"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-14' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

اظهارات ۱۰ تن از صاحب نظران فوتبال درباره ديدار ايران و کره جنوبي، ايسنا و ايلنا

مرتضي محصص:
چيدمان بازيكنان نياز به تغيير دارد
انتقاد بي‌اندازه از نصرتي صحيح نيست
فاصله‌ي كريمي با دروازه زياد بود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


مدرس فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) اعتقاد دارد تيم ملي ايران نياز به تغييراتي در نوع چينش بازيكنان دارد.

مرتضي محصص در مورد ديدار دو تيم ملي ايران و كره‌ي جنوبي به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: در نيمه‌ي نخست اين ديدار نقاط ضعفي داشتيم كه در نيمه‌ي دوم اين شرايط به مراتب بهتر شد و بازيكنان سرعت مناسب‌تري پيدا كردند.

وي افزود: پس از اين بازي انتقاداتي از محمد نصرتي صورت گرفت كه با آن موافق نيستم چرا كه نصرتي نيز مانند ديگر بازيكنان روزهاي بد و خوب دارد، البته اگر نصرتي به عنوان ليبرو يارگير مورد استفاده قرار گيرد توانايي‌هاي بيشتري نشان مي‌دهد، چرا كه وي چرخش و چابكي لازم براي حضور در پست دفاع كناري را ندارد بلكه يك بازيكن يارگير و سرزن خوب است.

محصص خاطر نشان كرد: پس از هر شكست به دنبال مقصر هستيم اما اين عمل درست نيست و نبايد يك بازيكن را چنين تحت فشار گذاشت.

وي در ادامه تصريح كرد: بازيكنان ايران تاب و توان بازي با سرعت كره‌اي‌ها در حفظ توپ و ضد حمله را نداشتند و تنها پس از تغييراتي كه در نيمه‌ي دوم صورت گرفت تيم ايران توانست اندكي شرايط را تغيير دهد.

محصص افزود: در بازي با تك مهاجم بايد از دفاع‌هاي كناري و هافبك‌ها در حمله استفاده شود كه چنين موضوعي در تيم ايران ديده نشد، البته با حضور برهاني تحرك و حفظ توپ در تيم پيشرفت كرد.

مدرس فيفا اظهار كرد: كره‌اي‌ها با شناخت از كريمي و نكونام آنها را از كار انداخته بودند و از طرفي نياز به يك مهاجم دوم در پشت هاشميان كه به طور مرتب جايش را با وي تغيير دهد احساس مي‌شد، محرم نويدكيا و زندي نيز بسيار عقب بازي مي‌كردند و حركت رو به جلويي از آنها ديده نشد.

محصص در ادامه با اشاره به اين كه علي كريمي در نيمه‌ي زمين حريف كارآيي بهتري دارد به خبرنگار ايسنا گفت: كريمي تحت تاثير نوع بازي كه در بايرن مونيخ از وي انتظار مي‌رود فاصله‌اش را با دروازه زياد كرده بود اما در تيم ملي ايران شرايط متفاوت است چرا كه بدين ترتيب كريمي زهر گلزني خود را از دست مي‌دهد، ضمن آن كه ما در جلوي كريمي بازيكناني چون نفرات بايرن را در اختيار نداريم.

محصص در ادامه به ايسنا گفت: به نظر مي‌رسد روش بازي 2 ـ 4 ـ 4 يا 3 ـ 3 ـ 4 بتواند نتايج بهتري از 1 ـ 2 ـ 3 ـ 4 براي تيم ملي داشته باشد چرا كه اين روش با ايجاد چهار خط نوعي تداخل وظيفه را در كار بازيكنان موجب مي‌شود.

محصص در پايان با اشاره به اين كه سرعت پاسكاري و تهاجم ايران در نيمه‌ي دوم دچار افت شد افزود: به نظر مي‌آمد حضور بازيكناني چون برهاني، تيموريان، اكبرپور و منيعي در بازي مي‌توانست راهگشا باشد و در واقع بايد از فاصله زماني باقي مانده تا جام جهاني براي افزايش تجربه اين نفرات جوان استفاده كنيم چرا كه در فاصله‌ي زماني نزديك به جام جهاني ديگر اين فرصت از دست رفته است.
--------------------------

منصور پورحيدري:
مي توان بهترين مربي جهان را استخدام كرد
گل دوم را يك تيم محلي هم دريافت نمي كرد

تهران- خبرگزاري كار ايران

اگر فدراسيون فوتبال بخواهد در همين حد براي سرمربي تيم ملي سرمايه گذاري كند برانكو به دليل آشنايي با فوتبال ايران بهترين گزينه است.

