"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-06-11' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

محمد نصرتي: شناخت برانكو از بحريني‌ها كمك بزرگي كرد، ايسنا

* من گل نزدم؛ ايران گل زد

* فدراسيون تمام خواسته‌هاي تيم ملي را برآورده كرد

محمد نصرتي

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

شايد سه روز پيش كه تيم ملي ايران در حساس‌ترين ديدار خود براي صعود به جام جهاني به مصاف بحرين رفت، كمتر كسي حدس مي‌زد كه يك مدافع يار طلايي باشد و ايران را روانه جام جهاني كند اما محمد نصرتي خوابي ديده بود كه بايد آن را در زمين تعبير مي‌كرد.

محمد نصرتي بازيكني كه در دقيقه‌ي 48 بازي روز چهارشنبه سند صعود ايران به جام جهاني را امضا كرد در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: مي‌دانستم كه بازي برابر بحرين چه اهميت فوق‌العاده‌اي دارد، تيم ملي ايران تنها يك امتياز با جام جهاني فاصله داشت اما نمي‌توانستيم برابر بحرين براي تساوي بازي كنيم.

وي افزود: از يك طرف تجربه نشان داده است كه هر گاه براي تساوي با تيم‌هاي عربي بازي كرده‌ايم دچار مشكل شديم و از يك طرف نيز مردم از ما پيروزي مي‌خواستند تا شكست چهار سال پيش را جبران كنيم.

نصرتي در مورد شرايط بازي تصريح كرد: حريف به سه امتياز نياز داشت و شايد انتظار اين بود كه بحرين تيم حمله كننده و ايران تيم مدافع باشد اما برانكو اين موضوع را به ما تذكر داده بود و از آنجا كه براي تيم ايران بهترين دفاع حمله بود، از آغاز بحريني‌ها را تحت فشار قرار داديم و آنها مجبور شدند تا بيشتر در لاك دفاعي فرو بروند و چشم به ضد حمله‌ها داشته باشند.

نصرتي در ادامه در مورد خواب پرماجراي خود نيز گفت: احساس جالبي بود، مطمئن بودم كه گل مي‌زنم و اين موضوع را به مجتبي جباري نيز گفته بودم.

وي افزود: زماني كه در آغاز بازي ضربه‌ام به تير دروازه بحرين خورد با خودم گفتم كه خوابت تعبير شد اما استفاده نكردي ولي با لطف خدا شانس با من همراه بود و توانستم اين افتخار را داشته باشم كه گل صعود ايران به جام جهاني را به ثمر برسانم.

نصرتي تاكيد كرد: اين گل را نبايد به حساب من بگذاريد چرا كه اين گل را تيم ملي ايران به ثمر رساند و آن را به تمام مردم خونگرم ايران تقديم مي‌كنم.

نصرتي تصريح كرد: تفكرات برانكو مهم‌ترين عامل موفقيت تيم ملي ايران بود به خصوص صحبت‌هاي وي در بين دو نيمه سبب شد تا روند تيمي بهتري را پيدا كنيم و با ارايه‌ي بازي حساب شده گل پيروزي را به ثمر برسانيم و ضد حمله‌هاي بحريني‌ها را نيز بي‌اثر كنيم.

وي در ادامه از تماشاگران ايراني به خاطر حمايت پر شورشان از تيم ملي قدرداني كرد و افزود: حضور رييس جمهور نيز انگيزه‌ي بازيكنان ايران را براي پيروزي چندين برابر كرد.

نصرتي صادقانه مي‌پذيرد كه كمي با شرايط آرماني فاصله دارد و تصريح كرد: مصدوميت‌هاي گذشته تاثير زيادي در اين مورد دارد و حتي در آخرين بازي‌هاي پاس در ليگ قهرمانان آسيا به زور آمپول بازي مي‌كردم و اميدوارم بتوانم در آينده بتوانم با تمام وجود در خدمت تيم ملي كشورم باشم.

وي در ادامه تاكيد كرد: كار ملي‌پوشان ايران به پايان نرسيده است و وظيفه‌ي اصلي ما در جام جهاني است كه بايد از اعتبار فوتبال ايران در بزرگ‌ترين آوردگاه فوتبال جهان دفاع كنيم.

نصرتي افزود: هدف ما تنها حضور در جام جهاني نيست بلكه قصد داريم تا با حضور قدرتمندانه از گروه خود صعود كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي خاطر نشان كرد: در هر صورت بازي پاياني ما برابر ژاپن همچنان باقي مانده است، بي‌ترديد صعود ايران به عنوان تيم اول مي‌تواند در گروه‌بندي ما در جام جهاني تاثير مثبتي داشته باشد و در ضمن نبايد دست كم گرفتن اين بازي سبب كمرنگ شدن صعود ايران شود، بنابراين در آن ديدار نيز با تمام قوا به ميدان مي‌رويم.

نصرتي در پايان گفت: دادكان و تمامي مجموعه‌ي فدراسيون فوتبال در اين مدت زحمات بسياري را متحمل شدند و با تلاش شبانه‌روزي تمامي امكانات لازم را براي موفقيت در اختيار تيم ملي ايران قرار دادند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24231

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد نصرتي: شناخت برانكو از بحريني‌ها كمك بزرگي كرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016