"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-09-08' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Thursday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

زيدان: چرا فكر مي‌كنيد من جادوگر هستم، پاس جوان

بابك سراني‌آذر - زين‌الدين زيدان ستاره فرانسوي رئال مادريد در گفت و گو با فرانس فوتبال اذعان داشت: همانطور كه قبلاً هم گفته‌ام منجي فرانسه يا مادريد نيستم و نمي‌خواهم بيهوده و به زور قلم مطبوعات فشار خاصي روي من باشد. چرا فكر مي‌كنيد من جادوگر هستم؟! من هم يك فوتباليست معمولي هستم كه با تمام وجود براي كشورم و باشگاه مورد علاقه‌ام، رئال مادريد بازي مي‌كنم. همين و بس!

زيدان گفت: در مورد جام‌جهاني 2006 آلمان نيز بايد بگويم مطبوعات برخورد خوبي با اين قضيه نداشتند و جوسازي آنها باعث شد بيشتر مردم تصور كنند من بر سر تيم‌ملي فرانسه منت گذاشته‌ام و آمده‌ام تا يك معجزه بزرگ براي فرانسه انجام دهم.

زيدان در ادامه گفت: اين مسأله اصلاً صحت ندارد و در هر حال اين يك افتخار بزرگ براي من محسوب مي‌شود كه بتوانم پيراهن تيم‌ملي فرانسه را باز هم برتن كنم. بازي در جام‌جهاني يك حادثه كوچك نيست كه من به خاطر لطف به فرانسه بخواهم در آن حضور داشته باشم بلكه من به خاطر دستور مستقيم دومه‌نش راهي اردوي تيم‌ملي فرانسه شده‌ام.

ستاره 33 ساله رئال مادريد گفت: امسال سال من است و قصد دارم در لباس‌هاي پرشكوه و معتبر رئال مادريد و فرانسه، بسيار درخشان ظاهر شوم. من در راه درستي قدم برمي‌دارم و اميدوارم به آرزوي بزرگ خود يعني خداحافظي در اوج دست پيدا كنم. اين آرزوي قلبي من است و پس از اين همه تلاش اطمينان دارم به اين مسأله دست پيدا خواهم كرد. رئال مادريد امسال يك تيم رؤيايي و بسيار بزرگ است و با خريد ستارگان جديد، بي‌ترديد قهرمان لاليگا خواهيم شد. من با همه وجود در اين مورد اطمينان دارم و مطمئن هستم كه تك تك رقباي خود را يكي پس از ديگري كنار خواهيم زد.

زيدان افزود: در تيم‌ملي نيز اوضاع كاملاً ايده‌آل و مناسب است و با داشتن هم تيمي‌هاي بزرگي مثل تورام و ماكه‌له‌له به آينده كاملاً اميدوار هستم. من در تركيب تيم‌ملي فرانسه احساس آرامش مي‌كنم و كاملاً آزادي عمل دارم، مربيان هم احترام فوق‌العاده‌اي براي من قائل هستند اما ضمن تشكر از آنها بايد بگويم بهتر است مثل بقيه با من برخورد كنند چرا كه من هم مثل بقيه هستم. مردم فرانسه نسبت به من خيلي لطف دارند و از آنها واقعاً متشكرم. امروز روز بزرگي براي من است و دوست دارم از طريق همين خبرگزاري فرانسوي اعلام كنم كه از تمام مردم الجزاير و فرانسه سپاسگزارم و اميدوارم در جام‌جهاني با درخشش خود پاسخ مناسبي به اين همه ابراز احساسات بدهم!

زيزو در ادامه افزود: رقباي اصلي ما در لاليگاي امسال بسيار با قدرت و پرانگيزه هستند اما كنار زدن آنها كار سختي نيست. من درس بزرگي از جام‌جهاني سال 1998 گرفته‌ام و مطمئن هستم با اتحاد به همه چيز خواهيم رسيد. فوتبال يك ورزش گروهي است و تيمي در آن موفق مي‌شود كه با اتحاد كامل وارد ميدان شود. اين اتحاد، امروز در رئال مادريد شكل گرفته است و اين تيم مي‌تواند تاريخ باشكوه خود را تكرار كند. تكرار سال‌هاي درخشان رئال مادريد، هدف اصلي من و هم‌تيمي‌هايم در فوتبال باشگاهي است و در سطح تيم‌ملي نيز اطمينان دارم فرانسه با شكوه سال 98 بار ديگر تكرار خواهد شد و در جام‌جهاني 2006 آلمان نيز خواهيم درخشيد. فرانسه در فوتبال صاحب سبك است و نبايد عقب‌نشيني كند. پلاتيني امسال به آرزوي خود خواهد رسيد و بار ديگر فرانسه خود را در صدر جام‌جهاني خواهد ديد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

زيدان در پايان گفت: من مديون مردم فرانسه، به خصوص هواداران مارسي و موناكو هستم كه هميشه نسبت به من اظهار لطف داشته‌اند، از طرفي نام الجزاير را به عنوان يك كشور دوست داشتني و اجدادي خود هميشه در ذهن خواهم سپرد و مسلماً در آينده بابت افتتاح چند آكادمي فوتبال بزرگ و رؤيايي در الجزاير و مناطق محروم برخي شهرهاي فرانسه به قول‌هاي خود جامه عمل خواهم پوشاند. من مديون مردم فرانسه هستم و هميشه به عشق آنها در زمين مي‌دوم. اطمينان دارم امسال سال رئال مادريد و فرانسه خواهد بود و براي رسيدن به هدف خود با تمام وجود در اختيار اين دو تيم هستم. هيچ مشكل روحي و جسمي نيز در من راه ندارد و در ايده‌آل‌ترين شرايط ممكن قرار دارم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26069

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'زيدان: چرا فكر مي‌كنيد من جادوگر هستم، پاس جوان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016