"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-14' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

مهدوي‌كيا در ايسنا: شرايط فعلي به ضرر فوتبال است، چنين انتقاداتي از برانكو بي‌انصافي است

آرزو دارم در جام جهاني در AOL بازي كنم

مهدوي کيا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

مهدي مهدوي‌كيا پس از پشت سر گذاشتن دوران دشوار ابتداي فصل در هامبورگ اكنون به بازيكني با تجربه، محكم و بسيار آماده تبديل شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بي‌مهري ابتداي فصل سران هامبورگ به «كيا»ي دوست داشتني ورزشگاه AOL او را وادار كرد براي ماندن مبارزه كند و اكنون كه با نزديك شدن بازار نقل و انتقالات ژانويه نه تنها نام مهدي در فهرست فروش باشگاه سرشناس آلماني نيست بلكه يكي از اميدهاي توماس دال براي رقابت‌هاي نيم فصل دوم و رقابت‌هاي جام يوفا است.

اين تجربه مرد سخت‌كوش ايراني بيشتر از خودش به سود تيم ملي است كه تا چند ماه ديگر در رقابت‌هاي جام جهاني آلمان به ميدان مي‌رود. مهدوي‌كيا از نظر روحي هم يك قهرمان است.

مهدي مهدوي كيا با حضور در ايسنا ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف خبرگزاري دانشجويان ايران با گروه ورزش به گفت‌وگو پرداخت. در زير گفت‌وگوي اختصاصي او با ايسنا آمده است:

مهدي مهدوي‌كيا دوران سختي را در هامبورگ گذراند اما گذشت زمان نشان داد كه او بهترين تصميم را در آن دوران گرفته است. با سابقه‌ترين بازيكن هامبورگ مي‌گويد:« در مدت حضورم در فوتبال كمتر با مساله‌اي مشابه اين اتفاق روبه‌رو شده بودم. اما براي من تجربه خيلي خوبي بود و به من ثابت كرد كه براي هر كس اگر مشكلي پيش بيايد بايد به توانايي‌هاي خودش برگردد و تشخيص دهد كه در آن برهه بهترين گزينه چه چيزي مي‌تواند باشد. در تمام آن روزهاي سخت من به راه‌هايي فكر مي‌كردم كه مي‌توانست آن شرايط را تغيير دهد و بر روي آن راه‌ها تمركز كردم و از شانس‌هاي كوچكي كه به من داده شد سعي كردم استفاده كنم.»

وي ادامه داد:« شرايط واقعا سختي به لحاظ روحي داشتم اما هم اكنون به دليل تجربه‌ي بسيار خوبي كه كسب كردم بسيار راضي هستم. بايد همواره با مشكلات جنگيد و نبايد هيچ گاه ساده‌ترين راه را برگزيد و من به همين دليل در آن دوران سخت‌ترين راه را برگزيدم.»

اما آن دوران سخت، به لحاظ فني سودي را براي مهدوي‌كيا به همراه داشته است. او مي‌گويد:« از نظر بعد فني براي من بسيار پربار بود چرا كه در آن دوران متوجه شدم كه مي‌توان به جز بازي در لب خط، در ميانه‌ي زمين نيز بازي كنم و اين چيزي بود كه مربي تيم از من مي‌خواست. ضمن آنكه او از من مي‌خواست تا در كارهاي دفاعي شركت كرده و بيشتر از عمق حمله كنم و اين موجب شد كه هم اكنون تجربه‌ي بسيار بزرگي را به دست بياورم كه بتواند در تيم ملي نيز به من كمك كند.»

مهدوي‌كيا افزود:«اكنون تيم ملي نيز با سيستمي كه در هامبورگ بازي مي‌كنيم، بازي مي‌كند و حضور در مركز زمين به جاي گوش راست كلاسيك در هامبورگ، در تيم ملي نيز به من كمك بزرگي كرده است. هم اكنون نيز با توجه به شرايط خوب بدني كه داشتم به توماس دال پيشنهاد دادم كه در دفاع بازي كنم و توانستم رضايت مربي تيم را جلب كنم. او در تمام مصاحبه‌هايي كه انجام داده از عملكردم رضايت داشته است.»

