"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-02-13' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

کاريکاتور روزنامه‌ي تاگس اشپيگل از بازيکنان تيم ملی فوتبال ايران، اظهار نظر خبرگزاری آلمان و نمايندگان مجلس ايران، ايسنا

خبرگزاري آلمان در اظهار نظري درباره‌ي كاريكاتور ورزشي:
منظور روزنامه‌ي «تاگس اشپيگل» نقد حضور نظاميان آلمان است، نه تخريب شخصيت بازيكنان ايراني


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


كاريكاتوري فوتبالي در روزنامه برليني تاگس اشپيگل در ايران سر و صداي فراواني به پا كرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرگزاري آلمان گزارش داد: "منوچهر زندي، رييس انجمن نويسندگان ورزشي ايران اين كاريكاتور را «شوخي كثيف» خواند و اعتراض خود را اعلام كرد."

او در گفت‌وگو با ايسنا، از سفارت آلمان در تهران «واكنش مناسبي» را خواستار شد.

روزنامه‌ي «تاگس اشپيگل» هم در اين باره توضيح داد: "ما از واكنش ايراني‌ها متاسفيم. آن‌ها مي‌توانند اين موضوع را به ناآشنايي ايراني‌ها از سياست داخلي آلمان ربط بدهند."

«تاگس اشپيگل» روز جمعه كاريكاتوري را به چاپ رساند كه در آن بازيكنان ايراني همراه مواد منفجره در كنار نيروهاي نظامي آلمان در يكي از ورزشگاه‌هاي آلمان ايستاده‌اند. عنوان اين كاريكاتور هم اين چنين است: "چرا نظاميان بايد در جام جهاني به هر قيمتي مداخله كنند؟"

اين روزنامه ادامه داد: "كلاوس اشتوتمان ـ طراح كاريكاتور ـ بحث حضور نظاميان در ورزشگاه‌ها به هنگام برگزاري جام جهاني را مورد نظر قرار داده است."

اشتوتمان درباره مبالغه‌ي طنزآلود حضور غير ضروري نظاميان با ابزار طراحي گفت: "چرا نظاميان بايد وارد عمل شوند؟ آيا بازيكنان ديگر مسلح يا با بمب‌هاي انتحاري در ميدان حاضر مي‌شوند!؟»

اين خبرگزاري هم‌چنين آورده است: "بديهي است كه نه آقاي اشتوتمان و نه روزنامه‌ي «تاگس اشپيگل» نمي‌خواهند شخصيت بازيكنان ايراني را زير سوال ببرند."
----------------------------

واكنش نمايندگان مجلس به اقدام روزنامه‌ي تاگس اشپيگل
گفت‌وگوي ايسنا با طلايي‌نيك، بت‌كليا، سروري و آرين‌منش


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

نمايندگان مجلس نسبت به توهين روزنامه‌ي تاگس اشپيگل واكنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تاگس اشپيگل كاريكاتوري را كه در آن ارتش آلمان در كنار افرادي كه بر روي لباس‌هاي آنان نام ايران نقش بسته كه به خود مواد منفجره بسته بودند و در ورزشگاه ميزبان جام جهاني به خط شده بودند را روي سايت خود قرار داد. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در واكنش به اين اقدام اظهار كرد: توهين‌هاي مطبوعاتي در برخي جرايد غرب نشان‌دهنده‌ي ضعف منطق در اين رسانه‌ها است و دور شدن هر روزنامه و رسانه از منطق ارتباطات و استفاده از ابزارهاي غيراخلاقي اوج ضعف و زبوني است.

رضا طلايي‌نيك در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در واكنش به توهين اين روزنامه‌ي آلماني، گفت: آمريكا و برخي از كشورهاي غرب با نااميد شدن از امكان تهديد نظامي يا تحريم اقتصادي ايران به دنبال تشديد عمليات رواني و فشارهاي اجتماعي به افكار عمومي ايران هستند.

وي افزود: با توجه به پشتوانه‌ي عظيم مردمي در صيانت از حقوق هسته‌يي، آمريكا و صهيونيست‌ها راهكار مقابله با حق ايران را در تضعيف روحيه‌ي ايران با عمليات رواني و فشارهاي اجتماعي ارزيابي كرده‌اند.

نماينده‌ي مردم بهار و كبودرآهنگ در مجلس شوراي اسلامي افزود: بنابراين علاوه بر تحرك ديپلماسي در خارج كشور، تشديد فشارهاي اجتماعي و عمليات رواني عليه روحيه‌ي ملت ايران در دستور كار صهيونيست‌ها و شبكه‌هاي مرتبط با آمريكاست.