منصور پور حيدري، كارشناس فوتبال در خصوص ديدار تيم ملي كشورمان مقابل كره جنوبي با بيان اين مطلب به خبرنگار گروه ورزش ايلنا، گفت: اين روزها بحثهاي مختلفي در خصوص ايجاد تغيير و تحول در كادر فني مطرح مي شود اما در مورد اين موضوع بايد به مخارجي كه براي استخدام مربي هم در نظر گرفته مي شود توجه كرد كه اگر قرار است در همين حد براي استخدام مربي سرمايه گذاري شود برانكو به دليل حضور در فوتبال ايران و آشنايي با آن بهترين گزينه است اما اگر هزينه مهم نباشد مي تواند بهترين مربي دنيا را استخدام كرد و به كسب بهترين نتايج اميدوار بود.
وي با اشاره به عملكرد ملي پوشان در ديدار با كره جنوبي،خاطر نشان كرد: تيم هاي آسيايي به طور كامل از فوتبال و بازيكنان ما شناخت پيدا كردند و به بازيكنان با تكنيك كشورمان اجازه نمي دهند كه از خلاقيت خود استفاده كنند بنابراين تصور من اين است كه بايد تغييراتي در تاكتيك و كار گروهي صورت گيرد تا در زماني كه نمي توان از خلاقيت استفاده كرد با كار گروهي پيش رفت و نتيجه گرفت.
پور حيدري در مورد گل هاي دريافتي تيم ملي كشورمان از كره جنوبي گفت: نقاط ضعف را بايد شناخت و براي برطرف شدن آن تلاش كرد گل دومي كه تيم ملي مقابل كره دريافت كرد گلي بود كه حتي يك تيم محلي هم نمي خورد، همه بازيكنان براي زدن كرنر پيش رفتند و در ضد حمله مغلوب شدند، به هر حال با وجود اين كه اين مسابقه از نظر فني چيزي نداشت در نهايت مي تواند براي مربي مفيد باشد به شرطي كه اشتباهات را پنهان نكرد.
---------------------------

فريدون معيني:
جديت و نظم عامل برتري كره بود
از ديدارهاي تداركاتي بهتر از اين استفاده كنيم
مدافعان بي‌انضباط و هافبك‌هاي كم تحرك داشتيم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


فريدون معيني گفت: جديت، انگيزه و نظم عوامل برتري كره جنوبي بر تيم ملي ايران بود.

اين كارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: كره ديدار برابر ايران را بسيار جدي گرفته بود، بازيكنان اين تيم مصمم و با تمركز بالا وارد ميدان شدند و از ابتدا علاقه‌شان جهت پيروزي را نشان دادند اما بازيكنان ايران شرايطي بر خلاف حريف داشتند و همين موضوع سبب شد تا در همان آغاز بازي يك گل دريافت كنند.

وي افزود: خط دفاع ايران در اين بازي مستحكم و هماهنگ نبود، مدافعان تمركز خوبي نداشتند و نمي‌توانستند يكديگر را پوشش دهند، در خط مياني نيز بازيكنان فاقد كارآيي لازم بودند چرا كه وقتي تيم با يك مهاجم بازي مي‌كند نياز است تا سه هافبك نفوذي در حمله به وي كمك كنند كه اين موضوع در طول ديدار برابر كره ديده نشد و همين موضوع سبب شد حريف قدرتش را به ما ديكته كند.

معيني تصريح كرد: از چنين بازي‌هاي تداركاتي مي‌توان بيش از اين‌ها استفاده كرد، به عنوان نمونه منيعي و شكوري در خط دفاع، تيموريان در ميانه‌ي ميدان و آرش برهاني در حمله بازيكناني بودند كه مي‌توانستند از ابتدا در ميدان حاضر شوند.

معيني خاطر نشان كرد:‌ در ديدارهاي گذشته برابر كره توجه به نيروي جوان سبب ارايه‌ي بازي هجومي و قدرتمندانه‌تر مي‌شد، بنابراين نمي‌توان نياز تيم ملي به نيروي جوان و خلاق را كتمان كرد و اين نيرويي است كه بايد به تيم ملي تزريق شود.

رييس كميته‌ي آموزش فدراسيون فوتبال افزود: سرعت بازي تيم ملي نيز كم است، ما در جام جهاني بايد با حريفان اروپايي روبه‌رو شويم و در صورتي كه بخواهيم برابر آنها بازي قابل قبولي انجام دهيم بايد سرعت بازي تيم ملي را افزايش دهيم.

