"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-05-30' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

خبرهاي تازه اي از تيم هاي ملي ژاپن و بحرين، ايران ورزشي

افزايش فشارها به سرمربى ژاپن قبل از بازى جمعه

بحرين، آخرين فرصت زيكو است

ايران ورزشى _ آژير قرمز در اردوى تيم ملى ژاپن به صدا درآمده است و زيكو مربى معروف برزيلى روزهايى كاملاً بحرانى و خطرناك را سپرى مى كند. زيكو بعد از ناكامى تيم ملى ژاپن در جام كايرين روى لبه تيغ حركت مى كند. دو باخت مشابه يك بر صفر مقابل پرو و امارات آن هم در سايتاما پايه هاى حكومت زيكو را لرزان كرده است.
اين روزها سيل انتقادات خبرنگاران و كارشناسان ژاپنى به سوى زيكو سرازير شده و فوتبالدوستان اعترضات خود را هم در بازى با پرو و هم دقايق پايانى بازى با امارات به گوش او رسانده اند.
زيكو كه نتوانسته افتخارات فيليپ تروسيه را تكرار كند بعد از قهرمانى ژاپن در جام ملت هاى آسيا تا حدودى سر و صداها را خواباند ولى ناكامى شاگردان او در ورزشگاه آزادى و پيروزى ضعيف ژاپنى ها مقابل كره شمالى و بحرين اعتراضات را دوباره به اوج خود رساند. تيم ملى ژاپن با وجود همه ستاره هاى نامدار خود _ به جز تاكاهارا كه مصدوم بود _ در يك تورنمنت سه جانبه نتايج فوق العاده ضعيف و دور از انتظارى را به دست آورد تا احتمال اخراج زيكو در صورت ناكامى تيم ملى اين كشور مقابل بحرين زياد باشد. ژاپن در تورنمنت كايرين كاپ در حالى تن به شكست يك بر صفر مقابل پرو داد كه اماراتى ها مقابل تيم درجه ۲ امريكاى لاتين به تساوى بدون گل دست يافتند. ژاپن در ديدار پايانى و در يك بازى انتقادآميز تن به شكست يك بر صفر مقابل امارات داد تا در اين تورنمنت جايزه صد هزاردلارى را به امارات هديه كند و بعد از پرو در مكان آخر قرار بگيرد.
حالا همه به زيكو حمله مى كنند. از خبرنگار و كارشناس گرفته تا هواداران. فدراسيون فوتبال ژاپن هم تحت فشار است و هيچ بعيد نيست كه زيكو قبل از عزيمت تيم ملى ژاپن به منامه راهى برزيل شود! البته مسؤولان فدراسيون ژاپن تمام سعى خود را انجام مى دهند تا اين انتقادات را مهار كنند. آنها مى خواهند يك بار ديگر به زيكو فرصت خودنمايى بدهند. اگر فدراسيون فوتبال ژاپن در مقابل سيل انتقادات مقاوم باشد بازى بحرين و ژاپن كه سيزدهم خردادماه در منامه برگزار مى شود حكم بازى سرنوشت را براى زيكو دارد. او اگر در هفته جارى اخراج نشود در صورت شكست و حتى تساوى ژاپن مقابل بحرين قطعاً چاره يى ندارد جز خداحافظى و اين يعنى اينكه بازى ايران و ژاپن كه ۲۷ تير ماه در توكيو است بدون زيكو برگزار مى شود.
مربى معروفى كه محبوبيت خاصى نزد ايرانيان دارد از روزى كه در ورزشگاه آزادى طعم شكست را چشيد يك روز خوش به چشم نديد و حالا ژاپن در خانه تن به شكست مقابل پرو و امارات داده آب خوش از گلويش پايين نمى رود.
استرس و اضطراب در اردوى تيم ملى ژاپن قابل لمس است. با اين اوضاع هيچ بعيد نيست كه ژاپن در منامه زمين گير شود و راه صعود ايران به جام جهانى هموارتر از قبل شود. آيا برانكو و شاگردانش در توكيو زيكو را ملاقات مى كنند؟!
-------------------------
سيدكا راضى است

