"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-22' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گفتگوی ايپنا باايمان مبعلي: براي رسيدن به اروپا عجله نمي کنم، حضورم در امارات ارتباطي با خط خوردنم از تيم ملي نداشت

ايمان مبعلي

ايمان مبعلي در دومين بازي خود براي الشباب بار ديگر گلزني کرد تا نشان دهد يک بازيکن تمام عيار است .
هافبک ايراني الشباب در مقابل الوحده يک گل زد و پايه گذار گل دوم تيمش نيز بود . او در برابر تيم صدرنشين ليگ امارات همه کاره تيمش بود به نحوي که جمال حاجي در پايان بازي از عملکرد شماره ده ايراني اش رضايت داشت و از بازي مبعلي تعريف و تمجيد کرد.

با ايمان مبعلي بازيکن ايراني الشباب دقايقي قبل از پرواز به سوي ايران همکلام شديم و او در گفت و گو با گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا)؛ به سوالات ما پاسخ داد.

• از وضعيت خودت در امارات بگو ...
از وضعيت خودم در امارات راضي هستم، روز به روز بيشتر با جو فوتبال اين کشور و محيط زندگي ام آشنا مي شوم و اين مساله باعث شده تا کم کم به زندگي در امارات عادت کنم.

• رابطه ات با بازيکنان الشباب در اين مدت چگونه بوده است؟
رابطه ام با تمام آن ها دوستانه است اما در اين بين با چند نفرشان رفاقت بيشتري دارم خليل کمي فارسي بلد است، سالم سعيد، مانگا و ... نيز مهربان تر از بقيه هستند و تمايل بيشتري براي دوستي با من از خود نشان داده اند.

• از انتخاب الشباب راضي هستي؟
از انتخابم راضي هستم و از اين موضوع خوشحالم . الشباب تيم بسيار جواني است که براي حضور پرقدرت در مسابقات نياز به زمان دارد اما شايد در قياس با تيم هاي نظير العين و الجزيره از قدرت کمتري برخوردار باشد.
در هر حال مطمئنم با گذشت زمان الشباب روز به روز بهتر مي شود.
مهم ترين نکته به اين موضوع باز مي گردد که اولين انتخابم براي بازي در خارج کشور الشباب بود سعي کردم دقت زيادي روي اين موضوع داشته باشم حالا که در اين محيط وارد شدم و شرايط را ديدم فکر مي کنم انتخاب موفقي داشته ام.

• چرا امارات را انتخاب کردي؟
قراردادم با الشباب يک قرارداد شش ماهه است، هدفم در درجه اول اين بود که با جو فوتبال خارج از کشور آشنايي پيدا کنم و مهم تر از آن زبان انگليس و در درجه دوم زبان عربي ام را تقويت کنم و در درجه بعدي زندگي در غربت و يک مربي جديد را تجربه کرده باشم.

• فکر مي کني سبک بازي تو با فوتبال امارات همخواني دارد؟
پيش از اين فکر مي کردم با توجه به نوع بازي و خصوصيات تهاجمي ام در هر بازي به راحتي دو گل بزنم اما وقتي وارد ميدان شدم فهميدم گل زدن و بازي کردن در امارات آن قدرها هم آسان نيست.
در مورد سبک بازي نيز بايد بگويم در بازي اول خوب بازي کردم اما در بازي دوم به جهت آن که اسم بازيکنان را ياد گرفتم و به نوع بازي آن ها آشنايي پيدا کردم به خوبي سبک بازي ام را با آن ها تطبيق دادم .
اين مساله نشان دهنده آن است که سبک و نوع بازي من منافاتي با نوع بازي الشباب در ليگ امارات ندارد و مي توانم خودم را با فوتبال آن ها وفق دهم هرچند که همين حالا هم به نظر خودم با فوتبال آن ها آشنايي پيدا کرده ام.

• از تفکرات جمال حاجي چه شناختي پيدا کرده اي؟
مربي تيممان مرا کاملا مي شناخت و از قبل نسبت به بازي من آشنايي کاملي داشت که اين موضوع کمک زيادي به من کرد.
ضمن اين که بگوويچ هم قبلا با جمال حاجي صحبت کرده و در مورد من به او اطمينان خاطر داده بود در اولين جلسه تمرينم با الشباب جمال حاجي به من گفت: تو را قبول دارم تو بازيکن بزرگي هستي اميدوارم با وجود تو زودتر به اهدافم برسم و ...

• در مورد قهرماني در ليگ امارات هم صحبت خاصي با تو کرد؟
الشباب تيم خوبي است اما قهرماني اين تيم در ليگ امارات واقعا سخت و دشوار است. به نظر من امارات بهترين ليگ را در بين کشورهاي عربي دارد به همين دليل قهرماني در آن کاري سخت اما نشدني نيست.

