"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-06-12' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

برانكو در پاسخ به انتقادات خبرنگاران در نشست مطبوعاتي امروز: انتظار تعريف از تيم ملي را داشتم، ايسنا

* عينك واقع‌بيني به چشم بزنيد
* هيچ گاه به پشت سرخود نگاه نمي‌كنم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


برانكو ايوانكوويچ امروز پاسخگوي نمايندگان رسانه‌هاي جمعي بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان كه فكر مي‌كرد پس از راهيابي تيم ملي به جام جهاني خبرنگاران از وي و تيمش تعريف و تمجيد مي‌كنند با موجي از سوالات انتقادي خبرنگاران روبرو شد.

ايوانكوويچ در پاسخ به اين سوال كه چرا با وجود دايي و هاشميان كه هر دو بازيكناني با خصوصيات يكسان هستند از بازيكني بازي‌ساز كه خلاقيت بيشتري دارد استفاده نمي‌كنيد گفت: ما بازيكن خلاقي مانند نويدكيا و مبعلي را داريم ضمن آن كه زندي، كريمي، مهدوي‌كيا و نكونام بازيكناني خلاق هستند و اين مساله كيفيت بزرگ براي فوتبال ما محسوب مي‌شود.

وي افزود: نويدكيا پس از رفع مصدوميت كيفيت بسيار خوبي را در تمرينات به نمايش گذاشت و انتظار دارم كه پس از شروع مسابقات بوندس‌ليگا بتواند با بهتر شدن شرايطش به تيم ملي كمك بيشتري كند.

برانكو ادامه داد: براي چندمين بار تاكيد مي‌كنم كه هيچ تيمي در جهان حريف ساده‌اي براي ديگر نخواهند بود، ما با ژاپن قهرمان آسيا، بحرين تيم چهارم آسيا و كره‌ي شمالي دفاعي‌ترين تيم قاره بازي داشتيم كه همه‌ي اين حريفان رقباي قدرتمندي براي ما بودند. كره‌ي شمالي و بحرين با استفاده از ده بازيكن به دفاع از دروازه‌ي خود مي‌پرداختند. ما بايد براي اين مساله راه حل جديدي پيدا مي‌كرديم و با استفاده از نفوذ از جناحين و مركز زمين سعي كرديم كه ضربه‌ي اصلي را به حريفان وارد كنيم.

ايوانكوويچ ادامه داد: يكي از بهترين ويژگي‌هاي تيم ما غير قابل پيش بيني بازي كردن آن است اما قبول دارم كه بايد گام به گام پيشرفت كنيم و وظايف خودمان را به بهترين نحو انجام دهيم.

خبرنگاري از برانكو خواست مشكلاتي را كه در اين چند وقت براي او و ساير اعضاي كادر فني بوجود آورده‌اند را بيان كند كه ايوانكوويچ گفت: درست است سختي‌هاي زيادي وجود داشت اما من هيچ گاه به پشت سر خود نگاه نمي‌كنم بلكه دوست دارم به جلو و آينده‌ي خود نگاه كنم.

برانكو درباره‌ي اعلام برنامه‌هاي خود براي آماده‌سازي تيم ملي براي شركت قدرتمندانه در جام جهاني به طعنه به خبرنگاري گفت: مطمئنا شما كمدي داريد كه در آن كمد روزنامه‌هاي مختلف را آرشيو مي‌كنيد، من هشت ماه پيش برنامه‌هاي خود را اعلام كردم اما براي يادآوري يك بار آن را براي شما مرور مي‌كنم.

وي ادامه داد: فاز اول آماده‌سازي خود را براي ديدار با ژاپن آغاز كرده‌ايم. اين فاز از بيستم تير و با شروع تمرينات تيم ملي در تهران ادامه خواهد يافت. ما ده روز در تهران خواهيم بود و پس از آن چهارده روز در انگلستان در اردويي شركت خواهيم كرد و در خلال اين مدت به بازيكنان داخلي كه كمتراز آنها استفاده شده فرصت مي‌دهيم كه خود را به تيم ملي نشان دهند. همچنين در حال مذاكره هستيم كه پيش از ديدار با ژاپن اردوي سه روزه‌اي را در هنگ كنگ برگزار كنيم.

وي افزود: بيست و ششم آگوست (چهار شهريور) در ديداري دوستانه در تهران به مصاف ليبي خواهيم رفت. اما ممكن است در اين مدت در جام ال جي تهران شركت كنيم.

برانكو با بيان اين كه در ماه‌هاي سپتامبر، اكتبر و نوامبر در هر ماه دو ديدار تداركاتي خواهيم داشت گفت: در بيست روز آينده سعي خواهيم كرد نام اين حريفان مشخص شود. اما چيزي كه مشخص است اينكه تيم‌هاي اروپايي در اين ماه‌ها مشغول انجام بازي‌هاي پلي آف هستند. در ماه فوريه نيز يك بازي تداركاتي خواهيم داشت و از شانزدهم يا هفدهم مي(ارديبهشت ‌٨٥) يعني يك ماه پيش از شروع جام جهاني اردوي خود را براي شركت در اين رقابت‌ها آغاز مي‌كنيم.