وي ادامه داد: به احتمال زياد توهين‌هاي مطبوعاتي در مناسبت‌ها و فرصت‌هاي گوناگون از سوي رسانه‌هاي مرتبط با شبكه‌هاي صهيونيستي و آمريكايي با هدف تزلزل در اراده‌ي ملت ايران تكرار خواهد شد و عمليات رواني و فشار اجتماعي در قالب برنامه‌ي تدريجي و متنوع از طريق رسانه‌هاي غربي در دستور كار جريان ضد حقوق هسته‌يي ايران برنامه‌ريزي شده است.

اين نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي، معتقد است: با توجه به حساسيت و جايگاه ورزش در بين جوانان به ويژه مسابقات جام جهاني فوتبال استفاده از اين گونه ابزارها براي عمليات رواني و فشار اجتماعي بر اراده‌ي ملت ايران با هدف عقب‌نشيني مردم از حقوق هسته‌يي در توهين‌هاي مطبوعاتي بروز كرده است.

عضو كميسيون امينت ملي و سياستخارجي مجلس خاطر نشان كرد: ملت ايران با درك اهميت و حساسيت حق بزرگ هسته‌يي در پيشرفت كشور از توهين‌هاي رسانه‌اي و مطبوعاتي نسبت به خود آسيب نخواهند ديد. جامعه‌ي جهاني به ويژه جامعه‌ي ورزشي دنيا به طور حتم از توهين‌هاي مطبوعاتي به تيم فوتبال ايران آشفته خواهند شد و به عبارتي توهين مطبوعاتي به تيم ملي فوتبال ايران توهين به جامعه‌ي بزرگ ورزشي در جام جهاني محسوب مي‌شود.

طلايي‌نيك با بيان اينكه استفاده‌ي ابزاري و سياسي از علايق ورزشي جوانان و ملت‌هاي دنيا از پرده‌هاي پوسيده و فرسوده‌ي برخي قدرت‌مندان است، گفت: هر نوع توهين مطبوعاتي به فوتبال و ورزشكاران ايراني موجب تشديد و واكنش جامعه‌ي ورزشي و ملت ايران به توطئه‌هاي صهيونيستي و استكباري در مقابله‌ي حقوق هسته‌يي خواهد بود.

به اعتقاد وي آمريكا و شبكه‌هاي صهيونيستي با درك محدوديت‌هاي گسترده از عدم امكان تهديد نظامي يا تحريم كامل اقتصادي ايران به عمليات رواني و آسيب‌دهي عواطف اجتماعي روي آورده‌اند كه البته سطح عمق هوشياري و اراده‌ي ملي ايران اين اقدامات توهين‌آميز و سست بنياد را با مراقبت ملي خنثي خواهد كرد.

به گفته‌ي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، ورزش و فوتبال ايران در ارايه‌ي الگوهاي اخلاقي و فرهنگي ورزش و عدم استفاده ابزاري از ورزش براي مقاصد پليد سياسي همواره خوب درخشيده‌اند و ناامن كردن محيط‌هاي ورزشي همواره از سوي جامعه‌ي ورزش ملت ايران به شدت محكوم شده و پيشينه‌ي تاريخي ورزش ايران از هر گونه توهين و اتهام براي حركت‌هاي غير امنيتي در ورزشگاه‌ها مصون است.


** بت‌كليا: وزارت امور خارجه در مورد توهين روزنامه‌ي آلماني به تيم ملي ايران، از سفير آلمان توضيح بخواهد

نايب رييس كميته‌ي تربيت بدني مجلس شوراي اسلامي، گفت: تمام اقدامات دشمنان ايران به هر طريق براي به انزوا كشاندن ايران است و در اين راستا مسوولان و مردم ما هيچ‌گاه احساس ضعف نخواهند كرد.

يوناتن بت‌كليا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به توهين روزنامه‌ي تاگس اشپيگل آلمان به تيم ملي ايران، اظهار داشت: در حقيقت كافر همه را به كيش خود پندارد. دشمنان ايران در شرايطي قرار دارند كه چون ذات خودشان خراب است؛ فكر مي‌كنند همه مثل آنها هستند.

وي افزود: وزارت امور خارجه كشور بايد حتما در خصوص توهين روزنامه‌ي آلماني به تيم ملي ايران، سفير آلمان را فرا بخواند و از وي در مورد اين اقدام توضيح بخواهد.

نماينده‌ي مردم آشوري‌ها و كلداني‌ها تصريح كرد: كساني كه بويي از انسانيت نبرده‌اند بايد بدانند ايران هيچ‌گاه حركتي بر عليه انسانيت و مردم انجام نداده است و نمونه بارز اين مدعي جنگ تحميلي عراق عليه ايران بود. بمب‌هايي كه در جنگ سر ما ريختند، هيچ‌گاه ما به مثل آن عمل نكرديم. حركت‌هايي كه بر عليه ما انجام مي‌شود، همواره سعي كرده‌ايم با گفتمان حل كنيم.

