"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-07-09' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

رحمان رضايى: تيم ملى در تمام پست ها نياز به بازنگرى و تقويت دارد، برانكو زيبايى را فداى نتيجه كرد، مهر

رحمان رضايي

- با پيروزى مقابل ميلان و يوونتوس بسيار توفانى آغاز كرديد بطورى كه مطبوعات ايتاليا به مسينا لقب «شجاع دلها» را دادند. ولى اين توفان خيلى زود فروكش كرد وحتى در مقاطعى كار به جايى رسيد كه مسينا درخطرسقوط به دسته پايين ترقرارگرفت. چه مسائلى باعث چنين نوساناتى بود؟
<تيم ما فصل را با آمادگى خوبى شروع كرد و تمام بازيكنان از نظر بدنى و روحى فوق العاده آماده بودند به طورى كه با نتايج خيره كننده ابتداى فصل مطبوعات ايتاليا مسينا را يكى از پديده هاى فصل مى دانستند ولى اين شرايط خيلى دوام پيدا نكرد . تيم ما بعد از هفته هاى اول افت كرد و مصدوميت چند بازيكن اصلى هم تيم را با شرايط سختى روبرو كرد به طورى كه نتوانستيم با شرايط ابتداى فصل بازيها را ادامه دهيم ودر اواسط مسابقات نتايج خوبى نگرفتيم. در اواخر فصل با بازگشت بازيكنان مصدم تيم شكل كاملترى به خود گرفت و باز هم شرايط خوبى پيش آمد و آمادگى تيم با نتايج خوبى همراه شد كه اگر از ابتدا مى توانستيم اين روند را حفظ كنيم بى ترديد حالا يكى از ۵ تيم بالاى جدول بوديم .

- فصل گذشته در پروجا يكى از مدافعان گلزن اين تيم ولى امسال براى مسينا در گلزنى موفق نبودى؟
< سابقه حضورمن در پروجا تأثير زيادى در گلزنى من داشت به طورى كه سال اول حضورم در پروجا دو گل و سال بعد سه گل زدم. درواقع در پروجا به درك خوبى با بازيكنان تيم رسيده بودم و شرايط گلزنى برايم به خوبى مهيا مى شد. ولى در مسينا با وجود اينكه روى ضربات ايستگاهى نفوذ مى كردم و چند بارهم پاس گل دادم ولى خودم با بدشانسى نتوانستم گل بزنم اميدوارم در فصل بعد از نظر گلزنى هم كارنامه خوبى داشته باشم.

رحمان رضايي

- خيلى ها دوست دارند بدانند مقصد بعدى رحمان رضايى كجاست ؟
< نمى توانم از تيم خاصى اسم ببرم ولى همه چيز در چند روز آينده مشخص مى شود.

- پيشنهاد خارجى ديگرى هم داشتى ؟
< بله ازيكى از ليگ هاى اروپايى هم پيشنهاد دارم كه ترجيح مى دهم فعلاً اسمى ازآن نبرم .

- خيلى ها معتقدند حضور پدر همسرت در ايتاليا سهم زيادى در موفقيت و حضور چندين ساله در اين كشور داشته است؟
< پشتوانه در هر كارى تأثير زيادى در موفقيت دارد. ولى توانايى ، پيشتكار، جديت و استعداد خود بازيكن هم بسيار تعيين كننده است و در فوتبال حرفه اى ايتاليا فقط به قابليت هاى بازيكن توجه مى شود و هيچ باشگاهى بى دليل به بازيكن پول نمى دهد . شكر خدا حمايت هاى پدر همسرم و تلاشهايى كه در اين چند سال داشتم باعث شده در ايتاليا زندگى بسيار خوبى داشته باشم و از هر نظراحساس راحتى كنم .

- پس فصل آينده هم در ايتاليا مى مانى؟
< بله، ولى مى خواهم بهترين تصميم را بگيرم .

