"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

برانكو رودرروي خبرنگاران:‌ دلال، ترسو و بزدل نسيتم، هدف ما صعود به دور دوم جام جهاني است، ايسنا

مطبوعات مي‌گويند بروم؛ مردم از نتايج راضي‌اند

برانکو

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


نشست همايون شاهرخي مدير فني و برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي فوتبال با نمايندگان رسانه‌هاي گروهي بعدازظهر امروز در سالن آكادمي فوتبال در محل كمپ تيم‌هاي ملي برگزار شد.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين نشست مطبوعاتي مسايلي چون بازي تيم ملي ايران برابر كره‌ي جنوبي، انتقادات به تركيب تيم ملي و برنامه‌هاي پيش روي تيم ملي فوتبال كشورمان صحبت شد.


در ابتداي اين نشست همايون شاهرخي مدير فني تيم ملي ايران به خبرنگاران گفت: از زماني كه تيم ملي ايران حركت خود براي صعود به جام جهاني را آغاز كرد از سه مرحله عبور كرده‌ايم و در نهايت باحمايت فدراسيون فوتبال، درايت كادر فني، انگيزه‌ي بازيكنان وحمايت مطبوعات توانستيم به جام جهاني راه پيدا كنيم.


وي افزود: بازي‌هاي تداركاتي تنها هدفي است براي شناخت بهتر از نقاط قوت و ضعف تيم ملي و نبايد از حادثه‌هاي كوچك فاجعه‌ي بزرگ بسازيم. همه‌ي تيم‌هاي راه يافته به جام جهاني در مسابقات تداركاتي به دنبال شناختن نقاط ضعف و قوت خود هستند و در اين بين مربيان در كسب اين شناخت نقش مهمي دارند.


سپس برانكو ايوانكوويچ در مورد برنامه‌هاي آينده‌ي تيم ملي كشورمان اظهار كرد: به منظور فراهم كردن شرايط اردوي تيم ملي كشورمان در كمپ فردريش هافن هفته‌ي آينده عازم كشور آلمان مي‌شوم تا بتوانيم در زمان برگزاري جام جهاني در اين كمپ حضور داشته باشيم. در اين سفر برنامه‌هاي اقامت تيم ملي و برنامه‌هاي تمريني را نهايي مي‌كنم.


وي افزود: در صورتي كه فرصت پيدا كنم ديدار روز چهارشنبه‌ي بايرن مونيخ و يوونتوس را كه يكي از مهم‌ترين ديدارهاي ليگ قهرمانان اروپا و علي كريمي بازيكن تيم ملي كشورمان در آن حضور دارد را از نزديك تماشا مي‌كنم.


وي افزود: آبان ماه دو مسابقه‌ي تداركاتي در نظر گرفته شده است كه در تاريخ دوازده (21) و شانزده نوامبر (25 آبان) امكان برگزاري اين مسابقات وجود دارد اما در صورتي كه اين مسابقات حالت تورنمنت پيدا كند اين رقابت‌ها يازده و سيزده نوامبر برگزار مي‌شود.


وي از تيم‌هاي توگو، پاراگوئه و يكي از تيم‌هاي اروپايي به عنوان تيم‌هاي ملي حاضر در اين تورنمنت نام برد.


وي تاكيد كرد: اين تورنمنت در سطح بسيار بالايي برگزار مي‌شود. چرا كه قرار است تيم‌هايي كه به جام جهاني راه يافته‌اند در آن شركت كنند.


برانكو خاطرنشان كرد: در تاريخ 9 دسامبر (18 آذر ماه) قرعه كشي جام جهاني برگزار مي شود كه طبيعتا هيات ايراني نيز در آن حضور دارد. در ماه ژانويه (دي ماه) نيز قرعه‌كشي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا در سال 2007 برگزار مي‌شود. به شكلي كه احتمال دارد طي ماه‌هاي فوريه و مارس 2006 تيم ايران درگير رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا شود.


برانكو خاطر نشان كرد: ما پس از مسابقه با ليبي و سپس كره‌ي جنوبي به طور عملي فاز دوم آمادگي تيم ملي براي جام جهاني را آغاز كرديم و به احتمال زياد شش مسابقه‌ي تداركاتي تا جام جهاني برگزار مي‌كنيم.


