"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-19' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

نبرد براي زنده ماندن، تاريخ و آمار ال کلاسيکو دربي، ديدار امشب رئال مادريد و بارسلونا، ايپنا

زمين هيپو درومو كه بعدها با نام سانتياگو برنابئو معروف شد يك بعدازظهر آفتابي در حالي كه خيابان‌هاي مادريد از پوسترهاي تبليغ اين بازي سنگفرش شد شاهد بود که بارسلونا در آن روز بزرگ سه بر يك رئال مادريد را شكست داد. اين در حالي بود كه بارسا در آن ديدار 6 بازيكن خارجي داشت و حالا ديگر فيفا و فدراسيون آن بازيکنان را به رسميت نمي‌شناسند.

به گزارش گروه فوتبال جهان ايپنا ال كلاسيكو داربي امشب در ورزشگاه دن سانتياگو برنابئو برگزار مي‌شود. 14 توپ استاندارد لاليگا هر كدام با 800 گرم وزن و 15 توپ جمع‌كن از تيم نوجوانان رئال مادريد براي اين داربي در نظر گرفته شده است. 4 پرچم گوشه زمين توليدي فروشگاه برنابئو، همه سپيد و با آرام كوچك رئال مادريد در 4 گوشه نصب شده‌اند. 4 برد الكترونيكي براي اعلام شماره تعويض‌ها و زمان تلف شده، يكي اصلي و سه تا رزرو! 230 سرباز تعليم ديده ويژه گاردامنيتي مادريد در برنابئو مستقر خواهند شد و 707 سرباز عادي در داخل و خارج از برنابئو و خيابان‌هاي اطراف گشت مي‌زنند. 400 پليس فدرال نيز در جايگاه ويژه، كناره جايگاه هواداران و اطراف درهاي ورودي و خروجي ديده‌باني مي‌كنند. 120 نيروي خاص امنيتي نيز وظيفه محافظت از جان مقامات عاليرتبه حاضر در ورزشگاه را دارند. 1500 سپر پلاستيكي براي نيروهاي پليس در نظر گرفته شده است.1100 بطري آب آشاميدني رايگان در محل‌هاي اصلي قرار دارد و 2500 ساندويچ گرم به صورت رايگان بين دو نيمه پخش خواهد شد.
5 هزار پرچم سپيد رئال مادريد قبل از بازي بين هواداران مادريدي پخش مي‌گردد. 60 عضو از صليب سرخ براي ال داربي داخل و خارج از برنابئو حضور دارند و 10 عضو ارشد گارد شهري در كنار آنها خواهند بود. 6 آمبولانس در جاي جاي برنابئو و دو خيابان اطراف ورزشگاه حضور داشته و روشن باقي مي‌مانند.
161 گل در كل ميهمان نوازي‌هاي مادريد به ثمر رسيده كه سپيدپوشان آنها را در تاريخ به ثبت رسانده‌اند و بارسلونا 77 گل را پاسخ داده است. دي استفانو، خنتو، سانتيانا و رائول چهار نفر اول ركورددار اين گلزني هستند.
از 75 ديدار برگزار شده در برنابئو، مادريد در 48 بازي پيروز بوده، در 13 بازي شكست خورده و در 14 بازي تن به تساوي داده است. آخرين پيروزي باارزش مادريد در برنابئو به سال 1994 بازمي‌گردد،‌ زماني كه مادريد با گلزني والدانو و مردان خط هافبك، 5 بر صفر به پيروزي رسيد.
خلاصه تاريخچه جدال مادريد و بارسا در برنابئو از اين قرار است:
سال 1928: رئال مادريد صفر-بارسلونا يك
سال 1929: رئال مادريد 5-بارسلونا يك
سال 1930: رئال مادريد صفر-بارسلونا صفر
سال 1931: رئال مادريد 2-بارسلونا صفر
سال 1932: رئال مادريد 2-بارسلونا يك
سال 1933: رئال مادريد 4-بارسلونا صفر
سال 1934: رئال مادريد 8-بارسلونا 2
سال 1935: رئال مادريد 3-بارسلونا صفر
سال 1939: رئال مادريد 2-بارسلونا يك
سال 2000: رئال مادريد 2-بارسلونا يك
سال 2001: رئال مادريد 2-بارسلونا صفر
سال 2002: رئال مادريد يك-بارسلونا يك
سال 2003: رئال مادريد يك-بارسلونا 2
سال 2004: رئال مادريد 4-بارسلونا 2
بدون شكست در نيوكمپ