- اما تيم ملى صعود به جام جهانى افتخارى بود كه براى سومين بار براى فوتبال ايران رقم خورد . به عنوان يكى از بازيكنان اصلى خط دفاعى ، عملكرد مدافعان تيم ملى را چطور ارزيابى مى كنى ؟
< به نظر من خط دفاع تيم ملى در بازيهاى مقدماتى عملكرد خوبى داشت و دريافت يك گل در ۵ بازى آمار بسيار خوبى براى تيم ملى به حساب مى آيد كه شايد درهيچ دوره اى شاهد چنين عملكردى از خط دفاعى تيم ملى نبوديم .

- اما بسيارى از كارشناسان اعتقاد دارند دفاع تيم ملى استحكام لازم را ندارد و اگر در بازيهاى مقدماتى عملكرد موفقى داشت به دليل حريفان آسانى بود كه با آنها همگروه بوديم ؟
< نه، تيم ملى از يكسال و نيم گذشته در اكثر ديدارهاى پيروز شد و اين ممكن نمى شود مگر اينكه خط دفاع تيم ملى كارنامه قابل قبولى داشته باشد .

رحمان رضايي

- با اين خط دفاع مى توانيم در جام جهانى هم موفق باشيم؟
< تا اين مرحله موفقيت تيم ملى حاصل يك كار گروهى بوده است . اگر مى خواهيم در جام جهانى هم موفق باشيم بايد از يكسال باقى مانده براى تقويت كارتيمى استفاده كنيم . دفاع تيم ملى تنها به بازيكنانى كه در اين پست بازى مى كنند خلاصه نمى شود و تمام بازيكنان در موفقيت يك تيم نقش دارند . تيم ملى براى موفقيت در جام جهانى ظرفيت و توان لازم را دارد ولى همه چيز به چگونگى استفاده از فرصت هايى كه تا جام جهانى باقى مانده ، بستگى دارد. به نظر من فوتبال ايران تا جام جهانى يكسال سرنوشت ساز را پيش رو دارد.

- نگرانى از بابت رويارويى با تيم هايى مثل برزيل يا آرژانتين ندارى ؟
< اگر تيم ملى به معناى واقعى «تيم» باشد نبايد حتى از حريفانى درسطح اول فوتبال دنيا هم هراسى داشته باشيم . اكثربازيكنان تيم ملى در حال حاضر در بهترين ليگ دنيا و برابر سرشناس ترين بازيكنان فوتبال جهان بازى مى كنند و فكر نمى كنم فوتبال ايران ديگر هراسى از رويارويى با قدرتهاى فوتبال جهان نظير برزيل و آرژانتين داشته باشد . البته در فرصتى كه تا جام جهانى داريم بايد با انجام بازيهاى تداركاتى با تيم هاى بزرگ دنيا خودمان را براى بازيهاى سخت و سنگين آماده كنيم .

- جام جهانى جاى كسب تجربه نيست . فكرمى كنى فوتبال ما به ظرفيتى رسيده كه براى دنيا زنگ تفريح نباشد ؟
< تيم ملى فعلى يكى از بهترين تيم هاى فوتبال ايران است كه از هر نظر شرايط منحصر به فردى دارد . ما در جام جهانى بايد بدنبال نمايش فوتبال ايرانى به دنيا باشيم . بعد از دو دوره حضور در جام جهانى ديگر نوبت تثبيت جايگاه فوتبال ايران فرا رسيده و بايد بتوانيم فوتبال پراستعداد ايران را به دنيا معرفى كنيم .

رحمان رضايي

- ايويچ در دوره گذشته جام جهانى به گونه اى خط دفاع تيم ملى را بازسازى كرد كه فوتبال ما با كمترين مشكل در رويارويى با تيم هاى مطرحى چون آلمان و يوگسلاوى روبرو شد و بسيارى از پيش فرض ها را باطل كرد . به نظر شما در شرايط فعلى تيم ملى نياز به تقويت ندارد ؟
< نياز به بازنگرى و تقويت تيم ملى در تمام پست ها وجود دارد . يكسال باقى مانده تا جام جهانى هم فرصت مناسبى است تا با تمرينات و بازيهاى تداركاتى لازم اين تغييرات در تيم شكل بگيرد و جابيفتد . به نظر من تيم ملى در هر سه خط دفاع ، هافبك و حمله نياز به تقويت دارد تا با توان بهترى در جام جهانى حاضر باشيم .

