"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-05-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

پازل كامل شد، سربازان احتمالى برانكو براى نبرد در آلمان، ايران ورزشی

ايران ورزشى - فقط چند ساعت ديگر باقى مانده، موج هيجان و نگرانى كاملاً احساس مى شود. از ۱۸ خرداد سال پيش كه محمد نصرتى تيم ملى ايران را به آلمان فرستاد خيلى ها منتظر امروز بودند كه ببينند چه مى شود و پروفسور كروات در آوردگاه هجدهم از چه سربازانى براى مبارزه با غول هاى برتر دنيا استفاده مى كند.
امروز همان روز موعد است. روزى كه برانكو ليست نهايى خود را كه مدت ها روى آن فكر كرده فاش مى كند.
زياد غير قابل پيش بينى نيست كه در فهرست پايانى كدام نفرات جاى دارند و چه بازيكنانى حسرت به دل خواهند ماند اما براى اينكه همه چيز رسمى شود بايد دقايق پيش رو را پشت سر گذاشت تا از زبان خود برانكو نام ها بيان شوند.
اما ليست احتمالى برانكو در بسيارى از محافل ورزشى بحث اصلى است و خيلى ها از ميرزاپور، طالب لو، واعظى، گل محمدى، كعبى، رضايى، نصرتى، زارع، بختيارى زاده، شكورى، نكونام، تيموريان، مهدوى كيا، كريمى، زندى، معدنچى، رجب زاده، منيعى، دايى، هاشميان، برهانى، عنايتى و خطيبى به عنوان نفرات موجود در ليست نام مى بردند.


دروازه بان ها

ابراهيم ميزاپور:

در درون دروازه تنها فردى كه بدون شك و ترديد مى توان درباره حضورش در ليست نهايى اظهار نظر كرد كسى نيست جز او.
سنگربان لرستانى تيم ملى كه روزهاى خوبى را پشت سر نگذاشته و انتقادات زيادى به جان خريده اميدوار است كه نامش در صدر ليست برانكو باشد و هر كسى قصد خواندن اين اسامى را داشته باشد ابتدا نام او را بخواند. ميرزاپور و برانكو اميدوارند در بازيهاى پيش رو روزهاى خوبى داشته باشند. اعتقاد ويژه برانكو به ابراهيم ميرزاپور يكى از نكاتى است كه حضور او در ليست نهايى حتمى مى شود.


وحيد طالب لو

قد و قواره اش به ميرزاپور نمى رسد اما اعتماد به نفسش بيشتر از دروازه بان اول تيم ملى است. او فصل خوبى در استقلال داشت. توانايى هايش يكى پس از ديگرى به فخرالدين بگوويچ ثابت شد و او به اين نتيجه كه اكثر كارشناسان از قبل گفته بودند ايمان آورد كه وحيد مى تواند از چارچوب دروازه تيم ملى محافظت كند. با حضور طالب لو در جمع نفرات پايانى ميرزاپور مى داند كه سايه رقيب بر سر او سنگينى مى كند و اگر اشتباهى از جانب او صورت پذيرد احتمال نيمكت نشين شدنش وجود دارد!


مهدى واعظى (حسن رودباريان)

چند ماه پيش مربى دروازه بان هاى تيم ملى در مصاحبه اى جنجالى گفت: »سنگربانان خود را براى جام جهانى انتخاب كردم!» بماند كه اين حرف چه سر و صداهايى بر پا كرد اما با در نظر گرفتن همين فاكتور انتخاب سومين، كار زياد سختى نيست. دستيار برانكو به احتمال زياد بين دو دروازه بان باقيمانده رأى به بقاى واعظى مى دهد و روى نام حسن رودباريان قلم قرمز مى كشد. البته اين امر تبعاتى خواهد داشت اما برانكو با دلايل هميشگى خاص خود اين موضوع را توجيه مى كند!


مهاجمان

على دايى:

هيچ ترديدى نبايد داشت او گلزنى آماده و مهره اى سرشناس براى برانكو در جام جهانى به حساب مى آيد. همين بس كه برانكو او را به عنوان رهبر تيمش معرفى كرد.


