"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-08-22' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

ايوانكوويچ: معلوم نبود اگر با بهترين تيم به مصاف ژاپن مي‌رفتيم‌چه نتيجه‌اي مي‌گرفتيم، ايسنا

نشست مطبوعاتي سرمربي تيم ملي كشورمان به همراه اعضاي كادر فني در آكادمي فوتبال كمپ تيم‌هاي ملي برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين نشست كه با پانزده دقيقه تاخير آغاز شد و به مدت يكصد و بيست دقيقه به طول انجاميد، نمايندگان رسانه‌هاي گروهي پرسش‌هاي خود را مطرح كردند.

در ابتداي اين نشست همايون شاهرخي مدير تيم‌هاي ملي در سخناني گفت: متاسفانه پس از يك ماه و اندي كه از صعود تيم ملي به جام جهاني مي‌گذرد چيزي نديديم كه بتواند به تيم ملي كمك كند. تنها برخي از اظهار نظرها باعث به حاشيه رفتن تيم ملي و باعث خراب كردن ذهن مردم شده است.

وي افزود: اگر نقدي وجود دارد بايد آن را به صورت جدي اما منطبق بر منطق بيان كرد. كادر فني نقدپذير است البته نقدي كه بر اساس علم باشد و نه برآمده از احساسات. متاسفانه نقدهايي كه در اين چند وقت اخير مطرح شده بيشتر برآمده از احساسات است. اميدوارم در اظهار نظرهاي بعدي انصاف رعايت شود و از هر چيزي كه تيم را به حاشيه مي‌برد جلوگيري شود.

پس از پايان صحبت‌هاي همايون شاهرخي برانكو ايوانكوويچ به بازي تيم ملي كشورمان برابر ژاپن اشاره كرد و گفت: اين ديدار به دليل شرايط فني دو تيم، يكي از بزرگ‌ترين ديدارهاي آسيا بود.

وي به صعود تيم ملي كشورمان به جام جهاني اشاره كرد و گفت: اين يك موفقيت بسيار بزرگ براي فوتبال ايران بود چرا كه ما توانستيم دو مرحله‌ي مقدماتي را با موفقيت پشت سر بگذاريم و به طور قطع بايد تا شروع رقابت‌هاي جام جهاني به تلاش خود بيفزاييم تا بتوانيم در اين رقابت‌ها موفق شويم.

پس از صحبت‌هاي سرمربي تيم ملي كشورمان، برانكو ايوانكوويچ پاسخ‌گوي سوالات خبرنگاران بود.

نخستين خبرنگار از برانكو درباره‌ي ضعف دروازه‌باني و دو گلي كه از ژاپن دريافت كرديم پرسيد و گفت مشكل دروازه‌باني تيم ملي با توجه به حضور دو مربي دروازه‌بان‌ها در كادر فني چه زماني حل خواهد شد كه ايوانكوويچ اظهار كرد: نمي‌دانم چرا اين سوال مدام به اين شكل مطرح مي‌شود. به غير از من سه مربي در كادر فني هستند كه بگوويچ و سجادي به غير از آموزش دروازه‌بان‌ها بر امور ديگر نيز نظارت دارند.

وي افزود: بارها اين صحبت را گفته‌ام كه حضور مربيان ايراني در كادر فني باعث انتقال تجربيات به آنها مي‌شود و آنها مي‌توانند با دانش و تجربه‌ي خود سرنوشت فوتبال ايران را رقم بزنند. ميرزاپور هم اكنون بهترين دروازه‌بان ايران است و در تمام مسابقاتي كه درون دروازه قرار گرفته بسيار خوب عمل كرده و من هيچ مشكلي از سوي او مشاهده نمي‌كنم.

ايوانكوويچ افزود: بيشترين زمان حضور ميرزاپور در اردوي تيم ملي سي و پنج روز بوده است و همگان مي‌دانند كه نمي‌توان يك شبه همه چيز را تغيير داد. باشگاه‌ها بايد نخستين اصلاحات را انجام دهند. بازيكنان نيز بايد با تلاش خود به انجام اين اصلاحات كمك كنند. بار ديگر تاكيد مي‌كنم كه ميرزاپور بهترين دروازه‌بان حال حاضر فوتبال ايران است و در چهار سال اخير بهترين عملكرد را داشته است و در بازي با ژاپن او به تنهايي سه موقعيت صد در صد گل را از حريف گرفت. اما انتظار دارم كه با شروع ليگ و انجام بازي‌هاي خوب در اين رقابت‌ها به كيفيت خود بيفزايد. اين را هم بايد مد نظر قرار داد كه هيچ بازيكني را نمي‌توان در فوتبال دنيا پيدا كرد كه بدون انجام بازي به كيفيت خود بيفزايد.

