"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-05-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Thursday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

مهدي مهدوي كيا در گفت و گوي تفصيلي با ايپنا: شايد از هامبورگ جدا شوم

- كره شمالي و بحرين خطرناك هستند

مهدوي کيا

مهدي روزهاي سختي را سپري مي كرد و نيمكت نشيني در هامبورگ او را كلافه كرده بود، اما پيش بيني مي شد كه كياي دوست داشتني دوباره به حق خود رسيده و توماس دال را مجبور كند تا او را در تركيب قراردهد.
مهدوي كيا به دال ثابت كرد كه جايگاه محبوبترين فوتباليست هامبورگ روي نيمكت نيست، او پس از بازگشت به تركيب اصلي همانند گذشته مي درخشد و غيرممكن است كه كسي جاي او را بگيرد.
ستاره ايراني هامبورگ در طول دوران بازيگري خود نشان داده كه در سخت ترين لحظات هم نا اميد نمي شود. او زحمت كشيد، سخت تمرين كرد تا دوباره جاي خود را پس بگيرد.
حضور در فوتبال منضبط، سخت و خشك آلمان با توانايي هاي هر فوتباليستي سازگار نيست اما مهدوي كيا چند سالي است كه با اين شرايط يكي از بهترين هاي تيمش به شمار مي رود.
گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا)، گفتگويي را با مهدوي كيا انجام داده است:

•پس از چندهفته كه نتايج خوبي مي گرفتيد مقابل ولفسبورگ شكست خورديد، در خصوص اين ديدار صحبت كنيد.
مهدوي كيا: بازي بسيار خوبي بود و ما در مجموع بهتر از حريف خود كار كرديم ،اما مهاجمان در زدن ضربات آخر دقت كافي رانداشتند تا هامبورگ در عين برتري نتيجه را واگذار كند.

•يعني شمابهتر از آنها بازي كرديد؟
مهدوي كيا: بله، بازيكنان ما سه، چهار موقعيت تك به تك را از دست دادند تا حريف از اندك فرصت هاي خود استفاده كرده و سه امتياز را بگيرد، آنها روي ضربه ايستگاهي به گل رسيدند.

•اينطور به نظر مي آيد كه پيروزي حق هامبورگ بود؟
مهدوي كيا: اگر بازي را به طول كامل ببينيد حق را به من خواهيد داد، ما بسيار بهتر ازولفسبورگ بازي كرديم اما آنها سه امتيازرا گرفتند.درصورت پيروزي شرايط هامبورگ بسيار مناسب مي شد اما شكست در اين مسابقه براي ما گران تمام شد.

•با اين شرايط كار هامبورگ براي حضور در جام يوفا سخت شد،اينطور نيست؟
مهدوي كيا: ما دنبال هدفمان هستيم و هرگز عقب نمي كشيم، تا پايان بوندس ليگا سه بازي پيش رو داريم كه امتيازات آن مي تواند هامبورگ را راهي جام يوفا كند.

•در اين راه جدي ترين رقيبان شما چه تيمهايي هستند؟
مهدوي كيا: وردربرمن و هرتابرلين، ولي ما بايدراهي جام يوفا شويم.

•چقدر شانس داريد؟
مهدوي كيا: تا حدود زيادي شانس داريم تا به هدف خود برسيم. سه بازي آينده ما مقابل مونشن گلادباخ، بوخوم و هانوفر خواهد بود، اگر حداكثر امتيازرا به دست آوريم راهي جام يوفا خواهيم شد.
البته اين را هم بگويم كه بازي مقابل گلادباخ و بوخوم سخت خواهدبود، چرا كه آنها براي فرار از سقوط مي جنگند. خوشبختانه اين دو بازي در ورزشگاه اختصاصي ما برگزار مي شود و با توجه به شرايط بازي مي توانيم آنها را شكست دهيم.

•كمتر شاهدبوديم كه شما از زمين مسابقه اخراج شويد، چرا مقابل ولفسبورگ اين اتفاق افتاد؟
مهدوي كيا: داور در هر دو صحنه اشتباه كرد و قضاوت خوبي را از خودبه نمايش نگذاشت. كارت هاي او واقعا خنده دار بود، در صحنه اول داور فكر كرد كه من او را فريب داده ام در صورتي كه اينطور نبود و ما توپ را در اختيار داشتيم.
بازيكن ولفسبورگ روي من خطا كرد اما داور دريك تصميم اشتباه و خنده دار به من كارت زرد دارد. در صحنه اخراج هم روي بازيكن حريف خطا كردم اما حركت من خشن نبود و مستحق اخراج نبودم ولي داور كارت قرمز را نشان داد تا از زمين بيرون بروم.

•واكنش مربيان و هواداران هامبورگ در رابطه با اين صحنه چه بود؟
مهدوي كيا: آنها ديدند كه من هيچ كاري نكردم ،در ضمن مربي تيم هم به تصميم داور اعتراض كرد.

•اين اولين باربود كه در بوندس ليگا اخراج شدي؟
مهدوي كيا: بله، در طول چندسال اخير فقط سه، چهار دفعه كارت زرد گرفته بودم اما در بازي با ولفسبورگ براي اولين باراز زمين مسابقه اخراج شدم.

