"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-05-14' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Saturday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

هاشميان گرانترين بازيكن هانوفر است، ايران ورزشي

سالى ۴/۱ ميليون يورو براى هلى كوپتر

وحيد هاشميان

مهدى امير پور
حالا او گرانترين بازيكن هانوفر است. با حقوق ساليانه ۴/۱ ميليون يورو ثابت مى شود كه مديران هانوفر چقدر براى انتقال هاشميان به تيمشان سركيسه را شكل كردند. وحيد عصر چهارشنبه پس از مسابقه دوستانه بايرن مونيخ جلوى يك تيم دسته سومى به هانوفر رفت تا آخرين گام را بردارد.
سايت اختصاصى هاشميان چند ساعت پيش از اين اتفاق نوشت: «سرانجام مذاكرات بايرن و هانوفر جواب داد. هلى كوپتر ايرانى غول هاى باواريا امروز رسماً به هانوفر مى رود. هاشميان با قراردادى كه ساعت ۱۷ امروز امضا مى كند با يك قرارداد سه ساله عضو هانوفر به حساب مى آيد.»
البته خبر اين انتقال از چند روز پيش به بيرون درز كرده بود ولى تكذيب سايت اختصاصى هاشميان تصور پيراهن هانوفر بر تن او را از سر همه بيرون كرد. به هر حال امضايى كه او پاى قرارداد با هانوفر انداخت، نشان مى دهد كه مشكلات موجود از بين رفته.


4/۱ ميليون يورو دستمزد ساليانه
هاشميان يك سال ديگر با بايرن مونيخ قرارداد داشت. او ساليانه دو ميليون يورو از بايرن مونيخ حقوق مى گرفت و اين دستمزد حتى در صورت نيمكت نشينى او را به ماندن در بايرن وسوسه مى كرد. با وجود اين پس از انتقال كريمى تعداد بازيكنان غير اروپايى بايرن به عدد «شش» رسيد و اين اتفاق اولى هونس مدير باشگاه را به فكر اين انداخت كه عذر هاشميان را بخواهد. در بوندس ليگا هر تيم اجازه استفاده از ۵ بازيكن غير اروپايى را دارد و هاشميان تنها گزينه هونس براى رسيدن به اين استاندارد بود. حتى غرامت يك ميليون يورويى كه هاشميان از بايرن خواسته بود هم نتوانست مديران باشگاه را از اين تصميم منصرف كند.
بايرن مونيخ كه بابت رضايتنامه وحيد ۳/۱ ميليون يورو از هانوفر گرفته بود، يك ميليون آن را به حساب هاشميان ريخت تا او به اين انتقال راضى شود. البته وحيد در هانوفر ساليانه ۴/۱ ميليون يورو هم دستمزد مى گيرد تا گرانترين بازيكن هانوفر به حساب بيايد. اين چهارمين باشگاهى است كه هاشميان در آلمان عوض مى كند.
او در سال ۱۹۹۹ از پاس به هامبورگ رفت. دو سال در هامبورگ بود و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ پيراهن بوخوم را پوشيد. او امسال در بايرن مونيخ بود و حالا براى فصل آينده هانوفر را انتخاب كرده. هاشميان امسال فقط در ۹ بازى براى بايرن مونيخ بازى كرد اما مجموع دقايق حضور او در زمين از ۳۰۰ دقيقه تجاوز نكرد. در بوندس ليگا اصلاً نتوانسته گلى بزند و تنها گلى كه در پيراهن بايرن مونيخ داشته در بازى با فرايبورگ در جام حذفى به ثمر رسيده. بايرن آن بازى را صفر-۷ برد.
اين مهاجم ۲۸ ساله تا حالا ۷۸ بازى در بوندس ليگا انجام داده و در اين بازيها موفق شده ۲۶ گل به حريفان تحميل كند. پارسال بهترين بازيكن بوخوم بود.
با ۱۶ گل زده و ۶ پاس گل هفتمين بازيكن با ارزش بوندس ليگا بود و دو سال قبل با ۱۰ گلى كه زد بهترين فوروارد بوخوم شد.آمار گلزنى اين فصل هانوفر در بوندس ليگا كه به ۳۲ گل در ۳۲ مسابقه محدود مى شود و البته سابقه روشنى كه هاشميان در بوخوم دارد، يك آينده اميدوارانه را براى هانوفر رقم مى زند.
با وحيد به سوى يوفا
كارستن لينكه مدير ورزشى هانوفر مى گويد: «اين فصل ما آمار گلزنى خوبى نداشتيم. هانوفر براى فصل آينده به يك فوروارد احتياج داشت و ما خوش شانس بوديم كه توانستيم وحيد هاشميان را بخريم. او مهاجم بزرگى است كه امسال همراه بايرن مونيخ در بوندس ليگا قهرمان شد.»
مديران هانوفر از انتشار رقم دقيق انتقال اين بازيكن به تيم شان جلوگيرى مى كنند.
لينكه مى گويد: «جزييات مالى انتقال وحيد فاش نمى شود.»گويا هانوفر با او فكرهاى بزرگى در سر دارد. «مى خواهيم يكى از تيم هاى پنجم تا دهم بوندس ليگا باشيم. اين هدف اصلى ماست. شايد هم به مسابقات اروپايى راه پيدا كنيم كه اين آرزوى هانوفر است.»هانوفر در فاصله دو بازى مانده به پايان بوندس ليگاى امسال يازدهم است.