معيني در ادامه تصريح كرد: ضعف خط مياني ايران در ديدار برابر كره به دليل كم تحركي دو هافبك كناري بودچرا كه نتوانستند به خوبي در حمله شركت كرده يا در كار دفاعي موثر باشند. در واقع نويدكيا و زندي سرعت لازم براي حركت از كناره‌ها را نداشتند.

وي در ادامه با اشاره به گل دوم تيم كره‌ي جنوبي تاكيد كرد: در اين مورد بار ديگر شاهد بازي احساسي ملي‌پوشان ايراني بوديم و اين مشكل همواره در تيم ملي ايران ديده شده است. در زماني كه نيازمند انضباط تيمي هستيم بازيكنان احساساتي مي‌شوند و بدون تفكر هر كدام به دنبال گلزني هستند، حال آن كه بازيكنان بايد بدانند كه گلزني كار مهاجمان است.
------------------------------------

محمد رضا كربكندي:
هيچ خون تازه اي به تيم تزريق نمي شود
نبايد همه چيز را فداي پيروزي كرد

تهران- خبرگزاري كار ايران

برانكو ايوانكوويچ بايد در راه و روش و تفكر خود تغييراتي ايجاد كند.
محمد رضا كربكندي، كارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش ايلنا در خصوص شكست ملي پوشان كشورمان مقابل كره جنوبي با بيان اين مطلب گفت: در مجموع در اين مقطع موافق تعويض مربي و تغيير در كادر فني نيستيم اما معتقدم كه برانكو بايد تغيير رويه بدهد.
وي ادامه داد: اين مربي بايد در تفكر خود تغييراتي بدهد تا اين حد ديدگاه متعصبانه نسبت به بعضي از بازيكنان نداشته باشد آفت اين تيم اين است كه هر كس به تيم ملي راه پيدا مي كند حتي اگر در مسابقات ليگ خوب نباشد امنيت كامل دارد و اين موضوع سبب مي شود كه انگيزه از ملي پوشان و ساير بازيكناني كه دعوت نشدند گرفته شود.
كربكندي در خصوص انتخاب بازيكنان تيم ملي، خاطر نشان كرد: در ديدارهاي تداركاتي اين گونه كه به خصوص پيش از انجام قرعه كشي مسابقات جام جهاني برگزار مي شود بايد از فرصت استفاده كرد و ضمن آزمايش نفرات جديد سيستم هاي مختلف را در زمين پيدا كرد.
به عقيده وي در تيم ملي هيچ خون تازه اي تزريق نمي شود، كربكندي با بيان اين مطلب تصريح كرد: اگر دايي، مهدوي كيا و كعبي هم در اين بازي حضور داشتند از آن ها استفاده مي شد، به نظر من برانكو از ريسك كردن و بازي دادن به بازيكنان جديد بسيار مي ترسد كه البته در اين ميان تا حد مطبوعات هم نقش دارند و ايجاد اين ترس سبب شده تا او هيچ گاه حاضر نمي شود كه بدون نفرات اصلي اش به ميدان برود.
وي با اشاره به بازي محمد نصرتي اظهار داشت: همين نصرتي، چه اشكالي داشت بعد از چند بازي ضعيف در پاس يك ماه استراحت مي كرد، اين دور دعوت نمي شد، يا حداقل فرصت بازي پيدا نمي كرد تا بعد از اين مدت از فشار خارج مي شد مي توانست كار خود را انجام دهد، اين موضوع در مورد خيلي از بازيكنان ديگر از جمله گل محمدي و ميرزا پور هم صدق مي كند.
كربكندي در پايان گفت: عدالت اين است كه كسي كه تيم را به جام جهاني برده تيم را در جام جهاني هدايت كند اما برانكو بايد در جلساتي با مربيان ليگ و نماينده رسانه ها حرف همه را گوش بدهد چون كسي به اين تيم را نمي خواهد در ضمن اين كه در جام جهاني فشار آن قدر بالا نيست كسي توقع ندارد اين تيم قهرمان جام جهاني شود ضمن اين كه انجام بازي زيبا در جام جهاني براي همه قابل پذيرش تر است و نبايد همه چيز را فداي پيروزي كرد، بنابراين برانكو نبايد تا اين حد نگران باشد و بهتر است در تفكرات خود تجديد نظر كند.
------------------------------------

پرويز مظلومي:
مشكل تيم ملي استفاده‌ي غيرتخصصي از بازيكنان است
بازيكنان در حال فرسوده شدن هستند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


مربي فوتبال گفت: مشكل كنوني تيم ملي فوتبال ايران استفاده‌ي غير تخصصي از بازيكنان است.