وي افزود: سعي داريم تا زمان برگزاري اردوي نهايي تيم ملي در اوايل ماه مي براي حضور در جام جهاني وضعيت شفافي را پيدا بكنيم.


به گزارش خبرنگار ايسنا، در ادامه خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي سوالات خود را از سرمربي تيم ملي مطرح كردند.


يكي از خبرنگاران در مورد فهرست تيم ملي و دعوت نشدن برخي از بازيكنان سوال كرد و اظهار داشت از اعلام اسامي تيم ملي خجالت زده شدم كه ايوانكوويچ پاسخ داد: نمي‌دانستم كه عده‌اي از تيم ملي كشور خودشان خجالت مي‌كشند. ما دست به هر اقدامي كه مي‌زنيم براي افتخارآفريني است و به آن افتخار مي‌كنيم. بهترين بازيكنان و نفرات را انتخاب مي‌كنيم تا براي تيم ملي مفيد باشند و كساني كه اكنون در تيم ملي حضور دارند بهترين‌ها هستند كه توانسته‌اند نتايج مثبتي كسب كنند.


وي افزود: يكي از اهداف من انتخاب هر چه سريع‌تر بازيكنان است تا كمتر دچار سردرگمي شوم. بايد بدانيم كه فرصت زيادي براي آماده‌سازي جهت حضور در جام جهاني نداريم و در مجموع چهار يا پنج بار ديگر مي‌توانيم اردوي تداركاتي تشكيل دهيم. بنابراين در اين زمان كوتاه بايد هر چه سريع‌تر تيم را به استانداردهاي لازم برسانيم و تاكتيك‌هاي مورد نظر را در تيم جا بيندازيم.


وي افزود: در مورد ساير بازيكناني كه كانديداي حضور در تيم ملي هستند از آنها انتظار دارم خودشان را به تيم تحميل كنند و در صورتي كه به تيم ملي دعوت شدند با انجام كار بهتر در كمپ تمريني خود را اثبات كنند.


وي با اشاره به اين كه تمام بازيكناني كه به تيم ملي دعوت مي‌شوند نمي‌توانند بازي كنند خاطر نشان كرد: شايد بعضي بازيكنان در پست خود عالي باشند اما بدشانسي اين است كه در همان پست بازيكنان عالي ديگري نيز حضور دارند كه اين بازيكنان بايد منتظر فرصت باشند.


ايوانكوويچ در مورد سوال خبرنگاري در مورد ميرزاپور نيز تصريح كرد: ميرزاپور بهترين دروازه‌بان ماست. او به اين دليل درون دروازه مي‌ايستد كه عملكرد بهتري از ساير دروازه‌بانان داشته است. هر بازيكني بايد تلاش كند از طريق عملكردش در باشگاه به تيم ملي راه پيدا كند.


وي افزود: در حال حاضر در تيم ملي آلمان اليور كان با سي و شش سال سن همچنان در تركيب تيم حضور دارد. اين دروازه‌بان به احتمال زياد پس از جام جهاني بازنشسته مي‌شود. اما در حال حاضر كادر فني تيم آلمان به هيچ يك از دروازه‌بانان ديگر فرصت بازي نمي‌دهد. حال چگونه مي‌توانيم فرصت بازي را از ميرزاپور كه تنها بيست و شش سال سن دارد و مي‌تواند ده سال ديگر بازي كند بگيريم.


در ادامه‌ي اين كنفرانس خبرنگار ايسنا از برانكو در مورد ديدارهاي دوستانه برابر توگو و السالوادور سوال كرد كه برانكو پاسخ داد: در مورد السالوادور من اشتباه كردم و منظور من تيم ملي پاراگوئه بود. ما براي بازي در آبان ماه با پاراگوئه و توگو به توافق رسيديم اما در صورتي كه اين مسابقات به صورت تورنمنت برگزار شود از ميان تيم‌هاي جمهوري چك، هلند، كرواسي، اتريش و دانمارك يك تيم را براي مشاركت در اين تورنمنت دعوت مي‌كنيم. البته با توجه به حذف دانمارك از جام جهاني و حضور چك در پلي آف احتمال حضور اين دو تيم كمتر است.