- بيش از هر چيز روى انجام بازيهاى تداركاتى تاكيد دارى ولى شايد فدراسيون فوتبال امكان برگزارى چنين مسابقاتى را نداشته باشد ؟
< اگر مى خواهيم در جام جهانى زنگ تفريح نباشيم بايد بر روى تيم ملى سرمايه گذارى كنيم . به نظر من براى موفقيت در جام جهانى بايد در يكسال آينده ۶ مسابقه سخت با تيم هاى بزرگ فوتبال دنيا برگزار كنيم و تيم ملى دراين مسابقات تحت فشار قرار بگيرد و نقاط ضعف خود را شناسايى و برطرف كند . با دست خالى نمى شود در مقابل تيم هاى قدرتمند فوتبال دنيا كارى از پيش برد . فوتبال ما ابزارهاى موفقيت در جام جهانى را دارد به شرط آنكه شرايط اين موفقيت هم فراهم شود .

- برانكو تا چه اندازه در صعود تيم ملى به جام جهانى نقش داشت . بسيارى معتقدند با بازيكنان خوبى كه ايران دارد صعود به جام جهانى حداقل كارى ممكن بود ؟
< من با شما هم عقيده نيستم . برانكو در ايجاد نظم و انضباط تيمى ، روح همكارى و ثبات كارى نقش انكارناپذيرى در تيم ملى داشت . او با مديريت خود يك گروه متحد ، منسجم و يكپارچه را درتيم ملى شكل داد كه كمترين حاشيه را داشت. اينها رمز موفقيت برانكو بود كه باعث شد تيم او مقتدرانه به جام جهانى هم صعود كند . شايد بلاژويچ فقط به خاطر نداشتن مديريت لازم با تيم ملى موفق نشد .

رحمان رضايي

- خيلى ها معتقدند برانكو يك مربى محتاط است و اين احتياط بيش ازحد زيبايى را از فوتبال ايران گرفته است؟
< در فوتبال امروز دنيا درباره هر مربى با تعداد پيروزى ها وشكست هايش قضاوت مى كنند . من هم قبول دارم برانكو به خصوص در بازى آخر با بحرين ، زيبايى فوتبال را قربانى نتيجه كرد. اساسا بازيهاى تيم ملى در مسابقات مقدماتى شايد چندان درخشان نبود ولى نتايج لازم را داشت و تيم ملى موفق شد . به هر حال او يك مربى حرفه اى است و بيش از آنكه به زيبايى بازى تيمش توجه كند به نتيجه پايانى توجه دارد و خيلى از مربيان دنيا به فوتبال از اين دريچه نتيجه نگاه مى كنند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

- اكثر گل هايى تيم ملى در بازيهاى مقدماتى توسط هافبك ها و مدافعان تيم ملى به ثمر رسيد و از اين نظر خيلى ها از خط حمله تيم ملى انتقاد مى كنند ؟
< نمى شود تمام انتقادها را متوجه خط حمله كرد . در بعضى از بازى ها شرايط براى گلزنى مهاجمان سخت مى شود و هافبك ها و مدافعان جور مهاجمان را مى كشند . البته خط حمله تيم ملى مى توانست در بازيهاى مقدماتى بهترعمل كند و در كسب پيروزى هاى تيم ملى تاثيربيشترى داشته باشد .

- رحمان رضايى بزرگترين نقطه ضعف خودش را در كارهاى دفاعى چه مى داند ؟
< من نقطه ضعف خاصى در بازى ام نمى بينم . البته هيچ وقت هم خودم را بى نياز از آموختن مسائل تازه نمى بينم . در طى چند سالى كه در تيم ملى بازى كردم سعى كردم دستورات مربيان را به خوبى پياده كنم و كمترين افت و خيزرا در انجام وظايف دفاعى داشته باشم و يك روند ثابت و كم نوسان را طى كنم كه فكر مى كنم در اين راه نسبتاً موفق بودم . در حال حاضر هماهنگى خوبى با بازيكنان كنارى ام در تيم ملى دارم و يكى از دلايل حضور ثابت ام در تيم ملى همين مسئله است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25621

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رحمان رضايى: تيم ملى در تمام پست ها نياز به بازنگرى و تقويت دارد، برانكو زيبايى را فداى نتيجه كرد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016