** مرد محبوب هامبورگ به جدايي نمي‌انديشد

شماره‌ي هفت HSV درباره‌ي اينكه آيا پيشنهاد قرارداد جديد بشود قبول مي‌كند؟ مي‌گويد:« در حال حاضر به اين مساله فكر نمي‌كنم چرا كه هدف بزرگ من بازگشت به شرايط گذشته بود كه به آن دست پيدا كردم. من تا سال 2007 با هامبورگ قرارداد دارم و امكان تمديد آن وجود دارد، البته نمي‌توانم بگويم كه اين تيم آخرين تيمي است كه من در آن بازي خواهم كرد. در حال حاضر به اين فكر نمي‌كنم كه از هامبورگ جدا شوم چرا كه شرايط به قدري براي من در اين تيم خوب بوده كه نمي‌توانم به جدا شدن از آن بينديشم. هم اكنون تنها به اين فكر مي‌كنم كه امسال بتوانم نتايج خوبي را با اين تيم كسب كنم چرا كه اين شانس را داريم كه در هر سه جام (حذفي، يوفا، بوندس‌ليگا) موفق شويم. البته ما در جام حذفي با قرعه‌ي خيلي بدي مواجه شديم اما تمام هدفم اين است كه به تيم كمك كنم چون احساسم اين است كه زماني كه به تيم كمك مي‌كنم خيلي راضي هستم.»

** علت پافشاري براي ماندن در هامبورگ؟

زماني كه شرايط براي مهدوي‌كيا در هامبورگ سخت شد هيچ كس شك نداشت كه بهترين راه براي رهايي از اين شرايط، جدا شدن مهدي از HSV است اما او ماند و تلاش كرد. مهدوي‌كيا به خبرنگار ايسنا مي‌گويد:« علت اين پافشاري به دليل دوران خوبي بود كه با هامبورگ داشتم. به عنوان يك ايراني خوشحالم كه محبوبيتي را بين تماشاگران هامبورگ كسب كرده بودم كه هيچ كدام از بازيكناني كه تاكنون در اين تيم بوده‌اند، نداشتند. نمي‌خواهم اين را عنوان كنم اما اگر يك نفر به ورزشگاه AOL بيايد مشاهده مي‌كند كه وقتي پا به توپ مي‌شوم چه جوي ايجاد مي‌شود. من نمي‌خواستم اين محبوبيت و افتخاري را كه از هامبورگ با سعي و تلاش طي پنج شش سال به دست آورده بودم را به صورت سرد و كسل كننده از دست بدهم. همواره دوست داشتم زماني كه در دوران اوج بودم از هامبورگ جدا شوم. به همين دليل بر روي ماندن در هامبورگ پافشاري كردم و منتظر شانس ماندم كه مربي به من خواهد داد و هم اكنون از تصميمي كه گرفتم بسيار خوشحالم.»

وي ادامه داد:« اگر به تيم ديگري مي‌رفتم و در آنجا درخشش داشتم هيچ گاه لذتي كه اين ماندن داشت را براي من به همراه نداشت. ماندم، تلاش كردم و توانايي‌هاي خود را اثبات كردم و هم اكنون شرايط بسيار خوبي براي من در باشگاه ايجاد شده است.»

** كاپيتاني در هامبورگ، چرا تو نه؟

هشت سال حضور در هامبورگ اما كاپيتان نبودن، آيا دليل خاصي دارد؟ مهدوي‌كيا مي‌گويد:« در فوتبال آلمان كاپيتان يا از سوي مربي انتخاب مي‌شود يا مجموعه‌ي تيم كاپيتان را مشخص مي‌كند. در سال اولي كه به هامبورگ رفته بودم جلسه‌اي در باشگاه تشكيل شد و از بازيكنان خواسته شد كه نام پنج نفر از بازيكناني كه فكر مي‌كنند مي‌توانند كاپيتان باشند را يادداشت كنند و من و وحيد هاشميان اسم پنج نفر از بازيكناني كه سن بيشتري نسبت به سايرين داشتند را انتخاب كرديم اما در آخر يكي از بازيكنان جوان تيم، به عنوان كاپيتان تيم انتخاب شد و ما متوجه شديم كه در آلمان، مسايلي نظير قديمي بودن و پيشكسوت بودن ملاكي براي تعيين كاپيتان نيست. ضمن آن كه من به دنبال كاپيتاني نبوده‌ام و اعتقادم كمك به تيم است.»

