"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-06-20' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

تيم ملى فوتبال ايران به امريكا مى رود، ايران ورزشي

سعيد اكبرى
بعد از بازى بحرين، محمد دادكان رياست فدراسيون فوتبال در رختكن ايران رو به بازيكنان گفت: «به خاطر تلاش هاى شما و صعود تيم ملى به جام جهانى، فدراسيون فوتبال در نظر دارد اردويى چند روزه در يكى از كشورهاى خارجى برگزار كند تا خستگى يك سال گذشته از تن همه برود.»
بعد از اين حرف هاى رييس فدراسيون، برخى از بازيكنان تيم ملى كنجكاو شدند كه بدانند اردوى مورد نظر قرار است در چه كشورى برگزار شود. دقايقى بعد آنها از گوشه و كنار شنيدند كه كشور مورد نظر امريكا است. حتى محمد نصرتى مدافع تيم ملى هم يك روز بعد در برنامه زنده تلويزيونى گفت: «بله، ما شنيده ايم اردو در امريكا برگزار مى شود.» هيچكس اما اين حرف محمد نصرتى را تأييد نكرد ...
يك روز بعد از اين اظهار نظر محمد نصرتى، غلامحسين زمان آبادى سخنگوى فدراسيون فوتبال در واكنش به اين مسأله گفت: «چنين خبرى را تكذيب مى كنم. تا آنجا كه من در جريان هستم، پيش از شروع رقابت هاى جام جهانى با چند تيم مطرح جهان از جمله برزيل، آرژانتين، ايتاليا و تركيه مذاكره مى كنيم تا در صورت توافق با يكى از آنها بازى كنيم.»
سخنگوى فدراسيون دوباره خبر اردوى امريكا را رد كرد و به شوخى گفت: «صحت ندارد. البته ممكن است خود نصرتى با امريكايى ها مذاكره كرده باشد و فدراسيون در جريان نباشد.»
على رغم اصرارهاى سخنگوى فدراسيون و تكذيب چندين باره اين خبر، روز گذشته يكى از اعضاى هيأت رييسه فدراسيون فوتبال اعلام كرد مذاكرات اوليه در اين باره صورت گرفته و قرار است پيش از رقابت هاى جام جهانى ايران با امريكا در خاك اين كشور بازى كند. طبق گفته على تاجرنيا، چندى پيش از سوى مقامات امريكايى دعوتنامه يى به فدراسيون فوتبال ارسال شد كه در آن از ايران دعوت شده بود در يك تورنمنت چهارجانبه شركت كند. با توجه به مسائل سياسى حاكم بين دو كشور، پيشنهاد فوق به وزارت خارجه ارايه شد تا اين وزارت با كار كارشناسى، نظر خود را در اين باره به فدراسيون بدهد. على تاجرنيا عضو هيأت رييسه مى گويد:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«ما اين كار را انجام داديم. وزارت خارجه بعد از بررسى هاى لازم اعلام كرد، مشكلى وجود ندارد و ايران مى تواند در اين تورنمنت چهارجانبه در امريكا شركت كند. فعلاً فدراسيون در حال پيگيرى كارهاى عملياتى است و قرار است با تعيين تاريخ دقيق شروع رقابت ها، مقدمات سفر فراهم شود. طبيعى است كه اتفاقات سياسى كشور، هر لحظه روى چنين سفرى تأثير گذار باشد. به خصوص انتخاب رييس جمهور جديد ممكن است روابط دو كشور را وارد فاز جديدى كند كه مى تواند باعث به هم خوردن اين برنامه شود. تاجرنيا اما مى گويد، وقتى وزارت خارجه با بررسى هاى شوراى امنيت، مخالفتى نكرده دليلى ندارد با انتخاب رييس جمهور جديد برنامه سفر به امريكا منتفى شود: «بله، ما تابع مسائل سياسى هستيم اما اين سفر تا حدود زيادى قطعى شده و فكر نمى كنم كه اتفاقات سياسى روى آن تأثير داشته باشد. مقوله ورزش از سياست جدا است و ان شاءالله تا پيش از جام جهانى در اين تورنمنت چهارجانبه شركت مى كنيم.»
البته به غير از ايران و امريكا دو حريف ديگر هنوز معرفى نشده اند. از طرفى معلوم نيست دو كشور ايران و امريكا در اين تورنمنت به پست هم بخورند چون تا روز قرعه كشى چيزى مشخص نمى شود. با اين حال بعيد نيست دو تيم در بازى اول يا فينال مقابل هم قرار بگيرند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24841

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تيم ملى فوتبال ايران به امريكا مى رود، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016