"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-06-29' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

فيليپ تروسيه در گفت وگو با ايران ورزشى: افتخار مى كنم كه ايران مرا مى خواهد

فيليپ تروسيه
فيليپ تروسيه

آرمن ساروخانيان
پس از جدايى از مارسى، اين روزها فيليپ تروسيه به خانه ويلايى اش در مراكش رفته و در آفتاب دلپذير مديترانه به تجديد قوا مشغول است. نيم فصل سختى كه در باشگاه پرطرفدار فرانسوى گذراند، موجب شده كه او پيشنهادات جديد را با وسواس بيشترى بررسى كند. پس از جلسه كميته ملى المپيك كه مشخص شد براى تيم اميد نيم نگاهى به اين مربى فرانسوى دارد، از طريق يكى از خبرنگاران روزنامه اكيپ توانستيم با تروسيه تماس بگيريم و از شرايط جديد و نظرات او درباره مربيگرى در ايران با خبر شويم.

- كميته ملى المپيك ايران از شما به عنوان نخستين نامزد مربيگرى تيم ملى اميد نام برده است. با توجه به شناختى كه داريد آيا حاضريد در ايران مربيگرى كنيد؟
* براى من اين افتخار بزرگى است كه ايران براى مربيگرى تيم المپيك بر روى من نظر دارد. در ميان كشورهاى آسيايى ايران پتانسيل بزرگى از نظر بازيكن دارد. به علاوه من تجربه كار در اين رده سنى را دارم. در سال ۹۹ با تيم ملى جوانان ژاپن به فينال جام جهانى رسيدم و سال بعد در سيدنى با تيم المپيك تا مرحله يك چهارم نهايى صعود كرديم كه مغلوب تيم امريكا شديم. ولى بايد بگويم كه از نظر زمانى هنوز خيلى زود است كه به يك تيم المپيكى فكر كنم و بايد در مورد اين پيشنهاد فكر كنم. در شرايط فعلى ترجيح مى دهم كه با يك تيم بزرگسالان كار كنم. البته كشور چين هم به من چنين پيشنهادى داده است و سنگال نيز پس از بركنارى مربى بزرگسالانش (گى استفان) از من دعوت به همكارى كرده است.

- پس از تجربه شما در ژاپن و قطر، فكر مى كنيد كه مربيگرى در آسيا چه مشكلى دارد؟
* من هيچ مشكلى براى كار در آسيا ندارم. آسيا و خاورميانه را به خوبى مى شناسم. برعكس فكر مى كنم كه با توجه به اينكه در آسيا بازيكنان استعداد و حرف شنوى خوبى دارند، كار كردن در آسيا بسيار دلنشين است.

- وضعيت شما براى فصل جديد چگونه است؟ آيا قراردادى با مارسى نداريد؟
* قرارداد ابتدايى من شش ماهه بود و آن را تمديد نكرديم. فعلاً هيچ قراردادى ندارم و در حال بررسى پيشنهادات هستم. ولى همانطور كه گفتم در حال حاضر دوست دارم كه با تيم هاى بزرگسالان كار كنم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

- با توجه به شناختى كه از تيم ايران داريد، شانس اين تيم در جام جهانى ۲۰۰۶ را چگونه ارزيابى مى كنيد؟
* من تمام بازي هاى مقدماتى اين تيم را ديدم و بايد بگويم كه ايران مى تواند نتايج خيلى خوبى در جام جهانى بگيرد. ايران تيم محكمى است كه به بلوغ و تجربه بالايى رسيده و از حمايت بالاى تماشاگرانش برخوردار است. به علاوه ايران بازيكنان خيلى خوبى دارد كه در باشگاه هاى خوب اروپايى بازى مى كنند و حضور ستارگان ايران در آلمان عامل بزرگى در نتيجه گيرى بهتر اين تيم در جام جهانى خواهد بود.

فيليپ تروسيه

- با توجه به مربيگرى در ژاپن نظرتان در مورد موفقيت اخير اين تيم چيست؟
* من با ۹۰ درصد اين بازيكنان كار كرده ام و آنها را خيلى خوب مى شناسم. آنها حالا ۴ سال بزرگتر شده اند و تجربه بيشترى دارند. اكثر آنها به باشگاه هاى اروپايى رفته اند و بازيهاى خوبى به نمايش گذاشته اند.

- اما مطبوعات ژاپن از زيكو انتقاد زيادى مى كنند؟
* اين انتقادات به دليل تعداد زياد روزنامه هاى ژاپنى است. روزنامه هاى اين كشور عادت به انتقاد دارند و اين نمى تواند بازيهاى خوب اين تيم را زير سؤال ببرد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25388

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فيليپ تروسيه در گفت وگو با ايران ورزشى: افتخار مى كنم كه ايران مرا مى خواهد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016