"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-26' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

هفته‌ي نهم ليگ برتر فوتبال: كلاف ليگ پيچيده‌تر مي‌شود! ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

ليگ برتر فوتبال كشور در حالي وارد هفته‌ي نهم مي‌شود كه رقابت فشرده‌ي تيم‌ها در جدول سبب شده است كليه‌ي بازي‌ها از اهميت بسيار بالايي برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ديدارهاي هفته‌ي نهم طي روزهاي پنجشنبه و شنبه در شهرهاي مختلف كشور انجام مي‌شود.

مهم‌ترين ديدار روز پنجشنبه بين پرسپوليس و صباباتري خواهد بود.

پرسپوليس تهران ـ صباباتري (ورزشگاه آزادي)

بازي سال گذشته‌ي اين دو تيم مملو از حاشيه بود، اما امسال بسياري از ريشه‌هاي تنش‌زا برطرف شده است و دو تيم با انگيزه بسيار براي كسب سه امتياز به ميدان مي‌آيند، بي‌ترديد آنچه كه در اين بازي براي علي پروين اهميت دارد نه گل آوردن دايي و گل محمدي، بلكه پيروزي و رسيدن به ثبات است، پرسپوليس هفته‌ي گذشته و در غياب پروين با شكست برق به رده‌ي دهم جدول رده‌بندي صعود كرد و اكنون در مصاف با تيم يازدهم جدول تنها به پيروزي فكر مي‌كند، به نظر مي‌رسد تركيب بازي برابر برق در بازي با صبا نيز به ميدان بيايد.

در طرف ديگر ميدان صباباتري است كه پس از گذشت هشت هفته همچنان شرايط پرفراز و نشيبي را مي‌گذراند و اين بازي را فرصت مناسبي براي حل اين وضعيت مي‌داند.

راه‌آهن تهران ـ استقلال اهواز (اكباتان تهران)

شرايط راه‌آهن در بازي‌هاي داخل و خارج از خانه بسيار متفاوت است و اين تيم در اكباتان به آساني به حريفان امتياز نمي‌دهد، گره ميانه جدول به گونه‌اي است كه راه‌آهن 9 امتيازي را صاحب انگيزه‌ مي‌كند چرا كه برتري در ديدار پنجشنبه مي‌تواند اين تيم را از رده‌ي دوازدهم به ميانه‌هاي جدول برساند، از طرفي استقلال اهواز نيز در تهران به خوبي از حريفان امتياز مي‌گيرد. آنها صباباتري و پاس را در صباشهر و دستگردي مغلوب ساخته‌اند و اميدوارند تا بار ديگر با سه امتياز تهران را ترك كنند، از طرفي فيروز كريمي كه خاطرات ناخوشايند از استقلال اهواز را به ياد دارد، انگيزه‌هاي لازم را براي توقف اين تيم در ميان شاگردانش ايجاد كرده است.

ساير ديدارهاي هفته‌ي نهم روز شنبه برگزار مي‌شود:

سايپا تهران ـ استقلال (ورزشگاه آزادي)

تيم سايپا به عنوان ميزبان در ورزشگاه آزادي و در مقابل تماشاگران پرتعداد استقلالي به مصاف اين تيم مي‌رود، با اين وجود باشگاه استقلال به روز برگزاري اين مسابقه اعتراض دارد و معتقد است تماشاگران اين تيم براي حضور در ورزشگاه دچار مشكل خواهند شد، استقلال كه در حال حاضر با 14 امتياز در رده‌ي چهارم جدول قرار دارد به مصاف نزديك‌ترين تعقيب كننده خود سايپاي 13 امتيازي مي‌رود، ديدار اين دو تيم همواره جذاب و ديدني بوده است اما دراين فصل شاگردان دكتر ذوالفقار نسب خاطرات تيمي را كه در دهه‌ي 70 قهرمان ايران شد را تا اندازه‌اي زنده كرده‌اند، از طرفي سايه‌ي سنگين داربي هفته‌ي آينده بر روي اين بازي و اتفاقاتي كه در هفته‌ي گذشته استقلال را از پيروزي خانگي برابر فجر محروم ساخت انگيزه‌ي شاگردان امير قلعه نويي را براي برتري در اين ديدار افزايش داده است.

فولاد خوزستان ـ پاس تهران (تختي آبادان)

فولاد خوزستان پس از پشت سر گذاشتن دوران افت در هفته‌هاي ابتدايي، روند صعودي را به سرعت پيمود و با 13 امتياز در رده‌ي هفتم جدول قرار دارد، اين تيم به مصاف پاس صدرنشين مي‌رود كه تنها دو امتياز از فولاد بيشتر دارد، ديگر تيم اهوازي در هفته‌ي گذشته پاس را در تهران شكست داد و اكنون فولادي‌ها نيز اميدوار هستند تا با كسب سه امتياز به صعودشان در جدول ادامه دهند.

به گزارش ايسنا، پاس نيز روزهاي پر مخاطره‌اي را مي‌گذراند، شايعات مختلف در مورد سرمربي اين تيم تا اندازه‌اي دنيزلي را از تمركز دور ساخته است و كسب يك پيروزي خارج از خانه مي‌تواند بار ديگر دنيزلي و پاس را آرام كند.

