"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2006-01-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گفتگوی تفصيلي ايسنا با رحمان رضايي: از زمان صعود به جام جهاني فقط حرف زده‌ايم، بيشترين زمان حضور دركالچو متعلق به من است

رحمان رضايی

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

با آغاز تعطيلات زمستاني در بيشتر ليگ‌هاي اروپايي، لژيونرهاي ايراني پس از گذراندن نيم فصلي فشرده و پركار به تعطيلات رفتند، از جمله رحمان رضايي كه براي استراحت و ديدار خانواده به ايران سفر كرد و پس از پنج روز در تهران مجددا به ايتاليا بازگشت، بازيكن تيم مسيناي ايتاليا با حضور در خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد وضعيت اين تيم ايتاليايي، رقابت در كالچو و تيم ملي فوتبال كشورمان مطالبي را عنوان كرد كه شرح آن در زير مي‌آيد:

شروع فصل پر دردسر براي مسينا

در حالي كه ديركرد در پرداخت ماليات مسينا را در آستانه‌ي سقوط به دسته‌ي سوم ليگ ايتاليا قرار داده بود، سرانجام اين تيم در دسته‌ي اول ماندني شد، رحمان رضايي در مورد شرايط ابتداي فصل مسينا به ايسنا گفت: مسينا ميان سري A و سري C معلق مانده بود اما اخبار مطمئن مي‌رسيد كه اين تيم در دسته‌ي اول مي‌ماند، من نيز براي تمديد قرارداد منتظر روشن شدن وضعيت مسينا ماندم و در نهايت با توجه به روابط خوبي كه با بازيكنان و مديران اين تيم داشتم در مسينا ماندني شدم.

وي افزود: قراردادم با مسينا تا سال 2007 است اما طبق شرايط قيد شده در قرارداد در صورتي كه بخواهم مي‌توانم در پايان فصل بدون هيچ مانعي از اين تيم جدا شوم.

مدافع ايراني مسينا درباره‌ي پيشنهاداتي كه به وي شده بود، خاطر نشان كرد: در ابتداي فصل تيم سمپدوريا با جديت خواهان من بود، چرا كه من و مربي اين تيم شناخت كافي از يكديگر داشتيم اما با دخالت يكي از مديران اطراف تيم اين انتقال منتفي شد، ضمن آن كه پيشنهادهايي از لاتزيو، كيه‌وو و اودينزه نيز داشتم.

رضايي در مورد عملكرد ضعيف مسينا در ديدارهاي ابتداي فصل نيز تاكيد كرد: انتقادات پيش آمده در تابستان و احتمال سقوط تيم، كشيده شدن دو تن از بازيكنان به دادستاني ايتاليا به دليل مسايل شرط‌بندي و محروميت دو بازيكن اصلي تيم سبب شد تا بازيكنان مسينا اين فصل را با فشار روحي بسيار زياد آغاز كنند و اين شرايط غير منطقي سبب شد تا در ديدارهاي ابتدايي نتايج چندان خوبي به دست نياوريم. البته شرايط تيم به مرور بهتر شده است و با توجه به اين كه بيشتر ديدارهاي دور برگشت با رقيبانمان در خانه‌ خواهد بود از شانس بالايي براي باقي ماندن در سري آ برخورداريم.

رحمان رضايي با ابراز رضايت از تمديد قراردادش با مسينا ادامه داد: در حال حاضر بيشترين زمان حضور در بازي‌هاي كالچو را دارا هستم و اين براي يك مدافع كه با خطر مصدوميت و محروميت رو به رو است، عملكرد قابل قبولي به حساب مي‌آيد. در هر صورت بازي در اروپا آسان نيست، جلب نظر مربي و حضور پيوسته در تركيب تيم اهميت بسياري دارد.

وي افزود: در فوتبال ايتاليا مثالي وجود دارد: «هر تيمي بهترين دفاع را داشته باشد، برنده است» چرا كه تمام تيم‌ها بهترين مهاجمان را دارند، بازيكناني كه بر روي خلاقيت فردي گل اختراع مي‌كنند، و در اينجا است كه بهترين دفاع، تيم برنده را تعيين مي‌كند.

