"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-05-05' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Thursday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

سفر آسيايى هامبورگ به چين و ژاپن قبل از بازى ايران و بحرين: مهدوى كيا و شركا اعتصاب كردند! ايران ورزشي

نيما حسينى
شايد يكى از اصلى ترين دلايل بازى ضعيف و انتقادآميز تيم ملى در منامه كه با توقف ملى پوشان ايران در جدال با بحرينى ها توأم شد دير ملحق شدن لژيونرها به اردوى تيم ملى بود.
برانكو ايوانكوويچ كه در تيم اش از ۸ بازيكن شاغل در باشگاه هاى خارجى استفاده مى كند قبل از بازى با ژاپن و كره شمالى هم دغدغه اصلى اش اين بود كه لژيونرها چه زمانى به اردو مى آيند و تا چه اندازه مى توانند با حضور در تمرينات اميدوارى ها را براى نمايشى بهتر، بيشتر كنند. شايد نتايج خوبى كه تيم ملى در بازى با ژاپن و كره شمالى گرفت ريشه در همين نكته داشت كه لژيونرها حداقل يك هفته قبل از بازى با ژاپن و دو هفته قبل از رويارويى ايران و كره شمالى در پيونگ يانگ در اردوى تيم ملى بودند و به هماهنگى خوب با يكديگر رسيدند.
و حالا باز هم دغدغه هاى برانكو در اين خلاصه شده كه بازيكنان شاغل در تيم هاى آسيايى و اروپايى چه روزى مى توانند در اردوى تيم ملى حاضر شوند. وحيد هاشميان بعد از بازى بايرن مونيخ در فينال جام حذفى آلمان به ايران مى آيد و چه بسا كه مذاكره براى انتخاب تيم بعدى زمان حضورش در تمرينات تيم ملى را به تأخير بيندازد.
رحمان رضايى مشكل چندانى ندارد. او بلافاصله بعد از پايان رقابت هاى سرى A مى تواند به ايران بيايد و برعكس بازيهاى قبلى اولين لژيونرى باشد كه در تمرينات شركت مى كند. برانكو ايوانكوويچ كه ديدار مسينا و فيورنتينا را از نزديك تماشا كرده در سفر ۲۴ ساعته كه به ايتاليا داشت هماهنگى هاى لازم را با رحمان و مسؤولان باشگاه مسينا انجام داده و خيالش راحت است.
اما على كريمى كه آخرين روزهاى حضور در الاهلى را پشت سر مى گذارد بعد از پايان رقابت هاى ليگ بايد تيم اماراتى اش را در جام حذفى و ليگ قهرمانان باشگاه هاى آسيا همراهى كند و همه چيز درباره او بستگى به صعود يا حذف الاهلى در اين رقابت ها دارد. عليرضا واحدى نيكبخت هم شرايطى مشابه على كريمى دارد و حسين كعبى هم در تيم السد قطر با چنين وضعيتى مواجه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما فريدون زندى، محرم نويدكيا و مهدى مهدوى كيا منتظرند تا باشگاه ها برنامه هاى آماده سازى را اعلام كنند تا از زمان دقيق حضور خود در اردوى تيم ملى مطلع شوند. در اين ميان نويدكيا و زندى همچنان در بلاتكليفى نسبى بسر مى برند اما مهدى مهدوى كيا به اين نتيجه رسيده كه با مشكل بزرگى در آستانه بازى ايران- بحرين مواجه است. او مى گويد: «ظاهراً قرار است تمرينات تيم هامبورگ بعد از پايان رقابت هاى فصل جارى ادامه داشته باشد و تا آنجا كه من خبر دارم هامبورگ به چين و ژاپن سفر مى كند تا ضمن برگزارى چند جلسه تمرينى دو بازى تداركاتى هم در شانگهاى و توكيو داشته باشد.»
مهدوى كيا مى گويد: «سفر هامبورگ به شرق آسيا از ۲۴ مى (۳ خرداد) تا اول ژوئن (۱۱ خرداد) طول مى كشد و من در خوشبينانه ترين حالت مى توانم بعد از تحمل مسافرت هاى چندين ساعته دو روز قبل از بازى ايران و بحرين به ايران بيايم و در چنين حالتى قطعاً نمى توانم در تمرينات تيم ملى حضور داشته باشم.»
البته مهدوى كيا بيكار ننشسته و به اتفاق تعدادى از بازيكنان هامبورگ دنبال راه حلى براى اين مشكل است: «من و ۱۲ بازيكن ديگر هامبورگ كه ملى پوش هستيم از اين برنامه راضى نيستيم و سعى مى كنيم مسؤولان باشگاه را براى همراهى نكردن تيم در اين سفر آسيايى متقاعد كنيم اما مشكل اينجاست كه باشگاه به چينى ها و ژاپنى ها قول داده با تمام نفرات به شانگهاى و توكيو برود. به هرحال فعلاً كه تنها اميدمان لغو اين سفر است وگرنه من مجبورم يك روز قبل از بازى و با خستگى براى تيم ملى مقابل بحرين بازى كنم.»

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22070

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سفر آسيايى هامبورگ به چين و ژاپن قبل از بازى ايران و بحرين: مهدوى كيا و شركا اعتصاب كردند! ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016