فجر سپاسي شيراز ـ ملوان بندر انزلي (حافظيه شيراز)

خوش شانس‌ترين تيم هفته‌ي هشتم به مصاف يكي از تيم‌هاي موفق هفته‌ي گذشته مي‌رود، فجري‌ها با كسب يك امتياز دلچسب از تهران حداقل توانستند به حفظ جايگاهشان در رده‌ي پانزدهم جدول اميدوار باشند، شرايط فجر به گونه‌اي است كه براي حفظ بقا در ليگ بايد از ديدارهاي خانگي حداكثر امتياز را به دست بياورد، در آن سوي ميدان شاگردان نصرت ايراندوست چند هفته‌اي است كه خوب بازي مي‌كنند و هفته‌ي گذشته سپاهان را در انزلي متوقف كردند، تيم هشتم جدول رده‌بندي اميدوار است با توقف تيم‌هاي بالاتر و كسب امتياز در شيراز موقعيتش را بهتر كند، در هر صورت جنگ انگيزه و جواني در شيراز مي‌تواند بازي تماشاگر پسندي را رقم بزند.

شموشك نوشهر ـ برق شيراز (شهداي نوشهر)

تيم ناشناخته اما با انگيزه‌ي شموشك بر خلاف بسياري از پيش بيني‌ها توانست كم و بيش شرايط با ثباتي را پيدا كند، آنها در هفته‌ي گذشته ذوب‌آهن را در اصفهان متوقف كردند، شاگردان بهمن فروتن به غير از فولاد ساير حريفان را در نوشهر متوقف ساخته‌اند و اكنون به مصاف قعرنشين مي‌روند تا اوضاع را براي زلاتكو ايوانكوويچ دشوارتر سازند، البته برق نيز با وجود نتيجه نگرفتن، بازي‌هاي رو به رشدي را نشان مي‌دهد كسب حتي يك امتياز از نوشهر نيز مي‌تواند براي برق ايده‌آل باشد.

سپاهان اصفهان ـ ابومسلم خراسان (فولادشهر اصفهان)

سپاهان در هفته‌ي گذشته برابر ملوان مغلوب شد تا بهترين فرصت براي صعود به صدر جدول را از دست بدهد، بازيكنان سپاهان اميدوار هستند تا با كسب سه امتياز خانگي برابر ابومسلم بار ديگر به صدر جدول حمله كنند، اين تيم با 15 امتياز و هم امتياز با تيم‌هاي اول و دوم در مكان سوم جدول قرار دارد و كسب صدرنشيني مهم‌ترين انگيزه‌ي سپاهان در ديدار برابر ابومسلم است.

به گزارش ايسنا، شاگردان اكبر ميثاقيان نيز با پيروزي در هفته‌ي گذشته از قعر جدول فرار كردند و اكنون با 6 امتياز در مكان چهاردهم قرار دارند، بازيكنان ابومسلم قصد ندارند تا بار ديگر شرايط نااميد كننده به تيم بازگردد بنابراين با تمام توان به مصاف سپاهان مي‌روند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شهيد قندي يزد ـ ذوب‌آهن اصفهان ( شهيد نصيري يزد)

شهيد قندي يزد در حالي كه چهار بازيكن اصلي خود را به دليل مصدوميت و محروميت در اختيار ندارد و از طرفي بازيكنان برزيلي نيز به دليل دريافت نكردن حقوقشان دست به شكايت زده‌اند، در خانه ميزبان ذوب‌آهن اصفهان است، بازيكنان شهيد قندي با وجود نخستين تجربه حضور در ليگ برتر روند متعادلي را طي كردند و اكنون با 10 امتياز در مكان نهم قرار دارند اما نكته‌اي كه قابل توجه است نزديكي امتياز تيم‌هاي پايين و مياني جدول است، بنابراين در صورتي كه شهيد قندي به نتيجه نگرفتن عادت كند بسيار زود روند نزولي را طي مي‌كند، از سوي ديگر ذوب‌آهن اصفهان نيز مدتي است كه خوب بازي مي‌كند اما پيروز نمي‌شود.شاگردان كربكندي پس از چهار برد متوالي اكنون چهار هفته است كه پيروز نمي‌شوند و اكنون قصد دارند كار دشواري را انجام دهند و از شهيد قندي در خانه‌اش سه امتياز كسب كنند تا بتوانند يكي از شانس‌هاي صعود به صدر جدول در هفته‌ي نهم باشند.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» چرا دربى ناگهان به تأخير افتاد، ايران ورزشی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» اين بازى فقط ۳ امتياز دارد، جملات ماندگار تاريخ داربى، شرق
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» بى نظمى تا كى؟ درباره تعويق ديدار استقلال و پرسپوليس، سيامک رحماني، ايران ورزشی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» بليت داربى پايتخت يك ساعته تمام شد، شرق
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-04' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» آخرين تمرين استقلال و پرسپوليس پيش از ديدار دربي پايتخت، ايسنا
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26906

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هفته‌ي نهم ليگ برتر فوتبال: كلاف ليگ پيچيده‌تر مي‌شود! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016