"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-05-18' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Wednesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

آخرين دعوت شده به اردوى تيم ملى، خطيبى جاى خود را در ليست برانكو رزرو كرد، ايران ورزشي

رسول خطيبي

آرش رستم نمدى
«تيم ملى با تركيب فعلى خوب نتيجه گرفته و طبيعى است كه به تركيب تيم برنده دست نزنند. اگر مرا دعوت كنند خيلى خوشحال مى شوم و تمام تلاشم را انجام مى دهم و اگر هم دعوت نشدم از صميم قلب براى موفقيت تيم ملى دعا مى كنم.»
حدود ۳۰ ساعت بعد از درخشش مقابل پرسپوليس و تضمين بقاى سپاهان در ليگ برتر با ۲ گل هوشيارانه، اين حرف ها از زبان رسول خطيبى در برنامه نود شنيده مى شود. پاسخى كه مجرى تيزهوشى مثل عادل فردوسى پور را در آچمز قرار داده و راه را بر هر گونه سؤال فنى يا حاشيه يى مى بندد.


حتى اگر از سر تواضع و فروتنى هم اين سخنان از مهاجم گلزن سپاهان شنيده شده باشد، باز هم دليلى نمى شود كه بر ميل ملى پوش شدن رسول خطيبى سرپوش گذاشته شود. مهاجم ۲۷ ساله سپاهان در سال هاى پرتعداد حضورش در سطح اول فوتبال ايرانى به دفعات به تيم ملى دعوت شده است. او در بازيهاى آسيايى ۹۸ بانكوك جزو ۲۰ بازيكن منتخب منصور پورحيدرى بود ولى فرصت چندانى براى بازى پيدا نكرد. در مقدماتى المپيك ۲۰۰۰ سيدنى مهاجم اول تيم اميد به رهبرى كوردس بود و در تيم «ب» همراه با سامره، هاشميان و ابراهيمى (حميدرضا) مهاجمان منتخب جلال طالبى در بازيهاى غرب آسيا (۹۹- امان) بود كه قهرمان هم شدند. بعد از آن هم در اكثر اردوهاى تيم ملى حضور داشته ولى تعداد بازيهايش هرگز به تعداد دعوت شدن هايش نرسيده است. آخرين بارى كه رسول پيراهن تيم ملى را بر تن كرد، ديدار با لائوس در مرحله اول مقدماتى جام جهانى ۲۰۰۶ آلمان در آبان ماه گذشته بود كه از دقيقه ۶۵ به جاى آرش برهانى بازى كرد تا سهم ناچيزى در پيروزى ۷- صفر تيم ملى داشته باشد.
بعد از آن ديگر نامى از رسول در جمع ملى پوشان ديده نشد و مسائل حاكم بر تيم سپاهان در كنار هياهوى حضور مجدد هاشميان و پيوستن فريدون زندى به تيم ملى باعث شد كه هيچ توجهى به دعوت نشدن خطيبى نشود. دو پيروزى بر ژاپن (تهران) و كره شمالى (پيونگ يانگ) هم مزيد بر علت شد ولى...
رسول خطيبى اين روزها در بهترين فرم ممكن بسر مى برد. هرچند كه خودش به آمادگى قابل توجهش در زمان حضور در ذوب آهن هم اشاره مى كند ولى گل هايى كه در ۳ ماه اخير به صورت متوالى به دروازه حريفان دوخته نشان دهنده اين نكته است كه چشم پوشى از او تقريباً غير ممكن شده است. مهاجمى كه در طول ليگ ۱۳ گل به ثمر رسانده و فقط بعد از تعطيلات نوروز در ۸ بازى ليگ برتر ۵ گل و در جريان ۳ مسابقه اخير سپاهان در ليگ قهرمانان آسيا هم ۴ گل به دروازه حريفان دوخته حتماً مى تواند شايسته دعوت به تيم ملى باشد. به خصوص كه در حال حاضر يك مهاجم متخصص حركت هاى زمينى از نوع گلزن در تيم ملى وجود ندارد. يكى از آگاهان به مسائل تيم ملى هم با سخنان خود احتمال حضور مجدد خطيبى در تيم ملى را بيشتر مى كند. «بعيد است برانكو نفر جديدى به تيم ملى دعوت كند. همان فهرست اعزامى به پيونگ يانگ در كنار يكى، دو بازيكن كه سابقه كار با برانكو در اردوهاى قبلى را داشته باشند مثل رسول خطيبى و اميرحسين صادقى.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما جلال طالبى سر مربى سابق تيم ملى درباره رسول خطيبى و ميزان آمادگى اش و تأثيرگذارى او در صورت دعوت احتمالى به تيم ملى مى گويد: «رسول نسبت به گذشته خيلى تغيير كرده و بهتر شده است. معايبى راكه داشت تا حد زيادى برطرف كرده. او قبلاً خيلى سرپايين بازى مى كرد و فضا و مسير حركتى خود را به درستى انتخاب نمى كرد اما حالا وضعيت خيلى فرق كرده و با درخشش در سپاهان خبر از آمادگى خود مى دهد. در اينكه آماده است هيچ شكى نيست ولى در موردتيم ملى، مهم نظر مربيان است. او مى تواند كمك حال تيم ملى باشد اما بايد ديد نظر برانكو چيست و آيا او بر اساس نيازهايش و برنامه هاى از پيش تدوين شده اش جايى براى رسول خطيبى دارد يا نه؟»
مهم نظر سرمربى تيم ملى است ولى آيا برانكو چشم بر شايستگى ها و آمادگى قابل توجه رسول خطيبى مى بندد؟ برانكو در گذشته به دفعات با خطيبى كار كرده و اكنون مى تواند با توجه به درخشش مهاجم اول سپاهان در تركيب اين تيم، عملكرد او را بر اساس تاكتيك خود مورد ارزيابى قرار دهد. به نظر مى رسد كه پاسخ اين ارزيابى راهى به جز دعوت مجدد رسول به تيم ملى باقى نگذارد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22785

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آخرين دعوت شده به اردوى تيم ملى، خطيبى جاى خود را در ليست برانكو رزرو كرد، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016