** تيم ملي، جام جهاني، چه راهي را پيموديم؟

مهدوي‌كيا درباره‌ي انگيزه‌ي صعود به جام جهاني 2006 معتقد است:« بعد از ناكامي براي راهيابي به جام جهاني 2002، هدف بزرگمان صعود به دوره‌ي بعدي اين رقابت‌ها بود و راه خيلي سختي را براي رسيدن به اين هدف طي كرديم. مجبور بوديم اردن و قطر را در خانه‌شان شكست دهيم و موفق شديم به اين مهم دست پيدا كنيم. خيلي‌ها معتقد بودند كه تيم ملي زيبا بازي نمي‌كند و اين چنين نيز بود چرا كه هدف ما چيز ديگري بود. زيبا بازي كردن براي ما اصل نبود. در دوره‌ي گذشته برابر بحرين بسيار زيبا بازي كرديم و موقعيت‌هاي فراواني داشتيم اما در نهايت باختيم اما اين بار زيبا بازي نكرديم اما با هوشياري امتياز كسب كرديم كه در روز آخر به ما كمك فراواني كرد.»

** ديدارهاي تداركاتي و انتقاد از تيم ملي

مهدوي‌كيا درباره‌ي انتقاد از تيم ملي به ايسنا مي‌گويد:« بسياري انتقاد مي‌كنند كه تيم ملي خوب بازي نمي‌كند و اين كه مربي تيم در بازي‌هاي تداركاتي ترسو عمل مي‌كند. به نظر من چيزي كه مي تواند در اين دوران به ما كمك كند اين است كه از تيم ملي حمايت كنيم و شرايط را به گونه‌اي نكنيم كه فدراسيون براي برگزاري ديدارهاي دوستانه ترس داشته باشد. پس از بازي تيم ملي برابر ژاپن، كره‌ي جنوبي و ديدارهاي دوستانه در انگليس، به قدري از تيم ملي انتقاد شد كه احساس كردم مسوولان فدراسيون از انجام ديدارهاي تداركاتي با تيم‌هاي بزرگ واهمه دارند. اين به ضرر فوتبال ماست. اگر تيم ملي در ديدارهاي دوستانه با تيم‌هاي بزرگ بازي كند و ببازد، هيچ ايرادي ندارد اما اگر در جام جهاني نتايجي مانند نتايج عربستان را در جام جهاني كسب كنيم، افتضاحي است كه براي هميشه باقي مي‌ماند. بازي‌هاي تداركاتي را براي محك زدن تيم و شناخت نقاط ضعف و قوت انجام مي‌دهند اما متاسفانه جوي ايجاد شده كه مطبوعات تيم ملي را براي كسب نتايج ضعيف در بازي‌هاي دوستانه زير فشار مي‌گذارند. تنها خواهشي كه هست اينكه از تيم ملي حمايت بيشتري شود و بستري به وجود بيايد كه موجب رشد فوتبال كشور شود.»

مهدوي‌كيا ادامه داد:« هر كسي نظر خودش را دارد و نظر هر فردي قابل احترام است اما فكر مي‌كنم اگر همه‌ي اين نظرها به يك سمت و سو برود و آن هم حمايت از تيم ملي باشد، مي‌تواند مفيد باشد. اميدوارم شرايط به صورتي فراهم شود كه پيش از جام جهاني چند بازي تداركاتي با تيم‌هاي بزرگ انجام دهيم تا با پيش زمينه‌ي خوب به جام جهاني برويم. ايران تيمي جوان است و بازيكنان ما براي ريختن ترسشان نياز به انجام ديدارهاي دوستانه با تيم‌هاي بزرگ دارند.»

** آيا نبايد در شرايط فعلي از تيم ملي انتقاد كرد؟

مهدوي‌كيا مي‌گويد:« به نظر من بايد هميشه از تجارب ديگران استفاده كرد و نظرم اين نيست كه همه از تيم ملي تعريف كرده و كوركورانه حمايت كنند، صد در صد به انتقاد اعتقاد دارم اما انتقادي كه با انصاف همراه باشد. بايد پذيرفت كه سرمربي در نهايت تصميم نهايي را اتخاذ مي‌كند و برانكو نيز به عنوان سرمربي تيم ملي ايران همين وظيفه را دارد. ما اگر شخصي را سرمربي انتخاب مي‌كنيم، بايد نظراتش را چه خوب و چه بد بپذيريم.»

