"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-07-19' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گفتگوي ايران ورزشي با حشمت مهاجرانى: برانكو براى انتخاب بازيكنان و حريفان تداركاتى بايد تجديد نظر كند

حشمت مهاجرانى


نيما حسينى
اوضاع بحرانى باشگاه آدميراواكر كار را به جايى رساند كه مدير فنى تيم، دبى را به مقصد وين ترك كرد تا از نزديك همه چيز را تحت كنترل خود داشته باشد.
حشمت مهاجرانى سعى مى كند همه چيز را طبيعى جلوه بدهد. او البته از بروز يكسرى اختلافات در كادر فنى خبر مى دهد كه از جذب بازيكنان جديد در فصل نقل و انتقالات سرچشمه مى گيرد.
مهاجرانى در گفت وگوى اختصاصى با خبرنگار ايران ورزشى حرف هاى ديگرى هم براى گفتن دارد.
--------------------------------

* چه خبر از آدميراواكر؟! مثل اينكه مشكلات زيادى در كادر فنى اين تيم به وجود آمده است؟!
- مشكل آنچنانى نبود. هر چه بود حل شد. همين امروز صبح هم با مربى تيم در يك ميتينگ مطبوعاتى شركت كرديم و به سؤالات پاسخ داديم.

* جريان از چه قرار بود؟!
- ما با نظريات كوچ در جذب بازيكنان جديد تقريباً موافق نبوديم. در واقع بر سر بستن تيم اختلاف داشتيم. نظر بنده اين بود پست هايى كه كمبود داريم را ترميم كنيم نه اينكه در خط دفاعى كه نيازى نداريم بازيكن جذب كنيم و پول باشگاه را هدر دهيم.

* مگر مربى اتريشى آدميرا واكر زير نظر شما كار نمى كند؟
- من مدير فنى تيم هستم و او بايد به من گزارش بدهد. اين موضوع هم اختلاف سليقه اى بود در جذب بازيكن كه حل شد. مشكل چندان حادى نبود اما مطبوعات يك مقدار شلوغش كرده بودند.

* چرا سرمربى آدميرا در اولين بازى فصل از پاشازاده فقط يك نيمه استفاده كرد.
- تال هامس (سرمربى آدميراواكر) مربى جوانى است و يك مقدار به كمك احتياج دارد، البته پاشازاده صرفاً به علت كسالت در تركيب اصلى نبود و در نيمه دوم هم به ناچار از او استفاده شد. پاشازاده سرما خورده بود و تب شديد هم داشت اما يك نيمه بازى كرد و عملكرد خوبى هم داشت. خداداد هم هفته گذشته آسيب ديد ولى مشكلى ندارد و شايد درهفته دوم ليگ كه چهارشنبه همين هفته با اشتورم درگراتس بازى داريم به ميدان برود.

* علت باخت آدميرا به آستريا وين چه بود؟
- ما در حالى ۲ بر يك باختيم كه در جريان بازى شانس هاى خوبى را هم از دست داديم. به طور كلى وضعيت آدميرا با تيم هايى مثل آستريا وين، راپيد، تيرول و ... فرق مى كند. مثلاً آستريا وين ۵۰ ميليون يورو هزينه مى كند و ما ۷ ميليون. با اين وضعيت نبايد انتظار داشت كه آدميرا مقابل چنين تيم هايى پيروز شود. ما بايد اسپانسر پيدا كنيم و توان مالى تيم را بالاتر ببريم تا بتوانيم با تيم هاى مدعى رقابت كنيم. حتى مى توانم بگويم سخت است كه در پايان فصل جزو ۴ تيم اول باشيم. نهايت اش اين است كه پنجم يا ششم شويم. فصل گذشته ما در شرايطى تيم را تحويل گرفتيم كه آدميرا در انتهاى جدول رده بندى ماكس بوندس ليگا بود اما در پايان فصل به مقام هفتم رسيد و از سقوط نجات پيدا كرد. امسال هم اميدواريم كه روند قبلى را ادامه بدهيم و نتايج بهترى بگيريم.

