"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-01-22' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

در گفت وگو با سايت گل، حسين كعبى: مى خواهم در منچستر بازى كنم، ايران ورزشی

مدافع تيم فوتبال فولاد خوزستان درباره برنامه هاى آينده خود تصريح كرد: «از ليگ هاى تركيه، ايتاليا و انگليس پيشنهادهايى دارم اما دوست دارم براى منچستر يونايتد بازى كنم.»
به گزارش خبرگزارى فارس و به نقل از سايت گل، حسين كعبى از جمله بازيكنان ملى پوش ايرانى است كه توانايى بالايش باعث شده تا در سن ۲۰ سالگى بتواند ۴۵ بازى ملى را در كارنامه ورزشى اش داشته باشد. وى فوتبال را از كوچه و خيابان هاى گرم و سوزان اهواز شروع كرد و در سن ۱۷ سالگى پيراهن تيم ملى را بر تن كرد. سرعت بالا، تكل هاى بى عيب و سختكوشى، از بازيكن كوتاه قامت ايرانى چهره منحصر به فردى را به جهان فوتبال معرفى كرد.
گفت و گوى حسين كعبى با سايت گل را مى خوانيد:

از نحوه دعوتت به تيم ملى ايران بگو؟
< در مسابقات آسيايى ۲۰۰۲ براى اولين بار همراه با تيم ملى ايران بازيهاى خوبى را به نمايش گذاشتم. در اولين حضورم با قرار گرفتن در كنار بازيكنان قديمى تيم از جمله دايى، گل محمدى و ميرزاپور بازى هاى درخشانى را انجام دادم. با توجه به شكست دادن تيم هاى ملى ژاپن و كره جنوبى تجربه خوبى را كسب كردم. در آن شرايط با توجه به كوتاهى قد، تمامى كارشناسان از قرار گرفتنم در خط دفاعى تعجب مى كردند. در حقيقت، اين روزها برخى كارشناسان معتقدند كه نمى توانم در منطقه دفاعى عملكرد خوبى داشته باشم اما با بازيهاى خوبم، پاسخ خوبى به اعتماد برانكو ايوانكوويچ دادم. البته در آن مسابقات برانكو از من خواسته بود كه مانند يك مدافع عمل كرده و در حملات تيم را كمك كنم. خوشبختانه در پايان ديدارها از عملكردم ابراز رضايت كرد.
در پيشرفت ورزشى ات كدام يك از مربيان بيشترين تأثيرات را داشته اند؟
<۴ مربى براى پيشرفتم زحمات زيادى را كشيدند. موسوى، سرمربى جوانان استقلال اهواز، حميد درخشان، سرمربى تيم ملى نوجوانان و جوانان تيم ملى ايران، وينگو بگوويچ، سرمربى فولاد و برانكو ايوانكوويچ، سرمربى تيم ملى ايران نقش بسزايى در موفقيتم ايفا كرده اند.
در سن ۱۷ سالگى مورد متوجه مسؤولان باشگاه وولوز انگليس قرار گرفتى. در اين باره بيشتر توضيح بده.
<در حدود ۳ هفته در انگليس به سر بردم. البته تمايلى به حضور در اين تيم نداشتم، چرا كه مرا فقط به طور آزمايشى به تيمشان دعوت كردند در حالى كه احساس مى كنم بازيكنان ايرانى نبايد خودشان را دست كم بگيرند. بنا به درخواست رييس باشگاه فولاد در تمرين هاى وولوز شركت كردم و آزمايشات را به خوبى سپرى كردم ولى به دليل عدم توافق مقامات دو باشگاه نتوانستم به اين تيم انگليسى بپيوندم.
حضور سال گذشته ات در السد قطر را چطور ارزيابى مى كنى؟
< السد از جمله تيم هاى قدرتمند آسيايى است كه تمامى امكانات و مسائل مالى به عنوان تيمى حرفه اى را در اختيار دارد. در زمان حضورم در السد هيچ مشكلى با اين تيم نداشتم اما احساس كردم كه ليگ قطر چندان قوى نيست و با حضور بلند مدت، فوتبالم تضعيف خواهد شد. بنابراين ترجيح دادم از اين تيم جدا شوم.
تمرينات السد در چه شرايطى برگزار مى شد؟
< در آن زمان بورا ميلوتينوويچ، سرمربى اين تيم بود. با توجه به حضور چهره سرشناسى چون بورا، پيداست كه تمرين در شرايط بالايى انجام مى شود. نكات زيادى را از وى آموختم كه در پيشرفتم در پست دفاع كنارى بسيار تأثيرگذار بود. بورا به من پيشنهاد كرد در يكى از تيم هاى اروپايى بازى كنم.
در چه تاريخى قراردادت با فولاد به پايان مى رسد؟
<۶ ماه ديگر قراردادم به پايان خواهد رسيد.
برنامه ات براى روزهاى آينده چيست؟
<در حال حاضر از تيم هاى ايتاليايى، انگليسى و تركيه اى پيشنهادهاى خوبى دارم اما روى جام جهانى تمركز كرده ام.
چرا با وجود داشتن اندامى كوچك همواره تمايل به بازى فيزيكى دارى؟