خبرنگار ديگري از برانكو در مورد شرايط بازي ايران برابر كره و تركيب تيم ملي سوال كرد و از برانكو خواست تا به اشتباهات خود اعتراف كند. در اين هنگام ايوانكوويچ پاسخ داد: در مورد تذكر شما در مورد تيم كره من نيز معتقدم كه اين بازي از شدت و وزنه‌ي بالايي برخوردار بود. در اين مسابقه كره‌اي‌ها به هيچ عنوان جنبه‌ي دوستانه را در نظر نگرفتند و نود دقيقه در حد جام جهاني بازي كردند. در حالي كه تماشاگران كره‌اي متعصبانه تيم خودشان را تشويق مي‌كردند. كره‌اي‌ها صد در صد توانشان را به كار گرفتند و براي پيروزي هر كاري انجام دادند. البته كساني كه در ورزشگاه حضور نداشتند شايد شرايط بازي را به طور كامل درك نكنند چرا كه تنها افرادي كه در ورزشگاه بودند مي‌دانند كه تيم ايران چقدر عالي بازي كرد. من از بازيكنانم نخواستم كه جدي بازي نكنند البته در اين مسابقه فرصت يافتيم كيفيت واقعي و ضعف‌هاي تيم را واقع بينانه درك كنيم. ضعف‌هايي كه به عنوان مربي هرگز از آنها شانه خالي نكردم. همانطور كه پس از بازي با ليبي گفتم ضعف‌هايي در تيم وجود دارد.


وي افزود: هدف اساسي ما در فاز دوم آماده‌سازي تيم ملي اين است كه ضعف‌هايمان را در برابر چنين تيم‌هايي مشاهده كنيم و آنها را در خلال فاز سوم تمرينات كه بيست روز خواهد بود برطرف سازيم. من به بازيكنانم اعتقاد دارم و تصور مي‌كنم مي‌توانيم اين ضعف‌ها را محو كنيم.


وي در مورد حضور ديرهنگام تيموريان در بازي با كره افزود: برخي بازيكنان جديد مانند اكبرپور و صالحي نژاد براي نخستين بار در تيم حضور داشتند و هدف از دعوت آنها آشنايي اين بازيكنان با جو چنين مسابقاتي بود تا در آينده با شرايط روحي بهتري به تيم ملي ملحق شوند. در مورد تيموريان نيز اين بازيكن پنج دقيقه منتظر ورود به زمين بود اما به علت ضربات متعدد ايستگاهي و نياز ما به فريدون زندي براي زدن اين ضربات حضورش در زمين مدتي به تعويق افتاد.


وي در مورد فريدون زندي تصريح كرد: تنها دليل جابجايي فريدون زندي در اين بازي براي زدن ضربات سر بود كه وي جاي خود را با نويدكيا عوض كرد.


برانكو در پاسخ به انتقادات مطرح شده در مورد محمد نصرتي خاطر نشان كرد: نصرتي در اين بازي ضعيف كار كرد و من اين موضوع را قبول دارم. به اعتقاد من ديدار با كره اولين بازي ضعيف نصرتي بود.درحالي كه در ماه‌هاي اخير مطبوعات مدت‌ها در تضعيف اين بازيكن كوشيدند. نصرتي صاحب توانايي براي بازي در اروپاست و اگر تمركزش را حفظ كرده و به بازي‌هاي خوبش در باشگاه پاس ادامه دهد باز هم به تيم ملي دعوت مي‌شود. چرا كه يك مسابقه سبب حذف يك بازيكن نمي‌شود.

برانکو

برانكو تصريح كرد: نصرتي در اين ديدار عملكرد خوبي داشت چرا كه حريف مستقيم وي كه يكي از پديده‌هاي كشف شده در ليگ اروپا است موفق نشد از وي عبور كند. ضعفي كه من صحبت مي‌كنم اين بود كه نصرتي تلاش داشت فراتر از كيفيت واقعي خود فوتبال بازي كند.