پرويز مظلومي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: مدت‌هاست كه تيم ملي خوب بازي نمي‌كند. چه دربازي‌هاي مقدماتي جام جهاني و چه در ديدارهاي تداركاتي نتوانستيم يك بازي قابل قبول را به نمايش بگذاريم. شايد دلهره و استرس بازي‌هاي مقدماتي مي‌توانست بد بازي كردن‌ها را با امتيازگيري توجيه كند، اما در بازي تداركاتي كه اين شرايط وجود ندارد چرا بايد تيم ملي هيچ برنامه‌اي در زمين نداشته باشد؟

وي تصريح كرد: كمترين توقع پس از حضور دو ساله‌ي برانكو در راس تيم ملي و آشنايي كامل وي به نقاط ضعف و قوت ملي‌پوشان ارايه يك بازي منسجم است، نفرات ثابتي در تيم مي‌آيند و مي‌روند اما ظاهرا هيچ تغييري انجام نمي‌شود.

مظلومي افزود: بازي ايران برابر كره‌ي جنوبي نمونه بارز يك بي‌برنامگي بود. تيم بدون تاكتيك و برنامه وارد زمين شد و با سر در گمي تمام فقط به دنبال توپ مي‌دويد. اگر برنامه‌اي هم پياده شد تكنيك فردي بازيكنان بود. برانكو بايد اشتباهات را بپذيرد.

وي خاطر نشان كرد: به دنبال تخريب برانكو يا سو استفاده از موقعيت براي پياده كردن غرايض شخصي نيستم. براي مربيان ايراني تنها چيزي كه در اين شرايط مي‌تواند مهم باشد، نتيجه‌گيري فوتبال ملي است. نمي‌خواهيم با اشتباهات كودكانه همه چيز جام جهاني را به راحتي از دست بدهيم.

اين مربي فوتبال با تاييد سيستم 1 ـ 2 ـ 3 ـ 4 برانكو تاكيد كرد: عدم استفاده دقيق توانمندي بازيكنان متناسب با روحيات حرفه‌اي آنان يكي از اشكالات تيم ملي براي دستيابي به نتيجه است. برانكو در برابر كره‌ از نصرتي در چپ استفاده كرد در حالي كه تخصص وي دفاع وسط است. اين موضوع باعث شد وي ضعيف عمل كند و تيم را نيز سر در گم كند، همچنين استفاده زندي و نويدكيا در هافبك چپ و راست نيز استفاده‌ي غير تخصصي است. تا به حال در كجاي فوتبال نويدكيا در راست بازي كرده است.

وي خاطر نشان كرد: دفاع ايران چندين سال است كه اشتباهات هميشگي‌اش را دارد. اگر تجربيات فردي رضايي و گل محمدي نبود اين تيم هيچ قدرتي براي دفاع از ضد حملات حريف نداشت. چرا بايد عليرغم پي بردن به اين اشتباهات چاره‌اي انديشيده نشود.

پرويز مظلومي افزود: با وجود داشتن لژيونرهاي مطرح و نامدار، فوتبال ايران بايد در جايگاهي باشد كه حتي زمين خودي و حريف نيز مطرح نباشد. مگر گل محمدي، كريمي و ... از هياهوي تماشاگران در استاديوم هراس دارند.

وي به برانكو توصيه كرد كه در مدت باقي مانده تا جام جهاني و در مسابقات دوستانه‌ي بيشتر ، بازيكنان جديدي را تست كند.

مظلومي معتقد است معرفي كردن يك بازيكن يا سيستم جديد در فوتبال مهم‌تر از كسب نتيجه در ديدارهاي دوستانه است.

وي همچنين بر استفاده‌ي تخصصي از بازيكنان در پست‌هاي حرفه‌ايشان تاكيد كرد و افزود: برانكو دورش حصار كشيده و حاضر نيست از اين حصار خارج شود، تيم ملي چاره‌اي جز تغيير نگاه‌هاي موجود ندارد.

