"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-09-12' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

زمان آبادی معاونت فرهنگی فدراسیون فوتبال: بازیکنانی که ظاهر مناسب ندارند، به تیم ملی دعوت نمی شوند؛ حتی علی کریمی! سينا

تهران، خبرگزاری سینا - رسول بهشتی

معاونت فرهنگی فدراسیون فوتبال هفته گذشته با تنظیم یک منشور اخلاقی برای بازیکنانی لیگ و انتشار آن به صورت یک بیانیه، سرو صدای زیادی را در مطبوعات و رسانه های به پا کرد. بحث به جایی کشید که حتی ممکن است در ادامه حضور برخی ستارهای در لیگ برتر جلوگیری شود.
اما "غلامحسین زمان آبادی"، مشاور عالی و سخنگوی فدراسیون فوتبال در این رابطه نظر دیگری دارد!

* واقعا از حضور بازیکنانی که موهای بلند دارند و از تل استفاده می کنند، جلوگیری می شود؟
فدراسیون فوتبال مشکلات زیادی دارد. ما باید اول تعریف کنیم که آیا رسیدگی به این مسایل برعهده فدراسیون فوتبال است یا نه ...

* اما معاونت فرهنگی فدراسیون این بیانیه را تنظیم کرده است!
- ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم، کار ما فوتبال است و ربطی به این گونه مسایل ندارد. ما در این بیانیه تنها متذکر شدیم که بازیکنان حد و حدود خودشان را بدانند و حرکات و رفتار نامناسب از خود بروز ندهند.

* اگر بازیکنی با آرایش نامناسب وارد زمین شود، چطور؟
- ببینید! ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم و بالطبع ورزش نیز از این مقوله جدا نیست. زمانی که احساس کنیم یک بازیکن با چهره کاملا متفاوت از خواسته های اسلامی که با عرف جامعه همسو نیست در زمین حاضر شود و حرکات و رفتاری دور از شان یک ورزشکار ایرانی داشته باشد، از حضور او در تیم ملی و لیگ برتر جلوگیری می کنیم.

* علی کریمی هم موهای بلندی دارد و چون در بایرن توپ می زند ممکن است فرهنگ اروپایی روی او تاثیر بگذارد؟
اگر احساس کنیم علی کریمی چهره اش طوری است که کاملا فرهنگ غربی را جا می اندازد به راحتی از او می گذریم. بازیکن ملی ابعاد مختلفی دارد. اگر فردی باشد که با رفتار خود برای تیم ملی مشکل سازی کند، حتی اگر ستاره باشد، دعوتش نمی کنیم. همانطور که بسیاری از ستارهای لیگ برتر را به تیم ملی دعوت نمی کنیم!

* اما در اسلام به آراسته بودن و زیبا بودن چهره توصیه زیادی شده است.
- اسلام به مرتب بودن اشاره کرده است. زمانی که لوازم آرایش که برای استفاده خانمها است، در ساک ورزشی فوتبالیستها پیدا می شود، آیا صحیح است او را به تیم ملی دعوت کرد؟! اتفاقا در اسلام موهای بلند و رنگ کردن خزاب توصیه شده است، مهمترین بحث نیت عمل فرد است، باید مشخص شود که فرد با چه نیتی چهره خود را تغییر می دهد.

* در چنین شرایطی که تیم ملی به جام جهانی صعود کرده است، فکر نمی کنید اینگونه حاشیه سازی ها منطقی نیست.
- خیر!

* زمانی که یک بازیکن احساس کند از سوی فدراسیون با او برخورد می شود، قطعا روحیه و انگیزه خود را برای بازی کردن از دست می دهد.
- ببینید! ما با بازیکنان برخورد نمی کنیم بلکه به صورت امر به معروف و نهی از منکر وارد می شویم. یعنی با هماهنگیهای که با معاونت فرهنگی باشگاهها شده، به صورت یک برنامه دراز مدت این حرکت را در جامعه فوتبال پیاده می کنیم.

* و حتی بازیکنی به دلیل داشتن موهای بلند به تیم ملی دعوت نمی شود!
ما نگفتیم که مو بلندها به تیم ملی دعوت نمی شوند، بازیکنانی را که چهره آنها با عرف جامعه همسو نیست به تیم ملی دعوت نمی کنیم.

* اما خواسته جامعه این است که تیم ملی کشورشان به جایگاهی از فوتبال در دنیا برسد که به قدرت فوتبال خود افتخار کنند؟
- نمی شود یک جامعه را فدای فوتبال کرد. زمانی که یک بازیکن با چهره کاملا متفاوت از خواسته های اسلام الگوی جوانان و نوجوانان می شود، قطعا جامعه را متزلزل می کند و در فرهنگ این ملت تاثیر منفی می گذارد. ما نمی خواهیم جامعه فدای فوتبال شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

* در ارتباط با برنامه دراز مدت که برای فرهنگسازی در پیش گرفته اید، کمی توضیح دهید.
- مردم جامعه ما یکسری آرمانها و ارزشهایی را دارند و توقع آنها بر این است که فوتبالیستها و در مجموع ورزشکاران کشور با خواسته های آنها حرکت کنند. در همین راستا با مسئولین و معاونت فرهنگی باشگاهها رایزنیهایی را انجام داده ایم تا آنها بازیکنان خود را توجیه کنند. به نوعی تلاش داریم تا فدراسیون و باشگاههای کشور به یک فهم مشترک از فرهنگ برسیم.

* کمی بیشتر توضیح دهید.
ما به دنبال این هستیم که یک فرهنگ حرفه ای فوتبال با ارزشهای اعتقادی که مختص به جامعه خودمان است، بر ورزش فوتبال حاکم شود و به نوعی از طریق فوتبال می خواهیم ارزشهای اعتقادی را در جامعه حاکم کنیم.

*و حرف آخر؟
- زمانی که فدراسیون فوتبال با باشگاهها و رسانه ها به یک فهم مشترک از فرهنگ رسی،د می توانید مدعی یک ورزشی حرفه ای باشیم.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-09-14' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ايران به مكان هجدهم رده بندي فيفا سقوط كرد، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-07-30' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تيم ملی فوتبال ايران هشت بازي تداركاتي تا جام جهاني برگزارمي‌كند، ايسنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-07-28' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» ترس از حمله افراطى هابه مسلمانان، لغو ايران - ميلوال به روايت رسانه هاى خارجى، ايران ورزشي
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26110

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'زمان آبادی معاونت فرهنگی فدراسیون فوتبال: بازیکنانی که ظاهر مناسب ندارند، به تیم ملی دعوت نمی شوند؛ حتی علی کریمی! سينا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016