"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-13' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Thursday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

كره جنوبى ۲ - ايران صفر، شكست در سوت آغاز و پايان، ايران ورزشی

چهارشنبه ۸۴‎/۷‎/۲۰
ورزشگاه: جام جهانى سئول
كره جنوبى ۲ - گل ها: چو وون هى (يك) و كيم لى كيونگ (۹۰) براى كره جنوبى
ايران صفر
داور: عمر الغمدى (عربستان)
اخطار: محرم نويدكيا، محمد نصرتى و ستار زارع از ايران

ايران: ابراهيم ميرزاپور، يحيى گل محمدى، رحمان رضايى، محمد نصرتى (حسين كعبى ۴۶)، ستار زارع، سيدمحمد علوى (آندرانيك تيموريان ۹۰)، جواد نكونام، محرم نويدكيا (آرش برهانى ۷۰)، على كريمى، فريدون زندى، وحيد هاشميان
سرمربى: برانكو ايوانكوويچ

ايران ورزشى - چند ثانيه مانده به پايان وقت قانونى مسابقه برانكو سومين بازيكن تعويضى خود را كنار زمين فرستاد تا بعد از به جريان افتادن بازى جاى محمد علوى را بگيرد.
بازى از جريان افتاد ولى تيموريان باز هم جاى علوى را نگرفت. تيم ملى در گوشه محوطه جريمه كره جنوبى يك ضربه ايستگاهى به دست آورده بود و برانكو اصلاً نمى خواست با تعويض علوى با آندو ساختار تيم اش را پيش از اين ضربه به هم بريزد.
البته زندى كه پشت توپ ايستاده بود قبل از سوت داور نقشه را لو داد. زودتر از سوت داور توپ را با بغل پا به جايى فرستاد كه نكونام بدون هيچ محافظى مى توانست گل بزند.
به هر حال تكرار ضربه ايستگاهى زندى با مشت هاى گره خورده «لى وون جائه» به پشت محوطه تيم برگشت. جايى كه پارك جى سونگ با كنترل توپ و حركت سريع تنها چند صدم ثانيه بعد، خودش و لى چونگ سو را پشت تمام مدافعان ايران ديد.
البته تعلل پارك در سى متر مانده به دروازه ايران به قدرى بود كه يحيى، رحمان و ستار برسند ولى وقتى او بر خلاف پيش بينى همه توپ را به سمت چپ داد تا ضربه »كيم لى كيونگ» پس از برخورد به رحمان رضايى از بالاى سر ميرزاپور گل شود.
دومين گل كره جنوبى در آخرين ثانيه هاى مسابقه. اولين گل هم در ثانيه هاى ابتدايى با دخالت نصرتى روى ضربه اى كه مسلماً ميرزاپور آن را مى گرفت به ثمر رسيد.
به هرحال ايران براى جبران اين دو گل تنها چهار دقيقه وقت اضافى مسابقه را وقت داشت و جالب بود كه برانكو باز هم آندو را به زمين آورد.
اضافه كردن يك هافبك دفاعى در ۴ دقيقه مانده به پايان بازى و در شرايطى كه تيم صفر- ۲ عقب بود هيچ توجيهى نمى توانست داشته باشد.
البته اين تنها تصميم غيرقابل توجيه برانكو در مسابقه با كره جنوبى نبود. با وجود نمايش ضعيف محمد نصرتى در مسابقات دو ماه اخير پاس، او باز هم در تركيب فيكس تيم ملى بود. به اضافه اين نكته كه او در يك پست نا آشنا هم بازى كرد.
دفاع چپ كنارى تيم كه او مدت هاست در آن جواب نمى دهد جايى بود كه پارك جى سونگ در وقت اول مسابقه بيش از ده نفوذ و ارسال خطرناك از آن داشت.
هر چند در وقت دوم هم كه برانكو حسين كعبى مصدوم را به جاى او بازى داد خط دفاع تيم ملى چندان استحكامى نداشت. البته تنها موقعيت هاى خطرناك تيم را بايد مديون مدافعان بود.
در وقت اول روى كرنر محرم نويدكيا يحيى گل محمدى مى توانست گل بزند اما بغل پاى او به اوت رفت. در وقت دوم هم وقتى زندى از سى مترى ضربه ايستگاهى را به عمق دفاع كره فرستاد، يحيى با وجود پرتاب خود چند ميليمتر كم آورد. اين تنها موقعيت هاى خطرناك تيم بود.
موقعيت هايى كه باز هم نمى تواند باخت تيم به كره را موجه كند. تيم ملى در يك بازى سرد در كسالت بارترين حالت ممكن با دو گل به كره باخت.