وحيد هاشميان:

درباره حضور او نيز نبايد شك كرد. وحيد با اطمينان خاطر به برانكو اعلام كرد كه هيچ مشكلى براى بازى ندارم و دغدغه هاى سرمربى را برطرف كرد. او به عنوان يكى از اميدهاى مسلم ايران براى گلزنى راهى آلمان مى شود.


غلامرضا عنايتى:

بالاخره برانكو تصميم گرفت او را به عنوان يكى از ۲ مهاجم ذخيره انتخاب كند. عنايتى در گفت وگو با برانكو به صراحت گفته بود كه حاضرم روى نيمكت بنشينم اما به جام جهانى بروم. با اين حساب برانكو براى وقوع حوادث ناگوار او را به آلمان برد.


آرش برهانى (مسعود شجاعى)

مهاجم ريزنقش كرمانى تيم ملى خوشحال است كه بازى اش مورد نظر برانكو است چون از شنيده ها اين گونه برداشت مى شود كه مسعود شجاعى بايد از تهران تيم ملى و بازيهايش را دنبال كند اما برهانى از آلمان و روى نيمكت!


يكى از اين ۲ نفر:

برانكو ايوانكوويچ براى انتخاب سومين نفر از بين هادى شكورى و مهدى رجب زاده يك نفر را انتخاب مى كند تا ليستش كامل شود.


هافبك ها

جواد نكونام:

هافبك مورد علاقه برانكو بدون هيچ حدس و گمانى در ليست نهايى قرار دارد. او قبل از اينكه تيم ملى به سوييس برود بنا به گفته نزديكان برانكو با وى جلسه اى كوتاه اما پربار داشت! او دلايل خود براى همراهى نكردن تيم ملى به سوييس را بيان كرد و از جانب برانكو اطمينان لازم را كسب كرد كه در جمع بازيكنان نهايى عازم به جام جهانى است. نكونام خوب مى داند كه برانكو روى او حساب ويژه اى باز كرده و انتظارات زيادى از او دارد. نكونام اول به درخشش در تيم ملى و سپس به تيم هاى اروپايى كه امكان به خدمت گرفتن او را پس از بازيهاى جام جهانى دارند مى انديشد.


آندرانيك تيموريان:

امتحانش را به خوبى پس داد. در روزگارى كه لژيونرها تيم ملى را همراهى نمى كردند او به جاى مهدوى كيا به ميدان رفت و داشته هاى خود را به رخ سرمربى تيم ملى كشيد. او توانايى هاى زيادى دارد و برانكو از اينكه به وى ميدان داده ناراضى نيست. از طرفى حضور يك بازيكن ارمنى در تيمى مسلمان مى تواند تبعات مثبتى براى ايران داشته باشد. او اميدوار است در آلمان ميدان پيدا كند تا نگاه ها را به خود اختصاص دهد و خود را به عنوان جانشين مهدوى كيا معرفى كند.


مهدى مهدوى كيا:

هيچ نكته اى براى عدم وجود نام او در فهرست نهايى وجود ندارد. او يكى از اسلحه هاى برانكو براى حضور در جمع مدعيان صعود گروه D است. برانكو با قاطعيت نام او را در ليست قرار دارد چون هيچ تأملى روى نام او جايز نيست. مهدى با شناخت از محيط و فضاى حاكم بر بازيهاى جام جهانى مى تواند به ليدرى با ثبات تبديل شود.


على كريمى:

جادوگر آسيا به دوران آمادگى رسيده و اين خبر نه تنها برانكو بلكه تمام اهالى فوتبال را خوشحال كرده. برانكو از روى نام او هم با سرعت عبور كرد چون قابليت هاى فردى و تكنيك و تاكتيك او هيچ ترديدى را باقى نمى گذارد.


فريدون زندى:

هرچند او در بيشتر بازيهاى كايزرسلاترن روى نيمكت يا سكو بود اما برانكو نظر ويژه اى روى او دارد. زندى با سپرى كردن دوران مصدوميت به آمادگى كامل رسيده و اميدوار است در جام جهانى پاسخ اعتماد برانكو را بدهد. احتمال قرار گرفتن زندى با وقوع اتفاقات حضور او در تيم ملى و جنجال هايى كه بر سر مليت او به راه افتاد بيش از پيش مى شود.


