"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-05-25' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

ما مى توانيم، امير حاج رضايى، ايران ورزشي

ليست بازيكنانى كه از سوى برانكو به اردوى تيم ملى دعوت شده اند قابل انتظار بود و كمتر بازيكن شايسته يى در داخل و خارج كشور از تيم ملى دورمانده است.
برانكو مثل دوره هاى گذشته براساس اعتقادى كه به جمعى از بازيكنان شناخته شده فوتبال كشور دارد از آنها براى ديدار با كره شمالى و بحرين دعوت كرد و حضور رسول خطيبى با توجه به درخشش اخير او در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا و كنار گذاشتن خداداد عزيزى به دليل دورى اش از ميادين فوتبال قابل پيش بينى بود. خوشبختانه بازيكنان فعلى محصول ليگى پويا و زنده هستند و اين شرايط، زمينه دستيابى تيم ملى به يك مجموعه با كيفيت و آماده در حداقل زمان ممكن را آسان تر مى كند. به اعتقاد من، برانكو حتى در صورت صعود تيم ملى به جام جهانى نيز همين نفرات را در تركيب تيم ملى به كار خواهد گرفت، مگر آنكه مصدوميت هاى ناخواسته و اتفاقاتى پيش بينى نشده بازيكنان مورد نظر او را از تركيب اصلى دور كند. البته به نظرمن بايد به عقايد و نظرات برانكو در خصوص دعوت از تعدادى بازيكن خاص احترام گذاشت چرا كه او به درك صحيحى از مسؤوليتش در تيم ملى رسيده و تاكنون نيز براساس همين استراتژى توانسته به نتايج قابل قبولى برسد.
در فوتبال اين نتيجه است كه جدول و سرنوشت تيم ها را تعيين مى كند و من تصور مى كنم مردم علاقه مند باشند تيم ملى به جام جهانى صعود كند تا اينكه از تيم ملى بازيهاى زيبا و پرگل را تماشا كنند.
گاس هيدينك سرمربى سابق تيم ملى كره جنوبى در پاسخ خبرنگارى كه ازاو سؤال كرد آيا سطح تيم ملى كره جنوبى همين است، گفت:«من در طول دو سال گذشته آنچه به لحاظ فنى مى توانستم به بازيكنان اين تيم منتقل كردم ولى تجربه عاملى است كه انتقال آن از عهده من ساخته نيست.» به نظرمن شايد در جناحين تيم ملى تعادل لازم وجود نداشته باشد ولى بازيكنان فعلى ازنظر تجربه و درك متقابل به شرايط مطلوبى رسيده اند و اين مسأله بسيارى از ديگرمسائلى كه بازيكنانى نظير نصرتى و زارع با آن روبرو هستند را پوشش داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

درباره حريفان ايران بايد گفت كره شمالى شانسى براى صعود ندارد و در تهران تنها براى دفاع از اعتبارش به ميدان خواهد رفت اما شيوه بازى بحرين در تهران با نتيجه ديدار بحرين - ژاپن ارتباط مستقيم دارد و در صورتى كه بحرين از اين ديدار نتيجه لازم را كسب كند تصور نمى كنم در تهران به بازى تدافعى روبياورد. ضمن اينكه نبايد فراموش كنيم كه بحرين خط دفاعى مستحكمى دارد و با آموزه هايى كه ولفگانگ سيدكا از فوتبال ماشينى آلمان به تيم بحرين منتقل كرده اين تيم در دفاع با شيوه معروف«سنگرى» بازى مى كند و رويارويى با چنين حريفانى شيوه بازى خاصى را طلب مى كند. با اين همه پيش بينى مى كنم تيم ملى در هر دو ديدار خود در تهران دقايق زيادى را صاحب توپ و ميدان باشد و با بازيكنانى تكنيكى نظير كريمى، مهدوى كيا، هاشميان، كعبى و... كه توانايى عبور از بازيكنان مستقيم خود را دارند مى تواند شيوه هاى مختلفى را در رويارويى با بازى بسته حريفان اتخاذ كند.
درباره بازى با آذربايجان هم به نظرم با توجه به سطح و توانايى هاى فوتبالش حريف مناسبى براى تيم ملى است و در صورتى كه در اين مقطع با حريفان قوى ترى روبرو مى شديم احتمال صدمه و آسيب ديدن بازيكنان آن هم درآستانه دو ديدار حساس تيم ملى بيشتر مى شد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23162

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ما مى توانيم، امير حاج رضايى، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016