شوند و در نهايت مجددا به ايران بازگشتند.

· چه موضوعي باعث شد آنها نتوانند موفق شوند؟

آنها نتوانستند خود را با اصول حاكم بر فوتبال كشوري كه انتخاب كرده بودند، منطبق كنند و با مسائل موجود در آن هماهنگ شوند. بايد بگويم بازي در فوتبال ايتاليا از همه نظر سخت و سنگين است، به همين دليل حضور و بازي كردن در آن دشوار خواهد بود.

به همين دليل پيش بيني اين مساله كه ايراني ها مي تواند خود را با شرايط موجود در فوتبال ايتاليا وقف دهند، بسيار سخت خواهد بود.

· در فصل گذشته سريA مقابل تيم ها و بازيكنان مطرحي بازي كردي، در اين بين كدام مسابقه برايت خاطره انگيز بود؟

بازي با يوونتوس كه با نتيجه دو بر دو به پايان رسيد.

· چرا؟

ما ابتدا با دو گل از يوونتوس جلو افتاديم، اما آنها فشار زيادي روي دروازه ما ايجاد كردند و با همان پنالتي هاي مشهور در نهايت مقابل اين تيم به تساوي دو بر دو رسيديم. بازي خيلي خوبي بود و من روي ضربات ايستگاهي مسئول مهار ابراهيموويچ بودم كه فكر مي كنم توانستم اين وظيفه را به خوبي انجام دهم.

· با توجه به اين كه يكي از مهره هاي كليدي خط دفاع ايران در جام جهاني محسوب مي شوي آيا فكر مي كني اين بخش بتواند عملكرد قابل قبولي در آن تورنمنت معتبر داشته باشد؟

كمتر از بيست روز تا آغاز جام جهاني زمان داريم و دو بازي دوستانه تا آن زمان برگزار خواهيم كرد. ما قبل از حضور در جام جهاني در بازي هاي متعدد رسمي و دوستانه شركت كرديم و به غير از يك يا دو مسابقه كه بازيكنان انگيزه لازم را نداشتند، عملكرد خط دفاع بسيار خوب بود.

البته ضعف هايي نيز در خط دفاع وجود دارد كه توانسته ايم در مسابقات رسمي تا حدود بسيار زيادي آنها را پوشش دهيم.

ما در مسابقات مقدماتي جام جهاني فقط در مقابل ژاپن و در شرايط كه تيم صعود كرده بود و بازيكنان انگيزه لازم را نداشتند، دو گل خورديم ولي در ساير مسابقات فقط يك مرتبه دروازه ايران باز شد و اين مساله نشان مي دهد عملكرد خط دفاع خوب بوده است.

· يعني با اين صحبت ها مي توان به عملكرد خط دفاع در جام جهاني مطمئن بود؟

از الان نمي توانم بگويم جلوي بازيكنان بزرگ آن تيم ها مشكل نخواهيم داشت. ضعفهايي وجود دارد كه با كار بيشتر بايد در زمان باقيمانده برطرف شود زيرا در جام جهاني مقابل مهاجمان فرصت طلب و هافبك هاي طراح و بازيسازي قرار مي گيريم كه اين موضوع در تيم پرتغال بيشتر مشهود است، به همين خاطر بايد هرچه زودتر نقاط ضعف را برطرف كرد.

· مشكل موجود به خط دفاع باز مي گردد يا دفاع تيمي؟

دفاع تيمي، ما بايد بيشتر تمرين كنيم تا در هنگام دفاع تيمي عملكرد بهتري داشته باشيم. بايد بتوانيم فاصله هاي موجود بين خط دفاع و هافبك را چه در زمان حمله و چه در زمان دفاع كمتر كنيم و اجازه نفوذ به هافبك ها و مهاجمان تيم مقابل را ندهيم.

عمده ضعف خط دفاع به اين مساله باز مي گردد كه در دفاع تيمي، پوشش ها به خوبي انجام نمي شود و مشكلات زيادي را به وجود مي آورد اما ما در تلاش هستيم در تمرينات اين مساله را حل كنيم.

· آيا دفاع خطي ايران مي تواند در مقابل مهاجمان و هافبك هاي مطرح تيم هايي مثل مكزيك و پرتغال موفق باشد.

