"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-05-03' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

نويدكيا: هاشميان مى گويد در بوخوم بمان. حتى اگر به دسته دوم سقوط كند، ايران ورزشي

محرم نويدکيا

دلش را خوش كرده بود بازى خانگى با ماينس را مى برند و شانس بيشترى براى ماندن در بوندس ليگا دارند اما حالا كه بوخوم با ۶ گل قافيه را به حريف باخته خودش را براى بازى در يك رده پايين تر آماده كند. اگر اوضاع به همين منوال پيش برود محرم نويدكيا بايد فصل بعد در ليگ دسته دوم آلمان بازى كند. او در گفت و گوى اختصاصى با خبرنگار ايران ورزشى به نكات تازه يى اشاره مى كند.
۶ گل خورديد. چه خبر بود؟!
< نمى دانم چرا اينجورى شد. يكدفعه شيرازه تيم پاشيد. نيمه اول يك بر يك بود. چند موقعيت نصف و نيمه را هم هدر داديم تا اينكه در نيمه دوم دو گل خيلى بد خورديم و بعد از آن ديگر نفهميديم چه شد. هرچه توپ آمد رفت داخل دروازه. بازى عجيبى بود.
چرا؟!
< دروازه بان اصلى مان در مونيخ اخراج شده بود. گلر دوم تيم هم بعد از مدت ها فرصتى پيدا كرده بود تا خودش را نشان دهد. از شانس بدش آمد توپ را بگيرد كه قبل از آن خورد زمين. روى يك گل ديگر هم صد در صد مقصر بود. به خاطر همين روحيه اش رسيد به زير صفر و گل هاى بعدى را هم دريافت كرد. اميدمان به اين بازى بود كه آن هم اينطورى شد.
حتماً از حالا خودتان را براى بازى در دسته دوم آماده مى كنيد.
< اگر ماينس را مى برديم شانس زيادى براى ماندن در بوندس ليگا داشتيم اما حالا بايد در دو بازى خارج از خانه مقابل نورنبرگ و هامبورگ و يك بازى خانگى مقابل اشتوتگارت حداقل ۷ امتياز بگيريم. در حال حاضر نورنبرگ و گلادباخ ۵ امتياز بيشتر از ما دارند. سقوط روستوك و فرايبورگ هم كه قطعى شده به نظر خودم شانس كمى داريم.
چرا اين هفته در ليست ۱۸ نفره نبودى؟!
< البته مربى ۱۹ بازيكن را به اردو برد كه قبل از مسابقه نام من را در ليست ۱۸ نفره قرار نداد. يعنى در آخرين لحظه از ليست كنار رفتم. تا حالا كه در ۴ بازى روى نيمكت نشسته ام اما هنوز مربى به من فرصت بازى كردن نداده.
آماده يى؟
< بله. در تمرينات خيلى خوب كار مى كنم اما مربى فعلاً به من شانس بازى كردن نمى دهد. هر كارى مى كنم تفاوتى ندارد. اگر در تمرينات عالى هم باشم مربى در شرايط فعلى به من اعتماد نمى كند. البته من به او حق مى دهم.تيم بوخوم مدت ها است كه در قعر جدول جا دارد و براى فرار از سقوط به يك رده پايين تر بازى مى كند. تماشاگران هم صداى شان درآمده و اعتراض مى كنند ولى باشگاه به مربى اعتماد دارد و او را عوض نمى كند. در چنين شرايطى مربى فرصتى ندارد كه بخواهد من را در يك بازى رسمى تست كند. البته او مى توانست براى ۲۰- ۱۰ دقيقه يى هم كه شده من را تست كند. ببيند به درد مى خورم يا نه تا اگر كارايى ندارم براى سال بعد فكرى بكند. فعلاً كه اوضاع بر وفق مراد نيست.
رقيبانت چه وضعيتى دارند. عملكرد آنها راضى كننده بوده؟
< نه. ما مدتى است كه با سيستم ۲- ۴- ۴ و با دو هافبك نفوذى بازى مى كنيم. مربى هم در چنين پستى روى من نظر دارد. در حال حاضر هم »داريوژ ووژ» كاپيتان بوخوم و موسيموويچ بازى مى كنند. آنها در اكثر بازيهاى فصل به ميدان رفته اند و هر كدام فقط دو گل زده را در كارنامه دارند. آنها هم عملكرد چندان قابل قبولى نداشته اند.
اگر بوخوم سقوط كند در اين تيم مى مانى؟
< به احتمال زياد بله. قبلاً هم به شما گفته بودم كه طبق يكى از بندهاى قرارداد در صورت سقوط بوخوم بايد در اين تيم بمانم. من در آلمان بازيكن شناخته شده يى هم نيستم كه از تيم هاى بوندس ليگا پيشنهاد داشته باشم. بنابراين مى مانم و بازى مى كنم. اتفاقاً وحيد هاشميان هم نظرش اين بود كه اگر بوخوم سقوط كرد در اين تيم بمانم. او مى گفت:«در دسته دوم راحت تر مى توانى خودت را در تيم جابياندازى.» وحيد معتقد بود كه بوخوم تيم بدى نيست و سال بعد دوباره به بوندس ليگا برمى گردد. وحيد تأكيد داشت كه نگران نباشم و تيم خودم را عوض نكنم. مدير برنامه هايم (محمودرضا فاضلى) هم همين نظر را دارد.
با هاشميان در مونيخ حرف زدى؟
< هفته گذشته كه بوخوم در مونيخ با بايرن بازى داشت هم من و هم وحيد در ليست ۱۸ نفره بوديم و نمى توانستيم قبل از بازى همديگر را ببينيم. او در اردوى تيم بايرن بود و من هم در اردوى بوخوم. بعد از بازى هم خيلى كوتاه همديگر را ديديم اما چند روز بعد مفصل با هم حرف زديم. او توصيه هاى خوبى داشت و من از تجربه يى كه وحيد و مهدى در بوندس ليگا دارند استفاده مى كنم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وحيد به هانوفر مى رود؟
< انصافاً در اين مورد هيچ خبرى ندارم. نمى دانم والله. شما مى گوييد هانوفر اما بازيكنان بوخوم از من مى پرسند: وحيد به كلن مى رود؟
آنها چه ديدگاهى درباره هاشميان دارند؟
< وحيد براى بوخوم عالى كار كرد. او با درخشش و گلزنى هاى متوالى در بوخوم نظر مديران و مربيان بايرن را جلب كرد. پس طبيعى است كه همه او را دوست داشته باشند. به خصوص اينكه او با چند نفر از بازيكنان بوخوم رابطه نزديكى داشته. تماشاگران تيم هم علاقه خاصى به او دارند و خيلى دوست دارند كه وحيد در صورت جدايى از بايرن به تيم سابقش برگردد.
خودت چى؟
< دوست دارم وحيد در بايرن بماند و در اين تيم بزرگ فرصت بازى كردن داشته باشد. اگر وحيد در بايرن بود خيلى به نفع من مى شد.
و سؤال پايانى اينكه كى براى حضور در اردوى تيم ملى به ايران مى آيى؟
< از برنامه هاى تمرينى تيم ملى خبرى ندارم. باشگاه بوخوم هم هنوز برنامه تمرينات ما در فصل جارى را اعلام نكرده. فعلاً به طور دقيق نمى توانم زمان خاصى را بگويم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21924

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نويدكيا: هاشميان مى گويد در بوخوم بمان. حتى اگر به دسته دوم سقوط كند، ايران ورزشي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016