مظلومي در پايان اظهار داشت: بازيكنان ملي‌پوش در حال فرسوده شدن هستند؛ حضور مداوم در ليگ و تيم ملي، فوتبال زدگي را ايجاد مي‌كند. بايد با ميدان به جوانان هميشه انگيزه را زنده نگه داشت.
--------------------------------

مهدي مناجاتي:
فدراسيون فوتبال تنها صعود به جام جهاني را مي بيند
حضور ادوكات به كره جنوبي ابهت داده بود
نيمكت تيم ملي ايران تكراري شده است

تهران- خبرگزاري كار ايران

فدراسيون فوتبال در بررسي عملكرد برانكوايوانكوويچ هميشه صعود به جام جهاني را در نظر مي گيرد در حالي كه هيچ گاه به اين موضوع توجه نمي كند كه با افزايش سهميه آسيا در اين مسابقات، تيم ما بايد به جام جهاني مي رفت.

مهدي مناجاتي، كارشناس فوتبال، در خصوص شكست دو بر صفر تيم ملي كشورمان مقابل كره جنوبي با بيان اين مطلب به خبرنگار گروه ورزش ايلنا، گفت: فدراسيون فوتبال به تعهد خود قرار داد با برانكو تا بعد از جام جهاني پايبند است و در بررسي عملكرد وي صعود به جام جهاني را در نظر مي گيرد، اين در حالي است كه بايد مسايل ديگري از جمله افزايش سهميه آسيا در اين دوره از مسابقات را نيز در نظر بگيرد.
وي با اشاره به نيمكت مربيان تيم ملي كره جنوبي، خاطر نشان كرد: نگاهي به نيمكت مربيان تيم ملي كره جنوبي و حضور ادوكات و دستياراتش روي اين نيمكت به اين تيم ابهت داده بود در واقع تمام تيم هاي بزرگ چنين شرايطي را دارند در صورتي كه نيمكت مربيان ما در سال هاي سال است كه حضور اين افراد را تجربه مي كند.
وي ادامه داد:غير از برانكو بقيه نفرات بدون اي كه مشاور خوبي به برانكو بدهند به كار خود ادامه مي دهند اگر يك اتاق را هم در نظر بگيرد براي ايجاد تغيير و تنوع نيازمند جابجايي براي ايجاد روحيه شادابي و نشاط است اما اين 6 ، 7 مربي سال هاي سال است روي اين نيمكت مي نشيند و در واقع ايراد از خود نيمكت است، نه بازيكنان چون آنها با سيستم تكراري نتيجه نمي گيرند و نيازمند تزريق راه تازه و روحيه اي جديد هستند.
به عقيده مناجاتي، ميرزاپور در طول مدتي كه در اختيار تيم ملي است از نظر فني هيچ گونه پيشرفتي نداشته است، وي با بيان اين مطلب تصريح كرد: تمام انتقادات نسبت به ميرزاپور مطرح مي شود در حالي كه به عقيده من مربيان تيم ملي مقصر هستند كه در طول اين چهار سال ميرزاپور هيچ گونه تغييري نداشته و حتي ضعيف تر از بازي اول خود ظاهر مي شود اين در حالي است كه يك مربي دروازه بانان خارجي و يك مربي داخلي داريم كه چند سال است باميرزاپور كار مي كنند و نشان مي دهد كه چيزي به اين بازيكن ياد نداده اند.
وي با توضيح بيشتر افزود: اگر ميرزاپور در طول اين مدت در كلاس هاي فوتبال براي دروازه بان ثبت نام مي كرد به آموزش مربيان اين مجموعه ها به مراتب كارايي بهتري پيدا مي كرد.
مناجاتي در خصوص لزوم تغيير و تحول در كادر فني تيم ملي، گفت: به نظر من تمام فشار تغييرات وي برانكو نيست بلكه بايد در اطرافيان وي در كادر فني كه هيچ ايده اي نمي توانند داشته باشند تجديد نظر كرد، به نظر مي رسد كه آقاي دادكان به دليل آداب و رسوم خاص ايراني ها و قرار داد با برانكو نمي خواهد خلاف عرف انجام دهد اما تيم حداقل مشاوراني مي خواهد كه واقعا حرفي براي گفتن داشته باشند.
سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال در خصوص محمد نصرتي خاطر نشان كرد: در زماني كه در تيم ملي جوانان حضور داشتم نصرتي را به آن تيم دعوت كردم، پست اصلي نصرتي دفاع وسط نيست، اين بازيكن در زمين زحمتكش است اما گاهي زحمت زياد باعث دردسر است بايد اول تكليف او را روشن كنند كه پستش چيست و بعد به اين بازيكن بگويند كه مثلا فقط وظيفه دفاعي دارد، در اين صورت فكر مي كنم نصرتي بتواند موثر عمل كند.
---------------------------------

مسعود اقبالي:
ايران الگوي بازي نداشت
روش بازي تيم ملي به تجديدنظر نياز دارد
كريمي بايرن با كريمي تيم ملي تفاوت دارد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


مدرس كنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: تيم ملي ايران در ديدار برابر كره‌ي جنوبي الگوي مشخصي براي بازي نداشت.

