"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-05-17' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

ليست برانكو اينجاست! سربازان برانكو ترك پست كرده اند، ايران ورزشي

انتظار تغيير در بين ملى پوشان را نداشته باشيد

ليست برانكو اينجاست!

قرار است روز شنبه، برانكو ايوانكوويچ اسامى ۲۵ بازيكن منتخب خود را براى شركت در اردوى تيم ملى اعلام كند. هميشه ليست تيم ملى قبل از اعلام با كنجكاوى زياد روبروست و پس از آن هم با انتقادهاى متفاوتى مواجه مى شود ولى در مورد فهرست پيش روى تيم ملى بعيد است كه مورد جديد و غيرمنتظره يى را شاهد باشيم. با شناختى كه از برانكو وجود دارد، اسامى همان نفرات منتخب سابق حداكثر با يكى _ دو نفر جديد كه معمولاً جزو خط خورده ها قرار مى گيرند، روز شنبه در اختيار رسانه هاى گروهى قرار مى گيرد.
براى فهرست برانكو در درون دروازه حضور ابراهيم ميرزاپور و محمد محمدى قطعى است و سيدمهدى رحمتى هم با درخشش در هفته هاى اخير، تزلزل هاى چند هفته گذشته را پاك كرده تا در مورد دعوت شدنش به تيم ملى ترديدى ايجاد نشود.در خط دفاعى نام يحيى گل محمدى، رحمان رضايى و جلال كاملى مفرد براى دفاع وسط حتماً در فهرست تيم ملى وجود خواهد داشت و على رغم اشتباهات و لغزش هاى اخير محمد نصرتى بعيد است كه برانكو از كنار نام او رد شود. در جمع مدافعان كنارى هم حسين كعبى و ستار زارع به طور يقين حاضر هستند ضمن اينكه على بداوى هم بعد از پشت سر گذاشتن دوران افت خود شانس بسيار بالايى براى دعوت مجدد به تيم ملى دارد.براى تشكيل خط ميانى ۵ نفره (دو هافبك تدافعى و ۳ هافبك تهاجمى) حضور جواد نكونام، سيدمحمد علوى، فريدون زندى، محرم نويدكيا، ايمان مبعلى، مهدى مهدوى كيا، عليرضا واحدى نيكبخت، جواد كاظميان و على كريمى اجتناب ناپذير است و در خط حمله هم على دايى، وحيد هاشميان و آرش برهانى حضورى قطعى دارند. البته ۱۹ گل غلامرضا عنايتى در ليگ چهارم چشم پوشى از او را غير ممكن مى كند.
جمع نفراتى كه نام برده شدند و حضورشان در تيم ملى حتمى به نظر مى رسد، ۲۳ نفر است و با توجه به اعلام قبلى مبنى بر اينكه فهرست تيم ملى ۲۵ نفره است، فقط دو بازيكن ديگر مى ماند كه درست حدس زدن آنها كارى نسبتاً دشوار است.
اگر برانكو بخواهد ۴ دروازه بان در اردو داشته باشد، شانس وحيد طالب لو به پاس حضور موفق در تيم «ب» به عنوان نفر بيست و چهارم از همه بيشتر مى شود ولى اگر به همان ۳ دروازه بان اكتفا شود، ۴ گزينه بيش از همه مورد توجه قرار مى گيرد. فرزاد مجيدى براى تكميل جناح راست آن هم در فاز تدافعى، آندرانيك تيموريان و حامد كاويانپور براى هافبك دفاعى و مهرداد اولادى هم در نوك حمله كه در بين آنها تيموريان و اولادى دعوت احتمالى خود را مديون درخشش در جام همبستگى كشورهاى اسلامى خواهند بود. البته يك نام بزرگ هم در فهرست هاى قبلى وجود داشت كه دعوت مجدد از او خيلى بعيد به نظر مى رسد و او كسى نيست جز خداداد عزيزى كه بعد از اختلاف با دنيزلى و جدايى از پاس مدت هاست كه در هيچ تيمى بازى نكرده است.
اما در همين زمينه يكى از نزديكان برانكو مى گويد: «با شناختى كه از برانكو دارم بعيد است كه نفرات جديدى به اردوى تيم ملى دعوت شوند. براى آن دو جاى خالى كه مى گوييد بايد دنبال نفراتى باشيد كه سابقه حضور در اردوى تيم ملى را داشته باشند.»
با اين گفته ها شانس تيموريان و اولادى به حداقل رسيده و در نقطه مقابل احتمال دعوت از بازيكنانى چون اميرحسين صادقى و رسول خطيبى افزايش پيدا مى كند.
---------------------------------------------------------------------------------