برانكو كه از پرسش خبرنگاري درباره‌ي نمايش نه چندان خوب تيم ملي در ديدار برابر كره‌ي شمالي و بحرين خشمگين شده بود گفت: من بايد اعتراف كنم كه ديدگاه مردم با ديدگاه شما به كلي متفاوت است، من برخلاف چشمان شما شادي مردم را مشاهده كردم.

به گزارش خبرنگار ايسنا، در اين هنگام فخرالدين داود بگوويچ رشته‌ي كلام را در دست گرفت و گفت: بهتر است كه شما خود را نماينده‌ي مردم ندانيد چرا كه من براي خريد روزانه اعم از خريد نان، ميوه و ... كه به خيابان مي‌روم مشاهده مي‌كنم كه مردم از اين پيروزي بسيار راضي هستند. بهتر است اگر مي‌خواهيد انتقاد كنيد ديدگاه‌هاي خود را با ذكر نام و نام خانوادگي در روزنامه‌تان منتشر كنيد.

خبرنگار ديگري به برانكو گفت: براي جشن هميشه زمان داريم اما من نسبت به كيفيت بازي‌هايي كه در برابر بحرين و كره‌ي شمالي انجام داديم انتقاد دارم اميدوارم كه تيم ملي بتواند فارغ از هر گونه فشار، بازي تهاجمي را برابر ژاپن انجام دهد.

برانكو در پاسخ به گفته‌هاي اين خبرنگار اظهار داشت: ژاپن قهرمان آسياست، آنها در هفت سال اخير تنها برابر ايران شكست خورده‌اند اما آيا فكر مي‌كنيد به راحتي مي‌توان اين تيم را در خانه شكست داد. ما تمام تلاش خود را براي اين كار انجام خواهيم داد.

خبرنگار كه از پاسخ برانكو قانع نشده بود گفت: من نگفته‌ام كه در آن ديدار پيروز شويم يا شكست بخوريم بلكه تنها گفتم كه اميدوارم ديدار تهاجمي را برابر ژاپن به نمايش بگذاريم.

ايوانكوويچ پاسخ داد: در بيست و شش بازي اخير كه انجام داده‌ايم به طور ميانگين در هر بازي ‌٦٩/٢ صدم گل به ثمر رسانده‌ايم و متوسط گل‌هايي كه دريافت كرده‌ايم ‌٦٩/٠ صدم است، مهم اين است كه بالاي دو گل زده‌ايم، اين نشانگر فلسفه‌ي تهاجمي تيم است. از شما مي‌خواهم كه براي من بازي تهاجمي را تعريف كنيد لطفا هنگام نوشتن، عينك واقع‌بيني به چشم بزنيد.

خبرنگاري از برانكو درباره‌ي لزوم استفاده از تيم روانشناسي در تيم ملي پرسيد كه برانكو گفت: آماده‌سازي رواني بسيار مهم است اما در اين چهار سال گذشته كه من با تيم ملي بوده‌ام تنها حادثه‌اي كه رخ داد درگيري بداوي و رضايي بود، غير از اين مورد، بازيكنان ما استحكام رواني بالايي را از خود به نمايش گذاشتند. ثبات رواني و بلوغ ذهني ظرف يك شب به دست نمي‌آيد، بازيكنان بايد طي يك فرآيند مستمرانه به اين ثبات دست پيدا كنند. بخش بزرگي از اين كار وظيفه‌ي باشگاه‌ها است. در هنگامي كه بازيكنان در اختيار ما هستند به طور قطع بهترين روانشناس، كادر فني است.

برانكو در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيده بود تا چه حد تجربه‌ي حضور شما با تيم ملي كرواسي در جام جهاني ‌٩٨ مي‌تواند ياري دهنده‌ي تيم ملي ايران در جام جهاني آلمان باشد به ايسنا گفت: به طور قطع حضور در جام ملت‌هاي اروپا و جام جهاني سرمايه‌ي بزرگي براي من است، شركت در اين رقابت‌ها تجربه‌ي زيادي را براي من به همراه داشت. به عنوان نمونه من از اين تجربه براي تيم ملي ايران استفاده كردم كه بتوانيم ظرف يك ماه آينده در كمپي در اروپا اردو بزنيم و مسابقات تداركاتي با تيمهاي اروپايي برگزار كنيم.

خبرنگاري پرسيد براي بهبود شرايط فني در جام جهاني چه تغييراتي در بين بازيكنان و كادر فني ايجاد خواهيد كرد كه وي جواب داد: بايد قدم به قدم پيش برويم، من انتظار دارم كه بتوانيم دو سه بازيكن جديد را پيدا كرده و آنها را به تيم ملي وارد كنيم. اما در مورد كادر فني حداقل تغييرات را بدين گونه خواهيم داشت. در كادر پزشكي يك متخصص پزشكي را به جمع پزشكان تيم ملي اضافه مي‌كنيم اما در بخش آناليزورهاي تيم ملي تغيير نخواهيم داشت چرا كه از آنها به طور كامل رضايت دارم.

