"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-06-12' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

گفت وگوي صريح سردبير كيكر ورزشي درباره تيم ملي فوتبال ايران، ايرنا

برلين، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۲۲‬ صدا
آلمان. خارجي. ورزشي. جام جهاني.

"هاردي هاسل بروخ" سردبير نشريه ورزشي كيكر در آلمان روز شنبه دريك گفت و گوي صريح با ايرنا دربرلين پيرامون صعود تيم ملي كشورمان به جام جهاني فوتبال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي آلمان گفت: اين تيم يك روند روبه رشد و مطلوب داشته است و حق اين تيم بود كه در جام جهاني آلمان حضور داشته باشد.

"هاسل بروخ" بااظهار اين كه صعود ايران، ژاپن، كره جنوبي و عربستان به جام جهاني آلمان يك امر عادي است، افزود: به نظر من صعود تيم ايران چندان هم غيرمنتظره نبود.

وي اضافه كرد: دليل اين امر آن است كه يك اختلاف نسبتا بزرگ بين اين چهار تيم و ديگر تيم‌ها در آسيا از جمله چين وجود دارد.

سردبير كيكر درباره ميزان شانس موفقيت ايران در جام جهاني گفت: هر تيمي كه به اين جام صعود كند، از شانس‌هاي مشخصي نيز برخوردار خواهد بود اما بايد گفته شود كه ايران با وجود روند مثبتي كه دارد از يك حد مشخصي در اين جام پيشتر نخواهد رفت.

وي تصريح كرد: تيم ايران بايد بيش از اينها كار كند تا بتوان آن را با ديگر تيم‌هاي بين‌المللي مقايسه كرد و نسبت به موفقيت اين تيم درجام جهاني نيز اميدوار بود.

"هاسل بروخ" بابيان اين كه تيم ملي ايران خود را تقويت كرده و بهبود يافته است، افزود : بازيكنان اين تيم با حضور در باشگاههاي اروپايي و تيم هاي بوندسليگا موجب تقويت تيم ملي ايران شده‌اند.

سردبير كيكر با تاكيد براين كه فوتبال در ايران از يك سنت مطلوب برخوردار است و اين سومين باري است كه اين كشور به جام جهاني صعود كرده، اضافه كرد: بعلاوه چنين به نظر مي‌رسد كه مربي تيم ملي ايران نيز به خوبي درك كرده است كه با يك آرامش مشخص تيم را به سمت و جهت بسيار منظم وخوبي هدايت مي‌نمايد.

هاسل بروخ با تاكيد بر اينكه تيم ايران به اين نظم و آرامش بيش از پيش نياز دارد، افزود: از اينكه مي‌گويم طرفداران فوتبال در ايران بسيار متعصب و آتشي هستند منظور منفي ندارم اما من از گفت و گوهاي زياد خود حتي با مربي‌هاي آلماني كه در ايران بوده‌اند مي‌دانم كه موقعيت فوتبال در ايران گهگاهي از سوي مسوولان وباندهاي پشت پرده هرج و مرج زده و ناآرام مي‌شود.

اين صاحب نظر فوتبال همچنين تاكيد كرد: به همين دليل تيم ايران با وجود روند مثبتي كه دارد در جام جهاني شانس كمي براي صعود به مراحل بالا دارد.

وي خاطر نشان كرد: اما درعين حال بايد گفت كه ايراني‌ها از نظر تاكتيك بازي بسيار مطلوب و خوب آموزش ديده‌اند.

هاسل بروخ افزود: ايران همواره فوتباليست‌هاي بسيار خوب دارد و در ورزش هاي مهم ديگر نيز پيشرفت داشته است اما از ديدگاه من اين ميزان پيشرفت براي دسترسي تيم ايران به دور دوم جام جهاني كافي نخواهد بود.

سردبير كيكر گفت: تيم ايران ممكن است احتمالا با دو تيم قوي اروپائي و يك تيم آمريكاي جنوبي در يك گروه قرار گيرد كه در اين صورت معيارها براي موفقيت و پيروزي بسيار بالا خواهد بود.