ايوانكوويچ با بيان اين كه ليگ ژاپن هم اكنون نيم فصل خود را مي‌گذارند، افزود: طبيعي است كه با توجه به شروع ليگ اين كشور و حضور تيم ملي ژاپن در جام كنفدراسيون‌ها و بازي‌هاي شرق آسيا، بازيكنان اين تيم در شرايط بهتري بودند.

برانكو در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي درباره‌ي دليل اختلاف سطح ميان بازيكنان لژيونر با بازيكنان نيمكت نشين پرسيده بود، گفت: لژيونرها به دليل اين كه در شرايط بهتري هستند، در تيم ملي به عنوان بازيكن ثابت بازي مي‌كنند. اين به آن معنا است كه آنها بازيكناني صاحب سبك هستند.

وي افزود: ما مسابقات متعدد و زيادي با حريفان مختلف داشته‌ايم و بازيكناني نظير مبعلي، كاظميان و نيكبخت نيز بيش از چهار سال است كه در تيم ملي هستند. تيم ملي زمان زيادي براي آزمايش بازيكنان ندارد و ما هر چقدر به شروع رقابت‌هاي جام جهاني نزديك مي‌شويم امكان انجام اين آزمايش‌ها كمتر مي‌شود. بازيكنان بايد انگيزه‌ي كافي براي حضور در تيم ملي را داشته باشند. يك بازيكن مي‌تواند در مدت پنج دقيقه حضور در تيم ملي، كيفيت بالاي فوتبال خود را به نمايش بگذارد.

وي كه از انتقادات مطرح شده توسط خبرنگاران به شدت عصباني بود، افزود: ما با ژاپن قهرمان دو دوره‌ي پياپي جام ملت‌هاي آسيا در كشورش بازي داشتيم. ظرفيت ورزشگاه كاملا پر شده بود و فضاي فوق‌العاده‌اي در آنجا وجود داشت، ولي شما انتظار داشتيد كه ما با اختلاف پنج شش گل اين تيم را شكست دهيم.

ايوانكوويچ گفت: در آخرين تمرين تيم ملي پيش از سفر به ژاپن تنها دو خبرنگار بر سر تمرينات تيم ملي حضور داشتند اما شما متاسفانه مدام دست به انتقاد مي‌زنيد.


خبرنگاري پرسيد آيا طي مدت حضور شما در ايران انتقاد مثبتي از سوي رسانه‌ها كه بتواند كمك كننده‌ي شما باشد مطرح شده است يا خير؟ برانكو گفت: در وهله‌ي اول موافق انتقاداتي كه از اعضاي كادر فني مي‌شود، نيستم چرا كه آنها بدون نظر من هيچ تصميمي را نمي‌گيرند و من نفر اول در كادر فني هستم. اگر قرار است انتقادي مطرح شود آن انتقاد بايد به من وارد شود نه به فرد ديگري. متاسفانه پس از تساوي صفر بر صفر ايران برابر بحرين، در يكي از روزنامه‌ها ديدم كه يكي از كارشناسان به ميرزاپور از نمره‌ي ده، پنج داده است و از همان موقع روزنامه‌ها را كم‌تر مطالعه مي‌كنم. با چند تن از روزنامه‌نگاران خارجي مدام در تماس هستم و نظراتشان را مي‌گيرم. آنها نيز معتقدند به غير از نتيجه، تيم ملي ايران به لحاظ كيفي به طور مداوم در حال رشد است. اين درست بر خلاف نظر آنها در مورد تيم ملي ژاپن است. من هميشه انتقاد صحيح را مي‌پذيرم و مخالفتي از انتقادات ندارم اما تمام بحثم اين است كه بسيار كم روزنامه مطالعه مي‌كنم.