در آن مسابقات نمي توان گفت كه آرايش خط دفاع، براساس دفاع خطي است. وقتي تيم در حالت تدافعي و در يك سوم زمين خود قرار مي گيرد، ديگر آرايش خطي معنا ندارد. در اين لحظات در دو خط پوشش و در يك خط، دفاع انجام مي شود، بنابراين نمي توان گفت در همه مسابقات آرايش دفاع تيم ايران خطي است.

· آيا در مسابقات مهم ايران در جام جهاني، باز هم براي استفاده از ضربات سر در محوطه جريمه حريف حاضر مي شوي؟

اين موضوع به قابليت هاي فيزيكي بازيكن بر مي گردد كه بتواند به خوبي جلو برود و در بازگشت ها موفق ظاهر شود.

من اين اطمينان را در خود مي بينم كه در رفت و برگشت ها با مشكل مواجه نشوم و اميدوارم تا آغاز جام جهاني آماده تر شوم تا در مواجه با اين موارد عملكرد قابل قبولي داشته باشم.

· تمرينات برانكو مي تواند به رفع نقاط ضعف خط دفاع كمك كند؟

در تمرينات روزهاي گذشته هماهنگي بهتري با هم پيدا كرده ايم و مي توانيم در بازي با كرواسي اين مساله را تا 70 درصد افزايش دهيم.

بايد در اين بازي هاي تداركاتي از لحاظ فيزيكي و هماهنگي تيمي به نقطه مطلوب برسيم و اگر نتوانيم؛ در جام جهاني با مشكل مواجه خواهيم شد.

ضمن اين كه پس از اين مسابقات بايد در تمرينات باقي مانده تا جام جهاني نقاط ضعف را برطرف كرده و با آمادگي كامل در ان تورنمنت مهم حضور يابيم.

· در طول ماه هاي گذشته تيم ملي نتوانست بازي هاي تداركاتي مناسبي را انجام دهد، فكر مي كني اين دو ديدار مي تواند مشكلات تيم ايران را برطرف كند؟

بازي كردن مقابل تيم هاي بزرگ و حتي باختن مي تواند قابل انتقاد باشد ولي اين انتقادات بايد در جهت سازندگي مطرح شود نه چيز ديگري.

نبايد قبل از آغاز جام جهاني جوي مخرب عليه تيم ملي ايجاد شود زيرا باعث افت روحي تيم و بازيكنان مي شود.

مطمئنا در اين دو بازي شرايط تيم ملي مشخص مي شود و مي توان نقاط ضعف را شناسايي كرد، كادر فني نيز ضعف را بررسي مي كند و صددرصد مي تواند در زمان باقيمانده آنها راجبران كند.

· بعضي ها اعتقاد دارند برانكو مربي بزرگي نيست و نمي تواند در جام جهاني مرد آرزوهاي كادر فني ايران باشد.

فكر مي كنم هر كسي بايد از يك جا شروع كند، او از روز اول در كنار بلاژويچ قرار داشت و با آن مربي در جام جهاني مقام سوم را به دست آورد. برانكو به همراه بلاژويچ به ايران آمد و پس از يك سال از جايگاه مربيگري به سرمربيگري رسيد.

طي چهار سال گذشته ايوانكوويچ در فوتبال ايران واقعا زحمت كشيده و عملكرد موفقي داشته است، همچنين توانسته با تيم ملي ايران جواز حضور در جام جهاني را به دست آورد و اين بيانگر توانايي هاي اين مربي است.

خيلي از مربيان بزرگ مثل مورينيو ابتدا دستيار بودند ولي از يك تيم كوچك مثل پورتو در مسابقات بزرگي مثل ليگ قهرمانان اروپا كار خود را آغاز كردند و توانستند توانايي هايشان را اثبات كنند، حالا برانكو نيز فرصت دارد در جام جهاني توانايي هاي خود را اثبات كند.

· پس اعتقاد داري برانكو با تيم ايران مي تواند درجام جهاني موفق ظاهر شود؟

يك مربي از ابتدا بزرگ نيست، برانكو تا اين جاي مسابقات موفق بوده است. او شناخت كاملي از وضعيت ايران و حريفان در جام جهاني دارد و مطمئنا بيكار نيست، هر روز مطالعه مي كند تا يك به يك مسائل موجود را آناليز كرده و تيم ايران را با آمادگي كامل به مسابقات بفرستند.