مسعود اقبالي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: طي يك سال گذشته تغيير در تركيب تيم ملي ايران همواره در ميان فهرست نفرات ذخيره بوده است و هيچ گاه اسكلت ثابت تيم دچار تغيير نشده است، اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد بايد فرصت در اختيار ساير بازيكنان نيز قرار گيرد، موضوع ديگري كه در حال حاضر فوتبال ملي ايران دچار آن شده است بحران تاكتيكي و ضعف بازيكنان از نظر فني و تكنيكي است.

وي افزود: در تمام طول بازي برابر كره‌ي جنوبي، تيم ايران در كليه‌ي خطوط فاقد الگوي مناسب بود و اين مساله نشان داد كه سيستم بازي 1 ـ 2 ـ 3 ـ 4 به طور كامل تدافعي است و در حمله بي‌فايده خواهد بود.

اقبالي تصريح كرد: در اين روش مدافعان راست و چپ ايران با اضافه شدن به نفرات مياني و تك مهاجم در زمان حمله شركت مي‌كنند و بدين ترتيب هفت بازيكن در كار تهاجمي حضور دارند اما هيچ گونه برتري در يك سوم دفاعي زمين حريف ديده نمي‌شود و موقعيتي را نصيب بازيكنان نمي‌سازد.

وي خاطر نشان كرد: در نيمه‌ي نخست هيچ موقعيتي براي گلزني نداشتيم و در دفاع نيز ناآشنايي بازيكنان با اصول دفاع فردي به طور كامل مشهود بود.

مدرس كنفدراسيون فوتبال آسيا تاكيد كرد: به نظر مي‌رسد برانكو نفوذي بر روي بازيكنان لژيونر ندارد چرا كه در ديدار برابر كره بازيكني چون علي كريمي كه در بايرن مونيخ همواره تابع روش بازي تيم است، بار ديگر نشان داد در خدمت بازي تيمي قرار ندارد و براي خود كار مي‌كند.

اقبالي در ادامه به ايسنا گفت: در صورتي كه قرار است درجام جهاني حذف شويم بهتر است تا فرصت را در اختيار بازيكنان جوان قرار دهيم تا حداقل آنها بتوانند در اين رقابت‌ها كسب تجربه كنند، البته جام جهاني محل تجربه اندوزي نيست اما براي يك تيم درجه دوم آسيا اين بهترين راهكار است.

وي در ادامه ساختار تيم ملي را نيازمند تجديد نظر دانست و افزود: بازيكناني با سن بالاي 35 سال كه حتي در باشگاه‌هايشان كارآيي ندارند بايد جاي خود را به نفرات جوان‌تر بدهند.

وي افزود: به نظر من نبايد بازيكني چون نصرتي را به دليل عملكردش مورد انتقاد قرار داد چرا كه وقتي اين بازيكن در باشگاه خود ضعيف عمل كرده است و به تيم ملي دعوت مي‌شود، سرمربي تيم بايد بتواند وي را در قالب كارهاي تيمي قرار دهد و يا كنارش بگذارد.
---------------------------

فريدون معيني:
جديت و نظم عامل برتري كره بود
از ديدارهاي تداركاتي بهتر از اين استفاده كنيم
مدافعان بي‌انضباط و هافبك‌هاي كم تحرك داشتيم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


فريدون معيني گفت: جديت، انگيزه و نظم عوامل برتري كره جنوبي بر تيم ملي ايران بود.

اين كارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: كره ديدار برابر ايران را بسيار جدي گرفته بود، بازيكنان اين تيم مصمم و با تمركز بالا وارد ميدان شدند و از ابتدا علاقه‌شان جهت پيروزي را نشان دادند اما بازيكنان ايران شرايطي بر خلاف حريف داشتند و همين موضوع سبب شد تا در همان آغاز بازي يك گل دريافت كنند.

وي افزود: خط دفاع ايران در اين بازي مستحكم و هماهنگ نبود، مدافعان تمركز خوبي نداشتند و نمي‌توانستند يكديگر را پوشش دهند، در خط مياني نيز بازيكنان فاقد كارآيي لازم بودند چرا كه وقتي تيم با يك مهاجم بازي مي‌كند نياز است تا سه هافبك نفوذي در حمله به وي كمك كنند كه اين موضوع در طول ديدار برابر كره ديده نشد و همين موضوع سبب شد حريف قدرتش را به ما ديكته كند.