الايام الرياضيه - حمد راكع مربى و دستيار ولفگانگ سيدكا در تيم ملى بحرين مى گويد كه مرد آلمانى از نمايش تيمش در بازى دوستانه مقابل عربستان راضى است. راكع مى گويد: تمام بازيكنانى كه در بازى با عربستان به ميدان رفتند از لحاظ بدنى آماده بودند و در بازى فيزيكى موفق نشان دادند. دستيار سيدكا مى گويد كه اين مربى آلمانى معتقد است اين تيم در بازى با عربستان در حفظ توپ و انتقال آن به خط حمله موفق بوده است همچنين در عملكرد دفاعى هم بازى خوبى ارايه داده است اما چند اشتباه استراتژيك در جايگيرى هاى آرايشى داشته است كه بايد تا زمان بازى با ژاپن آنها را برطرف كرد. سيدكا همچنين متذكر شده است كه آرايش تيمش براى حضور راشد الدوسارى در ميدان (اين بازيكن در بازى دوستانه مقابل عربستان غايب بود) را تغيير خواهد داد. مربى بحرين همچنين گفت: نتيجه بازى رياض براى ما خيلى مهم نبود آنچه براى ما مهم بود سنجيدن ميزان آمادگى بازيكنان مان بود. خوشحاليم كه جدا از اين مسأله يك نتيجه خوب هم كسب كرديم.
----------------------------------

توصيه سرمربى امارات به زيكو:
مراقب بحرين باشيد

ايسنا - پس از شكست تحقيرآميز ژاپن برابر امارات، خبرنگاران خشمگين ژاپنى به شدت به زيكو سرمربى تيم ملى فوتبال كشورشان اعتراض كردند. پس از شكست يك بر صفر ژاپن برابر امارات، خبرنگاران ژاپنى با انتقاد از شيوه بازى تيم ملى اين كشور از زيكو انتقاد كرده و او را به محافظه كارى متهم كردند. هم اكنون فضاى حاضر در ورزش ژاپن تحت تأثير اين باخت قرار گرفته و فوتبالدوستان و رسانه هاى اين كشور از ديدار برابر بحرين ابراز نگرانى كردند. به عقيده رسانه هاى ژاپنى بازيكنان و كادر فنى اين تيم بايد نيم نگاهى هم به بازى پلى آف داشته باشند. چرا كه به عقيده آنها پيروزى برابر تيم ملى بحرين با وضعيت كنونى بسيار مشكل است. پس از باخت ژاپن برابر امارات خبرنگاران خشمگين ژاپنى از زيكو درباره بازى ضعيف سوزوكى پرسيدند كه سرمربى تيم ملى ژاپن با رد اين مساله گفت:«سوزوكى مانند هميشه دونده و خستگى ناپذير بود و من از اينكه شما او را به كم كارى و بازى ضعيف متهم مى كنيد، متعجبم.» زيكو پس از پايان كنفرانس مطبوعاتى از خبرنگاران ژاپنى خواست كه در اين مرحله حساس به تيم ملى كشورشان وفادار بوده و از منفى بافى بپرهيزند و تا آخرين بازى به تيم ملى كشورشان كمك كنند. اما سرمربى تيم ملى امارات به زيكو توصيه كرد مراقب بحرين كه تيمى دونده، با مدافعانى هوشيار است، باشد. پس از پايان اين بازى مطبوعات ژاپن روز ديدار برابر بحرين را، روز اخراج مربيان توصيف كردند. چرا كه هم اكنون با توجه به نتايج ضعيف ژاپن در جام »كايرين» زيكو در لبه تيغ ايستاده و كسب نتيجه يى به غير از پيروزى برابر بحرين مى تواند باعث اخراج اين مربى مشهور برزيلى شود.
---------------------------