* مى گويند به خاطر اختلافاتى كه در باشگاه و تيم به وجود آمد چيزى نمانده بود كه خداداد به ايران برگردد.
- نه. چنين چيزى اصلاً صحت ندارد. خداداد فقط به علت مصدوميت در اولين بازى غايب بود اما او تمريناتش را شروع كرده و احتمال دارد در بازى اين هفته مقابل اشتورم به ميدان برود.

* بازيكن ديگرى از ايران جذب نمى كنيد؟
- نه. تيم بسته شده و رقابت هاى ماكس بوندس ليگا هم از چهارشنبه هفته پيش شروع شد. البته طبق قوانين در نيم فصل مى توانيم ۵ تا ۷ بازيكن جديد را استخدام كنيم. در آن مقطع نيز بر اساس كمبودهاى موجود در تيم بازيكن مى گيريم.

* چرا به عنوان مدير فنى تيم روى نيمكت نمى نشينيد؟
- دنبال اين حرف ها نيستم. مى روم آن بالا و بهتر نقاط ضعف و قوت تيم را يادداشت مى كنم. البته مى توانم روى نيمكت هم بنشينم ولى...

* يعنى خودتان نمى خواهيد؟
- من بايد روى نيمكت باشم و اگر بخواهم مى توانم چنين كارى انجام بدهم. البته احتمال دارد تصميم جديدى بگيرم و از روى نيمكت بازى تيم را تعقيب كنم. شما بگوييد از ايران و تيم ملى چه خبر؟

* خبر خاصى نيست. برانكو، عنايتى، خطيبى، اولادى و در واقع آماده ترين هاى ليگ را به تيم ملى دعوت نكرده!
- تيم ملى بايد منشعب از ليگ باشد. همه جاى دنيا هم همين طور است. حق طبيعى بهترين هاى ليگ است كه به تيم ملى دعوت شوند. من فكر مى كنم تعدادى از آنهايى كه به راحتى دعوت شده اند به راحتى هم خط بخورند. به طور كلى انتخاب نفرات تيم ملى بستگى به برنامه هاى تيم دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

* فرقى كه نمى كند.
- حرفم اين بود كه تيم ملى در جام جهانى با بحرين، كويت و اردن روبرو نمى شود بلكه با تيم هايى بايد رقابت كند كه فرصت بازيسازى نمى دهند و فضا را براى بازيكنان ايران تنگ مى كنند. يعنى اينكه با تيم هاى قوى ترى بازى كنيم و بايد در بازيهاى تداركاتى تيم ملى هم تجديد نظر شود. همان طور كه بايد در انتخاب نفرات تجديد نظر كرد.

* منظورتان اين است كه با تيم هاى بزرگ بازى كنيم؟
- بله. با تيم هايى كه بازيكنان ما را تحت فشار بگذارند تا نقاط ضعف و قوت تيم بهتر شناسايى شود. با اين بازيهايى كه در نظر گرفته اند چيزى عايد ما نمى شود و آن وقت با مشكلات زيادى به جام جهانى مى رويم البته ما يك سال فرصت داريم و مى توانيم تا آن موقع ضعف ها را به حداقل برسانيم.

* در خبرها آمده بود براى بازگشت پاشازاده به تيم ملى صحبت هايى با برانكو داشته ايد. صحت دارد؟!
- پاشازاده در سال هاى اخير يكى از بهترين مدافعان ليگ اتريش بوده اما تعجب مى كنم چرا برانكو كه تا اين حد به لژيونرها اهميت مى دهد براى يك بار هم كه شده بازى پاشازاده را از نزديك تماشا نكرده يا فرصت حضور در اردوى تيم ملى را به او نمى دهد. البته پاشازاده احتياجى به پارتى و سفارش كردن ندارد. او تجربه حضور در جام جهانى را هم دارد و از اين لحاظ مى تواند مورد توجه بيشترى قرار بگيرد اما...

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25765

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفتگوي ايران ورزشي با حشمت مهاجرانى: برانكو براى انتخاب بازيكنان و حريفان تداركاتى بايد تجديد نظر كند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016