"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-05-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Thursday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

وداع با ۸، مجموعه خبرهايي پيرامون انتقال على کريمي به مونيخ، ايران ورزشي

علي کريمي

انتقال على كريمى بهترين بازيكن سال آسيا به بايرن مونيخ آلمان بازتاب زيادى در رسانه هاى جهان داشت.
رويترز:
«بايرن مونيخ ، قهرمان جديد بوندس ليگا على كريمى، بازيكن سال فوتبال آسيا را به خدمت گرفت. بازيكن ملى پوش ايران با قراردادى يك ساله كه قابل تمديد تا يك سال بيشتر است به بايرن پيوست. اين بازيكن ۲۶ ساله كه بازيكن آزاد محسوب مى شد از الاهلى امارات راهى بايرن شد. بايرن مونيخ كه با پيروزى چهار بر صفر برابر كايزرسلاترن به نوزدهمين قهرمانى در آلمان رسيد، پيش از اين وحيد هاشميان ديگر مهاجم ايرانى را در تركيب داشت اما به ندرت از او استفاده مى كرد. على كريمى دومين بازيكنى است كه پس از فيليپ لام به عنوان بازيكن جديد بايرن براى فصل بعدى به اين تيم پيوسته است.»

SKY Sports:
شبكه خبرى SKY Sports نيز در گزارشى ويژه درباره پيوستن على كريمى به بايرن آورده است:« پس از قهرمانى بايرن در بوندس ليگا، اين تيم با به خدمت گرفتن على كريمى قصد بازسازى تيمش در فصل بعدى را دارد. فليكس ماگات از عقد قرارداد با اين بازيكن ۲۶ ساله كه در ۸۷ بازى، سى و دو گل براى تيم ملى ايران به ثمر رسانده اظهار خوشبينى كرده است. كريمى پس از دايى و هاشميان سومين بازيكن ايرانى است كه به بايرن پيوسته است.»

خبرگزارى فرانسه:
خبرگزارى فرانسه درباره انتقال على كريمى به بايرن نوشت: بازيكن ۲۶ ساله ايرانى كه ملقب به «مارادوناى آسيا» است هم اكنون در عضويت باشگاه الاهلى است. در ادامه اين گزارش صحبت هاى فليكس ماگات درباره على كريمى آمده است. نكته مشترك در بازتاب خبر پيوستن كريمى به بايرن مونيخ در رسانه هاى اروپايى انتشار نيافتن مبلغ قرارداد اين انتقال است و اين در حالى است كه برخى رسانه هاى داخلى رقم متفاوتى را اعلام كرده اند.
--------------------------------------------------------------------------------

تبريك وحيد به على

وحيد هاشميان با بيان اينكه اروپايى ها و به ويژه مردم آلمان هنرنمايى يك ايرانى ديگر را مى بينند، براى على كريمى در عرصه باشگاهى مثل عرصه ملى آرزوى موفقيت كرد و پيوستن او به جمع بايرنى ها را زودتر از ديگر هم تيمى هايش به او تبريك گفت. وحيد با خوشحالى از انتخاب بايرن توسط على كريمى، آرزو كرد على با تلاشى روزافزون جلوه هاى ديگرى از فوتبال و فرهنگ كهن ايرانى را در سرزمين ديگر آريايى به نمايش بگذارد ...
--------------------------------------------------------------------------------

سى ان ان: كريمى مى آيد، هاشميان مى رود

سايت سى ان ان درباره پيوستن على كريمى به تيم بايرن مونيخ اينچنين نوشته: على كريمى بازيكن ۲۶ ساله ايران كه عنوان بازيكن سال آسيا را يدك مى كشد، در قراردادى يكساله به تيم بايرن مونيخ پيوست.