--------------------------------------------------------------------------------


ملى پوشان ايران؛ از كمى خوب تا فاجعه


ميرزاپور؛ بدشانس؟!
دو توپ و دو گل. او هيچ (save) نجات گلى نداشت.بعد از اينكه در نيمه اول، ضربات دروازه را با فشار فراوان به نيمه زمين مى فرستاد، در نيمه دوم، حتى ضربات دروازه را نيز نزد.
شايد روى گل اول، آنچنان مقصر نبود ولى روى گل دوم جايگيرى خوبى نداشت و پرش مناسبى نيز انجام نداد. نبايد فراموش كرد كه دو گل كره جنوبى بر اثر برخورد توپ با پاى مدافعان وارد دروازه ما شد.

على كريمى؛ ۴۵ دقيقه برتر
على كريمى ۴ بار در نيمه اول به داور به شدت اعتراض كرد. آيا اين اثرات حضور او در فوتبال آلمان است؛ آخرين اعتراض كريمى را به خاطر مى آوريد؟ شايد هم عصبانيت كريمى دلايل ديگرى دارد كه ما نمى دانيم. به هر حال بازيكن برتر ايران در نيمه اول كريمى بود.
چند پاس عمقى خوب كه هاشميان نتوانست از آنها استفاده كند و يك فريب و حركت در محوطه جريمه كه مى توانست يك ضربه پنالتى براى ايران به ارمغان آورد.
او نيز در نيمه دوم افت كرد تا مشخص شود ماگات به دليل افت بدنى هميشه او را تعويض مى كند.
نكونام؛ خودش نبود
واى اگر نكونام يك گل مى زد اما او نه تنها فرصت چندانى براى گلزنى نيافت كه حتى به عنوان يك هافبك سطح بالا و كانديد برترين هاى آسيا هم درخششى نداشت.
ضربه خطرناك او به سينه بازيكن كره اى به خوبى نشان مى داد كه نكونام نيز از بازى خود ناراضى است. انتظار ما از نكونام بسيار بالاست و شايد به همين دليل است كه از بازى ديروز او ناراضى هستيم. نكونام كانديداى بهترين بازيكن سال آسياست و بايد ديدن بازى اش، شورآفرين باشد.

گل محمدى؛ بهتر از ليگ
مطمئناً بازى ديروز او نسبت به بازى اش در صباباترى بهتر بود.
با وجود اينكه در خط دفاع نسبتاً خوب كار كرد اما مى توانست دو گل براى ايران بزند.
حركت مناسب بر روى ضربه كرنر در نيمه اول و موقعيت شناسى فوق العاده اش با ضربه نهايى نامناسب اش توأم شد و در نيمه دوم نيز سرعت پايين او، يك فرصت خوب ديگر ايران را از بين برد. به هر حال در تيمى كه توانايى حمله ندارد مدافعى كه معمولى هم باشد بهتر از بقيه به نظر مى آيد.
رحمان رضايى؛ بالاتر از ديگران
عالى نبود اما كلاس بازى اش واقعاً بالاتر از سايرين بود. ضربات سر را به خوبى مى زد و در موقعيت هاى تك به تك كم نمى آورد. او هم فرصت گلزنى داشت اما نتوانست از اين فرصت استفاده كند.
در نيمه اول، بارها توپ هاى بلندى براى مهاجمان كم تعداد ايران فرستاد كه در يك مورد به هدف رسيد و مى توانست فرصتى براى ايران به وجود بياورد اما بقيه توپ هاى بلند او را مدافعان كره جنوبى برگرداندند.
با عرض پوزش از رحمان، تكرار ارسال توپ هاى بلند بى هدف، همه را به ياد ضربات بى هدف انصاريان در سيستم پرسپوليس مى انداخت.