مدافع مسيناي ايتاليا در مورد دوري جستن از حاشيه‌هاي فوتبال اين كشور نيز اظهار كرد: به حاشيه‌ علاقه‌اي ندارم، در حال حاضر بيشتر بازيكنان مسينا با يكديگر و يا با مربي، مديران و داوران مشكل دارند اما من كم حاشيه‌ترين بازيكن اين تيم هستم.

رحمان رضايي با وجود حضور فعال در بازي‌هاي مسينا، اخطار و اخراج‌هاي اندكي را در پرونده‌ي خود دارد، وي در اين مورد نيز به ايسنا گفت: فكر قوي، تشخيص زمان و دخالت به موقع مهم‌ترين اصل براي يك مدافع است،‌ در صورتي كه بازيكن در تعيين زمان براي دفع توپ مهاجم اشتباه كند با اخطار و يا اخراج از سوي داور رو به رو مي‌شود.

وي افزود: دور شدن از حاشيه‌ها رمز اصلي موفقيت در فوتبال ايتاليا است، چرا كه شاهد بوديم چگونه پرداختن به حاشيه‌ها كاسانو يكي از نوابغ فوتبال ايتاليا را در تيم رم نيمكت نشين كرد و شايد اين بازيكن جام جهاني را نيز از دست بدهد.

فوتبال ايتاليا را دوست دارم

رضايي در مورد احتمال ترك مسينا در پايان فصل نيز به خبرنگار ايسنا گفت: اين موضوع به شيوه‌ي تقويت تيم در پايان فصل بستگي دارد، ‌در پايان فصل گذشته تيم‌هاي بحران زده‌اي چون فيورنتينا و لاتزيو اقدام به خريد نفرات خوبي كردند و همين موضوع سبب شد تا در اين فصل بسيار قدرتمندانه‌تر در رقابت‌ها حاضر شوند، اما مسينا بازيكن شاخصي را جذب نكرد و در صورتي كه اين شرايط براي فصل آينده نيز تكرار شود، به هيچ وجه در اين تيم نخواهم ماند.

وي با اشاره به علاقه‌اش به فوتبال ايتاليا تصريح كرد: فوتبال ايتاليا خارج از قواعد كلاسيك، بر مبناي خلاقيت است و به دليل تنوع بسيار آن ترجيح مي‌دهم كه به فوتبالم در ايتاليا ادامه دهم و تنها در صورتي كه شرايط واقعا ايده‌آلي از سوي يك تيم اروپايي ديگر مطرح شود حاضر به ترك ايتاليا هستم.

فوتبال ايتاليايي

مدافع ايراني تيم مسينا حال و هواي فوتبال ايتاليايي را چنين بيان كرد: مافيا در فوتبال ايتاليا بسيار قدرتمند است، البته در اين فصل چنين مسايلي كاهش يافته اما همچنان اشتباهات فاحش داوري به سود تيم‌هايي چون يوونتوس و به ضرر ساير تيم‌ها ادامه دارد.

وي افزود: موازنه‌ي قدرت در ميان تيم‌هاي ايتاليايي به گونه‌اي است كه تيم‌هاي معمولي به هيچ عنوان در برابر تيم‌هاي بزرگ شانسي را براي خود قائل نمي‌شوند، در حال حاضر يوونتوس، ميلان و اينتر جزو قدرت‌هاي اول فوتبال اروپا هستند و ساير تيم‌ها به هيچ وجه امتيازاتشان را با آنها نمي‌سنجد بلكه تيم‌هاي هم دسته در رقابت با يكديگر قرار دارند. به عنوان نمونه سرمربي مسينا در ديدار برابر ميلان به سه بازيكن اصلي استراحت داد اما در ديدار بعدي برابر رجينا با تمام قدرت به ميدان آمد.

وي در ادامه تاكيد كرد: در فوتبال ايتاليا تمام توان و انرژي بازيكن در خدمت تيم است اما در ايران چنين نيست و بازيكنان هيچ گاه صد در صد قدرتشان را در بازي ارايه نمي‌دهند.