مهرزاد معدنچى:

بعد از افت مقطعى دوباره نظر برانكو را جلب كرد و توانست به اردوى تيم ملى راه پيدا كند. او با گلزنى در ديدارهاى تيمش به پرسپوليس نشان داد مى تواند در تيم ملى مهره اى كارساز باشد، از اين رو برانكو به وى اعتماد كرد و نامش را در ليست نهايى قرار داد، البته نزديكان برانكو مى گويند او با شرايطى خاص معدنچى را در ليست قرار داده! حال بايد منتظر بمانيم كه او تصميم آخر را چگونه مى گيرد!


ميثم منيعى:

هافبك بلند قامت تهرانى به احتمال زياد جاى بازيكن اصفهانى تيم ملى را خواهد گرفت و عازم آلمان مى شود. ميثم منيعى و مهدى رجب زاده همانند هادى شكورى و اميرحسين صادقى خوب مى دانند كه با ترافيك بازيكنان هم پست در تيم ملى و نام هايى بزرگ چون مهدوى كيا، كريمى، زندى و نكونام شانس بازى آنها بسيار كمرنگ است اما حضور در ليست نهايى افتخارى است كه به نيمكت نشينى ارزش دارد!


محرم نويدكيا:

هرچند خبر مى رسد كه او مصدوم است و هنوز سرنوشتش معلوم نيست اما پزشكان تيم ملى به برانكو اطمينان دادند كه محرم به جام جهانى مى رسد. برانكو كه روى او اعتقاد خاص دارد بدون معطلى نامش را در فهرست اصلى نوشت و براى جواد كاظميان دايره قرمز را باقى گذاشت تا او حسرت حضور در آوردگاه هجدهم را بخورد! از منابع موثق شنيده مى شود كه برانكو نام جواد را از ليست خارج كرده!


مدافعان

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يحيى گل محمدى:

او هم مثل ميرزاپور انتقادات زيادى شنيده اما برانكو به او اعتماد دارد. عملكرد يحيى در چند ماه اخير زياد چشمگير نبوده و اشتباهات فاحشى در كارنامه اش به ثبت رسيده و باعث شد خيلى ها زمينه خط خوردن او را فراهم كنند و به سرمربى تيم ملى بقبولانند كه گل محمدى مدافع قابل اطمينانى نيست اما برانكو اين انتقادها را وارد ندانست و او را در جمع مدافعان منتخب خود براى حضور در ليست نهايى قرار داد. يحيى با قرار گرفتن در جمع بازيكنان جام جهانى روزهاى سختى پيش رو دارد.


حسين كعبى:

بازيكن ريزنقش و جوان تيم ملى يكى ديگر از نفراتى است كه حضورش در ليست نهايى قطعى به نظر مى رسد. مدافع جنوبى تيم ملى اولين حضور در جام جهانى را تجربه مى كند. مطمئناً برانكو و ساير اعضاى كادر فنى در انتخاب او حساب هاى ويژه اى مد نظر داشته اند كه اين امر وظيفه او را به مراتب سنگين تر مى كند. كعبى با درخشش در بازيهاى تيم ملى مى تواند آينده روشنى براى خود ايجاد كند. بازيهاى گذشته و حضور او در تركيب ثابت تيم ملى بيانگر اين نكته است كه كعبى يكى از ۱۱ بازيكن برتر ايران در آلمان خواهد بود.


رحمان رضايى:

مدافع بلند قامتى كه از زمان ميروسلاو بلاژويچ وارد تركيب تيم ملى شد يكى ديگر از گزينه هاى برانكو است كه نامش در ليست نهايى وجود دارد. او كه در كالچو و تيم مسينا حضور ثابتى داشته يكى از اميدهاى سرمربى كروات تيم ملى ايران در خط دفاع است. با نگرانى هاى موجود در سطح جامعه درخصوص مشكلات دفاعى برانكو روى رحمان حساب ويژه اى باز كرده است. برانكو على رغم انتقادات وارده قبول ندارد كه كمربند دفاعى تيمش ضربه پذير است از اين رو هيچ تغييرى در چينش مهره هايش به وجود نمى آورد.


