"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-05-24' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

هشدار به تماشاگران ايران- كره شمالى، بليت نخريد، مجازات مى شويد، ايران ورزشي

برديا يادگارى
حوادث ناگوار پنجم فروردين ماه سال جارى در ورزشگاه آزادى باعث شده است تا مقامات انتظامى و حراستى تمهيدات ويژه يى براى دو مسابقه بعدى تيم ملى در تهران، خصوصاً بازى ۱۳ خردادماه ايران- كره شمالى بينديشند. اتفاق دلخراش پنجم فروردين كه به كشته شدن ۷ تن منجر شد، محروميت هايى براى تيم ملى به همراه داشت و باعث شد تا فيفا اعلام كند بازى ايران- كره شمالى بايد تنها با حضور ۵۰ هزار تماشاچى برگزار شود اما مسؤولان ورزش ايران ترجيح دادند كه درهاى طبقه دوم ورزشگاه آزادى را ببندند و تنها براى ۳۷ هزار صندلى طبقه اول، بليت فروشى كنند. براى هجوم نياوردن هواداران تيم ملى، البته مقرر شد تا بليت ها ۴۸ ساعت قبل از مسابقه پيش فروش شود تا فقط آنهايى كه بليت بازى را در اختيار دارند راه ورزشگاه را در پيش گيرند.


اما طى ساعت هاى گذشته تصميمات ديگرى نيز براى هرچه بهتر برگزار شدن مسابقه ايران- كره شمالى اتخاذ شده است.
براساس تصميمات جديد و با توجه به اينكه صندلى هاى طبقه اول ورزشگاه آزادى شماره ندارد، مقرر شد بليت ها در چهار رنگ سبز، آبى، زرد و قرمز منتشر و در اختيار متقاضيان قرار گيرد تا دارندگان اين بليت ها روى صندلى هايى به همان رنگ مستقر شوند. صندلى هاى ورزشگاه نيز به رنگ هاى سبز، آبى، زرد و قرمز است و بليت ها نيز به همين دليل با رنگ هاى مشابهى انتشار خواهد يافت. از آنجا كه ورودى ها، منتهى به هر يك از اين چهار نوع صندلى مجزا از ديگرى است، دارندگان اين بليت ها به راحتى در جايگاه هاى خود مستقر خواهند شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از سوى ديگر طبق مذاكرات صورت گرفته مؤسسه مالى و اعتبارى بنياد موافقت اوليه خود را براى پيش فروش بليت هاى مسابقه اعلام كرده كه در صورت توافق نهايى اين مؤسسه اقدام به پيش فروش بليت ها خواهد كرد. با توجه به شعبات اين مؤسسه در نقاط مختلف تهران، دسترسى هواداران به محل هاى پيش فروش آسان تر خواهد بود، ضمن اينكه بليت ها در ۸ ورزشگاه شهر نيز در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.قرار شده است صدا و سيما به شكل مناسبى در اين باره اطلاع رسانى كند و با اعلام زمان و مكان پيش فروش بليت ها، از هواداران بخواهد تنها با تهيه بليت در ورزشگاه حضور يابند و آنهايى كه بليت در اختيار ندارند به هيچ وجه در روز مسابقه به ورزشگاه آزادى نروند.
تصميم فوق العاده مهمى كه نياز به تصويب در جلسه شوراى تأمين دارد به نحوه برخورد با كسانى كه بدون بليت قصد حضور در ورزشگاه را دارند، برمى گردد. تصميمى كه هنوز مصوب نشده اما در صورت تصويب و تأييد آن، به طور قطع مى تواند مانع حضور اين عده در ورزشگاه شود اين است كه حضور افراد بدون بليت در ورزشگاه، «ورود غيرمجاز» تلقى شده و مجازات قضايى به همراه خواهد داشت.
در صورت تصويب اين تصميم در شوراى تأمين، صدا و سيما در اين باره نيز اخبارى را به اطلاع عموم خواهد رساند. برخلاف مسابقه تيم هاى ايران و ژاپن كه در آن از نيروهاى يگان ويژه كل براى تأمين امنيت ورزشگاه آزادى استفاده شد، در اين بازى نيروى انتظامى از يگان ويژه خود استفاده خواهد كرد. قرار است در اين بازى حراست سازمان اختيارات بيشترى براى كنترل ورزشگاه داشته باشد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23102

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار به تماشاگران ايران- كره شمالى، بليت نخريد، مجازات مى شويد، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016