معيني تصريح كرد: از چنين بازي‌هاي تداركاتي مي‌توان بيش از اين‌ها استفاده كرد، به عنوان نمونه منيعي و شكوري در خط دفاع، تيموريان در ميانه‌ي ميدان و آرش برهاني در حمله بازيكناني بودند كه مي‌توانستند از ابتدا در ميدان حاضر شوند.

معيني خاطر نشان كرد:‌ در ديدارهاي گذشته برابر كره توجه به نيروي جوان سبب ارايه‌ي بازي هجومي و قدرتمندانه‌تر مي‌شد، بنابراين نمي‌توان نياز تيم ملي به نيروي جوان و خلاق را كتمان كرد و اين نيرويي است كه بايد به تيم ملي تزريق شود.

رييس كميته‌ي آموزش فدراسيون فوتبال افزود: سرعت بازي تيم ملي نيز كم است، ما در جام جهاني بايد با حريفان اروپايي روبه‌رو شويم و در صورتي كه بخواهيم برابر آنها بازي قابل قبولي انجام دهيم بايد سرعت بازي تيم ملي را افزايش دهيم.

معيني در ادامه تصريح كرد: ضعف خط مياني ايران در ديدار برابر كره به دليل كم تحركي دو هافبك كناري بودچرا كه نتوانستند به خوبي در حمله شركت كرده يا در كار دفاعي موثر باشند. در واقع نويدكيا و زندي سرعت لازم براي حركت از كناره‌ها را نداشتند.

وي در ادامه با اشاره به گل دوم تيم كره‌ي جنوبي تاكيد كرد: در اين مورد بار ديگر شاهد بازي احساسي ملي‌پوشان ايراني بوديم و اين مشكل همواره در تيم ملي ايران ديده شده است. در زماني كه نيازمند انضباط تيمي هستيم بازيكنان احساساتي مي‌شوند و بدون تفكر هر كدام به دنبال گلزني هستند، حال آن كه بازيكنان بايد بدانند كه گلزني كار مهاجمان است.
-----------------------------

محمد احمد زاده:بايد به تيم ملي شهامت تزريق كرد

تهران- خبرگزاري كار ايران

برانكو بايد شهامت بازي فوتبال را كه گاهي منجر به ريسك مي شود به تيم ملي تزريق كند.
محمد احمد زاده،كارشناس فوتبال با بيان اين مطلب به خبرنگار گروه ورزش ايلنا، گفت: بازيكنان تيم ملي بايد در فاصله باقي مانده ، جام جهاني از نظر روحي و رواني براي بازي هاي سخت آماده شوند، در واقع آنچه نياز كنوني اين تيم است ايجاد روحيه شهامت و جسارت است برانكو بايد شهامت بازي فوتبال و ريسك كردن را به اين تيم تزريق كند، احتياط بيش از اندازه گاهي مسير فوتبال را عوض مي كند و تاثير منفي و معكوس مي گذارد، برانكو و بازيكنانش نبايد ترس داشته باشند چون اگر امروز مقابل تيم هاي كوچك با ترس بازي كنند فردا كه برابر تيم هاي بزرگ قرار مي گيرند حتي بازي خود را هم نمي توانند انجام دهند.
وي با اشاره به انتخاب حريفان تداركاتي تيم ملي، اظهار داشت: اگر تيم هاي بزرگ در فوتبال براي انجام بازي تداركاتي انتخاب شوند چون بهترين هاي دنيا مقابل ملي پوشان ما قرار مي گيرند مربي مي تواند بدون استرس به راحتي اهداف خود را دنبال كند چون در آن صورت حتي اگر تيم هم ببازد كسي مربي را سرزنش نمي كند اما اين ايجاد حالت براي تيم ملي و بيان انتقادتي كه بعضا به جا هم هست حاصل از بازي كردن با تيم هاي درجه 2 است
احمد زاده در خصوص عملكرد بازيكناني كه مرتكب اشتباه شدند، خاطر نشان كرد: اين اشتباهات مشكل بزرگ ما نيست، حضور در جام جهاني تجربه مي خواهد و بايد به بازيكناني كه سال هاست در كنار تيم ملي هستند اعتماد كرد اما نبايد اين گونه باشد كه اشتباهات توجيه شود.
وي در پايان گفت: در اين مقطع بيان انتقادات گزنده و تاخت و تاز عليه تيم ملي به صلاح ايران نيست، اگر اشكالي هم هست بايد براي برطرف شدن آن پيشنهاد داد.
------------------------------

حسن روشن:
دادكان به نتيجه توجه نمي كند اما مربيان ...
كريمي و نكونام در حد انتظار نبودند

تهران- خبرگزاري كار ايران

مهاجم سالهاي نه چندان دور تيم ملي فوتبال كشورمان از نحوه بازي تيم ملي در مصاف با كره جنوبي انتقاد كرد و نسبت به تداوم روند كنوني هشدار داد.