** آينده‌ي روشن تيم ملي

مهدوي‌كيا آينده‌ي روشني را براي فوتبال ملي ايران متصور است. او مي‌گويد:« فوتبال ايران در سطح آسيا همواره نشان داده كه از قدرت‌هاي قاره است و تجربه نشان داده كه با تيم‌هايي كه مقابل ما خوب بازي مي‌كنند با قدرت بازي مي‌كنيم. هم اكنون وزنه تجربه در تيم ملي بسيار بالا رفته است و حضور بازيكنان در تيم‌هاي خارجي نيز موجب شده كه تيم ملي با قدرت بازي كند. آينده قابل پيش بيني نيست اما فوتبال ما توانايي اين را دارد كه با انجام چند بازي تداركاتي با تيم‌هاي بزرگ دنيا در جام جهاني نيز موفق شود.»

** حضور بازيكنان ايراني در آلمان

مرد مياني تيم ملي درباره‌ي تاثير حضور چند تن از بازيكنان تيم ملي ايران در آلمان، مي‌گويد:«اين يك امتياز بزرگ است كه بيشتر بازيكنان ايراني كه در خارج بازي مي‌كنند، در آلمان حضور دارند و اين مي‌تواند براي تيم ملي مثمرثمر باشد. اين بازيكنان با شرايط ورزشگاه‌هاي آلمان آشنا هستند و اين مساله مي‌تواند در طول مسابقات جام جهاني به تيم ملي كمك فراواني كند.»

** آرزوي مهدوي‌كيا

مهدوي‌كيا آرزوهاي زيادي در ذهن خود دارد اما آرزوي فعلي او چيست. مرد سابق فوتبال آسيا به ايسنا مي‌گويد:« بازي با تيم ملي در ورزشگاه AOL يكي از آرزوهاي بزرگ من است. اطمينان دارم كه اگر يك بازي ايران در جام جهاني در هامبورگ برگزار شود از حمايت ايراني‌هاي مقيم هامبورگ و هواداران هامبورگ برخوردار خواهيم بود. اين آرزوي من است و مي‌تواند تجربه‌ي خيلي خوبي باشد.»

وي تصريح كرد:« در قرعه‌كشي جام جهاني به طور قطع با يكي از تيم‌هايي نظير برزيل، آرژانتين، ايتاليا هم گروه خواهيم بود. اما اميدوارم در گروهي باشيم كه شانس بيشتري براي صعود به مرحله‌ي بعد داشته باشيم، هر چند كه كار مشكلي است اما تمام تلاش خود را خواهيم كرد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


** تغيير برانكو ايوانكوويچ

مهدوي‌كيا به رغم جواني‌اش، با مربيان بزرگي كار كرده است. او درباره‌ي برانكو و انتقادي كه از وي مي‌شود، مي‌گويد:« من به عنوان يك بازيكن نمي‌توانم در كار فدراسيون فوتبال دخالت كنم و اين طور مسايل از وظايف فدراسيون است. اما نتايجي كه تيم ملي با برانكو به دست آورده، نتايجي است كه كمتر مربي با تيم ملي موفق به كسب آن شده است. اين بي‌انصافي است كه بعد از نتايجي كه برانكو با تيم ملي به دست آورده چنين انتقادهاي تندي از وي شود. نمي‌توانم بگويم كه كادر فني هيچ گونه ضعفي ندارد و كاملا تكميل است اما نتايج نشان مي‌دهد كه كادر فني عالي كار كرده است.»