سرمربي تيم ملي كشورمان در پاسخ به اين سوال كه برخي معتقدند دوران بازيكناني امثال دايي با ويژگي‌هاي وي در فوتبال روز دنيا به پايان رسيده گفت: من نظر ديگري دارم ما به هيچ عنوان در اين زمينه با هم نقطه‌ي مشتركي نداريم، در ديدار برابر كره‌ي شمالي دايي و گل محمدي بهترين بازيكنان تيم ملي بودند. در دنيا مربيان به دنبال بازيكناني با ويژگي دايي هستند به عنوان نمونه در هلند ون نيستلروي، در سوئد ابراهيموويچ و ... بازيكناني هستند كه ويژگي‌هاي مشتركي با دايي دارند. آنها مهاجماني گلزن با ساختار بدني متفاوتي هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

من معتقدم كه در فوتبال مدرن دنيا بازيكناني با اين شيوه مي‌توانند گره گشاي تيم‌هاي فوتبال باشند. تنها اميدوارم دايي به ثبات خود ادامه داده و تا سال ديگر با انگيزه‌ي فعلي خود بازي كند. من از هيچ كس دفاع نمي‌كنم، اين افكار من است.

به گزارش ايسنا، برانكو درباره‌ي تغيير سيستم تيم ملي و كمرنگ شدن وظايف علي كريمي گفت: به هيچ عنوان با اين مساله موافق نيستم، ما هم اكنون با شيوه‌ي مشابه بايرن مونيخ بازي مي‌كنيم. كريمي در پستي بازي مي‌كند كه در بايرن نيز اين نقش را ايفا خواهد كرد. او بازي‌هاي بسيار خوبي را از خود به نمايش گذاشته و پستي ايده‌ال براي اوست. چرا كه مي‌تواند حواس دو سه بازيكن حريف را به خود معطوف كند.

خبرنگاري از برانكو درباره‌ي دو اخطاره بودن مهدوي‌كيا و كعبي و تمايل نداشتن كريمي و هاشميان براي ديدار برابر ژاپن پرسيد كه وي پاسخ داد: بدون شك با بهترين تركيب مقابل ژاپن صف‌آرايي خواهيم كرد. ضمن اين كه تنها مهدوي‌كيا و زارع به دليل محروميت نمي‌توانند تيم ملي را در اين ديدار همراهي كنند.

برانكو كه از سوال متعدد خبرنگاران درباره‌ي به گل رسيدن تيم ملي از ضربات ايستگاهي كلافه شده بود گفت: تعجب مي‌كنم! انتظار داشتم كه شما اين را يك نقطه‌ي مثبت در تيم ملي بدانيد، استفاده از ضربات ايستگاهي جزيي از كيفيت مثبت يك تيم محسوب مي‌شود. اين ضربات مي‌تواند باعث باز شدن گره‌ي كور بازي شود. اين كيفيتي است كه بايد به آن افتخار كنيم.

برانكو درباره‌ي استفاده از ديگر بازيكنان ايراني‌الاصل كه در باشگاه‌هاي اروپايي بازي مي‌كنند گفت: با دو بازيكن ايراني‌الاصل كه در آلمان بازي مي‌كنند تماس برقرار كرده‌ايم و آنها در اردوي ما پيش از ديدار برابر ژاپن در تمرينات تيم ملي شركت خواهند كرد. بايد ببينيم كه آيا آنها جوابگوي ملاك‌هاي تيم ملي هستند يا خير؟

در پايان خبرنگاري از برانكو درباره‌ي سوالات منتقدانه‌ي خبرنگاران در نشست مطبوعاتي امروز پرسيد و گفت: «آيا شما انتظار طرح چنين سوال‌هايي پس از صعود تيم ملي به جام جهاني را داشتيد» كه ايوانكوويچ گفت: خير. من پاسخگو هستم. اما دوست داشتم سوالات ديگري را نيز مطرح مي‌كرديد، حتي انتظار تعريف از تيم ملي را داشتم هيچ كس به خط دفاعي كه بيشترين انتقادات را به آن وارد مي‌كردند اشاره نكرد، اما در اين بازي‌ها بهترين كيفيت را از خود به نمايش گذاشت، من انتظار داشتم كه درباره‌ي ده تا دوازده بازيكن اميد ما كه در تيم ملي بزرگسالان حضور دارند مي‌پرسيديد. همچنين دوست داشتم كه درباره‌ي بازي نصرتي از من مي‌پرسيديد. بايد بگويم كه امروز انتظار داشتم كه از تيم ملي تعريف مي‌كرديد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24323

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برانكو در پاسخ به انتقادات خبرنگاران در نشست مطبوعاتي امروز: انتظار تعريف از تيم ملي را داشتم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016