علي کريمي

قرارداد اين بازيكن تا سال ۲۰۰۷ هم قابل تمديد است. كريمى كه در ۸۷ بازى ملى ۳۲ گل به ثمر رسانده در تاريخ اول ژوييه وارد باشگاه مونيخى مى شود.
خبر پيوستن كريمى به باشگاه بايرن روز سه شنبه از تلويزيون ايران پخش شد و او و فيليپ لام تازه واردان باشگاه بايرن محسوب مى شوند. آمدن على كريمى به باشگاه بايرن مصادف است با جدايى وحيد هاشميان ديگر بازيكن ايرانى از اين باشگاه.
سايت اسپورتينگ لايف هم در گزارش خود آورده: بايرن مونيخ، على كريمى را از باشگاه اماراتى الاهلى به خدمت گرفت.
قرارداد اين بازيكن با باشگاه اماراتى در ماه ژوئن به پايان مى رسد. ماگات اعتقاد دارد انعقاد قرارداد با كريمى خط حمله بايرن را در شرايط بسيار خوبى قرار مى دهد.
سايت اسپورتينگ لايف به نقل از فليكس ماگات نوشت: باشگاه بايرن به بازيكن سال آسيا خوشامد مى گويد.
سايت خبرى رويترز هم در اين ارتباط گزارش داد: باشگاه بايرن با به خدمت گرفتن بازيكن سال آسيا درصدد است جاى خالى روبرت كواچ را در اين تيم پر كند. بايرن مونيخ پس از پيروزى ۴ بر صفر مقابل كايزرسلاترن كه با نوزدهمين قهرمانى اين تيم در بوندس ليگا به پايان رسيد، على كريمى بازيكن تيم الاهلى امارات را به خدمت گرفت. اين در حالى است كه در اين تيم به وحيد هاشميان كمتر بازى مى رسد.
سايت خبرى تى اس ان كانادا هم نوشت: مقامات بايرن پس از اينكه تيم ملى آلمان براى بازى دوستانه مقابل ايران درتهران حضور پيدا كرد على كريمى را زير نظر گرفتند. كريمى پس از دايى و هاشميان سومين بازيكن ايرانى است كه به عضويت باشگاه بايرن مونيخ درمى آيد.
--------------------------------------------------------------------------------

بازتاب پيوستن على كريمى به بايرن مونيخ در رسانه هاى عربى

او مؤثرترين بازيكن آسيايى در تاريخ فوتبال اروپا مى شود

پيوستن على كريمى ملى پوش ايرانى تيم الاهلى امارات به بايرن مونيخ آلمان در رسانه هاى عربى منطقه بازتاب گسترده يى داشت.
تلويزيون هاى عربى خاور ميانه خبر پيوستن على كريمى مرد سال فوتبال آسيا و تكنيكى ترين بازيكن كنونى قاره كهن را در صدر خبرهاى روزهاى اخير خود قرار داده اند. اين وضعيت در روزنامه هاى عربى هم به صورت گسترده ديده مى شود.
مفسر العراقيه در العراقيه اسپورت گفت:«پيوستن على كريمى به يك تيم معتبر اروپايى مثل بايرن مونيخ اگرچه يك افتخار براى فوتبال آسيا و ايران است اما اين نكته هم غير قابل چشم پوشى نيست كه كريمى بازيكنى فراتر از فوتبال كنونى آسيا است. او سال ها پيشتر بايد به اروپا مى رفت و اكنون مستطيل هاى سبز اروپا، چشم انتظار جادوگر آسيا است.»
او كريمى را كامل ترين بازيكن حال حاضر آسيا برشمرد كه با دريبل هايش بلاى جان تيم هاى معتبر اروپايى در فصل آينده جام باشگاه هاى اروپا است.
امارات و فوتبال آن براى على كريمى بسيار كوچك بود و او تحت مربيگرى و سيستم پيشرفته فوتبال اروپا، باعث رونق فوتبال ملى ايران مى شود. او اظهار اميدوارى كرد كريمى به وضعيت هاشميان در بايرن مونيخ دچار نشود.
تلويزيون ماهواره يى كويت در بخش خبر ورزشى خود خبر پيوستن على كريمى به بايرن مونيخ را در صدر خبرهاى خود قرار داد و گفت:«گلزن و بازيكن تكنيكى ايرانى ها به تيم بزرگ ايالت باوارياى آلمان بايرن مونيخ پيوست تا در كنار بالاك فصل جديدى را براى بايرن مونيخ ورق بزند. اين تلويزيون با انعكاس سخنان ماگات در تمجيد از بازى على كريمى و در حالى كه گل هاى جادوگر آسيا به تيم ملى فوتبال كره جنوبى را در جام ملت هاى آسيا پخش مى كرد گفت:«على كريمى مؤثرترين بازيكن آسيايى در تاريخ فوتبال اروپا مى شود.»

