"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-07-25' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

اشكان دژاگه: دلم مى خواهد در جام جهانى بازى كنم، ايران ورزشي

اشكان دژاگه

سايت رسمى فدراسيون فوتبال آلمان - پنجم جولاى ۲۰۰۵ روز تولد اشكان دژاگه است. حالا او نوزده ساله شده اما مقررات فوتبال اروپا با توجه به اينكه او متولد همان ماهى است كه مسابقات قهرمانى اروپا در رده زير ۱۹ سال در آن برگزار مى شود به او اجازه داده است تا در مسابقات قهرمانى اروپا در ايرلند شمالى شركت كند. مهاجم هرتابرلين حالا يكى از باتجربه ترين بازيكنان تيم آلمان است. او در بوندس ليگا بازى كرده و مسابقات ايرلند دومين دوره مسابقات قهرمانى زير نوزده سال اروپا است كه او در آن شركت مى كند. در مسابقات قهرمانى اروپا در سال ۲۰۰۴ در سوييس او در سه بازى براى آلمان بازى كرد. خودش درباره آن مى گويد:«فكر مى كنم شانس با من همراه بود. آن زمان كم سن بودم و تجربه زيادى نداشتم، من تازه به يك تيم حرفه اى پيوسته بودم و فكرش را نمى كردم كه به تيم ملى دعوت شوم اما ديترآيلتس با من تماس گرفت و گفت كه اگر تلاشم را بيشتر كنم و وضعيت بدنى بهترى داشته باشم مرا به تيم دعوت مى كند. من هم همين كار را كردم. تجربه حضور در مسابقات سوييس براى من بسيار فوق العاده بود.»

اشكان دژاگه

دژاگه در مقايسه تيم آلمان ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ مى گويد:«تيم امسال ما قوى تر از سال گذشته است. تمام بازيكنان امسال ما بازيكنانى باتجربه هستند. ما مى توانيم با اين بازيكنان به جام جهانى صعود كنيم.»

آلمان بازى اول خود در مسابقات ايرلند را به صربستان و مونته نگرو واگذار كرد اما پيروزى در بازى دوم مقابل يونان آنها را اميدوار كرد به نيمه نهايى صعود كنند. اشكان مى گويد:«در سوييس هم ما بازى اولمان را سه بر صفر به اسپانيا باختيم، باخت به صربستان باعث شد كه ما متوجه نقاط ضعف خودمان بشويم و سعى كرديم كه آنها را برطرف كنيم، مطمئناً ما بازى به بازى بهتر مى شويم...»

اشكان دژاگه يكى از كليدى ترين بازيكنان تيم اولى اشتيليكه است، در واقع سرمربى مشهور آلمان وظيفه برنامه ريزى حملات تيمش را به او سپرده است، پست هافبك تهاجمى مكانى است كه اشكان دوست دارد در آن بازى كند:«در اين پست من فضاى زيادى در اختيار دارم و مى توانم آزادانه حركت كنم، در ضمن مى توانم به دروازه حريف نزديك شوم و سعى كنم گل بزنم يا براى هم تيمى هايم موقعيت گل فراهم كنم...»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مسابقات ايرلند شمالى فرصت خوبى براى دژاگه است تا توانايى هاى خود را نشان دهد.«توجه زيادى به اين مسابقات مى شود، خوب بازى كردن در اينجا باعث مى شود كه فرصت بيشترى در باشگاه پيدا كنيم و بتوانيم نظر مربيان باشگاه را به خود جلب كنيم، حتى اگر بتوانيم قابليت هاى خودمان را نشان بدهيم مى توانيم توجه مربيان تيم ملى را هم به خود جلب كنيم تا نام ما را در حافظه شان داشته باشند... تمام بازيكنان ما آرزو دارند كه روزى در تيم ملى بزرگسالان بازى كنند، من هم چنين آرزويى دارم...»

اشكان دژاگه آرزوها و رؤياهاى دور و درازى دارد، قهرمانى در مسابقات زير نوزده سال اروپا يكى از آنها است.«هر بازيكنى دوست دارد جام قهرمانى اروپا را بالاى سر ببرد، اما مهمترين آرزوى من بازى در جام جهانى است...»
مترجم: امير صدرى

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25879

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اشكان دژاگه: دلم مى خواهد در جام جهانى بازى كنم، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016