بت‌كليا معتقد است: آقايان هر دري مي‌زنند تا ايران را به انزوا بكشند و چون موفق نمي‌شوند، دست به اقدامي ديگر در عرصه‌ي ديگر مي‌زنند.

به نظر اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس دشمنان به هر طريقي هر روز اين اقدامات را تكرار خواهند كرد، ولي با اين حركت‌ها به جايي نخواهند رسيد و واقعا نمي‌توانند ايران را در جهاني كه امروز مردم آن در تمام نقاط براي آزادي بيان و حركت و آزادي زندگي قيام مي‌كند، منزوي كنند.

اين نماينده مجلس گفت: ورزشكاران ما با غرور در جام جهاني شركت خواهند كرد و ادب، رسوم، اصول و انسانيت ايراني را به جهانيان نشان خواهند داد و به دنيا ثابت مي‌كنند كساني كه در كنار آمريكا مي‌خواهند با زور و زورگويي به اهداف‌شان برسند، به جايي نخواهند رسيد.

وي با اشاره به توهين روزنامه‌ي اشپيگل به تيم ملي فوتبال ايران، تصريح كرد: اين حركت‌ها براي اولين بار انجام نشده و آخرين بار نيز نخواهد بود و در شرايط مختلفي اين اقدامات را مشاهده و محكوم كرده و حركت روزنامه آلمان را نيز محكوم مي‌كنيم.

نماينده‌ي مردم آشوري‌ها و كلداني‌ها با محكوم كردن توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص)، گفت: اگر توهين كننده‌ها انسان بودند و حضرت مسيح(ع) را شناخته بودند هيچ‌گاه دست به اين اقدامات نمي‌زدند.


** عضو كميته‌ي تربيت بدني مجلس شوراي اسلامي، گفت: علت توهين به تيم ملي فوتبال ايران و پيامبر اسلام (ص)، تحقير شدن دشمنان در 22 بهمن است.

پرويز سروري در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به توهين روزنامه‌ي تاگس اشپيگل آلمان به تيم ملي فوتبال ايران، گفت: دشمنان احساس مي‌كنند در بيست و دوم بهمن تحقير شدند و باورها و برنامه‌ريزي‌هايي را كه داشته و فكر مي‌كردند با فشار به جمهوري اسلامي، مردم عملا از همراهي و همگامي دولت و نظام كوتاهي خواهند كرد، بي‌نتيجه ماند.

وي افزود: آنها پاسخ جدي ملت را در 22 بهمن ماه دريافت كردند، از اين جهت هم در عصبانيت به سر مي‌برند و هم ظاهرا در تعادل نيستند. لذا اقداماتي كه انجام مي‌دهند بيشتر براي تحت‌الشعاع قرار دادن اين موضوع است.

نماينده‌ي مردم تهران خاطرنشان كرد: بنابراين آنها از جهتي بر جاها و بخش‌هاي ديگر فشار وارد مي‌كنند كه به نوعي مردم را نسبت به اين موضوع وادار به عقب‌نشيني كنند و چون مي‌دانند كه مردم ما نسبت به تيم ملي فوتبال حساسيت دارند و حضور تيم ملي را در جام جهاني بسيار مغتنم دانسته و براي آن اهميت قائل است‏ تلاش مي‌كنند با يك‌سري اقدامات، جنگ رواني و رسانه‌اي عليه جمهوري اسلامي ايجاد و روحيه‌ي تيم ملي را تضعيف كنند.

به گفته‌ي سروري آنها قصد دارند ترديد را به جاي عزم و جديت در تيم ملي وارد كنند تا اگر تيم ملي هم در صحنه بازي‌هاي جهاني شركت مي‌كند‏ آن اقتدار و جديت را نداشته باشد و سعي مي‌كنند با تحقيرهايي كه انجام مي‌دهند، فضاي رواني را عليه تيم ملي فوتبال ايجاد كنند، لذا قصد دارند فشارهايي را از نظر روحي و رواني به مردم وارد كنند.

وي معتقد است: پاسخ ملت ايران در 22 بهمن به اندازه‌اي صريح و شفاف بود كه هيچ نيازي به اين اقدامات نيست و راهي كه آنها در پيش گرفته‌اند، راه اشتباهي است.

به نظر عضو كميسيون فرهنگي مجلس اگر آنها با جمهوري اسلامي همراهي كنند و حق مسلم ايران را در نظر بگيرند، اين كار هم براي آنها منافعي در بر خواهد داشت و هم بي‌جهت جامعه‌ي جهاني و منطقه ملتهب نمي‌شود.