نصرتى؛ واى از اين نصرتى
نصرتى ثانيه ۱۰ خطا كرد. در دقيقه يك، توپ در برخورد با پاى نصرتى تغيير مسير داد و درون دروازه ايران قرار گرفت.در دقيقه ،۷ نصرتى يك پاس اشتباه به حريف داد.
در دقيقه ... او تا دقيقه ،۲۷ پنج اشتباه چشمگير انجام داد و در ششمين اشتباه، با خوش شانسى از داور كارت زرد نگرفت كه البته چند دقيقه بعد كارت زرد را نيز دريافت كرد.
انتقادات فراوان، نصرتى را از لحاظ روانى دچار مشكل كرده اما آيا برانكو نمى داند كه كمى بايد به او استراحت بدهد تا مجدداً او به تعادل برسد؟

ستار زارع؛ هست كه باشد
او هيچ هيجانى نمى آفريند و حركت خاصى در زمين انجام نمى دهد. هست كه باشد. در سمت چپ بازى مى كند. در سمت راست بازى مى كند. در خط دفاع، هافبك. او در نظر برانكو يك آچارفرانسه است.نه سانتر شاهكارى، نه پاس عمقى خوبى.
ستار در نيمه اول يكى از ضعيف ترين بازيكنان ايران بود اما در نيمه دوم به خودش آمد و بازى قابل قبول ترى كرد. ستار زارع تنها اعتماد به نفس بازى در تيم ملى را پيدا كرده و نه بيش از اين.

نويدكيا؛ دور از انتظار
بى علت نيست كه نويدكيا در بوخوم ذخيره است. كجاست آن نويدكيا كه به عنوان بهترين بازيكن ليگ ايران انتخاب شد. چند وقت است كه هيچ بازى خوبى از او نديده ايم.
آيا هنوز هم بازى بد او به دليل مصدوميت و دورى او از فوتبال است؟ بازيكنى كه در هر بازى با فضاسازى مناسب و پاس هاى عمقى شاهكارش، چهره جديدى از يك هافبك ايرانى ساخته بود، به كجا رسيده است؟ اينكه برانكو، مدافع هميشگى نويدكيا، او را تعويض مى كند، تو خود بخوان حديث مفصل از اين مجمل.

زندى؛ كاشته هاى بى نتيجه
باز هم حركت اضافه چندانى از او نديديم ولى او هم درخشان نبود.او هم، حس خاصى در تماشاگران بازى برنينگيخت و فرصت هاى خوبى نيز براى ايران خلق نكرد. حتى در زدن ضربات آزاد كه يكى از تخصص هاى اوست نيز، موفق نبود ولى در روزى كه اغلب بازيكنان زير متوسط بودند، او با بازى ساده اش، مفيدتر از بقيه بازى كرد و البته براى اولين بار در دقيقه ۶۰ تعويض نشد. زندى باز هم ثابت كرد كه جايش در سمت چپ تيم ملى نيست و در اين موقعيت، او نيمى از كارايى اش را از دست مى دهد. او به فضا احتياج دارد و بازيكن لب خط نيست.

برهانى؛ ۲۰ دقيقه كوتاه
همه انتظار داشتند برهانى را از ابتدا در زمين ببينند اما تفكرات محتاطانه برانكو اين فرصت خوب را از فوروارد سرعتى و با انگيزه ايران گرفت.
او با آن ضربه فنى اش، گوشه اى از توانايى هاى خارق العاده اش را به نمايش گذاشت و اگر در هنگام زدن ضربه سر، با دقت بيشترى كار مى كرد، مى شد به راحتى او را بهترين بازيكن ايران دانست. او در اين صحنه جلوتر از دروازه بان كره ضربه اش را زد اما زاويه برخورد توپ با سر او، امكان گلزنى را از او گرفت.