دلمشغولى در مورد هافبك دفاعى تيم ملى
سربازان برانكو ترك پست كرده اند

آرش رستم نمدى
تا چند روز ديگر برانكو ايوانكوويچ اسامى ملى پوشان را براى شركت در اردوى تيم ملى و رويارويى با دو تيم كره شمالى و بحرين اعلام مى كند.
برانكو ايوانكوويچ در بهترين شرايط ممكن هدايت تيم ملى ايران را برعهده دارد چرا كه در حال حاضر براى اكثر پست ها چندين و چند گزينه خوب و توانا در اختيار دارد ولى در مورد پست هافبك دفاعى قضيه فرق مى كند.
طى ماه هاى اخير جواد نكونام اصلى ترين گزينه برانكو در پست هافبك دفاعى بوده كه در تمام مسابقات رسمى و دوستانه حضورى ثابت داشته و در كنار او براى تكميل ارنج تيم در سيستم ۱-۳-۲-۴ به تناوب از يحيى گل محمدى، سيدمحمد علوى و حتى فريدون زندى استفاده شده است. از حضور فريدون در اين پست غيرتخصصى با آزمايش ناموفقش در منامه صرف نظر مى كنيم چون بعيد است كه برانكو دوباره به چنين آزمون اشتباهى تن بدهد ولى وضعيت اخير ۳ نفر ديگر باعث ايجاد نگرانى هايى مى شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

واقعيت اينجا است كه يحيى اصلاً علاقه يى به حضور در خط ميانى ندارد و هر بار هم كه در اين منطقه به كار گرفته شده، حتى ۳۰ درصد توانايى هاى خود را هم نتوانسته بروز دهد و در عين حال مدت ها است كه در قلب دفاع پرسپوليس بازى مى كند. جايگاه خطير او در خط دفاعى تيم ملى و نمايش هاى كم اشتباهش مقابل ژاپن و كره شمالى هم باعث مى شود كه تصور حضور او در پست هافبك دفاعى در شرايط فعلى كار بسيار دشوارى باشد.
سيدمحمد علوى مدت ها است با تغيير تاكتيك تيم فولاد به مثلث دفاعى اين تيم نقل مكان كرده و جواد نكونام هم از زمان حضور مصطفى دنيزلى در تيم پاس همواره پشت سر مهاجمان به عنوان هافبك آزاد و تهاجمى به كار گرفته شده است. حالا اين سؤال مطرح است كه آيا اين نفرات مى توانند با حضور در جلوى دو مدافع ميانى تيم ملى نقش هافبك هاى دفاعى را به خوبى ايفا كنند؟
البته در اين ميان راه حل هايى مثل دعوت از نفرات جديد هم وجود دارد. طى هفته گذشته شايعاتى در مورد دعوت مجدد از حامد كاويانپور شنيده شد كه واكنش هاى مختلفى را برانگيخت. مخالفان اين دعوت حضور نداشتن او در مسابقات باشگاهى را مستمسك قرار مى دهند ولى سابقه برانكو در دعوت از محرم نويدكيا وعلاقه او به نوع بازى حامد، دعوت اين دومى را ممكن جلوه مى دهد. در كنار حامد نام آندرانيك تيموريان هم مطرح است. جوانى كه پس از حضور موفق در ابومسلم، در تيم ملى «ب» هم بازيهاى قابل تحسينى از خود به نمايش گذاشت و شايد آزمودن او در تيم ملى مد نظر برانكو قرار بگيرد. ضمن اينكه به عنوان سومين گزينه جديد مى توان روى نام فرشاد بهادرانى هم تأمل كرد. شماره ۶ ذوب آهن جزو مقتدرترين هافبك هاى دفاعى ليگ برتر است كه در كارهاى تدافعى حرف ندارد ولى براى مشاركت در برنامه هاى تهاجمى و بازي سازى هنوز در سطح حامد و بعد آندرانيك نيست.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22710

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ليست برانكو اينجاست! سربازان برانكو ترك پست كرده اند، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016