"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-05-21' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

مهدوى كيا: مشكل هامبورگ پول است نه من! پيشنهاد خاصى ندارم و به جدايى هم فكر نمى كنم، ايران ورزشي

مهدوي کيا

نيما حسينى
اوضاع بر وفق مراد نيست. كيا دوباره نيمكت نشين شده. شماره هفت هامبورگ بعد از درخشش در سه بازى متوالى دوباره مورد غضب توماس دال قرار گرفته و مسؤولان باشگاه هم براى فرار از قرارداد ۲/۲ ميليون يورويى در انديشه انتقال »كيا» به يك تيم ديگر هستند تا از اين طريق درآمدى كسب كرده باشند.


و اما مهدى همچنان خونسرد و آرام است. او باز هم مى گويد: »تا سال ۲۰۰۷ قرارداد دارم و فعلاً در هامبورگ ماندنى هستم.»
با باختى كه مقابل هانوفر داشتيد عملاً شانس حضور در جام يوفا را از دست داديد. حتماً اتفاق ناخوشايندى بود.
<بله. همه چيز تمام شد. ما ديگر شانسى براى كسب سهميه جام يوفا نداريم و اين ناكامى براى ما اصلاً نمى تواند جالب باشد. متأسفانه باخت به هانوفر برايمان خيلى گران تمام شد. حالا فقط مى توانيم به جام اينترتوتو دل خوش كنيم. البته اگر در دو يا سه بازى از جام اينترتوتو پيروز شويم مى توانيم به جام يوفا برويم ولى در آن حالت كار خيلى سخت مى شود.
روند بازى چطور بود. آيا واقعاً مستحق باخت بوديد؟
<بازى بدى نبود. با يك گل جلو افتاديم اما در ادامه يك پنالتى را هدر داديم و بعد هم گل مساوى را خورديم. ما براى جبران مافات در نيمه دوم حملات زيادى داشتيم اما بى برنامه بوديم و يك لحظه غفلت باعث شد تا در ضد حمله گل دوم را هم دريافت كنيم و بازى را به تيم ميزبان واگذار كنيم.
نيمكت نشينى خودت چه دليلى داشت؟
<بعد از اينكه در سه بازى متوالى به ميدان رفتم هفته گذشته به علت محروميت در تركيب تيم نبودم و مربى تصميم گرفت كه در بازى با هانوفر از ياروليم استفاده كند.
توماس دال هم كه علاقه خاصى به ياروليم دارد و منتظر كوچكترين بهانه است تا از او به جاى تو استفاده كند.
<به هر حال سليقه مربى فعلاً اين طورى است و كارى هم نمى شود كرد. البته ياروليم در اين بازى كار خاصى نكرد و جايش را به تاكاهارا داد.
پس تو در چه پستى بازى كردى؟
<من در ۱۲ دقيقه پايانى جانشين هافبك نفوذى تيم شدم. تاكاهارا به ميانه ميدان رفت و من در سمت راست و پست اصلى خودم بازى كردم. متأسفانه ما در دقايق پايانى فقط به توپ هاى بلند روى آورده بوديم. حتى دو مدافع سرزن تيم هم در خط حمله بازى مى كردند و با اين روش بازى كردن من نتوانستم كار خاصى بكنم. توپى به من نرسيد كه بخواهم عملكرد چشمگيرى در ۱۲ دقيقه پايانى داشته باشم.
هفته آينده چى؟ آيا باز هم در تركيب اصلى جاى ندارى؟
<معلوم نيست. همه چيز به تصميم مربى بستگى دارد. ما در آخرين بازى بوندس ليگا بايد به مصاف بوخوم برويم. اين بازى تقريباً تشريفاتى است چون سقوط بوخوم به دسته دوم قطعى شده و ما هم چه ببازيم و چه ببريم سهميه حضور در جام اينترتوتو را كسب مى كنيم. البته بوخوم تيم سابق من است و بازى كردن مقابل آن هميشه برايم جذابيت خاص خودش را دارد.
مهمتر اين است كه نشريه كيكر به نقل از مسؤولان باشگاه هامبورگ نوشته بود كه مهدوى كيا در پايان فصل مى تواند به تيم ديگرى برود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

<اين طورى نبوده. يعنى در ايران اشتباه ترجمه شده. عنوان كرده بودند كه اگر تيمى حاضر به پرداخت مبلغى بابت رضايتنامه من باشد حاضرند مذاكره كنند.
و اين موضوع بار ديگر ثابت مى كند كه مشكل هامبورگ با مهدوى كيا بر سر مبلغ كلان قرارداد سه ساله او است نه مسائل فنى.
<به هر حال باشگاه مى خواهد از طريق انتقال من پولى در بياورد. اين براى آنها مهم است. در واقع مشكل آنها پول است نه من.
در نهايت فكر مى كنى در هامبورگ ماندنى باشى يا رفتنى؟
<من تا سال ۲۰۰۷ با هامبورگ قرارداد دارم و فعلاً كه هيچ صحبتى براى جدايى نكرده ايم. فعلاً كه پيشنهاد خاصى ندارم و زياد هم به جدايى از هامبورگ فكر نمى كنم.
بگذريم. درباره انتقال هاشميان به هانوفر چه نظرى دارى؟
<به اعتقاد من وحيد انتخاب خوبى داشت. اتفاقاً همين هفته در استاديوم اختصاصى باشگاه هانوفر بازى كرديم. استاديوم قشنگى بود. هانوفر تيم خوبى است كه امسال در گلزنى مشكل داشت. آنها هم وحيد را جذب كرده اند تا بحران گلزنى هانوفر را حل كند. او مى تواند به آنها كمك كند. فكر مى كنم هم وحيد انتخاب درستى داشته و هم هانوفر.
و بالاخره اينكه كى به ايران مى آيى؟
<سه شنبه هفته آينده به چين مى رويم. البته قرار بود به ژاپن هم برويم اما اعتراض ۱۲ بازيكن ملى پوش هامبورگ باعث شد تا باشگاه اعلام كند كه بازيكنان ملى پوش مى توانند بعد از بازى دوستانه يى كه در شانگهاى با يك تيم چينى داريم به كشورشان برگردند و در سفر به ژاپن همراه تيم نباشند. با اين وضعيت پنجشنبه هفته آينده از چين به تهران مى آيم تا در تمرينات تيم ملى شركت كنم. اميدوارم كه بتوانيم با پيروزى مقابل كره شمالى و بحرين مجوز صعود به جام جهانى را دريافت كنيم تا هم خيال خودمان را راحت كرده باشيم و هم خيال بحرين، كره و ژاپنى ها را.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22950

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهدوى كيا: مشكل هامبورگ پول است نه من! پيشنهاد خاصى ندارم و به جدايى هم فكر نمى كنم، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016