خبرنگاري پرسيد ممكن است پس از صحبت‌هاي شما در پايان ديدار برابر ژاپن كه از بازي بازيكنان تيم ملي اظهار رضايت كرديد سو تفاهم به وجود آمده باشد كه برانكو گفت: من تنها از كاري كه آنها كرده بودند اظهار رضايت كردم. آنها قهرمان دو دوره‌ي پياپي فوتبال آسيا هستند و معلوم نبود حتي اگر ما با بهترين تيم خود به مصاف اين تيم مي‌رفتيم چه نتيجه‌اي كسب مي‌كرديم. ژاپن تيمي است كه مي‌توانست برزيل را شكست دهد. مي‌پذيرم كه در ديدار برابر ژاپن لحظاتي از بازي ضعف‌هايي داشتيم. به طور كلي از بازي و نتيجه‌ي آن راضي نيستم. تنها از اين جهت خوشحالم كه بازيكنان من مي‌توانند با حضور در رقابت‌هاي ليگ و ديدارهاي دوستانه سطح كيفي خود را بالا ببرند. ما در ديدار برابر ژاپن، در بسياري از لحظات بازي با اين تيم شانه به شانه بازي مي‌كرديم. هيچ كس به اين نكته توجه نكرد كه ما در ديدار برابر ژاپن از هشت بازيكن جديد در تيم ملي استفاده كرديم.

برانكو در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا احتمال دعوت از بازيكناني جديد تا شروع رقابت‌هاي جام جهاني وجود دارد يا خير؟ گفت: انتخاب بازيكن يك فرآيند است و ما تا شروع جام جهاني با توجه به معيارهاي خود به دنبال بازيكنان با كيفيت هستيم و آنها را به شدت مورد بررسي قرار مي‌دهيم. تا شروع رقابت‌هاي جام جهاني حدود يازده ماه زمان داريم و طي اين مدت بازي‌هاي دوستانه‌ي زيادي را انجام خواهيم داد و ده روز پيش از جام جهاني ليست نهايي بازيكنان مشخص خواهد شد.

خبرنگاري پرسيد آيا قصد تغيير روش در تمرينات تيم ملي را با توجه به قدرت حريفان كشورمان در جام جهاني داريد كه سرمربي تيم ملي كشورمان گفت: به طور قطع با توجه به قدرت حريفان كشورمان در جام جهاني بر روي نقاط ضعف و قوت خود كار خواهيم كرد. در جام جهاني بهترين تيم‌ها حضور دارند و ما نيز با بهترين تركيب در اين رقابت‌ها حضور خواهيم كرد. سعي مي‌كنيم بهترين نتيجه‌ي ممكن را در اين رقابت‌ها كسب كنيم و حتي اگر برابر قهرمان جهان نيز بازي داشته باشيم به قصد شكست دادن حريف به ميدان خواهيم رفت.

خبرنگاري از برانكو درباره‌ي معيار دعوت از جلال كاملي مفرد پرسيد كه سرمربي تيم ملي كشورمان گفت: او بازي‌هاي زيادي را براي تيم ملي انجام داده و در هر مسابقه‌اي كه براي تيم ملي به ميدان رفته عملكرد رضايت بخشي داشته است. او بازيكني سرعتي است و شما مي‌توانيد سرعت بالاي او را در دقيقه‌ي آخر بازي برابر ژاپن مشاهده كنيد. او در موقعيت‌هاي تك به تك بسيار خوب عمل مي‌كند و به همراه نصرتي بهترين مدافعان فوتبال ايران هستند.

ايوانكوويچ افزود: جباري و برهاني در طول تمرينات تيم ملي بسيار بهتر و با انگيزه‌تر از كاظميان و مبعلي كار كردند. جباري و برهاني در تيم‌هاي باشگاهي خود بهترين بوده و پتانسيل بسيار بالايي دارند. من از شما خواهش مي‌كنم كه بپذيريد من هم براي خود نظري دارم و ممكن است طور ديگري فكر كنم. همچنين قبول كنيد كه كاظميان و مبعلي در ديدار برابر كوئينز پارك رنجرز نيز عملكرد خوبي نداشتند.