· روحيه محافظه كاري برانكو - كه در مرحله مقدماتي و مقابل تيم هايي مثل بحرين سعي مي كرد بيشتر به كارهاي دفاعي توجه كند تا كارهاي هجومي- در مسابقات جام جهاني يك نقطه منفي براي تيم ملي نخواهد بود؟

مقابل تيم هاي عربي مشكلات زيادي براي تيم ايران به وجود مي آيد و بايد درصد ريسك را برابر آنها كاهش داد.

هميشه ريسك 50 – 50 است و اگر مقابل تيم هاي عربي با 50 درصد بازنده مواجه شويم جبران آن سخت است، به همين خاطر برانكو در جام جهاني ريسك نكرد و با كسب نتايج مد نظر باعث شد تيم به جام جهاني صعود كند.

· آيا اين منطق مقابل تيم هاي بزرگ نتيجه خواهد داد؟

مقابل تيم هاي بزرگ، يك ايده خوب وجود دارد كه ابتدا گل نخوريم و بعد از آن گل بزنيم. اگر برابر اين تيم ها گل نخوريم شانس داريم كه نتيجه لازم را به دست آوريم اما اگر گل بخوريم بايد ريسك كنيم و براي جبران گل خورده حمله كنيم كه اين مساله باعث مي شود گل هاي بيشتري دريافت كنيم.

پس تفكر منطقي اين است كه با احتياط بيشتري مقابل اين تيم ها به ميدان برويم و ابتدا حريف را محك زده و پس از آن در فكر حمله باشيم.

· تيم ايران در جام جهاني مي بايست مقابل تيم هاي بزرگي مثل پرتغال، مكزيك و يك تيم ناشناخته به نام آنگولا به ميدان برود، تمام اين تيم ها به موفقيت فكر مي كند و اين مساله براي تيم ملي ما دردسر ساز نيست؟

ايران هميشه مقابل تيم هاي بزرگ عملكرد خوبي داشته و در گذشته نيز اين موضوع را ثابت كرده است. خيلي مواقع مثل مسابقه با آلمان عملكرد خوبي داشتيم ولي نتوانستم نتيجه نهايي را به دست آوريم.

اين باخت ها باعث نشد كه كارشناسان بگويند ايران در حد و اندازه خود نبود به همين خاطر است كه مي گويم مقابل تيم هاي بزرگ هميشه خوب نتيجه گرفته ايم. پرتغال و مكزيك جزو تيم هاي مطرح جهان هستند و آنگولا نيز تيم خوبي است ولي در مجموع ايران مي تواند مقابل اين حريفان عملكرد قابل قبولي داشته باشد.

· آيا شانسي براي صعود ايران به مرحله بعد قائل هستي؟

به اين مساله خيلي اميدوار هستم كه اين يك ديدگاه شخصي است و بستگي دارد تيم در چه شرايطي باشد. مهم ترين مساله اين است كه تيم بخواهد و افكار گروهي قالب در تيم ملي نيز در راستاي كسب موفقيت باشد.

· با توجه به صحبت هاي ملي پوشان، اكثر آنها با اطمينان از صعود به ايران ايران به مرحله دوم سخن مي گويند ...

بازيكنان ايران روحيه بالايي دارند ولي اميدوارم اين موضوع باعث غرور، تكبر و كم بيني حريفان توسط بازيكنان نشود كه مسائل اينچنيني مي تواند لطمه بزرگ به تيم ملي بزند. البته روحيه داشتن در تمام امورات زندگي لازم است تا آن جا كه تبديل به غرور نشود و نتيجه منفي در بر نداشته باشد.

· فكر مي كني تيم ايران مقابل كدام يك از تيم هاي همگروه با مشكلات بيشتري مواجه خواهد شد؟

تمام تيم هاي حاضر در جام جهاني قدرتمند هستند و نبايد هيچ كدام از آن ها را دست كم گرفت، خصوصا تيم آنگولا كه كمتر از آن صحبت مي شود.

آنگولا مي تواند براي تمام تيم ها مشكل ايجاد كنند، آنها مي آيند در جام جهاني از خود خيلي چيزها را نشان دهند و براي رسيدن به اين هدف تلاش مي كنند. به همين دليل نبايد آنها را دست كم گرفت و با خيال آسوده و اميد به پيروي مقابل آنها به ميدان برويم.

البته بازي با تيم هاي پرتغال و مكزيك نيز دشوار خواهد بود و براي موفقيت مقابل آن ها بايد تلاش ويژه اي را انجام داد.

