"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-12-24' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گفت‌وگوي اختصاصي ايسنا با سخنگوي بايرن مونيخ: خبر انتقال كريمي به كلن شايعه روزنامه‌هاست

- دايي و هاشميان را براي درآمدزايي نخريديم
- فوتبال از سياست جداست



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

ماركوس هورويك، سخنگوي بايرن مونيخ در گفت‌وگوي اختصاصي با ايسنا به اين موضوع پافشاري كرد كه علي كريمي به طور قرضي و هميشگي به باشگاهي فروخته نمي‌شود و هر اظهار نظري از سوي سران باشگاه در روزنامه‌هاي آلماني ساختگي و بي‌پايه و اساس است.

هورويك كه اين روزها درگير كارهاي پايان فصل بايرن است درباره‌ي آينده كريمي به خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت:« ما تصميم نداريم كريمي را بفروشيم و خبر انتقالش به كلن تنها شايعه روزنامه‌هاست. هيچ يك از نمايندگان بايرن مونيخ در اين باره حرف نزده‌اند. پيشتر هم به شما گفته بودم پس از تعطيلات زمستاني با كريمي و نماينده‌اش براي بستن قرارداد جديدي مذاكره خواهيم كرد. نمي‌توانم درباره‌ي شرايط و ديدگاه آنها اظهار نظر كنم. اما، باور دارم كه قراردادش را تمديد خواهد كرد. سال آينده همه چيز روشن خواهد شد. علي تاكنون عملكرد خوبي داشته است.»

مدير روابط عمومي بايرن درباره‌ي پيشنهاد باشگاه به كريمي گفت: « مبلغ و مدت قرارداد پيشنهادي از اسرار باشگاه است و فاش نمي‌شود.»

سران بايرن از بازيكنان ايراني كه خريده‌اند راضي هستند. اما، سياست خريدن بازيكنان بيشتر از اين كشور دست كم تا يكي دو فصل ديگر ادامه نخواهد داشت. هورويك در اين باره گفت:« افزون بر علي ما بازيكنان ديگري مانند زي روبرتو، لوسيو و گره‌رو را داريم. به تازگي با بازيكن ديگري هم از پاراگوئه به توافق رسيده‌ايم. پس با اين شرايط نمي‌توانيم با بازيكن غير اروپايي ديگري قرارداد ببنديم.»

پس از نيمكت نشيني علي دايي و وحيد هاشميان در بايرن بعضي از روزنامه‌هاي آلماني و ايراني نوشتند خريد بازيكنان ايراني نوعي سياست درآمد زايي قهرمان بوندس‌ليگا است كه پس از يك فصل با قيمت بيشتر به باشگاه ديگري فروخته شوند. سخنگوي بايرن مونيخ به ايسنا گفت:« بايرن مونيخ هرگز چنين شيوه‌اي براي درآمدزايي ندارد. تنها نام بازيكناني در بازار نقل و انتقالات وارد فهرست خريدهاي باشگاه مي‌شوند و به آنها پيشنهاد مي‌شود كه بتوانند بايرن را براي به دست آوردن قهرماني و پيشرفت ياري كنند. دايي و هاشميان اين ويژگي را داشتند.»

با توجه به بازيكنان ايراني كه در بايرن به ميدان رفتند اين تيم هواداران فراواني در ايران دارد آيا قهرمان آلمان براي داشتن بازاري در اين كشور برنامه‌اي دارد؟ هورويك به ايسنا گفت: « اين موضوع را بررسي مي‌كنيم. ما به دنبال بازار ايران هم هستيم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايران در گروه D جام جهاني 2006 در كنار حريفان نيرومندي مانند مكزيك، پرتغال و آنگولا قرار دارد. هورويك آينده خوبي را براي تيم برانكو ايوانكوويچ پيش بيني كرد:« چرا نبايد با اين بازيكنان و تماشاگران از اين گروه بالا رفت؟ تيم خوبي داريد. ايران هم مي‌تواند شگفتي‌ساز شود!»

ماه گذشته بعضي از شخصيت‌هاي سياسي و ورزشي آمريكايي و آلماني به بهانه اظهار نظر رييس جمهور درباره‌ي قتل و عام يهوديان در جنگ جهاني دوم و افسانه پنداشتن هولوكاست از سازمان ملل درخواست كردند، ايران را از جام جهاني محروم كنند. اين واكنش ماركوس هورويك به پيشنهاد كنار زدن ايران از جام جهاني آلمان بود:« نمي‌توان با اين پيشنهاد كاري كرد. فوتبال بويژه در جام جهاني از سياست جداست، پيام اين رقابت‌ها صلح و دوستي است و نمايندگان كشورهاي جهان براي جشن بزرگ فوتبال به آلمان سفر خواهند كرد.»

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28075

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفت‌وگوي اختصاصي ايسنا با سخنگوي بايرن مونيخ: خبر انتقال كريمي به كلن شايعه روزنامه‌هاست' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016