• در امارات فولاد را فراموش کردي؟
دلم هميشه با فولاد است هميشه قبل و بعد از بازي با بازيکنان صحبت مي کنم خيلي از چيزهايم را مديون فولاد مي دانم و مطمئن باشيد در امارات يا در هر کشور ديگري که باشم فولاد و کشورم را فراموش نخواهم کرد.

• رابطه ات با بازيکنان ايراني شاغل در ليگ امارات چگونه است؟
يک بار با فرهاد مجيدي صحبت کرده ام و دو بار هم علي سامره را ديده ام آن ها براي کمک به من ابراز همکاري کرده اند اما فعلا که با مشکل خاصي روبرو نيستم.

• بسياري رفتن تو به امارات را به خط خوردن از تيم ملي ارتباط دادند؟
اصلا چنين چيزي نبود من 5 سال در اردوي تيم ملي بودم پس هيچگاه بعد از يک خط خوردن همه چيز را براي خودم تمام شده نمي دانم . خود سرانه به امارات نيامدم با چند کارشناس و افراد آگاه در اين رابطه مشورت کردم و ...

• يعني از عدم انتخابت توسط برانکو ناراحت نشدي؟
چه کسي گفته ناراحت نشدم، دعوت به تيم ملي و حضور در آن نهايت آرزوي يک بازيکن است.
مطمئنا من هم از اين مساله ناراحت شدم اما نقشي در آمدنم به امارات نداشت.

• گفته شد عدم دعوت به تيم ملي روحيه تو را بهم ريخته است ...
واقعا از دعوت نشدنم به تيم ملي ناراحت هستم اما نبايد فراموش کرد که من 22 سالم است و هنوز وقت زيادي دارم.

• اما حضور پيدا نکردن در جام جهاني براي يک بازيکن سخت ترين مساله محسوب مي شود؟
واقعا درست است و براي يک فوتباليست شايد بدتر از اين موضوع وجود نداشته باشد اما در هر حال زندگي ادامه دارد.
هشت سال پيش تيم ما به جام جهاني رفت اما الان برخي از آن بازيکنان فراموش شده اند يا حداقل کمتر در ديد مطبوعات يا اذهان عمومي هستند پس يک بازيکن حرفه اي بايد خود را براي همه چيز آماده کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

• گفته بودي بعد از فوتبال امارات راهي اروپا خواهي شد؟
سال گذشته از چند تيم دسته دومي آلمان پيشنهاداتي داشتم اما ترجيح دادم پله به پله جلو بروم اما براي رسيدن به اروپا عجله نمي کنم، يعني اگر بعد از قراردادش ماهه ام با الشباب اگر پيشنهاد مناسبي از اروپا داشتم به آن جا مي روم اما اگر نشد شايد در امارات ماندم يا اصلا شايد دوباره به ايران بازگشتم چون بايد ديد شرايط در آن موقع چگونه خواهد شد.

• تا چه زماني در ايران خواهي ماند؟
بعد از بامداد فردا به تهران مي آيم و تا پنجشنبه اين هفته در ايران خواهم بود مسابقات ليگ امارات 21 روز تعطيل خواهد بود.
پس از آن چند روز ديگر در مسابقات جام حذفي شرکت خواهيم کرد. در هر صورت من خودم را آماده شرکت در هر مسابقه اي کرده ام و در بازگشت به امارات مجددا با الشباب حضوري درخشان خواهم داشت.

• و حرف آخر ...
حرف خاصي ندارم فعلا فقط به حضور در ايران و ديدار مجدد با خانواده و دوستانم فکر مي کنم و ...

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-24' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ايمان مبعلی: مطمئن باشيد به تيم ملى برمى گردم، ايران ورزشی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-21' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» پیروزی تاریخی الشباب با درخشش ایمان مبعلی، تمجید مفسران عربی از هافبک ایرانی الشباب، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-16' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ايمان مبعلى در گفت وگو با روزنامه البيان و الاتحاد: از اينجا راه اروپا را پيدا مى كنم، ايران ورزشی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ايمان مبعلي: الشباب سکوي پرتاب من به اروپا خواهد بود، ايپنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-13' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» يكي از مسوولان باشگاه الشباب: مبعلي بهترين انتخاب اين فصل ما بود، ايرنا
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26865

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفتگوی ايپنا باايمان مبعلي: براي رسيدن به اروپا عجله نمي کنم، حضورم در امارات ارتباطي با خط خوردنم از تيم ملي نداشت' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016