علي کريمي

تلويزيون ورزشى كويت هم با پخش اين خبر گفت:«على كريمى از ماه ها قبل براى پيوستن به بايرن مونيخ و فوتبال آسيا برنامه ريزى كرده بود. گوينده تلويزيون عربى گفت:«بكن باوئر كه علاقه زيادى به بازيكنان تكنيكى و دريبلزن دارد در به خدمت گرفتن اين بازيكن اعجوبه فوتبال آسيا و ايران بيشترين نقش را داشته. بازى كريمى در برابر تيم ملى آلمان در تهران و دريبل آلمانى ها در اين پيوستن نقش داشته است.
تلويزيون ورزشى عربستان هم با تحسين اين بازيكن مسلمان گفت:«كريمى با پيوستن به بايرن مونيخ افتخارات خود را كامل كرد. تئوريسين هاى بايرن مونيخ حساب ويژه يى براى اين ايرانى تكنيكى در فصل آينده اروپا قائل شده اند. كريمى از عوامل مهم صدرنشينى ايرانى ها در دور رفت مقدماتى جام جهانى در آسيا است. تكنيك على كريمى به او اين اجازه را مى دهد تا يكى از بازيكنان ثابت بايرن مونيخ باشد.»
تلويزيون بحرين هم با نگاهى متفاوت ضمن اعتراف به توانايى هاى اين اعجوبه ايرانى گفت:«كريمى براى قرار گرفتن در تركيب بايرن مونيخ بايد تكنيك خود را به رخ حريفان اروپايى بكشد. در غير اين صورت به سرنوشت على دايى و به ويژه وحيد هاشميان دچار مى شود. گوينده اين تلويزيون با اشاره به حضور بيش از ده بازيكن ايرانى طى سال هاى اخير در بوندس ليگاى آلمان گفت:«بيشتر آنها دوام زيادى در ليگ معتبر آلمانى ها كسب نكرده اند و مهدوى كيا، هاشميان و دايى را مى توان در اين راه از ساير بازيكنان ايرانى موفق تر دانست.»
تلويزيون سوريه هم با اعلام خبر حضور على كريمى در بايرن مونيخ آلمان گفت:«ستاره ايرانى وقتى فوتبال آسيا را براى خود كوچك و تنگ ديد با قراردادى نسبتاً موفق به تيم اول آلمان كه در اروپا و جهان بسيار معتبر است پيوست. كريمى يك هشدار جدى براى مدافعان قدرتمند اروپايى است.»
--------------------------------------------------------------------------------