•شما چندهفته اي است كه جاي ثابت خود را در تركيب پيدا كرده ايد، اما در بازي اين هفته هامبورگ غايب خواهيد بود. اين باعث نمي شود كه موقعيت شما دوباره به خطر بيفتد؟
مهدوي كيا: من به اين مسائل توجهي نمي كنم، در حال حاضر مهمترين موضوع نتيجه گيري هامبورگ است و موفقيت تيم از همه چيز برايم با ارزش تر است.

•آقاي مهدوي كيا شما پس از گذراندن يك دوران سخت و مدت ها نيمكت نشيني دوباره به تركيب اصلي راه پيدا كرديد، در اين خصوص صحبت كنيد.
مهدوي كيا: در طول اين مدت سعي كردم خوب تمرين كنم تا دوباره جايگاه خود را به دست آورم. دربازي مقابل وردربرمن يك فرصت چهل دقيقه اي به من رسيد كه خوشبختانه توانستم از آن نهايت استفاده را ببرم.
مقابل اين تيم بسيار خوب بازي كردم و اين باعث شد كه از هفته هاي بعد در تركيب ثابت به ميدان بروم، البته روزهاي سختي را پشت سر گذاشتم.

•مدتي پيش كه با شما صحبت مي كرديم گفتيد كه دوست دارم تا پايان مدت قراردادم در هامبورگ بمانم، آيا نظرتان را تغيير نداده ايد؟
مهدوي كيا: من تا سال 2007 با اين باشگاه قرارداد دارم و در حال حاضر فقط به هامبورگ فكر مي كنم، البته اگر پيشنهادي داشته باشم آن را بررسي خواهم كرد.

•اما عده اي معتقدند كه سقف توانايي هاي مهدوي كيا بالاتر از هامبورگ است.
مهدوي كيا: ببينيد، بايد هميشه با واقعيت پيش رفت. وقتي من پيشنهادي ندارم چطور مي توانم به فكر جدايي باشم.

•اگر در پايان فصل پيشنهاد داشته باشيد حاضر هستيد كه از هامبورگ جدا شويد؟
مهدوي كيا: بايد از همه لحاظ شرايط را بررسي كرد، اگر پيشنهاد خوب باشد احتمال دارد كه جواب مثبت بدهم و جدا شوم اما در حال حاضر فقط به فكر هامبورگ هستم.

•آيا به اين فكر كرده اي كه روزي در تيمهاي به مراتب بزرگتر از هامبورگ بازي كني؟
مهدوي كيا: حضور در تيمهاي صاحب نام و سرشناس آرزوي هر فوتباليستي است، اما همانطور كه گفتم من در حال حاضر پيشنهادي ندارم.

•دو روز پيش يكي از روزنامه هاي ورزشي ايران خبر از پيشنهاد باشگاه ليورپول براي به خدمت گرفتن شما داد، اين موضوع صحبت دارد؟
مهدوي كيا: من نمي دانم كه اين خبرها را از كجا مي آورند، چطور ليورپول پيشنهاد داده كه من خبر ندارم.

•از انتقال علي كرمي به بايرن مونيخ خبر داري؟
مهدوي كيا: بله، او چند روز پيش در آلمان بود و با بايرني ها به توافق رسيد.

•فكر مي كني كه او در تيم بايرن موفق باشد؟
مهدوي كيا: كريمي فوتباليست بزرگي است كه حتي مي تواند در بايرن هم ثابت بازي كند، البته اينجا شرايط بسيار سخت است و بايد تلاش كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

•در خصوص قهرماني بايرن مونيخ در آلمان صحبت كن، آياآنها مستحق كسب اين عنوان بودند؟
مهدوي كيا: شالكه و بايرن رقابت سختي با هم داشتند، البته شالكه بسيار خوب پيش آمده بود اما بايرني ها به يكباره اوج گرفتند تا قهرماني را به دست آورند.

•كمي هم راجع به تيم ملي صحبت كنيم، پس از كسب هفت امتياز شرايط فعلي را چطور ارزيابي مي كني؟
مهدوي كيا: ما در دور رفت خوب نتيجه گرفتيم و بايد در دور برگشت هم اين روند را ادامه بدهيم. بازي با كره شمالي و بحرين در ورزشگاه آزادي بسيار حائز اهميت است، بردن اين دو تيم ايران را به جام جهاني خواهد برد.

•بردن كره و بحرين به نظر مي رسد كه كار چندان سختي نباشد؟
مهدوي كيا: به هيچ وجه نبايد آنها را دست كم گرفت، مخصوصا بحرين را كه خيلي خطرناك بازي مي كند. شك نكنيد كه براي صعودبايد هر دو تيم را شكست بدهيم.

•شما چندسالي است كه در آلمان فوتبال بازي كرده و زندگي مي كنيد،احساستان از حضور در جام جهاني همراه با ايران در كشور آلمان چيست؟
مهدوي كيا: آرزويم اين است كه همراه با پيراهن تيم ملي در جام جهاني آلمان بازي كنم، به هر حال من چندسالي است كه در اين كشور حضور دارم و بازي كردن در جام جهاني جذابيت هاي خاص خود رادارد.

•حرف آخر....
مهدوي كيا: اميدوارم تيم ايران به جام جهاني صعود كند.

گفتگو: كريم اعظمي

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22089

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهدي مهدوي كيا در گفت و گوي تفصيلي با ايپنا: شايد از هامبورگ جدا شوم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016