"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-03-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

ابراهيم ميرزاپور: چه گناهي مرتكب شده‌ايم كه بايد ناسزا بشنويم، وقتي گل مي‌خورم انگار مي‌خواهند اعدامم كنند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


جرقه‌ي توهين به بازيكنان ملي‌پوش از ديدار تيم ملي برابر مقدونيه زده شد و كار به جايي رسيد كه چند نفر از بازيكنان از جمله وحيد هاشميان تهديد كردند كه در صورت تداوم اين بي‌احترامي‌ها، از فوتبال ملي خداحافظي خواهند كرد.

در ديدار هفته‌ي گذشته‌ رييس جمهور با اعضاي تيم ملي، بغض ابراهيم ميرزاپور تركيد و شروع به درد و دل كرد و از توهين به بازيكنان تيم ملي در ورزشگاه‌ها گلايه كرد. در ديدار برابر كاستاريكا هم پس از دريافت گل نخست، برخي از تماشاگران شروع به تشويق وحيد طالب‌لو كردند.

ابراهيم ميرزاپور از شايعاتي كه پيش از ديدار ايران برابر چين تايپه مبني بر مصدوميتش مطرح شده بود، ناراحت است.

دروازه‌بان تيم ملي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: به هيچ وجه بحث فراز و نشيب نيست. ناراحتي‌ام از اين است كه شايعه كرده بودند كه مصدوم هستم در حالي‌ كه با بازيكنان ديگر تمريناتم را دنبال مي‌كردم.

ميرزاپور ادامه داد: پيشتر مي‌گفتند چرا ميرزاپور در همه‌ي بازي‌ها دروازه‌بان ثابت است اما، وقتي برانكو مي‌خواست در ديدار برابر چين تايپه ديگر دروازه‌بان‌ها را آزمايش كند، شايعه شد كه من مصدوم هستم، در حالي كه اصلا چنين چيزي صحت نداشت و در سلامت كامل بودم. من از اين حاشيه‌سازي‌ها ناراحت و دلخورم.

اهانت به بازيكنان ملي در بازي‌هاي ملي امري است بي‌سابقه، كه تنها در ايران مشاهده مي‌شود، اين اعتقاد ميرزاپور است. او افزود: چرا بايد چنين اتفاقي بيفتد. بازيكنان تيم ملي چه گناهي مرتكب شده‌اند كه بايد در حين انجام وظيفه براي كشور انواع و اقسام توهين‌ها و ناسزاها را بشنوند. تماشاگران در برخي ورزشگاه‌ها ناسزاهايي را به بازيكنان مي‌دهند و كار به جايي مي‌رسد از اين كه فوتباليست شده‌ايم خودمان را لعن و نفرين مي‌كنيم.

ميرزاپور ادامه داد: چهار سال است كه اين توهين‌ها را تحمل كرده‌ام اما، به خدا صبر ايوب نداريم. اميدوارم كه ساير تماشاگران، برخي ديگر كه جو مسمومي را در ورزشگاه‌ها ايجاد مي‌كنند را هدايت كرده و همه به فكر حمايت از تيم ملي باشند. بايد پذيرفت كه انتخاب بازيكنان از وظايف كادر فني است و بايد به اين تصميم احترام گذاشت. نمي‌توان صد در صد تركيب آنطوري باشد كه تماشاگران و حتي رسانه‌ها علاقه‌مندند.

وي اهانت به بازيكنان را موجب از بين رفتن انگيزه‌ها دانست و به ايسنا گفت: وقتي گل مي‌خورم، گويي همه مي‌خواهند اعدامم كنند. مي‌پذيرم كه نقاط ضعفي دارم و تلاش مي‌كنم كه آنها را برطرف كنم اما، انتقادات به حدي است كه شرايط بسيارسنگين است.

دروازه‌بان تيم فولاد خوزستان در ادامه‌ي گفت‌وگوي خود با ايسنا درباره‌ي ديدار برابر پاس و شايعاتي كه پس از شكست هفت بر يك اين تيم مبني بر تباني ايجاد شده، گفت: اين بازي مثل ساير ديدارها بود اما، از چند روز قبل از اين ديدار جوي در رسانه‌ها ايجاد شد كه فولاد و پاس، تباني كرده‌اند و اين مساله فشار رواني زيادي را روي بازيكنان ما كه ميانگين سني پاييني دارند، ايجاد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ميرزاپور ادامه داد: تيمي كه داعيه‌ي قهرماني دارد، بايد خود لياقتش را نشان بدهد و نبايد چشم به ديگر بازي‌ها داشته باشد. سال گذشته ما بدون اين كه به تيمي اتهام بزنيم، بازي‌هاي خود را انجام داديم و با قدرت قهرمان شديم و به هيچ تيمي كاري نداشتيم.

وي درباره‌ي دلايل اين شكست عجيب گفت: اين نخستين شكستي بود كه در آن بيش از چهار گل خورديم. فوتبال بود و پيش مي‌آيد و نبايد توجيه كرد.

ميرزاپور درباره‌ي ديدار اين هفته‌ي فولاد برابر القادسيه در چارچوب رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا به ايسنا گفت: مربيان بازي‌هاي القادسيه را مشاهده كرده و آن را آناليز كرده‌اند و در تمرينات روي نقاط ضعف و قوت اين تيم كار خواهيم كرد و اميدوارم كه مانند تيم ملي بتوانيم در فوتبال آسيا آبروداري كنيم. اما، اگر بخواهيم مانند ديدار با پاس بي‌خيال بوده و هر كس ساز خودش را بزند، بي‌ترديد به مشكل برخواهيم خورد. بايد در اين مسابقات از حداقل موقعيت‌ها بيشترين استفاده را برد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29172

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراهيم ميرزاپور: چه گناهي مرتكب شده‌ايم كه بايد ناسزا بشنويم، وقتي گل مي‌خورم انگار مي‌خواهند اعدامم كنند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016