خريد «بى قاعده» بايرن

امير عليزاده
خبر انتقال على كريمى به باشگاه بايرن مونيخ، قهرمان جديد آلمان، همان طور كه انتظار مى رفت خيلى زود در مطبوعات آلمان بازتاب يافت. البته اين بازتاب بيشتر در سايت هاى خبرى و روزنامه هاى محلى بود و روزنامه هاى جدى و سراسرى آلمان در شماره امروز (پنجشنبه) به آن خواهند پرداخت. اما جالب اينجا است كه على رغم رسالت خبرى كه اين رسانه ها دارند، از استخدام جديد بايرن مونيخ كه سه روز هم از جشن قهرمانى اش نگذشته بود تعجب كرده اند و آن را بلافاصله مورد تحليل قرار داده اند.
خبرگزارى ورزشى آلمان (Sid) در مورد كريمى گزارش داده از لحاظ تكنيكى بازيكنى فوق العاده مستعد است و به لقب او «مارادوناى آسيا» اشاره كرده، اما Sid در مورد انتقادى كه همواره به على كريمى وارد بوده نوشته است: «البته اين ايراد از او گرفته مى شود كه فرد جاه طلبى نبوده و گفته مى شود حتى به اين دليل پيشنهادهاى باشگاه هاى بزرگى مثل رئال مادريد را رد كرده است.»
اين خبرگزارى كه پايگاه اصلى اش در شهر مونيخ است، در ادامه تعريف فليكس ماگات سرمربى بايرن از او كه گفته «على كريمى يك بازيكن سريع، تكنيكى و گلزن و بهترين بازيكن آسيا است و به اين خاطر قطعاً بازيكن جالبى براى بايرن خواهد بود» را آورده و اين نكته را يادآورى مى كند كه با آمدن كريمى «ترافيك» در خط ميانى بايرن قطعاً كمتر نخواهد شد. وب سايت هفته نامه تحليلى و معروف «اشپيگل» كه در هامبورگ چاپ مى شود و جدى ترين و معتبرترين مجله آلمان است، با اشاره كنايه آميز به صحبت هاى ماگات نوشته كه البته «مارادوناى آسيا» از اين نظر هم «جالب» است كه در قاره خودش يك ستاره است و از اين رو موقعيت هاى خوبى را در بازار آن براى باشگاه ايجاد خواهد كرد. «اشپيگل آنلاين» يادآورى مى كند كه مونيخى ها بين دو نيم فصل نيز در ازاى دريافت مبلغ قابل توجهى اردوى آمادگى خود را در دبى برگزار كردند. از نظر اين رسانه مدت قرارداد على كريمى هم اين را نشان مى دهد: «اين هافبك تهاجمى در مونيخ يك قرارداد يك ساله با امكان تمديد به مدت يك سال ديگر بسته است و همين باعث ترديد در دليل ورزشى اين خريد مى شود.»

علي کريمي

روزنامه «مونشنر مركور» چاپ مونيخ كه هر روز بخشى مجزا را به اخبار باشگاه بايرن مونيخ اختصاص مى دهد نيز در شماره ديروز خود به اين مسأله اشاره كرده است. اين روزنامه نوشته است «على كريمى حداقل از نظر ايرانى ها جذابيت ها و ويژگى هاى يك ستاره را دارد» و در مورد آژانس تبليغاتى گزارش داده كه براى او به زبان عربى يك وب سايت (www.alikarimi8.com) راه اندازى كرده است و بعد اين سؤال را طرح كرده كه «آيا بايرن با كريمى قصد دارد به بازارهاى جديدى دست پيدا كند؟»، اما اين هدف را از نظر مديريت باشگاه منتفى مى داند و به حرفى كه اولى هونس در زمان استخدام على دايى زده بود اشاره مى كند: «ببينيد درآمد مردم ايران چقدر است؟ با وجود آن نمى توانيد به فكر تجارت باشيد!»
«مونشنر مركور» با اشاره به آدرس وب سايت على كريمى از توقع او براى پوشيدن پيراهن شماره «۸» خبر داده اما يادآورى كرده كه اين پيراهن در بايرن متعلق به تورستن فرينگس هافبك ملى پوش تيم است. اين روزنامه اين خريد را به يك علت قابل توجه، براى باشگاه بايرن مونيخ «بى قاعده» مى داند: «اين بازيكن ۲۶ ساله تجربه بازى در اروپا را ندارد و تا به حال فقط براى پرسپوليس تهران و الاهلى دبى بازى كرده است.» «مونشنر مركور» همچنين خبر داده است كه در فوروم هاى اينترنتى بحث درباره خريد على كريمى داغ است و از تمام آنها در مورد «جادوگر تهران» اين نتيجه را گرفته است: «از نظر فنى چيزى بين مهمت شول و رونالدينيو و از نظر آمادگى جسمانى و تمرين كردن مثل هاكان ياكين سوييسى كه در اشتوتگارت ناكام شد.»