سرمربي تيم ملي در ادامه خاطر نشان كرد: گلزني نصرتي به تيم پاس اتفاقي است كه در همه جا رخ مي‌دهد. وودگيت بازيكن انگليسي رئال مادريد طي سه مسابقه دو گل به خودشان زد و يك كارت قرمز دريافت كرد اما آيا رئال با اين بازيكن فسخ قرارداد كرد. اين در حالي است كه باشگاه رئال مادريد بسيار بهتر از باشگاه پاس است. من براي نصرتي ارزش قائلم چرا كه وي گل سرنوشت‌سازي را به بحرين زد. هر چند كه عده‌اي از اين موضوع خوشحال نشدند و طبيعتا به همين دليل من اشتباهات اين بازيكن را نيز تحمل مي‌كنم.


وي افزود: تمامي بازيكناني كه در مطبوعات از آنها نام برده مي‌شود يا ملي‌پوش بوده و يا كانديداي حضور در تيم ملي هستند و من نيز آنها را زير نظر دارم و جاي تعجبي ندارد كه اگر اين بازيكنان جاي نصرتي را در تيم ملي بگيرند.


به گزارش ايسنا، برانكو ايوانكوويچ در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي در مورد برنامه‌هاي تداركاتي تيم ملي و عدم رويارويي با تيم‌هاي بزرگ دنيا سوال كرد پاسخ داد: در مورد صحبت‌هاي من سو تفاهمي پيش آمده است. ما پس از برگزاري دو مسابقه در آبان ماه قصد داريم تا دو مسابقه‌ي ديگر در ماه‌هاي فوريه و مارس برگزار كنيم كه مجموعا پس از بازي با ليبي شش بازي تداركاتي انجام داده‌ايم اما به دليل برگزاري رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا ممكن است مجبور شويم در ماه فوريه و مارس در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا حضور پيدا كنيم اين موضوعي است كه براي ما مشكل‌زا است. در اين جا نه فدراسيون فوتبال نه دادكان و نه من مقصر نيستيم. چرا كه مامي‌خواستيم در اين ماه‌ها بازي با تيم‌هاي اروپايي را برگزار كنيم. حتي فدراسيون فوتبال نامه انتقادآميز خود را به اين برنامه‌ريزي كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال كرده و خواستار تعويق اين رقابت‌ها تا پس از مسابقات جام جهاني شده است. اما وقتي AFC حكم مي‌كند ديگر چاره‌اي براي ما باقي نمي‌ماند البته قصد داريم پس از قرعه‌كشي يك تيم ديگر را براي انجام ديدار تداركاتي انتخاب كنيم.


برانكو در ادامه با انتقاد از سوالات بعضي خبرنگاران گفت: در مطبوعات رايج شده است كه مربيان را ترسو و بزدل بخوانند. ما همواره تلاش مي‌كنيم مسابقات قدرتمندانه‌اي را فراهم كنيم. كره تيم چهارم جهان است و تا زماني كه جام جهاني آلمان برگزار نشود اين مقام براي اين تيم به حساب مي‌آيد. آنها سابقه‌ي شش بار حضور متوالي در جام جهاني را دارند و در بازي چهارشنبه‌ي گذشته برابر ايران نيز تمامي مطبوعات و كارشناسان كره‌اي و حتي همكار ايراني من قطبي در تيم كره اذعان داشتند كه تيم كره برابر تيم قدرتمند ايران با خوش شانسي پيروز شده است.

در ادامه‌ي نشست مطبوعاتي همايون شاهرخي در پاسخ به اين سوال كه چرا فدراسيون فوتبال واكنشي در برابر اظهارات دنيزلي مبني بر پذيرفتن هدايت تيم ملي نداشته است گفت: همه آرزو دارند مربي تيمي شوند كه به جام جهاني راه يافته اما مذاكرات فدراسيون صحت ندارد. آدم‌هاي باهوش سعي مي‌كنند از آب گل آلود ماهي بگيرند. اما برانكو تا جام جهاني با قدرت به كار خود ادامه خواهد داد.


