"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-12-20' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

سائوپائولوی برزيل قهرمان جام باشگاه هاى فوتبال جهان شد، سائوپائولو قهرمان قلابى؟ شرق

گل دقيقه بيست و هفت مينيرو هافبك سائوپائولو براى قهرمانى اين تيم برزيلى در جام باشگاه هاى جهان كافى بود. ليورپول حريف سائوپائولو در نيمه دوم بسيار عالى بازى كرد و موقعيت هاى گل زيادى به دست آورد كه تمام آنها با بى دقتى مهاجمان و بدشانسى به هدر رفت. قهرمانى سائوپائولو در فينال روز گذشته در ژاپن سومين قهرمانى اين تيم در جام باشگاه هاى جهان به حساب مى آيد. البته در دو قهرمانى قبلى سائوپائولو كه مقابل بارسلونا در سال ۹۲ و ميلان در سال ۹۳ به دست آمد هنوز اين جام با عنوان جام بين قاره اى برگزار مى شد و قهرمانان اروپا و آمريكاى جنوبى در يك بازى تعيين قهرمان به مصاف هم مى رفتند. رافابنيتس مربى اسپانيايى ليورپول كه به تازگى پدرش را از دست داده پس از شكست مقابل سائوپائولو و از دست دادن قهرمانى گفت: «يكى از گل هايى كه به ثمر رسانديم كاملاً درست بود اما داور به اشتباه آن را مردود اعلام كرد. ما شايستگى پيروزى در بازى را داشتيم و از اينكه نتوانستيم قهرمان شويم ناراحت هستيم. در اكثر دقايق بازى توپ و ميدان در اختيار ما بود.» گلى كه سائوپائولو در اين بازى به ثمر رساند از يك نظر ديگر نيز جالب بود. اين گل به ركورد گل نخوردن ليورپول در يازده بازى اخير پايان داد. به عبارت ديگر ليورپول پس از هزار و چهل و دو دقيقه دروازه اش را باز شده ديد. مينيرو گلزن اين بازى از اينكه توانست گل قهرمانى تيمش را به ثمر برساند بسيار خوشحال بود. او در پايان بازى به خبرنگاران گفت: «من در جريان بازى تنها يك فرصت براى گلزنى به دست آوردم و خوشبختانه از همان فرصت نيز به خوبى توانستم استفاده كنم.»پس از گلى كه سائوپائولو در نيمه اول زد لوئيس گارسيا و مورينتس فرصت هاى زيادى براى گلزنى را به هدر دادند تا اميدوارى هاى بنيتس براى پيروزى در اين بازى از بين برود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از اواخر بازى نيز سيناما پانكوله بازيكن تعويضى ليورپول فرصت بسيار خوبى براى گلزنى را از دست داد تا بازى با قهرمانى سائوپائولو به پايان برسد. قبل از اين ديدار تيم دپورتيوساپريساى كاستاريكا در بازى رده بندى موفق شد با نتيجه سه بر دو الاتحاد عربستان را شكست دهد و به عنوان سوم اين بازى ها دست يابد. نكته جالب اينجا است كه اين ديدار تا دقيقه ۸۵ دو بر يك به نفع الاتحاد در جريان بود اما ساپريسا موفق شد در پنج دقيقه پايانى دو گل به الاتحاد ۱۰نفره بزند تا مقام سوم را كسب كند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28007

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سائوپائولوی برزيل قهرمان جام باشگاه هاى فوتبال جهان شد، سائوپائولو قهرمان قلابى؟ شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016