فوق العاده تكنيكى اما بدون جاه طلبى

«كيكر» تنها نشريه تخصصى فوتبال در آلمان، طبق معمول توانايى هاى فنى بازيكن را مورد تجزيه و تحليل قرار داده است. «كيكر» به نقل از وينفريد شفر سرمربى فعلى الاهلى در مورد على كريمى مى نويسد:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«او يك بازيكن فوق العاده تكنيكى است. اما بايد ياد بگيرد كه محكم تر و با جاه طلبى بيشترى بازى كند.» اين نشريه در ادامه از توصيه هاى لوكا موسى بابا دستيار ۴۹ ساله شفر در الاهلى به باشگاه بايرن خبر داده است. موسى بابا زمانى در تيم آماتورهاى بايرن مونيخ بازى مى كرده و جالب اينكه مجوز مربيگرى خود را با فليكس ماگات گرفته است.
--------------------------------------------------------------------------------

رومنيگه: بايرن به كريمى نياز دارد

رئيس باشگاه بايرن مونيخ آلمان با ابراز رضايت از به خدمت گرفتن على كريمى هافبك ملى پوش ايران ابراز اميدوارى كرد اين بازيكن بتواند مشكلات فنى اين تيم را برطرف كند. كارل هاينس رومنيگه در گفت و گو با سايت رسمى باشگاه بايرن مونيخ، درباره به خدمت گرفتن على كريمى گفت: رابرت كواچ و سامى كوفور از تيم جدا مى شوند. جدايى توماس لينكه و پيوستن او به تيم سالزبورگ هم دور از انتظار نيست. ما به يك بازيكن تراز بالا نيازمنديم تا بتواند در كنار لوسيو بازى كند. بايرن به يك بازيكن سريع و تهاجمى نياز دارد كه در بازى هوايى هم توانايى بالايى داشته باشد. تيم ما غالباً در بازى هوايى ضعف دارد. ما اخيراً جلسه يى با فليكس داشته ايم كه درباره بازيكنان گفت وگو كرديم. ماگات ۲۲ يا ۲۳ بازيكن در تيمش مى خواهد و قصد دارد برخى از جوانان بلندپرواز و تشنه موفقيت را در بخش جوانان باشگاه به بازى بگيرد تا بتوانند شانس حضور در زمين را تجربه كنند. من خوشحالم كه اين مربى به جاى انگشت گذاشتن بر روى ستاره هاى جهان به دنبال بازيكنانى اينچنينى مى گردد. جوانان ما با تلاش و پشتكار خود، جاى ستاره ها را در زمين پر مى كنند. بايرن تا حد نياز شكيبايى به خرج مى دهد.
--------------------------------------------------------------------------------

ستايش كريمى توسط طرفداران الاهلى

طرفداران الاهلى خيلى دوست داشتند كه على كريمى در باشگاه اماراتى بماند، اما حالا همه آنها فهميده اند كه كريمى پس از چهار سال توقف درالاهلى به آلمان و بايرن مونيخ مى رود، جالب اينكه آنها اصلاً از اين مسأله ناراحت نيستند، گفته هاى آنها نشان مى دهد از اينكه ستاره تيمشان به يك تيم بسيار مطرح در سطح جهان پيوسته ناراحت نيستند. در زير برخى از نظرات طرفداران الاهلى در مورد انتقال كريمى به بايرن مونيخ را مى خوانيد:
«على كريمى بهترين بازيكن آسيا است، من مطمئنم كه سطح بازى او خيلى بالاتر از هيده توشى ناكاتا است. وقتى مهدى مهدوى كيا و وحيد هاشميان ديگر بازيكنان ايرانى در بوندس ليگا موفق بوده اند كريمى هم مى تواند در آنجا موفق باشد.» «من خوشحالم كه على كريمى به تيم بزرگ بايرن رفته، دعاى خير ما همراه او است.» «از اينكه سال بعد على كريمى در الاهلى بازى نمى كند و تيم ما نمى تواند با گل هاى او همه حريفان را شكست بدهد ناراحتم، اما خوشحالم كه كريمى به آرزوى خودش رسيد.» «على كريمى بازيكن باهوشى است، او يك قرارداد يكساله با بايرن منعقد كرده تا شرايط را محك بزند و ببيند آيا مى تواند با محيط جديد كنار بيايد يا نه، مطمئن باشيد كه اگر او خوب بازى كند بايرن قراردادش را براى چند سال ديگر تمديد مى كند.» «على كريمى بهترين بازيكن الاهلى بوده، ما هميشه خاطرات خوب حضور او را حفظ مى كنيم.» «من فكر مى كنم كه على كريمى بعد از اروپا باز هم به الاهلى برمى گردد. او بارها گفته كه عاشق الاهلى است و قلبش با اين باشگاه است، هيچ كجاى دنيا او را بيشتر از ما دوست ندارند.»