زوج كامل با كريستيانسن
«توماس كريستيانسن» يكى از مهمترين بهانه هاى اين انتقال بوده. او در بوخوم با وحيد همبازى بود. هاشميان در آن دو سال همراه كريستيانسن بهترين دوران فوتبال خود را پشت سر گذاشت ولى جدايى اين زوج به هر دو لطمه زد. وحيد در بايرن مونيخ نيمكت نشين شد و كريستيانسن در هانوفر فقط توانست ۵ گل بزند.
وحيد در مدتى كه دعوتنامه هانوفر را داشت با كريستيانسن هم مشورت داشت. دوست صميمى دوران بازى در بوخوم او را به اين كار تشويق كرد و حتى روز امضاى قرارداد هم اولين كسى بود كه به او تبريك گفت.
با وجود اين نبايد فراموش كرد كه با پايان مسابقات امسال بوندس ليگا قرارداد او با هانوفر هم تمام مى شود.سايت اختصاصى هانوفر مى نويسد: «كريستيانسن، وحيد را به هانوفر آورد اما اينكه خودش در تيم بماند قطعى نيست. او همه چيز را به پس از پايان مسابقات بوندس ليگا و چند هفته استراحت مى اندازد. البته شايد به خاطر هاشميان بماند. اگر بماند در كنار وحيد يك زوج كامل را تشكيل مى دهند.»كريستيانسن ۳۲ سال سن دارد و پيشنهاد دندانگيرى از تيم هاى ديگر نداشته
--------------------------------------------------------------------------------

هاشميان: با هانوفر به جام يوفا مى رويم

روز پنجشنبه سايت ورزشى هانوفر با وحيد هاشميان ملى پوش ايران كه به تازگى با اين تيم قرارداد سه ساله يى امضا كرده است مصاحبه يى را انجام داد.
در اين مصاحبه صحبت هاى او را پس از امضاى قرارداد با تيم قرمزپوش هانوفر مى خوانيد.
روز چهارشنبه قراردادى را با تيم قرمزپوشان هانوفر به صورت رسمى امضا كردى. چه احساسى از حضور در اين تيم دارى؟
<با يك احساس خوب با اين تيم قرارداد امضا كردم و همه چيز را در اين تيم خوب ديدم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

استاديوم آنها خيلى زيبا است و مرا هيجان زده كرد، همچنين نحوه تمرين اين تيم براى من جذاب بود و تحت تأثير اين مسأله قرار گرفته ام، بايد بگويم از آمدنم به اينجا خوشحال هستم.
در مونيخ خيلى كمتر از تو استفاده مى شد، آيا حضور يكساله ات در بايرن يك شكست محسوب نمى شود؟
اين قانون فوتبال است، در اين چند ماه كه در بايرن بودم خيلى چيزها ياد گرفتم و اين يك تجربه بود. من مى خواهم بازى كنم، به همين دليل تصميم گرفتم به هانوفر بيايم.
از چه زمانى اين تصميم را گرفتى؟
<دو ماه است كه با مسؤولان هانوفر در حال گفت وگو هستم، صحبت هاى رد و بدل شده بين ما اميدواركننده بود و در نهايت هفته گذشته تصميم نهايى خود را براى حضور در اين تيم گرفتم.
با هانوفر قراردادى سه ساله امضا كردى؟ در اين تيم دنبال چه هدفى هستى؟
<مهم ترين هدف من اين است كه بتوانم بازيهاى خوبى را از خود در اين تيم به نمايش بگذارم.
بايد خودم را نشان دهم تا در موقعيت اين تيم شريك باشم. اميدوارم بتوانيم با تلاش ساير بازيكنان سال آينده جواز حضور در جام اينتر توتو يا جام يوفا را به دست آوريم.
با توماس كريستيانسن تجربيات بسيار خوبى را در بوخوم به دست آوردى...
<بله اين درست است، هفته گذشته به توماس زنگ زدم و با او در مورد حضورم در هانوفر صحبت كردم، پس از مشورتى كه با او داشتم مطمئن شدم كه بايد به هانوفر بروم.
آيا در تيم هانوفر با بازيكن ديگرى آشنا هستى؟
-بعد از مصدوميتى كه در مونيخ برايم پيش آمد بعضى مواقع و در مراحل درمان با ميشائل تارنات بودم و با او صحبت مى كردم.
خيلى خوشحالم كه سال بعد با او همبازى خواهم بود.
به غير از استاديوم از مناطق ديدنى ديگر شهر هانوفر بازديد كردى؟
<در اين سفر فقط نقاط اندكى از شهر كه در مسير باشگاه قرار داشت را ديدم، در تعطيلات تابستانى و قبل از شروع تمرينات هانوفر يك هفته استراحت دارم. در اين مدت براى بازديد از شهر و پيدا كردن يك خانه مناسب وقت خواهم گذاشت.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22555

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشميان گرانترين بازيكن هانوفر است، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016