سروري اين گونه اقدامات را در راستاي تضعيف اجماع داخلي در راستاي انرژي هسته‌اي دانست و افزود: در رابطه با اقدامي كه برخي كشورهاي اروپايي در رابطه با توهين به پيامبر اسلام (ص) انجام دادند، آنها جواب بدي گرفتند و اين امر باعث انسجام جامعه‌ي اسلامي شده و از سويي پاسخي كه مردم مسلمانان كشورهاي مختلف دادند، براي آنها قابل هضم و درك نيست.

وي در پايان گفت: از اين جهت به صورت افراد عصباني در حال انجام اقداماتي هستند كه به جايي نيز نخواهند رسيد و اميدواريم تيم ملي فوتبال ايران با عزم، جديت و غيرت هم تمرينات خود را ادامه دهد و هم خود را براي جام جهاني آماده ‌كنند.


** آرين‌منش: آلمان‌ها ازطرح موضوع هولوكاست از سوي رييس جمهورخشمگين هستند

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، معتقد است: بسياري از رسانه‌هاي دنياي غرب وابسته به صهيونيست‌ها هستند و به آنها تحميل مي‌كنند عليه ما دست به اقداماتي بزنند، لذا از اين رسانه‌ها استفاده‌ي ابزاري صورت مي‌گيرد.

دكتر جواد ، با محكوم كردن توهين برخي كشورها به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص) و توهين روزنامه تاگس اشپيگل آلمان به تيم ملي فوتبال ايران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: تصور مي‌شود مدعيان دروغين دموكراسي و حقوق بشر در شرايطي با مداخله در اموري مثل سياست، فرهنگ، هنر و ورزش مي‌خواهند اهداف‌شان تامين شود، لذا بحث طرح جدايي دين از سياست و اقتصاد، فرهنگ و ورزش و ... را مطرح مي‌كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده مشهد افزود: آنها فكر مي‌كنند با ابزارهايي مثل ورزش، فيلم، سينما مي‌توانند به اهداف سياسي خود برسند، بنابراين دست به اين اقدامات مي‌زنند و همه مسائل از جمله ورزش را سياسي مي‌كنند. اين روزها شاهديم كه براي ايجاد تفرقه بين مسيحيت و اسلام و درگيري ميان صاحبان اديان مختلف با طرح كاريكاتور و اهانت به پيامبر عظيم‌الشان اسلام (ص) نيز از اين ابزار استفاده مي‌كنند.

وي ادامه داد: در حال حاضر نيز با توجه به خشمي كه مخصوصا آلمان‌ها از طرح موضوع هولوكاست از سوي رييس جمهور مطرح شده، دارند و براي آنها رسوايي ايجاد شده و افسانه تاريخي افشا شده است، سعي مي‌كنند به عناوين مختلف اين كينه و نفرت خود را نسبت به جمهوري اسلامي نشان دهند، لذا از اين راه وارد شده و مطبوعاتي را به خدمت گرفته‌اند.

به اعتقاد آرين‌منش توهين به تيم ملي فوتبال ايران از سوي روزنامه تاگ اشپيگل آلمان به اين دليل است كه روزنامه‌هاي اين چنيني وابسته به صهيونيست‌ها هستند.

وي در ادامه گفت: به نظر مي‌رسد كه آنها به هيچ وجه در جهت رسيدن به اهداف خود توفيق پيدا نخواهند كرد چون حيثيت آنها زير سوال خواهد رفت. اگر آنها توانايي داشتند قبل از صعود ايران به جام جهاني اقداماتي انجام مي‌دادند، ولي در حال حاضر بعيد مي‌رسد با توجه به قرعه‌كشي‌هايي كه انجام و گروه‌ها مشخص شده‌اند بتوانند ايران را از جام جهاني حذف كنند و اين كار به حيثيت و موجوديت آنها لطمه وارد مي‌كند.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-02-13' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» احمدي نژاد بر سر تمرينات تيم ملي فوتبال حضور مي يابد، ايرانيوز
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-02-13' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» پروژه‌ي حذف تيم ملي ايران از جام جهاني اين بار در بيلد! مهدوي‌كيا: اين اتفاق يك فاجعه است! ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-02-10' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» انتقاد مهاجم تيم فوتبال كاستاريكا از انجام مسابقه باتيم ملي فوتبال ايران، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-02-06' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» معرفي اعضاي كميته‌ي كارشناسي نظارت بر فدراسيون فوتبال، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-02-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» برانكو: همه‌ي كار تيم ملي ۳۰ روز قبل از جام جهاني است، ايسنا
Copyright: gooya.com 2016