علي کريمي

«على كريمى بازيكن بزرگى است، او مى تواند در اروپا بدرخشد.»
«خاطره كريمى هميشه براى ما باقى مى ماند، من پيشنهاد مى كنم كه تصوير بزرگ على كريمى و پيراهن شماره هشت او در ورزشگاه نصب شود.»
--------------------------------------------------------------------------------

پيراهن بايرن مونيخى على كريمى پرفروش مى شود

رفتن على كريمى به بايرن مونيخ براى تيم مونيخى درآمدزايى هم مى كند. در واقع اين مسأله يكى از حواشى است كه تيم هاى اروپايى را به خريد ستاره هاى آسيايى ترغيب مى كند. حضور يك ستاره آسيايى باعث مى شود كه مهاجران حاضر در آن كشورها به طرفداران جدى آن باشگاه بدل شوند. برخى كمپانى ها و شركت هاى بازرگانى با توجه به حضور ستاره هموطن شان ممكن است به اسپانسرهاى جانبى آن باشگاه بدل شوند و تعداد تماشاگران بازيهاى باشگاه و نيز خريداران محصولات مختلف باشگاه بالا مى رود (اين مسائل به خصوص در مورد ستارگان ژاپنى صدق مى كند)، براى همين حضور على كريمى در بايرن هم مى تواند درآمدهايى براى اين باشگاه داشته باشد. سايت«فوتبال ايرانى» در يكى از موضوعات گفت و گوى اعضاى خود - كه اكثريت ايرانيان مهاجر هستند - از كاربران خود پرسيده پيراهن بايرن مونيخ با شماره على كريمى را سفارش مى دهيد؟ تاكنون ۹۹ نفر در اين نظرسنجى شركت كرده اند كه ۸۲ نفر آنها (۸/۸۲ درصد آرا) اعلام كرده اند كه اين كار را مى كنند و تنها ۱۷ نفر (۲/۱۷ درصد آرا) علاقه يى نشان نداده اند.
--------------------------------------------------------------------------------

شماره پيراهن كريمى در بايرن مونيخ چيست؟

وداع با ۸ جادويى


آرش رستم نمدى
پيوستن على كريمى به تيم مشهور بايرن مونيخ موجى از هيجان را در فوتبال ايرانى به راه انداخته و برعكس خود كريمى كه آدمى خونسرد است، همه در حال پيگيرى اخبار اين انتقال هستند و دوست دارند كه به ريزترين جزييات حضور جادوگر ايرانى در اف ث هاليوود بوندس ليگا پى ببرند و يكى از اين موارد هم شماره پيراهن او در تيم جديدش است.
على كريمى علاقه زيادى به شماره ۸ دارد. در واقع از وقتى به شهرت رسيده كسى او را با شماره يى غير از اين نديده ولى فراموش نكنيم كه على در بدو پيوستن به پرسپوليس در سال ۷۷ شماره ۱۳ و مدتى هم شماره ۲۶ را پوشيد و سرانجام با جدايى مهدى هاشمى نسب و رفتن او به استقلال موفق شد اين شماره را برتن كند.
بعد از رفتن به الاهلى هم همين پيراهن را برتن كرد و مدت ها است در تيم ملى هم همين شماره را مى پوشد. البته كه كريمى در آغاز راه حضور در تيم ملى زمان بازيهاى آسيايى بوسان شماره ۱۷ را بر تن داشت.