رضايي خاطر نشان كرد:‌ در حالي كه تيم‌هاي دسته سومي ايتاليا صاحب مربي بدنساز هستند، تيم ملي ايران مربي بدنساز ندارد، يك مربي نمي‌تواند ظرف يك هفته ذهن خود را از يك طرف به توان فيزيكي و تاكتيكي بازيكنان اختصاص دهد واز طرف ديگر نيز تيم حريف را آناليز كند، بنابراين مربي نمي‌داند كه قدرت بدني يك بازيكن در چه اندازه‌اي است. در فوتبال ايران توان صد در صدي معنايي ندارد چرا كه نتوانستيم امكاناتي را فراهم كنيم كه بازيكنان اين توان و انرژي را ارايه دهند.

به تيم ايران خوشبينم

رحمان رضايي در ادامه‌ي گفت‌وگويش با ايسنا به بررسي وضعيت تيم ملي كشورمان در جام جهاني 2006 آلمان پرداخت و اظهار كرد: حريفان ايران تيم‌هاي خوب و قدرتمندي هستند، آنگولا تيم ناشناخته‌اي است و انگيزه‌هايش از نخستين صعود به جام جهاني هنوز پايان نيافته و بي‌ترديد تيمي كه نيجريه را حذف كرده، حريف آساني نخواهد بود.

وي افزود: مكزيك نيز يكي از تيم‌هاي با كلاس آمريكاي لاتين است كه از نظر تكنيك، حفظ توپ قوي و كارهاي تاكتيكي، فوتبال غني دارد و يكي از رقيبان جدي ما خواهد بود، اما بي‌ترديد دشوارترين حريف ايران، تيم ملي پرتغال است، بيشتر نفرات اين تيم در بهترين تيم‌هاي اروپايي حضور دارند و اسكولاري مربي آنها نيز از نظر تاكتيكي، فني و همچنين هوش در سطح بسيار بالايي قرار دارد.

مدافع تيم ملي كشورمان تاكيد كرد: با اين وجود، به عنوان يكي از بازيكنان تيم ملي ايران كه از اين تيم به خوبي شناخت دارم به صعود كشورمان از اين گروه بسيار خوشبين هستم.

زمان‌هايي كه از دست رفت

رحمان رضايي در مورد آماده‌سازي تيم ملي كشورمان براي حضور در جام جهاني آلمان نيز خاطر نشان كرد: از ديدار برابر بحرين در خرداد ماه كه صعود ايران به جام جهاني قطعي شد، تا امروز تنها صحبت كرده‌ايم و هيچ اقدام خاصي انجام نداده آيم، متاسفانه زمان زيادي را از دست داده‌ايم اما از فرصت باقي مانده بايد نهايت استفاده را ببريم تا تيم ملي بهتر خود را بشناسد و بازيكنان تا زمان جام جهاني به نهايت هماهنگي و شناخت دست يابند.

وي افزود: در صورتي كه به دليل مسايل مختلف براي ديدار با تيم‌هاي اروپايي دچار مشكل هستيم، مي‌توانيم حريفان تداركاتي خود را از كشورهاي آمريكايي جنوبي انتخاب كنيم و تصور نمي‌كنم تيم‌هايي چون اروگوئه، پاراگوئه و اكوادور مشكلي براي ديدار با ايران داشته باشند، حتي با ايجاد زمينه‌هاي مالي مي‌توانيم با تيم‌هاي بزرگي چون آرژانتين ديدار كنيم.