محمد نصرتى:

خيلى ها فكر مى كردند برانكو براى قرار دادن نام او در ليست نهايى دچار ترديد شود اما به نقل از شنيده هاى موثق نصرتى يكى از ايده آل هاى برانكو در جام جهانى است و بدون ترديد در كنار نام او تيك خواهد خورد. نصرتى در مقطعى با انتقادات ريز و درشتى روبرو بود اما با اعتماد به نفس اين دوره گذار را پشت سر گذاشت تا بالاخره نامش در ليست نهايى جاى گيرد. امروز عصر كه ليست نهايى اعلام شود نصرتى يكى از خوشحال ترين ملى پوشان خواهد بود.


ستار زارع:

آخرين مصاحبه برانكو قبل از سفر به سوييس مهر تأييدى بر وجود نام او در فهرست نهايى بود. او در انديشه هاى برانكو جايگاه طلايى دارد. به كارگيرى ستار زارع در بازيهاى تيم ملى و حضور بدون چون و چرا در اكثر ليست هاى تيم ملى مى تواند دليل ديگرى بر حضور او در ليست نهايى جام جهانى باشد. سرمربى تيم ملى با اشاره به نظر برادر بزرگترش به شكل نامحسوسى وجود ستار زارع را تأييد كرد. زارع اميدوار است در رقابت هاى پيش رو موفقيت داشته باشد تا منتقدان او پس از اتمام رقابت هاى جام جهانى به او نتازند.


سهراب بختيارى زاده:

برانكو تا چندى پيش به او اعتقاد نداشت اما عملكرد سهراب در فصل پنجم و گلزنى فوق العاده اش براى صباباترى باعث شد سرمربى به او فرصت دهد تا در تيم ملى خودنمايى كند. مدافع باتجربه كشورمان كه بعد از مدت ها دوباره پيراهن تيم ملى را پوشيده اميدوار است كه شرايط به همين شكل پيش برود و نظر برانكو تغيير نكند. برخى از نزديكان سرمربى مى گويند برانكو عقيده دارد حضور او در تركيب نهايى مى تواند در صورت مشكلات غيرمنتظره مفيد باشد. از اين رو او هم شانس زيادى براى قرار گرفتن در ليست برانكو دارد.


اميرحسين صادقى

از بين اين دو گزينه احتمال انتخاب صادقى بيشتر است. عملكرد او در بازيهاى فصل گذشته استقلال و كم اشتباه بدون او باعث شده برانكو در برابر نام او مقاومت بيشترى نشان دهد تا مقابل نام شكورى. به احتمال زياد در طول بازيهاى جام جهانى بنا به گفته اكثر كارشناسان شانس بازى به هيچ يك از اين دو بازيكن نمى رسد چون اولويت با گزينه هاى اصلى برانكو ايوانكوويچ درخط دفاع است. هر يك از اين دو بازيكن كه از سوى سرمربى انتخاب شوند سرنوشتى جز نيمكت نشينى ندارد!

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-05-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» برانكو چند ساعت پيش از اعلام فهرست نهايي تيم ملي: ساعت ۱۱ شب به وقت ايران فهرست را اعلام مي‌كنم، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-05-14' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» اسامي بازيكنان تيم ملي های ملی فوتبال هلند و فرانسه در جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬اعلام شد، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-05-13' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» گزارش شبكه‌ Info Sport از تيم ملي ايران؛ هاشميان: پرتغال اصلي‌ترين حريف ماست، كريمي: لژيونرها كمك تيم ملي هستند، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-05-13' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» با گلزني كاظميان، معدنچي و زارع؛ تيم ملي ايران با ۵ گل اشپيتز را شكست داد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-05-13' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تاريخ ورود تيم ملي بوسني و هرزگوين به ايران، ايپنا
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29958

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پازل كامل شد، سربازان احتمالى برانكو براى نبرد در آلمان، ايران ورزشی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016