"حسن روشن"، مدير فني تيم ملي فوتبال جوانان كشورمان، در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزش ايلنا،تصريح كرد:در بازي برابر كره جنوبي افتضاح ظاهر شديم هر چند كره جنوبي هم در حد و اندازه هاي خودش ظاهر نشد.
وي افزود: فدراسيون زحمت مي كشد و با تقبل هزينه هاي زياد تيم را به كره جنوبي مي برد اما مربيان تيم ملي كوچكترين استفاده از اين بازي نكردند، برخلاف ما كره جنوبي به اهدافي كه مد نظرمربيان خود بود رسيد اين تيم در طول بازي چهار تعويض انجام داد تا ادووكات بازيكنان خود را بهتر بشناسد؛ مشخص بود كه ما براي كسب نتيجه به كره رفته ايم و اصلا به اين ديدار به عنوان يك بازي تداركاتي نگاه نمي كرديم.
روشن در ادامه اظهار داشت: احتياط باز هم در تيم برانكو مشهود بود ما در دقيقه 90 با آنكه دو بر صفر عقب هستيم تعويض ديگر انجام مي دهيم در حالي كه اين گونه مواقع اگر تيم بد باشد تعويض مي كند علاوه بر اين تيم ملي در طول بازي هم كاملا بي هدف بازي مي كرد و اگر همين روند ادامه داشته باشد به مشكل بر مي خوريم.
مدير فني تيم ملي در خصوص عملكرد خط دفاعي، افزود: خيلي بد بودند، نصرتي كه اصلا در حد تيم ملي نشان نداد كاملا مشخص است كه برخلاف جناح راست ما در جناح چپ با مشكل روبرو هستيم كه اگر برطرف نشود، دردسر ساز مي شود.
وي خاطر نشان كرد: من مي دانم دادكان در بازي هاي تداركاتي به هيچ عنوان توجه اي به كسب نتيجه ندارد اما مربيان تيم ملي تنها هدفشان كسب پيروزي است اگر قرار است بازيكني را كه به تيم ملي دعوت مي كنند از او استفاده نكنند،چرا او را به كره جنوبي مي برند خود من از ابتداي نيمه دوم انتظار داشتم سياوش اكبرپور به زمين بيايد اما برانكو اين كار را انجام نداد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روشن افزود: به نظر من هيچ كدام از بازيكنان تيم ملي توجيه نشده بودند كريمي و نكونام كانديداي دريافت عنوان بهرين بازيكن آسيا هستند اما اصلا در اين بازي در حد و اندازه هاي خود ظاهر نشدند همان خطاي نكونام روي بازيكن كره اي انجام داد يك امتياز منفي براي او محسوب شد.
مدير فني تيم ملي در خصوص عملكرد خط حمله تيم ملي،اظهار داشت: ما زماني كه دايي به عنوان تك مهاجم در زمين حضور داشت نتيجه گرفته بوديم اما اين بار با هاشميان موفق ظاهر نشديم خصوصيات دايي با هاشميان متفاوت است هاشميان اگر يك مهاجم ديگر را در كنار خود داشت مي توانست موفق تر عمل كند.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مارك ويدوكا، مهاجم تيم ملی فوتبال استراليا: شكست برابر ايران سخت‌ترين ضربه‌اي بود كه از فوتبال خورديم، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-28' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» توگو ، پاراگوئه و رومانی، سه تیم صعود کننده به جام جهانی حریفان تيم ملی فوتبال ایران در جام ال.جی، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-26' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تيم ملی فوتبال رومانى با تمام ستارگانش به تهران مى آيد، ايران ورزشی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-24' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تيم گوارانى ها، بررسى وضعيت حريفان تداركاتى ايران (پاراگوئه)، ايران ورزشی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-22' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» پس از اعلام حضور پاراگوئه و توگو در تورنمنت چهارجانبه فوتبال، كرواسى حريف احتمالى ايران شد، ايران ورزشی
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26671

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اظهارات ۱۰ تن از صاحب نظران فوتبال درباره ديدار ايران و کره جنوبي، ايسنا و ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016