دو تيم فصل متفاوتي را پشت سر گذشته اند. بارسا با چهار برد و يك تساوي در نيوكمپ بدون شكست بوده و دو برد،دو تساوي و يك شكست كارنامه بارسا در بازي‌هاي خارج از خانه است.اين در حالي است كه تيم رئال مادريد چهار بار مزه شكست را چشيده است.دو بار در خانه و دو بار خارج از خانه.در واقع چهار برد خانگي،چهار برد خارج از خانه و آمار بدون تساوي رئال سبب شده تا اين تيم در كورس قهرماني با بارسا همراه باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گل‌هاي بيشتر
بارسلونا در اين فصل پنج گل بيشتر از رقيب پايتخت نشين به ثمر رسانده است، 27 گل (شش گل روي كارهاي فردي، ده گل روي بازي تيمي،پنج گل با استفاده از شروع‌هاي مجدد،سه پنالتي و سه گل ديگر)، هر دو تيم يازده گل دريافت كرده اند. 9 بازيكن بارسا تا به حال موفق به گلزني شده‌اند در حالي كه هفت بازيكن رئال پايشان به گل باز شده است. همچنين ساموئل اتوئو از بارسا با 10 گل بالاتر از بهترين گلزن رئال يعني رونالدو 7 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد.
ساموئل اتوئو بازيكني است كه هميشه دوست دارد به تيم سابقش گل بزند. رئال مادريد به خوبي مي‌داند كه او در چهار بازي از بازي‌هايي كه در برنابئو مقابل رئال قرار گرفته موفق به گلزني شده است و تنها يك بار عضو تيم بازنده بوده (رئال4-2بارسا بازي برگشت فصل قبل) تاكنون اين مهاجم كامروني شش بار دروازه رئال را بازكرده است و در ليست ركورد‌هاي شخصي او رئال مادريد بعد از اوساسونا در مقام سوم قرار دارد كه او به آن تيم هفت بار گل زده است. بتيس تيمي‌است كه اتوئو راه دروازه آن را بهتر از هر تيم ديگري مي‌شناسد و تاكنون هشت بار از اين بازيكن گل خورده است.
اخطارها
از نظر عملكرد اخلاقي اختلاف قابل توجهي بين دو تيم وجود دارد. بارسلونا هنوز بازيكن اخراجي نداشته در حالي كه رئال با پنج بازيكن محروم ( 2 كارت قرمز و 3 بازيكن كه در يك بازي 2 كارت زرد دريافت كردند) در اين مورد از بارسا پيشي گرفته است.بازيكن‌هاي بارسلونا تا به حال بيست كارت زرد دريافت كرده در حالي كه تيم مادريد بيست و نه بار كارت زرد را در مقابل بازيكنان خود ديده است.
تعويض‌ها
بارسلونا عملكرد بهتري در زمينه بازيكنان تعويضي كه گل زده اند، دارد. چهار گل بارسا توسط بازيكنان تعويضي به ثمر رسيده ( 2 گل لارسن و يك گل از ژولي و اسكرو ) در حالي كه مخيا تنها بازيكن گلزن تعويضي رئال محسوب مي‌شود.
Iturralde دومين ال كلاسيكو را سوت خواهد زد
اين داور اهل بيلبائو طي 11 سال داوري در لاليگا 17 بازي براي بارسلونا 22 بازي براي رئال مادريد و تنها يك ال كلاسيكو سوت زده است. اولين قضاوت اين داور 38 ساله باسكي در ال كلاسيكو به فصل99ـ98 و 14 فوريه بر مي‌گردد كه در آن بازي بارسلونا توانست در نيو كمپ رئال مادريد را با 2 گل از لوئيس انريكه و 1 گل از ريوالدو 3-0 شكست دهد.
بارسلونا در 17 بازي كه Iturralde Gonz?lez براي آنها قضاوت كرده است به 11 پيروزي 5 تساوي و 1 شكست دست يافته است و رئال مادريد در 22 بازي كه او براي آنها سوت زده است به 13 پيروزي 2 تساوي و 7 شكست رسيده اند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27425

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نبرد براي زنده ماندن، تاريخ و آمار ال کلاسيکو دربي، ديدار امشب رئال مادريد و بارسلونا، ايپنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016