هاسل بروخ روند تيم ايران و بازيكنان آن را بسيار جالب توصيف كرد و افزود: اين در حاليست كه بازيكنان خوبي چون مهدوي كيا در تيم ملي ايران بسيار خوب بازي مي‌كنند اما در آلمان آنچنان موفق نيستند.

وي افزود: اين مساله به نوع برخورد با بازيكن نيز مربوط مي‌شود زيرا كه آنها سنت و فرهنگ و آداب ديگري دارند.

سردبير كيكر مهدوي كيا را يكي از بهترين و برجسته‌ترين بازيكنان آسيا خطاب كرد و گفت: اما مهدوي كيا هنوز در هامبورگ به عنوان يك باشگاه اروپاي غربي با مشكلات كوچكي روبرو است.

وي تصريح كرد : علي دائي و وحيد هاشميان نيز همين مشكلات را در بايرن مونيخ تجربه كردند.

هاسل بروخ افزود: من براي علي كريمي كه قرار است از فصل جديد به بايرن مونيخ بيايد نيز موقعيت را تيره و سياه مي‌بينم.

وي افزود: من روز گذشته شرط بندي كرده‌ام كه كريمي برف زمستان را در بايرن مونيخ نخواهد ديد و مجددا بازگشت خواهد كرد.

سردبير كيكر گفت: من كريمي را به دقت تحت نظر داشته‌ام و مربي وي در امارات را بسيار خوب مي‌شناسم.

هاسل بروخ با بيان اينكه كريمي را مي‌توان يك بازيكن با استعداد اما تنبل قلمداد كرد، افزود: اين نوع بازيكن فوتبال چون كريمي را بايد بيشتر به عنوان هنرمند ديد و يك هنرمند صرفا گهگاهي ميل دارد كه يك كار درستي انجام دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سردبير كيكر، مهدوي كيا، هاشميان، محرم نويدكيا و فريدون زندي را كه بوندسليگا در آلمان بازي مي‌كنند ستاره‌هاي تيم ملي ايران خواند و گفت:
رحمان رضائي نيز كه در مسينا در ايتاليا بازي مي‌كند، از موقعيت خوبي برخوردار است.

هاسل بروخ افزود: در حالي كه سن "گل محمدي" بالاست و ديگر پيشرفت زيادي نخواهد كرد اما نصرتي در ديدار با بحرين ثابت كرد كه مي‌تواند در صورت نياز جايگزين بازيكنان برجسته تيم ملي ايران شود.

سردبير ورزشي نشريه كيكر، نكونام را نيز يك بازيكن بسيار خوب توصيف كرد و گفت: باشگاههاي امارات در حال حاضر بدنبال جذب او هستند اما وي بازيكني است كه مي‌تواند حتي در اروپا نيز به خدمت گرفته شود.

هاسل بروخ افزود: تيم ملي ايران بازيكنان بسيار با استعدادي چون عليرضا نيك بخت و كعبي دارد اما اين بازيكنان بايد خود را استاندارد كرده و با روش بازي فوتبال دراروپا وفق بدهند.

سردبير كيكر گفت: من براي ايران خرسند هستم كه به طور مستقل به جام جهاني صعود كرد.

وي گفت: من حتي با ايران تماس تلفني داشتم و از جو شادي و شعف پس از پيروزي تيم ايران بر بحرين مطلع شدم و مي‌توانم تصور كنم كه تا جايي كه در ايران مجاز است، شب اين پيروزي به روز تبديل شده بود.

جام جهاني فوتبال ‪ ۲۰۰۶‬آلمان ‪ ۱۹‬خرداد (‪ ۹‬ژوئن) سال آينده آغاز و تا ‪۱۸‬ تير (‪ ۹‬ژوئيه) ادامه خواهد داشت.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24273

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفت وگوي صريح سردبير كيكر ورزشي درباره تيم ملي فوتبال ايران، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016