به گزارش ايسنا، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در خصوص اين كه تا چد حد استرس وارد شده از طريق مطبوعات در كار شما تاثير داشته است گفت: به دفعات گفته‌ام كه رسانه‌ها در ايجاد جو چه نقش مهمي دارند. جو مطبوعات بايد جوي مثبت باشد كه مردم را وادار به حضور در ورزشگاه كند، اگر اين جو اين طور نباشد به سختي مي‌شود از تيم انتظار داشت و وضعيت ممكن است به شكلي دشوار شود كه در هيات رييسه، كادر فني و بازيكنان تشنج به وجود آورد. مبادا همانند فوتبال ايتاليا اين حادثه رخ دهد كه همگي برابر مطبوعات سكوت كنند. ما معتقديم بايد به بهترين وجه ممكن كارمان را انجام دهيم.


وي ادامه داد: در ديدار با كره در شك بزرگي بودم كه اكبرپور را به زمين بفرستم يا برهاني را. در آن شرايط بازي ممكن بود اكبرپور به خاطر اين كه در منطقه‌اي كه تحت فشار بيشتر حريفان قرار دارد بهتر از برهاني كار كند. اما اگر ضعيف بازي مي‌كرد روحيه‌اش را از دست مي‌داد و نمي‌خواستم شاهد اين باشد كه نظر من راجع به وي تغيير كرده است. جوانان بايد آرام آرام وارد تيم ملي شوند.


شاهرخي در پاسخ به اين سوال كه برانكو به جز كار فوتبال به تجارت مي‌پردازد گفت: وظيفه‌ي شما اين است كه حرمت مربي تيمي كه به جام جهاني رفته را حفظ كنيد و شخصيت مربيگري را زير سوال نبريد. ممكن است برانكو با مربيان كروات دوستي داشته باشد اما اين موضوعات كم لطفي است.


برانكو نيز در رابطه با اين سوال كه چرا گمالوويچ مربي استقلال از زماني كه از اين تيم رفته است بازيكنان كمتري از استقلال به تيم ملي دعوت مي‌شوند و يا اين كه برادر شما از طريق شما وارد فوتبال ايران شده است گفت: شما بايد از باشگاه سوال كنيد كه از كجا مربي را آورده‌اند. از طريق من به هيچ ارتباطي با زلاتكو نرسيدند بلكه تنها نظر من را پرسيدند كه من گفتم مربي خوبي است اما خود باشگاه با وي توافق كرد. اگر من قصد داشتم زلاتكو را به ايران بياورم سه سال پيش اين كار را انجام مي‌دادم.


شاهرخي همچنين در خصوص اظهارات حميداوي مترجم تيم فولاد گفت: حميداوي آن گفته‌ها كه از قول وي نقل شده بود را تكذيب كرده است.


ايوانكوويچ در پاسخ به اين سوال كه چرا از ساير دروازه‌بان‌هاي تيم ملي در تركيب استفاده نمي‌شود گفت: در همه‌ي تيم‌هاي ملي بهترين بازيكنان را به زمين مي‌فرستند و اگر مصدوم شد فرد ديگري جايگزين وي مي شود. همانطور كه شاهد بوديد زماني كه مهدوي‌كيا مصدوم شد فرد ديگري جايش را گرفت. در تيم ملي فرانسه نيز زيدان، تورام و ماكلله را به تيم ملي بازگرداندند چون اگر نمي‌آوردند تيمشان صعود نمي‌كرد.


