"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-06-12' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Sunday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

جنگ روانى بحرين ادامه دارد: شكايت عليه ايران به فيفا، ايران ورزشي

نوآموز: شكايت كنند جوابشان را مى دهيم

بحرين تريبون - اعضاى كاروان بحرين، از جمله بازيكنان تيم و مقامات مسؤول فدراسيون (BFA) مجبور شدند پس از پايان بازى مقابل ايران در چارچوب مسابقات مقدماتى جام جهانى در تهران ۹۰ دقيقه در استاديوم بمانند چرا كه نيروهاى امنيتى ايران نتوانستند خشونت طرفداران ايرانى حاضر در استاديوم را كنترل كنند.
نايب رييس فدراسيون فوتبال بحرين و مسؤول كاروان اعزامى به تهران شيخ على بن خليفه آل خليفه گفت كه در تهران اصلاً سيستم امنيتى كارآمدى وجود نداشت. «ما چنين ضعف برنامه ريزى و امينتى را در هيچ كجاى جهان نمى بينيم. در آغاز مسابقه من حتى اجازه نداشتم كه به جايگاه VIP بروم در حالى كه كارت VIP داشتم، بعد از بازى هم كسى نبود كه جلوى ورود طرفداران ايرانى را به داخل زمين بگيرد با وجود آنكه كلى نيروهاى پليس و نيروهاى امنيتى ايران آنجا بودند، بسيارى از تماشاگران ايرانى به داخل زمين ريختند و برخوردهاى بدى با تماشاگران ما انجام دادند.» شيخ على همچنين متذكر مى شود كه كت و پيراهن او توسط تماشاگران ايرانى پاره شده است.


«من واقعاً از رفتار تماشاگران ايرانى با بازيكنان و ساير افراد گروه بحرين متعجب شدم. ما رفته بوديم تهران تا فوتبال بازى كنيم نه اينكه با ايرانى ها بجنگيم. مى خواهم به ايرانى ها شيوه برخورد ما با آنها را در آخرين سفرشان به بحرين يادآورى كنم. ما شيوه رفتار با بازيكنان و ساير افراد گروه خودمان را به كميته امنيتى فدراسيون فوتبال آسيا اطلاع داديم و آنها به ما قول دادند كه در عرض ۲۴ ساعت اين شكايت را به فيفا برسانند.
در همين حال سخنگوى وزارت امور خارجه ايران پيش از رفتن بحرينى ها به خاطر وضعيت ايجاد شده از شيخ على معذرت خواهى كرد. بحرين تريبون اطلاعات بيشترى درباره اين وضعيت از قول حامد جعفر، عكاس بحرينى كه ادعا مى كنددر تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفت دريافت كرد. «منازعه داخل زمين وقتى شروع شد كه حسين بابا مدافع بحرين با مهدى مهدوى كيا مهاجم تيم ايران سر يك توپ درگير شد، تماشاگران ايرانى وقتى مهدوى كيا نتوانست به توپ برسد و به زمين افتاد عصبانى شدند.
اين اتفاق در هر بازى مى افتد و طبيعى است. اما تماشاگران ايرانى بطرى هاى خالى را به داخل زمين پرتاب كردند. بنابراين داور مسابقه بازى را قبل از پايان ۳ دقيقه وقت اضافه تمام كرد. بعد از آن بازيكنان مى خواستند به رختكن بروند كه ناگهان تعداد زيادى از طرفداران ايرانى به ما توهين و حمله كردند. مأموران امنيتى و افراد پليس تمام اين جريانات را مى ديدند اما هيچ كارى براى متوقف كردن آنها انجام نمى دادند. تازه آنها خودشان هم به صورت لفظى به بازيكنان بى احترامى كردند.» اين را حامد مى گويد كه فارسى را مى فهمد و به خوبى صحبت مى كند. تازه يكى از افراد پليس ايران مى خواست به محمد هبيل، سيد محمد عدنان و على نوروز حمله كند.(!!) البته شيخ على كوشيد تا مانع اين حمله شود اما تلاش او به جايى نرسيد و خودش هم كتك خورد. حامد مى گويد:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«در آن لحظه، به وسيله يك تكه چوب توسط يك تماشاگر ايرانى كه به زبان فارسى به من ناسزا مى گفت مضروب شدم. بعد از آن اعضاى گروه و تيم توسط مأموران پليس به رختكن برده شدند و رييس كميته امنيتى AFC عمار آل عمار به رختكن بحرين آمد تا با شيخ على صحبت كند... ما فكر مى كرديم همه چيز تمام شده است اما انگار داستان پايان ناپذير بود. ما مجبور شديم ۹۰ دقيقه در رختكن بمانيم تا از آسيب طرفداران عصبانى بيرون در امان بمانيم. مسؤولان BFA و AFC سعى كردند كه اعضاى گروه را مستقيماً از استاديوم به فرودگاه ببرند اما آنها فقط وقتى تعداد زيادى پليس و دو گروه كماندو ويژه حفاظت از اتوبوس بحرين را برعهده گرفتند موفق به اين كار شدند...»

مترجم: امير صدرى

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24267

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جنگ روانى بحرين ادامه دارد: شكايت عليه ايران به فيفا، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016