"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-07-08' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

علي كريمي: بايد تغييراتي در خود ايجاد كنم، بالاك يكي از الگو‌هاي من است، ايسنا

علي کريمي
علي کريمي در ميان هواداران بايرن مونيخ

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


«“با ياري خدا“ علي كريمي احساس مي‌كند كه مي‌تواند خود را در تركيب تيم بايرن مونيخ جا بيندازد. اين تازه‌ وارد ناشناس باواريا، علي كريمي، ايراني بيست و شش ساله، “مارادوناي آسياست“». اين شروع گفت‌وگوي روزنامه‌ي Merkur آلمان با مرد سال فوتبال قاره‌ي آسيا است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن گفت‌وگوي روزنامه‌ي محلي Merkur در ذيل مي‌آيد:

*علي تو به هدف نخست كه رسيدن به شماره‌ي هشت بود، رسيدي و حتي وب سايت شخصي خودت را راه‌اندازي خواهي كرد.

رسيدن به شماره‌ي هشت خيلي اهميت نداشت. تنها در تيم ملي ايران و تيم‌هاي پيشين خود از اين شماره استفاده مي‌كردم. ماگات اين امكان را پس از رفتن فرينگز از بايرن براي من بوجود آورد.

* گفته مي‌شود كه تو يكي از سه بازيكن برتر جهان به شمار مي‌آيي.

علي کريمي

اينكه چنين صحبت‌هايي مطرح مي‌شود، بسيار زيباست. اما من خودم را در شرايط فعلي در چنين جايگاهي نمي‌بينم. بايد در بايرن به تجربياتم بيفزايم و سطح خود را افزايش دهم.

* پيش از اين تو در دوبي و در ليگ امارات بازي مي‌كردي. اما در اينجا بايد براي اينكه در پايان موفق شوي، بايد از ابتدا سخت فعاليت داشته باشي.

پيش از اين پيشنهادهايي براي جذب من وجود نداشت و من مجبور بودم در دوبي بازي كنم. چهار سال در آن جا بودم و شرايط خيلي بد نبود. اما حالا من در يكي از بزرگ‌ترين باشگاه‌هاي جهان هستم و بايد تغييراتي در خود ايجاد كنم.

* در تمرينات و بازي‌هاي تمريني بايرن ديده مي‌شود كه تو ديگران را با حركات تكنيكي خود فريب مي‌دهي. از كجا اين هنر را آموختي؟

با تمرينات مربيان، خوب گوش دادن به مربيان و لطف خدا من توانستم اين حركات را بياموزم. من خودم را جزيي از يك تيم مي‌دانم و دريبل زدن نيز تنها يكي از راه‌هاي رسيدن به گل است.

* زماني كه پيشنهاد بايرن مونيخ به دستت رسيد نام كدام بازيكن باشگاه مونيخ به ذهنت خطور كرد؟

تقريبا مي‌توانم بگويم همه‌ي بازيكنان مونيخ. اما بيشتر از همه بالاك و شول. بالاك يكي از بازيكنان الگوي من در كنار زيدان و فيگو است.

* در تمرينات بايرن، پنج، شش گل به ثمر رسانده‌اي كه با تشويق همبازيانت همراه شده است. اما هنوز مشخص نيست كه در پست مهاجم از تو استفاده شود يا هافبك.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پنج گل زدم نه شش گل و خوشحالم كه همبازيانم، من را تشويق كردند. من نهايتا يك بازيكن مياني هستم اما اگر مربي از من بخواهد مي‌توانم در خط حمله نيز بازي كنم.

* بزرگ‌ترين تغييرات در آلمان ...

... آب و هوا و تمرينات

* علي دايي و وحيد هاشميان، دو تن از هموطنانت در اينجا (بايرن مونيخ) ناموفق بودند.

آنها بازيكنان بزرگ كشورم هستند. ممكن است ناموفق بودن آنها به دليل بدشانسي بوده باشد. من از خدا براي موفقيت كمك خواهم گرفت.

* ايران به جام جهاني 2006 آلمان صعود كرد. چه انتظاري داري؟

ما به هدف هميشگي خود كه صعود به جام جهاني بود دست پيدا كرديم و با كمك خداوند به پيش خواهيم رفت.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25611

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي كريمي: بايد تغييراتي در خود ايجاد كنم، بالاك يكي از الگو‌هاي من است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016