هاشميان؛ رو به عقب
وظيفه فوروارد، آن هم تك مهاجم، اصلاً اين نيست كه به عقب برگردد و بر روى پاى هافبك هاى حريف، تكل برود چرا كه تيم دفاعى ايران به اندازه كافى مدافع و هافبك دفاعى دارد. وحيد هاشميان تمام انرژى اش را صرف حركت هاى اضافه و تكل مى كند و نمى تواند از تمام توانايى اش در جهت وظيفه سازمانى اش استفاده مناسبى بكند و در نيمه دوم حتى انرژى همان دويدن ها و تكل رفتن ها را نيز ندارد. البته نبايد فراموش كرد كه يكى از دلايل اين نوع بازى هاشميان، كم توانى هافبك هاى تيم ملى براى موقعيت سازى و توپ رسانى به اوست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علوى؛ تخريب، نه بيشتر
خوب تكل زد اما آيا تمام فوتبال خوب تكل زدن است؟ علوى به علت فيزيك نامناسب، سرعت پايينى دارد و هيچ توانايى براى بازيسازى ندارد. او يك هافبك دفاعى تخريبى است و با وجود ۴ مدافع و دو هافبك دفاعى ديگر يعنى نويدكيا و نكونام حضور علوى در زمين به چه معناست؟او حتى در دادن پاس هاى كوتاه هم چندان موفق نبود و البته ۹۰ دقيقه هم براى ايران بازى كرد.

كعبى ؛ مصدوم و كم اثر
فقط باعث شد كه هافبك هاى كره توپ را مدام به سمت چپ خط دفاعى ايران نفرستند. پس از اشتباهات مكرر نصرتى، كعبى به جاى او وارد زمين شد اما ستار زارع به سمت چپ رفت و كعبى مانند هميشه در سمت راست بازى كرد و البته خوب هم بازى نكرد. او با مصدوميت وارد زمين شد و انتظار چندانى هم از او نمى رفت. او ترجيح مى داد به وظايف دفاعى اش بپردازد و تلاش چندانى براى حركت به سمت دروازه كره از خود نشان ندهد.البته شايد نام او را كمتر از انگشتان دست در جريان بازى شنيديم.
---------------

برانكو: كره خيلى دفاعى كار كرد

برانكو بعد از بازى در جلسه مطبوعاتى حاضر شد و نظراتش را ابتدا درباره تيم كره جنوبى اعلام كرد: «كره خيلى دفاعى كار كرد و در مهار بازى موفق بود. كره جنوبى از يك سال پيش خيلى بهتر شده و من تفاوت اين تيم با تيمى كه ۴-۳ در چين از ما شكست خورد را كاملاً احساس كردم.»
برانكو درباره ضعف ايران هم گفت: «مصدوميت على دايى مرا خيلى ناراحت كرد. غيبت او و مهدوى كيا حساس و كليدى بود. على كريمى هم توسط مدافعان كره محاصره شده بود و نتوانست خودش را نشان بدهد. به هرحال هر دو تيم آمادگى خود را براى جام جهانى نشان دادند و ثابت كردند كه براى بازيهاى فينال جدى هستند.»
--------------------


ادووكات: شكست ايران ، براى ما مهم بود

ادووكات سرمربى كره جنوبى كه براى اولين بار روى نيمكت كره جنوبى نشسته بود قدم اول را محكم برداشت.
او بعد از بازى در جلسه مطبوعاتى حاضر شد و به خبرنگاران گفت: «پيروزى خيلى مهمى بود. اين نتايج به وضعيت تيم ما قبل از شروع جام جهانى كمك مى كند.»
او كه به تازگى ميونگ بو و قطبى را دستيار خود كرده توانسته تغييرات زيادى به وجود آورد.
خبرنگاران كره اى از اين تيم متحول شده راضى بودند.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» مارك ويدوكا، مهاجم تيم ملی فوتبال استراليا: شكست برابر ايران سخت‌ترين ضربه‌اي بود كه از فوتبال خورديم، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-11-01' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» فوتبال جام جهاني - تلاش براي يافتن مكان مناسب براي تيمهاي صعود كرده، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-28' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» توگو ، پاراگوئه و رومانی، سه تیم صعود کننده به جام جهانی حریفان تيم ملی فوتبال ایران در جام ال.جی، مهر
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-26' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تيم ملی فوتبال رومانى با تمام ستارگانش به تهران مى آيد، ايران ورزشی
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-24' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تيم گوارانى ها، بررسى وضعيت حريفان تداركاتى ايران (پاراگوئه)، ايران ورزشی
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26644

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كره جنوبى ۲ - ايران صفر، شكست در سوت آغاز و پايان، ايران ورزشی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016