"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-06-27' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

دو تحليل از حذف پرسپوليس از جام حذفی فوتبال، ايران ورزشی

حذف پرسپوليس تقصير مرادى نبود

هوشنگ نصيرزاده

بازى ديروز شبيه بازيهايى بود كه انگار فقط يك دروازه دارد. هجوم پى درپى در محوطه جريمه ابومسلم كه بيشتر حملات كور بود باعث شد قرمزپوشان به دفعات در داخل محوطه جريمه سرنگون شوند و هر بار تقاضاى پنالتى داشتند اما در اين كار هيچ گاه حق با آنها نبود. حتى در تصوير سرنگونى كريم باقرى كه كارشناس محترم تلويزيونى آن را پنالتى تفسير كرد بايد گفت تنه همزمان باقرى و مدافع حريف باعث شد كه باقرى زمين بخورد كه به دليل عدم تعادل حتى يك وارو هم زد اما خطايى متوجه مدافع ابومسلم نبود. در نيمه اول اخطارهاى داور به بازيكنان كاملاً صحيح بود و در نيمه دوم بارانى از حملات كور پرسپوليس روى دروازه تيم ابومسلم مأموريت مسعود مرادى را سنگين كرد. او كه به نظر خونسرد مى رسيد زيادى سعى كرد تا اشتباه نكند. سرنگونى پى درپى اولادى، كاظميان، جمشيدى و سلمانى درون محوطه جريمه به اميد سوت پنالتى همه با ناكامى آنها در فريب داور مواجه شد و در هيچ كدام از صحنه ها حق به جانب آنها نبود. تنها ايراد موجه به مسعود مرادى برخورد مكرر توپ به پاهاى او بود كه از او كه داور برجسته اى در جايگيرى ها است تقريباً بعيد به نظر مى رسد. وقتى كريم باقرى توپ را به طرف كمك داور پرتاب كرد بايد مرادى به او اخطار مى داد و اخراج كاپيتان دوم پرسپوليس نيز حتماً ناشى از فشار روانى نتيجه بازى بود. ديروز داورى زيبا نبود ولى كمتر نقص داشت. اشكال بازى جاى ديگرى بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حق ابومسلم برد بود

مجيد جهانپور
همان طور كه انتظار مى رفت مسابقه پرسپوليس- ابومسلم بازى جذابى شد. دليل اصلى آن حذف شدن يكى از دو تيم در اين جام بود. به خصوص در نيمه اول بازى پرهيجان دنبال شد.
البته ابومسلم با سيستم ۱-۲-۴-۳ بازى مى كرد و اگر در نيمه اول به گل نمى رسيد، هر لحظه ممكن بود بازى را واگذار كند. اما آنها با همين روش به گل رسيدند و به همين دليل ابومسلم در نيمه دوم عقب كشيد.
تصميم گيرى مربيان ابومسلم باعث افت بازى شد. بازيكنان اين تيم در دفاع حبس شده بودند و بازيكنان پرسپوليس سعى داشتند با پاس هاى بلند و سانتر از جناحين به گل برسند اما اين ترفند تا دقيقه ۷۰ ثمرى نداشت. از اين لحظه به بعد با اضافه شدن انصاريان به خط حمله وضعيت پرسپوليس كمى بهتر شد.پرسپوليس در دقايق آخر به بازى كمى تنوع داد. به نظر من به غير از پاس هاى هوايى يا شروع هاى مجدد مى توانست از راه هاى ديگرى به گل برسد. با اين حال معتقدم حق ابومسلم برد بود. نبايد از جنگندگى و دوندگى بازيكنان ابومسلم به راحتى گذشت. آنها برتر از پرسپوليس بودند.
اگر بخواهيم دو تيم را مقايسه كنيم به اين نتيجه مى رسيم كه ابومسلم تيم جوان و منسجم ترى نشان داد.
در حالى كه پرسپوليس با جدايى راينر سوبل سعى داشت جاى خالى او به چشم نيايد به نظر من آنها در اين كار موفق نبودند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25292

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دو تحليل از حذف پرسپوليس از جام حذفی فوتبال، ايران ورزشی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016