روزنامه الخليج بحرين:
ژاپن هولناك نيست

سايت ورزش ايران - پنج روز به بازى حساس بحرين و ژاپن از سرى مسابقات انتخابى جام جهانى ۲۰۰۶ آلمان باقى مانده است. در اين شرايط همه مردم اعم از بزرگ و كوچك، پير و جوان، زن و مرد به جز آن سخن ديگرى بر زبان نمى آورند.
روزنامه اخبار الخليج چاپ بحرين در شماره روز شنبه خود نوشت: «عشق و علاقه بى حد مردم بحرين به فوتبال ملى مثال زدنى است. البته اين طبيعى است و غير از اين انتظار ديگرى نمى توان داشت. پس از تحول عظيمى كه در چند سال اخير فوتبال كشور با آن مواجه شده است دعا مى كنيم تيم ملى با راهيابى به جام جهانى به آرزوهايش برسد. افزايش انگيزه بازيكنان تيم در شرايط كنونى اهميت فوق العاده يى دارد.»
خليفه الظهرانى رييس مجلس نواب بحرين با حضور در ورزشگاه خارجى بحرين محل تمرين بازيكنان تيم ملى اين كشور با اعضاى سازمان ادارى اتحاديه فوتبال و بازيكنان تيم ملى بحرين ديدار كرد. اين ملاقات تأثير زيادى بر افزايش توان روحى بازيكنان گذاشت.
از طرف ديگر اين روزنامه نظر بازيكنان اسبق تيم ملى بحرين را درباره شرايط كنونى اين تيم جويا شده است. به نقل از اين روزنامه اين بازيكنان انسان هايى هستند كه آرزو مى كردند تيم ملى روزى در چنين شرايطى قرار داشته باشد. چيزى كه در روزگار خود به نصف آن هم راضى بودند. بسيارى از ملى پوشان سابق هنوز با بازيكنان كنونى تيم ملى در ارتباط هستند.مطمئناً آنها روز جمعه پيراهن قرمز به تن مى كنند و در ورزشگاه تيمشان را تشويق مى كنند. شكست ژاپن با وجود اين همه انگيزه در بحرين غير ممكن نيست. قطعاً تيم ملى ژاپن حريف هولناكى نيست.محمد صالح الدخيل مهاجم اسبق تيم ملى بحرين در گفت وگو با روزنامه اخبار الخليج درباره تفاوت هاى ميان نسل قديم و نسل جديد تيم هاى اين كشور گفت: «هيچ گونه شباهتى ميان اين دو نسل وجود ندارد. اختلاف بسيار واضح است. امكان داشت در نسل ما ستارگان زيادى وجود داشته باشد اما بازيهاى خارجى به اين صورت كه در حال حاضر در جريان است وجود نداشت.بازيها فقط به مسابقات قهرمانى جام خليج فارس و اردوهاى تمرينى كوتاه مدت اختصاص داشت. عدم توانايى ما براى صعود به مسابقات آسيايى يا جام هاى جهانى مانع از درخشش بازيكنان به اين شكل است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حال حاضر تعدد بازيهاى خارجى براى تيم ملى و كثرت اردوهاى خارجى و بازيهاى دوستانه نسبتاً برگزارى مسابقات براى بازيكنان عادى است و تيم ها بدون ترس بازى مى كنند.شانس صعود بحرين به مسابقات جام جهانى ۲۰۰۶ آلمان بسيار زياد است اما تنها نگرانى من درباره مسائل روحى و روانى تيم است. روزنامه ها و وسايل ارتباط جمعى بايد تيم ملى را حمايت كنند اما از افراط و تفريط جلوگيرى كنند، به خصوص درباره ژاپن. مهم اين است كه همان طور كه هستيم باشيم. مطمئناً مشتاقم بازى تيم ملى ايران و بحرين را مشاهده كنم. ايران و ژاپن جزو قوى ترين تيم هاى آسيايى هستند اما ما هرگز تساوى با تيم ملى ايران در زمينش و شكست اين تيم را در بحرين فراموش نمى كنيم.»
--------------------------------

كمك مربى بحرين: كنترل تاكاهارا سرعت ژاپن را مى گيرد

سايت ورزش ايران _ عادل سالم كمك مربى اول بحرين نكاتى را براى آمادگى تيم ملى اين كشور براى مقابله با ژاپن مورد توجه قرار مى دهد. عادل سالم در اين باره گفت: آمادگى روحى بازيكنان يكى از دلايل و عناصر مثبت در تيم ملى است كه نقش بسيار مهمى براى كسب موفقيت ايفا مى كند. اين عامل روحيه اطمينان و جنگندگى را در تك تك بازيكنان در طول زمان مسابقه و در زمين بازى افزايش مى دهد همچنين پاس هاى تند و سريع، شوت هاى بلند بر روى دروازه حريف و بازى مداوم و مستمر در كناره ها را قوت مى بخشد. مراقبت از فضاهاى باز در زمين و تحت كنترل درآوردن بازيكنان بازيساز مثل ناكاتا و ناكامورا همچنين الكس بازيكن جناح راست زمين و تاكاهارا مهاجم خطرناك اين تيم تا حدود زيادى از سرعت و اجراى تاكتيك تيم حريف جلوگيرى مى كند. عادل سالم پيش بينى مى كند بيشتر از چهل هزار تماشاگر بحرينى از اين بازى ديدن كنند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23462

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خبرهاي تازه اي از تيم هاي ملي ژاپن و بحرين، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016