"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-07-15' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

صبا باتري قهرمان جام حذفي فوتبال كشور شد، درگيری تماشاگران پس از بازی، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


تيم فوتبال صباباتري تهران موفق شد با پيروزي بر تيم ابومسلم مشهد به مقام قهرماني جام حذفي فوتبال كشور دست يابد.

به گزارش ايسنا، در ديدار برگشت مرحله‌ي نهايي جام حذفي فوتبال كشور عصر امروز دو تيم ابومسلم خراسان و صباباتري تهران به مصاف هم رفتند كه در پايان نود دقيقه دو تيم به تساوي يك بر يك دست يافتند و با توجه به نتيجه‌ي ديدار رفت كار به وقت اضافي كشيد اما تلاش دو تيم نتيجه‌اي در بر نداشت و بازي به ضربات پنالتي كشيد.

در ضربات پنالتي تيم صباباتري با نتيجه‌ي چهار بر دو و در مجموع شش بر چهار حريف مشهدي خود را شكست داد تا به مقام قهرماني جام حذفي فوتبال كشور دست يابد.

شرح كامل ديدار نهايي جام حذفي به اين شرح است:


** در نيمه‌ي نخست اين ديدار دو تيم بازي متعادلي از خود به نمايش گذاشتند، اما بيشتر توپ و ميدان در اين نيمه‌ در اختيار تيم ابومسلم خراسان كه از تشويق تماشاگران مشهدي سود مي‌برد، قرار داشت.


در ده دقيقه نخست نيمه اول دو تيم به ارزيابي يكديگر پرداختند. اما پس از گذشت ده دقيقه دو تيم بازي خوبي از خود به نمايش گذاشتند كه در اين ميان سهم تيم ابومسلم بيش از حريف بود.


در دقيقه يازدهم حميد زوهاني پس از عبور از دو بازيكن ابومسلم در موقعيت دو به تك قرار گرفت و او مي‌توانست با پاس خود علي دايي را در موقعيت خوبي قرار دهد، اما تكروي اين بازيكن باعث به هدر رفتن اين موقعيت شد.


در دقيقه سيزدهم پس از خطاي سهراب بختياري زاده ،مسعود مرادي ضربه‌اي را به سود تيم ابومسلم اعلام كرد كه ضربه كاشته رضا ناصحي با اختلاف كمي از بالاي دروازه صباباتري بيرون رفت.


پس از اين دقايق دو تيم بازي نه چندان مطلوبي را از خود به نمايش گذاشتند و بيشتر دقايق بازي در وسط زمين جريان داشت و دو تيم با تساوي بدون گل زمين را ترك كردند.


با شروع نيمه‌ي دوم حملات پردامنه‌ي ابومسلم با گل فريدون فضلي همراه شد و اين چنين بازي رنگ و بوي ديگري به خود گرفت.


پس از اين گل صباباتري نبض بازي را در اختيار گرفت و موقعيت هاي متعددي را روي دروازه‌ي حريف خلق كرد. اما هيچ كدام از اينها گلي را براي صبا باتري به همراه نداشت تا اين كه در دقيقه 84 پس از سانتر زيباي محمد نوازي توپ از روي سر مدافعان ابومسلم عبور و توپ به روبرت ماركوسي كه در دقيقه 65 به جاي حميدرضا زوهاني وارد زمين شده بود، رسيد؛ اين بازيكن در زاويه بسته توانست گل مساوي را وارد دروازه ابومسلم كند.


با توجه به نتيجه‌ي ديدار رفت بازي به وقت اضافي كشيد اما تلاش بازيكنان دو تيم نتيجه‌اي در بر نداشت و پس از يكصد و بيست دقيقه اين ضربات پنالتي بود كه چهره‌ي تيم قهرمان را مشخص مي‌كرد.

در ضربات پنالتي درخشش اصغر كرم‌الهي باعث شد كه ناصحي و فضلي نتوانند دروازه‌ي صباباتري را باز كنند و در نتيجه اين تيم توانست با به ثمر رساندن چهار ضربه‌ي پنالتي خود سند قهرماني جام حذفي را به نام خود به ثبت برساند.

حاشيه‌هاي ديدار فينال:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

*دكتر قاليباف فرمانده‌ي سابق نيروي انتظامي، ناصر نوآموز نايب رييس فدراسيون فوتبال، حسين فركي مربي و احمد سجادي مربي دروازه‌بان‌هاي تيم ملي فوتبال، مصطفي كارخانه سرمربي سابق تيم ملي واليبال و رضا غياثي از ميهمانان ويژه‌ي ديدار دو تيم صبا باتري و ابومسلم مشهد از سري مسابقات جام حذفي فوتبال كشورمان بودند.

*در بين دو نيمه از پيشكسوتان فوتبال استان خراسان تقدير شد.

*حسين فركي به مدت 45 دقيقه پشت درهاي استاديوم ثامن منتظر بود تا سرانجام مسوولان ورزشگاه، مربي تيم ملي فوتبال كشورمان را شناختند!

*اعتراض تماشاگران مشهدي به داوري

پس از پايان ديدار فينال جام حذفي فوتبال كشور و قهرماني تيم صباباتري برخي از تماشاگران مشهدي در ورزشگاه ثامن‌الائمه به قضاوت بازي اعتراض شديد كردند و با تماشاگران تيم صبا باتري درگير شدند.

به گزارش ايسنا، پس از پايان بازي و زماني كه مسعود مرادي به همراه كمك‌هاي خود قصد ترك زمين را داشت تماشاگران مشهدي به سوي وي بطري آب و چوب پرتاب كردند.

پس از آن تماشاگران كه به شدت از نتيجه بازي خشمگين بودند ضمن هو كردن با چوب و سنگ جايگاه ويژه كه نايب رييس فدارسيون فوتبال و رييس كميته داوران در آن حضور داشتند را هدف گرفتند و همچنين به طرف تماشاگران تيم صباباتري نيز اشياء مختلف پرتاب كردند.

در نهايت با دخالت نيروي انتظامي تماشاگران از ورزشگاه خارج شدند.

گفتني است همچنان دقايقي پس از پايان بازي درگيري‌ها در بيرون ورزشگاه ادامه پيدا كرد و نيروي انتظامي تعداد اندكي از تماشاگران ناراضي را بازداشت كرد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25713

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صبا باتري قهرمان جام حذفي فوتبال كشور شد، درگيری تماشاگران پس از بازی، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016