· بحث تابعيت مضاعف تو به كجا كشيد؟ خيلي ها مي گفتند به خاطر اين موضوع نمي تواني به ايران سفر كني و به همين دليل در ديدار با كاستاريكا غايب بودي؟

نمي خواهم در اين مورد صحبت كنم، گفتني ها را قبلا گفته ام و كساني كه بايد متوجه مي شدند مساله را به طور كامل فهميده اند و ديگر توضيحي لازم نيست.

· ولي در اين مدت كه در ايتاليا بودي تلفن همراهت را خاموش كردي و بعد از اين سكوت تعبيرهاي بدي صورت گرفت؟

به علت يك سري از مشكلات مجبور شدم شماره تلفنم را در ايتاليا عوض كنم. اين سكوتي كه مي گوئيد به خاطر اين مساله بود و عمدي در كار نبود. ضمن اين كه كاري نكرده ام كه از كسي بترسم يا واهمه داشته باشم.

· برطرف شدن مصدوميت لژيونرها مي تواند نقطه اطمينان براي تيم ملي باشد؟

مصدوميت آنها زياد جدي نبود و از روز اول مشخص بود آن ها مي توانند در جام جهاني شركت كنند. مطمئنا در اين دو بازي تداركاتي آنها به شرايط ايده آل فيزيكي و هماهنگي خواهند رسيد تا تمام نگراني هاي موجود برطرف شود.

· حضور مسئولين عالي رتبه سياسي و ورزشي را در تمرينات تيم ملي چگونه ارزيابي مي كني؟

هر تيمي چه باشگاهي و چه ملي نيازمند يك سري حمايت ها از سوي گروه ها، ارگان ها يا شخصيت هاي عالي رتبه مملكتي است.

اين مساله باعث مي شود بازيكنان متوجه شوند تنها نيستند و همه اعم از دولت و مردم از آنها حمايت مي كنند، به همين خاطر با خيالي مطمئن و بدون دغدغه هاي موجود سعي مي كنند براي تيم ملي مفيد و موثر باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

· قرار است در بازي با بوسني و در حضور صد هزار تماشاگر برنامه خاصي براي بدرقه تيم ملي انجام شود، اين موضوع تا چه اندازه اي مي تواند در روحيه بازيكنان تاثير داشته باشد.

اين حركت بسيار زيباست و تاثيرات مثبتي بر عملكرد تيم ملي دارد.حضور فيزيكي مردم باعث مي شود فوتباليست ها با روحيه مضاعف به آلمان سفر كنند. با اين كار بازيكنان با تلاش بيشتري در مسابقات شركت خواهند كرد زيرا مي دانند مردم بسياري در خانه و استاديوم منتظر نتيجه گيري تيم ملي هستند.

· و در آخر قول مي دهي تيم ملي در جام جهاني موفق شود؟

با توكل به خدا و دعاي خير مردم اميدوارم بزرگ ترين آرزو و خواست قلبي مردم با موفقيت تيم ملي در جام جهاني برآورده شود.

موفقيت ايران در جام جهاني تاثير بسيار زيادي در افكار عمومي خواهد داشت و باعث آرامش، نشاط و شادابي مردم خواهد شد.

به همبن دليل بازيكنان تيم ملي تمام تلاش خود را به كار مي بندند تا در اين تورنمنت بزرگ موفق باشند و شادي را مجددا به مردم ايران هديه دهند.

گفت و گو: امير محب ملكي

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-05-23' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» رحمان رضايي: تاكنون اين قدر آماده نبوده‌ام، دفاع تنها، وظيفه‌ي مدافعان نيست، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-05-20' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» رحمان رضايى: يووه به سرى B سقوط مى كند و ما مى مانيم، شرق
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-02-27' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» رحمان رضایی: برای دیدار با کاستاریکا نمی آیم، باید از پرتغال بیش از همه حریفان ترسید، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-02-06' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» يك امتياز براي ياران رحمان رضايي از ديدار برابر ليورنو، فارس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-01-30' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» محمدرضا پهلوان دبير فدراسيون فوتبال: رحمان رضايي مشكلي براي همراهي تيم ملي ندارد، تابعيت ايتاليايي مهم نيست! ايپنا
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30112

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفتگوی تفسيلی ايپنا با رحمان رضايي: به صعود ايران به دور دوم اميدوارم، مشكل خط دفاع ايران، دفاع تيمي است' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016