"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-07-16' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

اوضاع درانگلستان مناسب نيست، هواداران ميلوال ايران را تهديد كردند، ايران ورزشي

امير صدرى

تيم ملى ايران طبق برنامه قرار است اواخر اين هفته به انگلستان سفر كند تا اردوى تمرينى سه هفته اى در اين كشور داشته باشد اما ممكن است برگزارى اين اردوى تداركاتى به دليل مسائل اجتماعى حال حاضر در جامعه انگلستان لغو شود. در روزهاى اخير و پس از بمب گذارى لندن احساسات ضداسلامى در سطح برخى جوامع انگليسى بالا گرفته و خشونت هايى نيز عليه مسلمانان انجام شده، پليس انگلستان به شدت نسبت به بروز رفتارهايى عليه مسلمانان در چند شهر اين كشور هشدار داده است و در برخى روزنامه هاى جنجالى و زرد انگلستان و بسيارى از سايت هاى اينترنتى اين كشور واژه هايى چون «انتقام گيرى از مسلمانان» و «اخراج مسلمانان» مطرح شده است.
روز گذشته گاردين در گزارشى به مسأله امكان بروز خشونت عليه مسلمانان توسط هوليگان هاى فوتبالى انگلستان اشاره كرد. در گزارش گاردين آمده است كه پليس انگلستان احتمال اعمال خشونت توسط گروه هاى هوليگان و راست هاى افراطى در ورزشگاه ها عليه مسلمانان را زير نظر دارد. برخى گروه هاى افراطى در ميان طرفداران تيم هاى باشگاهى در انگلستان در سايت هاى خود از لزوم اتحاد عليه مسلمانان صحبت كرده اند. در اين گزارش از طرفداران وستهام، ميلوال (يكى از حريفان تيم ملى ايران در كمپ تمرينى انگلستان)، كريستال پالاس و آرسنال به عنوان طرفداران افراطى دخيل در اين مباحث نام برده شده است.


در همين حال در سايت هاى ايرانى آن سوى مرزها هم نگرانى هايى درباره احتمال بروز رفتار نامناسب از سوى تماشاگران ديدارهاى ايران در انگلستان منعكس شده است. يكى از ايرانيان ساكن در انگلستان كه نام «Chelski« را براى خود انتخاب كرده است در اتاق هاى گفت وگوى سايت فوتبال ايرانى نوشته است: «طرفداران ميلوال به احتمال زياد در بازى اين تيم با تيم ملى ايران رفتار نامناسبى دارند. آنها مشغول برنامه ريزى براى برخورد با تماشاگران ايرانى اين بازى و نفرات تيم ملى هستند. از نظر آنها تفاوتى ميان ايرانى ها و اعراب وجود ندارد و چون افرادى عرب تبار مقصران اصلى بمب گذارى هاى اخير در لندن معرفى شده اند ممكن است شاهد واكنش هايى بد از سوى آنها باشيم...»
در اتاق هاى گفت وگوهاى اينترنتى باشگاه هاى انگليسى هم مى توان ردپاى احتمال بروز خشونت در طى ديدارهاى تيم ملى در انگلستان را يافت. در يكى از گفت وگوهاى سايت «طرفداران ليگ برتر» يكى از طرفدارانى كه ID ميلوال الترا دارد مى نويسد: «اين احمق ها مى خواهند با تيم ملى ايران بازى كنند؟ آن هم بعد از اينكه عرب ها اين همه آدم را در لندن كشتند؟...» يك كاربر ديگر اين سايت كه نام «بلو جان اسميت» را براى خود برگزيده به او پاسخ داده است: «اتفاقاً اين فرصت خوبى است كه به آنها نشان دهيم جهنم كجاست...!!»
در سايت «ميلوال آن لاين» هم ردپاهايى از اين تهديدها ديده مى شود. در سه عنوان مجزاى اتاق هاى گفت وگوى اين سايت اين احتمال آمده است كه در بازى ميلوال - ايران خشونت هايى رخ بدهد. در اولين عنوان به اين نكته اشاره شده است كه نوشته هاى يكى از طرفداران ميلوال با نام انتخابى «پرايرمد» به خاطر به كار بردن الفاظ نامناسب عليه مسلمانان و نيز تهديد به مرگ مسلمانان از اين سايت حذف شده است. در گفت وگوى ديگر يكى از كاربران با ID، شير چلسى نوشته است: «مطمئن باشيد در روزهاى آينده انگليسى ها با مسلمانان برخورد مى كنند. ميادين فوتبال جاى خوبى براى انتقام گرفتن از مسلمان ها است...» او در يكى ديگر از ارسال هاى خود هم نوشته است: «من اصلاً شك دارم كه حتى يك ايرانى براى بازى ميلوال - ايران به استاديوم بيايد...»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين سايت در گفت وگويى ميان يك طرفدار ايرانى و طرفداران ميلوال، ايرانى كه نام «irab« را انتخاب كرده است پيشنهاد داده كه طرفداران ايران و طرفداران ميلوال در روز بازى يك جبهه متحد عليه تروريسم تشكيل دهند. اين پيشنهاد البته مورد استقبال بقيه كاربران قرار نگرفته است اما يكى از كاربران به نام «obeney« نوشته است: «ايران يك كشور عربى نيست، گرچه يك كشور اسلامى هست اما كشور عربى نيست. انگلستان يكى از تنها كشورهايى است كه ايران با آن رابطه خوبى دارد. اكثريت مردم ايران شيعه هستند، مثل مردم جنوب عراق كه انگليسى ها در آن منطقه حضور دارند و رابطه خوبى با محلى ها دارند.» در همين گفت وگو يكى از هواداران ميلوال متذكر شده است كه در روز بازى ايران - ميلوال تيم هاى كريستال پالاس و وستهام هم در نزديكى محل برگزارى اين بازى يك بازى تداركاتى را برگزار مى كنند و ممكن است گروهى از طرفداران اين تيم ها - كه درصد بالايى از آنها سابقه رفتار خشونت آميز دارند - در حين بازى ايران - ميلوال به اين استاديوم هم بروند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25718

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اوضاع درانگلستان مناسب نيست، هواداران ميلوال ايران را تهديد كردند، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016