علي کريمي

اما به هر تقدير شماره ۸ جزيى از فوتبال كريمى است كه حتى گفته مى شود در خريد اتومبيل، موبايل و … هم سعى مى كند كه عدد ۸ در بين شماره هاى پلاك خودرو يا تلفن همراه حضور پررنگى داشته باشد. حال اين سؤال پيش مى آيد كه در تيم پرستاره بايرن مونيخ هم اين شماره به كريمى تعلق مى گيرد؟
طبق يك قانون نانوشته ولى هميشه مراعات شده، به جز در مواردى خاص آن هم براى بازيكنان بسيار سرشناس كه حساسيت ويژه يى روى شماره پيراهن خود دارند و شماره مورد نظر را در قرارداد خود هم ذكر مى كنند، هر بازيكن جديدى كه وارد يك باشگاه اروپايى مى شود، يكى از شماره هايى را كه صاحبى ندارد، انتخاب مى كند. حتى نفراتى مثل زيدان، بكام، فيگو و …. هم پس از حضور در رئال مادريد به خاطر اينكه شماره هاى مورد علاقه شان در اختيار بازيكنان ديگر بود، مجبور شدند شماره هاى غيرمتعارفى كه پيش از اين بر تن نكرده بودند را بپوشند.
در حال حاضر شماره ۸ بايرن مونيخ در اختيار تورستن فرينگس ملى پوش سرشناس اين تيم است و خيلى بعيد است كه اين شماره را در اختيار جادوگر ايرانى قرار دهند، مگر اينكه صاحب شماره ۶ (ديگر شماره مورد علاقه فرينگس) يعنى مارتين دميكليس آرژانتينى طبق شايعات از اين تيم برود تا فرينگس به پيراهن شماره ۶ و على كريمى هم به شماره ۸ دست پيدا كنند.اما در شرايط فعلى كريمى بايد به يكى از شماره هاى خالى باشگاه بايرن مونيخ اكتفا كند. شماره پيراهن بازيكنان حال حاضر بايرن به شرح زير است:
كان (۱) سانيول (۲)، لوسيو (۳) كوفور (۴) كواچ (۵) دميكليس (۶) شول (۷) فرينگس (۸) هاشميان (۹) ماكاى (۱۰) زى روبرتو (۱۱) بالاك (۱۳) پيزارو (۱۴) رائو (۱۵) ير ميس (۱۶) گورليتز (۱۸) صالى حميدزيچ (۲۰) زيكلر (۲۱) رنسينگ (۲۲) هارگريوز (۲۳) سانتاكروز (۲۴) لينكه (۲۵) دايسلر (۲۶) شواين اشتايگر (۳۱) گررو (۳۳) اشلسر (۳۶) و ليزارازو (۶۹)
در نگاه اول بين شماره هاى يك تا ۲۵ شماره هاى ۱۲ و ۱۷ و ۱۹ خالى است و صاحبى ندارد. جدايى نفراتى مثل لينكه، زى روبرتو، يرميس و زيكلر هم تقريباً قطعى شده و اگر هاشميان هم به خاطر نيمكت نشينى اين تيم را ترك كند شماره هاى ۲۵ و ۱۱ و ۱۶ و ۲۱ و ۹ هم بدون مدعى مى ماند و جادوگر ايرانى مى تواند يكى از آنها را انتخاب كند. اگر كريمى نخواهد شماره يى غيرمتعارف مثل ليزارازو (۶۹) را برگزيند، احتمال اينكه از بين شماره هاى ۱۷ و ۱۱ و ۹ يكى را انتخاب كند، بيشتر است. درخشش على در تيم ملى با شماره ۱۷ شروع شد و شماره هاى ۱۱ و ۹ هم الگوهاى بسيار سرشناسى در جهان فوتبال دارد كه ممكن است جادوگر را براى انتخاب يكى از آنها ترغيب كند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22071

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وداع با ۸، مجموعه خبرهايي پيرامون انتقال على کريمي به مونيخ، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016