وي در ادامه تصريح كرد: هر كاري كه من و شما مي‌كنيم براي مردم است و آنها از همه مهم‌تر هستند. رسانه‌ها به اذهان عمومي شكل مي‌دهند اما هر كجا كه من مي‌روم مردم از من و كادر فني تشكر مي‌كنند. اكثريت مردم از نتايج تيم ملي راضي هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص اين كه تا چه حد قول مي‌دهيد تيم ملي به دور دوم جام جهاني صعود كند گفت: تفسير همه‌ي مطبوعات امروز يكسان بود، همه متفق‌القول هستند من بايد پيش از جام جهاني ايران را ترك كنم چرا كه نمي‌توانم انتظارات را برآورده كنم و اين كه نمي‌توانم تيم را تا نيمه نهايي جام جهاني بالا ببرم. اما بايد در نظر گرفت اين سومين بار است كه ايران به جام جهاني مي‌رود با اين حال اعتقاد بسزايي دارم بازيكنان ما مي‌توانند با هر حريفي مصاف كنند و دنبال نتيجه باشند. هدف ما راهيابي به دور دوم جام جهاني است كه نود درصد تيم‌هاي حاضر نيز چنين هدفي دارند. ما بازيكنان توانا و با كيفيتي را براي اين كار داريم. اما بهترين تيم جام جهاني نيستيم و در هر مسابقه بايد براي حداقل نتيجه جنگيد. اين واقعيت فوتبال است كه حريف ضعيف وجود ندارد و شرايط بسيار زيادي بايد فراهم شوند تا يك مسابقه را پيروز شوي. اگر بازي با ليبي را به حساب نياوريم اين اولين بازي تداركاتي ما بود و بايد سعي كنيم تيمي محكم‌تر و استانداردتر را بسازيم.


به گزارش خبرنگار ايسنا، برانكو در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود بزرگ‌ترين مشكل همه‌ي روساي فدراسيون‌هاي فوتبال را اين دانست كه پس از صعود به جام جهاني كادر فني خود را حفظ كنند و قرارداد مربي‌اي كه تيم را به جام جهاني برده تمديد كنند.


برانكو ايوانكوويچ در بخش پاياني صحبت‌هاي خود در پاسخ به سوال خبرنگاري كه در مورد اظهارات وي در مورد خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي انتقاد كرد پاسخ داد: من و ساير كادر فني براي رسانه‌ها احترام قائليم اما در كنار آن از بازيكنان تيم ملي نيز قدرداني مي‌كنم چرا كه در شرايطي دشوار و بدون آن كه از حمايتي كه انتظار مي‌رفت برخوردار باشند توانستند نتايج خوبي به دست آورند.


وي افزود: پس از بازي با بحرين در منامه موج عجيبي از انتقادات به راه افتاد كه پس از بازي با ژاپن و كره‌ي شمالي تقويت شد. اين موج در دو بازي سرنوشت‌ساز برابر كره‌ي شمالي و بحرين در تهران به اوج رسيد و در آن زمان روزنامه‌ها به صورت علني اعلام كردند كه ايوانكوويچ دلالي مي‌كند. سه روز پس از راهيابي به جام جهاني در كنفرانس مطبوعاتي موج عجيبي از انتقادات سعي در تكذيب عملكرد من داشت اما من ناراحت نيستم و به خاطر اين كه سرمربي تيم ايران هستم به خود افتخار مي‌كنم. بازيكنان تيم ملي ايران پتانسيل و شخصيت بالايي دارند واين موضوع ما را اميدوار مي‌كند كه آنها در جام جهاني سفيران خوبي براي فوتبال ملي كشورمان هستند.


وي در ادامه در مورد مساله‌ي قد بازيكنان تيم ملي نيز گفت: ميانگين قد بازيكنان نسبت به گذشته بهبود يافته است. در بازي با كره بازيكنان ما در اين مورد نسبت به حريف برتري داشتند. در هر صورت تيم ما از بازيكنان سر زن خوبي بهره‌مند است.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» برانكو: ديدارهاي خوبي را در جام چهارجانبه تهران شاهد خواهيم بود، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» گفتگوی "شرق" با برانکو: محمد نصرتی، آينده فوتبال ما است
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» سايت گل گزارش داد: شرايط برانکو در ايران بحراني است، فارس
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-14' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» برانکو در گفتگو با ايسنا: ايران تاجام جهاني فقط دو بازي تداركاتي دارد! با توگو و السالوادور بازي مي‌كنيم
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-10' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» گفتگوی ايران ورزشى با برانكو: ۲ سال است مرا از شكست مى ترسانند
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26693

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برانكو رودرروي خبرنگاران:‌ دلال، ترسو و بزدل نسيتم، هدف ما صعود به دور دوم جام جهاني است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016