< اين بازيها را در ميادين مى پسندم. در تمامى ديدارها سخت تكل مى زنم و هيچ هراسى از بازى درگيرانه ندارم. اين شيوه بازى من است. شايد علاقه خاصى به ارايه بازى فيزيكى و درگيرانه دارم.
بازيكن خارجى مورد علاقه تان چه كسى است؟
<لوئيز فيگو از پرتغال.
بازيكن ايرانى مورد علاقه و الگوى ورزشى ات چه بازيكنى است؟
< يحيى گل محمدى. رابطه بسيار نزديكى با وى دارم. در حقيقت، او از بهترين دوستان من محسوب مى شود. وى از جمله بازيكنان باشخصيت و قابل احترامى است كه نكات زيادى را از او ياد گرفتم. در ضمن يحيى همواره حامى بازيكنان جوان تيم ملى است و با تمام وجود فوتبال بازى مى كند.
ترجيح مى دهى به جاى بازى كردن در پست دفاع در يكى از پست هاى هافبك يا خط حمله به بازى گرفته شوى؟
< من و مهدى مهدوى كيا در جناح راست بسيار راحت هستيم و خيلى خوب همديگر را درك مى كنيم. به همين علت دوست دارم در همين پست براى تيم ملى ايفاى نقش كنم چراكه مهدوى كيا از جمله بهترين هاى تيم ملى است و در كارهاى هجومى مرا حمايت مى كند. مشكلى در اين نقطه از ميدان احساس نمى كنم.
حالا كمى از دوست نزديك خود، ايمان مبعلى بگو؟
< به لحاظ تكنيكى در ايران بازيكنان اندكى مانند ايمان در اختيار داريم. وى بازيكن بسيار بزرگى است و روى ضربات آزاد از جمله بهترين ها در جهان است. در هر نقطه از ميدان كه توپ كاشته شود، ضربات آزاد مبعلى بوى گل مى دهد. وى نبايد در ليگ هاى امارات بازى كند چرا كه جايگاهش در يكى از تيم هاى مطرح اروپا است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دوست دارى در كدام يك از
تيم هاى اروپايى بازى كنى؟
< هنوز تصميمى در اين باره نگرفته ام اما انتخاب اولم منچستر يونايتد از نمايندگان سرشناس انگليسى است.
دوست دارى در كدام تيم اروپايى بازى كنى؟
<علاقه زيادى به تيم منچستر دارم و دوست دارم در اين تيم بازى كنم.
نظر كلى ات درباره برانكو چيست؟
< در حال حاضر در بيشتر رسانه هاى ورزشى ايران از عملكرد وى انتقاد مى شود و برخى كارشناسان سعى دارند كه پيش از شروع جام جهانى برانكو را بركنار كنند اما اين رفتار عادلانه نيست. قبول دارم كه تيم ملى ايران در دو مسابقه گذشته نمايش ضعيفى را از خود نشان داد ولى نبايد فراموش كرد بازيكنان مسؤول اين عملكرد ضعيف هستند. خوشبختانه تمام بازيكنان تيم اعتقاد ويژه اى به كار برانكو دارند چرا كه مربى بزرگى است و نكات آموزنده اى از وى آموخته ام.
فكر مى كنى ايران در جام جهانى چه نتايجى را كسب خواهد كرد؟
< در گروه دشوارى قرار گرفته ايم. رقابت با تيم هاى ملى پرتغال و مكزيك كار ساده اى نيست. نبايد فراموش كرد كه ايران همواره مقابل تيم هاى بزرگ نمايش دلچسبى از خود نشان داده است. همين نكته براى ما اميدوار كننده است تا در آلمان بازيهاى خوبى را به نمايش بگذاريم. فوتبال محكم و جذابى را در جام جهانى ارايه خواهيم داد. به شخصه تلاش مى كنم تا بهترين بازيهايم را با تيم ملى در آلمان ارايه دهم.
چند درصد شانس صعود ايران را در گروه D پيش بينى مى كنيد؟
< به حمايت همه جانبه رسانه هاى ورزشى و مردم نياز داريم چرا كه با حمايت آنها مى توانيم عملكرد خوبى را از خود نشان دهيم. البته نبايد از اهميت تمرين و آمادگى بازيكنان براى حضور در اين تورنمنت جهانى غافل شويم. به اتحاد مردم، رسانه ها و تيم ملى نياز داريم.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-16' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» حسين كعبى: كره را درتهران ۴ تا مى زديم! اينقدر نصرتى را نكوبيد، ايران ورزشی
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28464

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در گفت وگو با سايت گل، حسين كعبى: مى خواهم در منچستر بازى كنم، ايران ورزشی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016