از برانكو پرسيده شد كه با توجه به فضاي كنوني و جو منفي عليه كادر فني، آينده‌ را چگونه پيش بيني خواهيد كرد؟ وي پاسخ داد: همه بايد آگاه باشيم كه شكست در فوتبال خواهد بود. متاسفانه اين انتقادها پس از دو شكست اخير مطرح نشده است اما طبيعي است كه شكست، انتقادات زيادي را به همراه داشته باشد. اما مطمئنم كه اگر با يك گل به برزيل ببازيم آنگاه مطبوعات دست به انتقاد مي‌زنند. بايد واقع بينانه با مسايل برخورد كرد. بازيكنان ژاپن به دليل حضور در ليگ در اوج آمادگي بودند اما ما نتوانستيم بازي تداركاتي مناسبي پيش از اين بازي انجام دهيم.

خبرنگاري پرسيد كه برخي معتقدند كه نوع كريمي ماگات با بازي كريمي برانكو متفاوت است. ايوانكوويچ در اين باره گفت: بسيار خوشحالم كه كريمي توانست پيش بيني‌هاي من را عملي كند. او در بايرن مونيخ بهترين بازي‌ها را انجام داده است. تمريناتي كه كريمي در حين حضور در امارات انجام مي‌داد تمريناتي راحت طلبانه بود و مشخص است كه با توجه به حضور سه چهار مرتبه‌ا‌ي كريمي در تمرينات تيم ملي پيش از هر بازي، او نمي‌توانست تمام توانايي خود را به نمايش بگذارد اما تمرينات او در بايرن مونيخ بسيار سنگين است و او توانسته توانايي خود را نشان دهد. كريمي در تمام گل‌هايي كه براي تيم ملي در طول مسابقات مقدماتي جام جهاني زده شد مثمرثمر بود.

وي افزود: من از كريمي مي‌خواهم كه خصوصيات فردي خود را حفظ كند چراكه دقيقا به دليل همين ويژگي مسوولان بايرن او را انتخاب كردند. در ضمن شما در نظر داشته باشيد كه حضور بازيكنان ايراني در بوندس‌ليگا بهترين تبليغ براي فوتبال كشورشان است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حاشيه‌ي كنفرانس مطبوعاتي اعضاي كادر فني تيم ملي


* در اين نشست مطبوعاتي تمامي اعضاي كادر فني حضور داشتند.

* فركي پس از پاسخ برانكو به خبرنگاري درباره‌ي حضور كاظميان و مبعلي در نيمه‌ي دوم ديدار برابر ژاپن گفت: شب قبل از بازي برابر ژاپن به اتاق مبعلي و كاظميان رفتم در زماني كه مي‌خواستم به آنها آمادگي بدهم تا بتوانند خود را براي حضور احتمالي در نيمه‌ي دوم در ديدار برابر ژاپن آماده كنند، متوجه شدم كه كاظميان در حال گفت‌وگو با آلمان است و او پس از پايان صحبتش گفت كه كار حضورش در آلمان درست شده و پس از بازگشت به ايران به آلمان سفر مي‌كند. مشخص است كه اين بازيكن نمي تواند تعادل فكري مناسبي داشته باشد. به همين دليل در برخي مواقع شرايطي به وجود مي‌آيد كه نمي‌توان از يك بازيكن انتظار داشته باشيم بتواند بهترين عملكرد خود را به نمايش بگذارد.

فركي همچنين تصريح كرد: احترام زيادي براي مجيد جلالي قائلم اما درست زماني كه تيم ملي به جام جهاني صعود كرد، وي هر روز با يك روزنامه صحبت مي‌كرد و نقطه نظراتش را بيان مي‌كرد. جلالي مربي بزرگي است اما شنيدم كه پس از بازي با ژاپن وي گفته ديگر در مورد مسائل تيم ملي صحبت نمي‌كند. اما متاسفانه برخي از مربيان پس از اين كه در تيمي مشغول مي‌شوند ديگر در مورد تيم ملي اظهار نظر نمي‌كنند. من از شما دوستان مطبوعاتي مي‌خواهم كه رسالت قلم را حفظ كنيد و نظرات دو طرف را بيان كنيد.

در همين زمينه:

"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-20' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تيم ملی فوتبال ژاپن ديداري دوستانه با تيم آنگولا برگزار مي‌كند، ايرنا
"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-10-14' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " ?>» تيم فوتبال ژاپن مغلوب اوكراين شد، كره جنوبي به مصاف سوئد مي رود، ايلنا
دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25988

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايوانكوويچ: معلوم نبود اگر با بهترين تيم به مصاف ژاپن مي‌رفتيم‌چه نتيجه‌اي مي‌گرفتيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016