رحمان رضايي در ادامه با اشاره به نياز تيم ملي كشورمان به يك مربي بدنساز تاكيد كرد: در جام جهاني ديگر حريفان ما بحرين و كره‌ي شمالي نيستند و بي‌ترديد قدرت بدني يكي از شاخصه‌هاي تاثيرگذار براي موفقيت در جام جهاني خواهد بود، بازيكنان ما بايد از نظر آمادگي جسماني توانايي بازي برابر تيم‌هاي سرعتي و قدرتمند حاضر در آلمان را داشته باشند، بدين ترتيب حضور يك مربي بدنساز براي افزايش قدرت بازيكنان ضروري است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خط دفاع تيم ملي كمبودي ندارد

مدافع تيم ملي كشورمان در مورد وضعيت خط دفاعي تيم ملي تاكيد كرد: بي‌ترديد نمي‌توان خط دفاعي را كه در دور مقدماتي با دريافت سه گل به عنوان بهترين خط دفاع انتخاب شده است را ضعيف دانست، در هر صورت نواقصي وجود دارد كه با تمرينات و هماهنگي بيشتر برطرف مي‌شود، اما بايد توجه داشت كه در فوتبال نمي‌توان تنها در مورد ضعف يا قوت يكي از خطوط صحبت كرد چرا كه تمامي خطوط سه گانه‌ي دفاع، هافبك و حمله با يكديگر مرتبط هستند.

وي افزود: در رئال مادريد زماني كه ماكلله به عنوان يك هافبك از اين تيم جدا شد، رئال بسيار دچار مشكل شد و در هر بازي گل دريافت مي‌كند اما با حضور همين بازيكن در چلسي اوضاع بهتر شد و يا در ميلان به دليل آن كه خط هافبك بيشتر به خط حمله كمك مي‌كند، اين تيم با مشكل مشابهي روبرو است، به شكلي كه ميلان با داشتن مدافعاني چون مالديني، نستا و استام با 18 گل خورده يكي از ضعيف‌ترين خطوط دفاعي را دارد.

رضايي تصريح كرد: بنابراين عملكرد تمامي بازيكنان و هماهنگي آنها در تمامي خطوط موفقيت تيم را رقم مي‌زند.

وي افزود: به نظر من خط دفاعي تيم ملي ايران مشكل خاصي ندارد و در حال حاضر بازيكنان خوبي در تركيب تيم حضور دارند.

تعويض برانكو بزرگ‌ترين اشتباه است

رحمان رضايي در ادامه به ايسنا گفت: تعويض سرمربي تيم ملي در زمان فعلي بزرگ‌ترين اشتباهي است كه امكان دارد رخ دهد، چرا كه برانكو مدت چهار سال در كنار تيم ملي ايران بوده و تمامي شرايط روحي، وضعيت فيزيكي و توانايي‌هاي بازيكنان را مي‌داند، در حالي كه هر مربي ديگري در برهه‌ي فعلي هدايت تيم ملي را به دست گيرد نمي‌تواند چنين ارتباطي را با تيم برقرار كند، بنابراين با توجه به روابط عاطفي و شناختي كه ميان برانكو و بازيكنان وجود دارد نبايد تغييري در سرمربي‌گري تيم ملي رخ دهد.

وي افزود: بي‌ترديد همانطور كه بازيكنان كامل نيستند يكي مربي نيز نمي‌تواند خود را كامل بداند، برانكو نيز مانند ساير مربيان دنيا ضعف‌هايي دارد اما وي يك مربي انعطاف‌پذير در برابر اين مساله است و بي‌ترديد مي‌تواند با استفاده از نقدهاي سازنده، تيم خوبي را براي جام جهاني آماده كند.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-12-10' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» بازيكنان مسينا خطاب به مدافع ايراني: تيم شما شانس آورد! رحمان رضايي: مكزيك، رمز صعود ايران است، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-12-09' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» رحمان رضايي: با واقعيات زندگي كنيم نه روياها، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-12' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» رحمان رضايي: كم كاري نكرديم، بازيكنان تمركز كافي نداشتند، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-09' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» رحمان رضايي: هواداران مسينا در جام جهاني ايران را تشويق مي‌كنند، فارس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-19' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» گفتگوی ايپنا با رحمان رضايي: نصرتي بايد با برانكو صحبت كند، مقابل كره احساس مسؤوليت نداشتيم
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28187

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفتگوی تفصيلي ايسنا با رحمان رضايي: از زمان صعود به جام جهاني فقط حرف زده‌ايم، بيشترين زمان حضور دركالچو متعلق به من است' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016