** بازيكنان ايراني مقيم آلمان، بيايند يا نيايند؟

مهدوي‌كيا درباره‌ي بازيكنان ايراني كه در فوتبال آلمان و ديگر كشورهاي اروپايي حضور دارند مي‌گويد:«هفت نفر از تركيب اصلي تيم ملي تركيه در آلمان بزرگ شده‌اند اما به دليل تعصب به فوتبال خودشان به تركيه برگشته‌اند و در تيم ملي اين كشور بازي مي‌كنند. اين مساله پس از حضور فريدون زندي مي‌توانست در مورد چند بازيكن ايراني ديگر اتفاق بيفتد. به هيچ وجه اعتقاد ندارم كه آنها حتما بايد براي تيم ملي بازي كنند بلكه معتقدم كه بايد آنها را محك زد، چرا كه ما براي حضور قدرتمندانه در جام جهاني بايد از تمام ابزارهاي خود استفاده كنيم. ضمن آن كه حضور بازيكنان قدرتمند در تمرينات تيم ملي، انگيزه‌ي بازيكنان داخلي را نيز بالا مي‌برد و اين مساله در نهايت به سود تيم ملي خواهد بود.»

** ‌كيا و پرسپوليس

چهار سال حضور در پرسپوليس، موجب شده كه مهدوي‌كيا نتواند بدون اظهار نظري درباره‌ي اين تيم، گفت‌وگوي خود را با ما به پايان برساند. او درباره‌ي مشكلات اين باشگاه به ايسنا مي‌گويد:« عوامل بسيار زيادي مي‌تواند ايجاد كننده مشكلات اين باشگاه باشد اما من به دليل دوري از بطن كار آن، نمي‌توانم اظهار نظر دقيقي داشته باشم اما نكته‌اي كه مشخص است مشكلات زياد اين باشگاه موجب عدم نتيجه‌گيري شده است. من عضو اين تيم بوده و به آن شديدا علاقه‌ دارم و دوست دارم مانند ميليون‌ها هوادار اين تيم، آن را هميشه در اوج ببينم. اين يك درد است كه پرسپوليس بعد از چندين سال هنوز زمين تمريني ندارد. بسياري از تيم‌هاي بزرگ آرزوي چنين هواداراني را دارند اما متاسفانه در تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس همه چيز در حد حرف و شعار است. متاسفانه بايد بگويم از زماني كه در پرسپوليس بودم تاكنون اتفاق خاصي در اين تيم رخ نداده و هيچ چيز بهتر كه نشده بلكه در برخي از ابعاد بدتر نيز شده است. با پتانسيلي كه تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال دارند مي‌توانيم مردم را به ورزشگاه‌ها بكشانيم و جامعه را سالم‌تر نگاه داريم.»

حضور خانوادگي مهدوي‌كيا در پرسپوليس با حضور هادي برادر و مصطفي خواهرزاده ‌اش در اين تيم ادامه پيدا كرد، مهدوي‌كيا در اين باره مي‌گويد:« من علاقه‌ي قلبي به پرسپوليس دارم. هادي نيز با جان و دل براي پرسپوليس بازي كرد اما متاسفانه زماني كه مصدوم شد، هيچ حمايتي از او نشد اما اين مساله‌ي تازه‌اي نيست و همواره در فوتبال ايران وجود داشته است. موقعي كه مصطفي قصد حضور در پرسپوليس را داشت به او گفتم حضور در پرسپوليس به شرطي مي‌تواند مفيد باشد كه با بازي تو در اين تيم همراه باشد. او نيز از حضور در پرسپوليس خوشحال بود و من نيز خوشحال بودم. اما متاسفانه تا كنون فرصتي به او داده نشده كه بتواند توانايي‌هاي خود را ارايه كند. اميدوارم كه شرايطي فراهم شود تا بازيكنان جوان نيز در پرسپوليس فرصت حضور داشته باشند.»

گفت‌وگو از خبرنگار ايسنا: محسن معتمدكيا

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-12' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مهدی مهدوی کیا: دیگر حریف ضعیفی وجود ندارد، بازی با مقدونیه درس بزرگی برای تیم ملی بود، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-07' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مهدوي‌كيا بهترين ايراني هفته دوازدهم بوندس ليگا شد، فارس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-06' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مهدوى كيا: فردا در تهران هستم، سايت ورزش ايران
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مربي گلادباخ از لژيونر ايراني هامبورگ مي ترسد، كوپل: مهدوي كيا خطرناك است، فارس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» گزارش روزنامه هامبورگر آبندبلات؛ مهدوي‌كيا: تمام كننده حرفه‌يي، بازيكني با توانايي هجومي، ايسنا
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27348

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهدوي‌كيا در ايسنا: شرايط فعلي به ضرر فوتبال است، چنين انتقاداتي از برانكو بي‌انصافي است' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016