"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-05-09' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

بى نظمى در ورزشگاه هاى ايران ادامه دارد: سقف رختكن استقلال فرو ريخت، ايران ورزشي

پيش از شروع بازى شموشك - استقلال در حالى كه امير قلعه نويى در رختكن براى بازيكنان استقلال صحبت مى كرد يكدفعه سقف سوراخ شد و يكى از تماشاگران به داخل رختكن استقلال افتاد! سقف رختكن خراب شده بود و يكى از تماشاگرانى كه روى سكوها نشسته بود پايين افتاد. البته به اين تماشاگر آسيبى نرسيد و هيچ كدام از بازيكنان استقلال هم آسيب نديدند؛ اما استقلالى ها با ديدن اين صحنه شوكه شدند. رختكن ورزشگاه شهداى نوشهر دقيقاً زير سكوى تماشاگران قرار دارد و حضور تعداد زيادى از تماشاگران در آن قسمت از سكوها باعث شد كه سقف رختكن فرو بريزد. سكوهاى ورزشگاه شهداى نوشهر بسيار فرسوده شده و احتمال ريختن ساير نقاط سكوها هم وجود دارد.
------------------------------------

نه به خاطر ورزشگاه هاى بزرگ، به خاطر تكه يى چمن!

سياوش باقى
تماشاى مسابقه شموشك - استقلال در كنار تمام افسردگى هايى كه از ديدن يك بازى بدون نيمكت به دنبال مى آورد يك تأسف تمام عيار را هم دوباره تكرار مى كند. معضل بزرگ فوتبال ايران زمين هاى چمن است و با مشاهده وضعيت زمين هايى كه بالاترين سطح فوتبال باشگاهى در آن برگزار مى شود مى توان به پتانسيل فوتبال ايران، به مديريت اين فوتبال و به حد توجهى كه شامل آن مى شود پى برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ليگى كه نام حرفه يى را يدك مى كشد، شهرهايى كه زمين چمن مناسب براى برگزارى مسابقات را دارند به تعداد انگشتان يك دست هم نمى رسند. در چمنى كه نمونه اش را روز يكشنبه بعدازظهر در نوشهر ديديم و تصوير آن از طريق شبكه جام جم به تمام جهان مخابره شد، نمى توان فوتبال بازى كرد. با چنين زمين چمنى حرف از مسائل تاكتيكى و كيفيت بازى فوتبال حرف بيهوده يى است. در چمنى كه توپ پله مى شود و حتى امكان دويدن معمولى هم وجود ندارد فوتبال بازى كردن سخت ترين كار ممكن است.
در اين زمين ها نبايد به جام جهانى و به فوتبال مدرن فكر كرد. فوتبالى كه تماشاچى هايش تا لب خط ايستاده اند و به بدوى ترين شكل ممكن فضايى ترسناك را براى برگزارى يك مسابقه فوتبال ايجاد كرده اند نبايد به دنبال حركت هاى حساب شده و پيشرفت بود.
فوتبال ايران همين يك ماه پيش به خاطر اين ندانم كارى ها و به خاطر مديريت عقب مانده يى كه خروج چند تماشاگر از يك استاديوم را نمى تواند كنترل كند ۷ كشته داد و فوتبال ملى ما حالا بايد تقاص آن را با ورزشگاهى نيمه خالى پس بدهد.
بازى ديروز مقابل شموشك نشان داد - همان طور كه همه مى دانند - فاجعه استاديوم آزادى يك اتفاق نبوده است و هر روز بايد منتظر آن بود. در حالى كه در ورزشگاه سارى سقف ريخت و عده يى كشته شدند هنوز كسى موضوع را متوجه نشده و ديروز هم ورزشگاه شهداى نوشهر به شكلى غير قابل باور بدون نظم و مملو از جمعيت بود.آخرش هم كه سقف رختكن استقلال فرو ريخت.
فوتبالى كه هنوز چمن ندارد و پس از چند فصل ليگ حرفه يى هنوز لياقت داشتن زمين هاى مناسب را پيدا نكرده است چرا بايد در جهان خودنمايى كند. فوتبالى كه هنوز قدرت سامان دادن به تماشاگرانش را ندارد چه ادعايى مى تواند داشته باشد. فيفا ما را جريمه كرده است بدون اينكه وضعيت ورزشگاه شموشك را ببيند. در اين زمين ها بهتر است ذرت بكاريم.
تماشاى مسابقه يووه - ميلان پس از ديدار شموشك - استقلال دردناك بود. شايد پيش از همه به خاطر چمن يكدستى كه امكان مى داد آن بازيكنان مثل آدميزاد توى زمين بدوند. به خاطر تماشاگرانى كه روى سكوها نشسته بودند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22292

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بى نظمى در ورزشگاه هاى ايران ادامه دارد: سقف رختكن استقلال فرو ريخت، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016