"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-05-02' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Monday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

ايوانكوويچ: ديدار مقابل تيم‌هاي كره شمالي و بحرين بسيار حساس است

برانكو ايوانكوويچ

تهران، ايرنا داخلي. ورزشي. فوتبال.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت : ديدار تيم ملي فوتبال ايران مقابل تيم‌هاي كره شمالي و بحرين در چارچوب رقابت‌هاي فوتبال مقدماتي جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان در گروه بي‌آسيا بسيار حساس است.


" برانكو ايوانكوويچ " روز يكشنبه در دومين گفت وگوي مطبوعاتي خود در سال جاري با خبرنگاران كه در محل كمپ تيم‌هاي ملي برگزار شد ، اين مطلب را اعلام كرد.

"برانكو " را در اين مصاحبه همايون شاهرخي، حسين فركي، احمد سجادي و فخرالدين داود بگويچ ديگر اعضاي كادر فني تيم ملي همراهي مي‌كردند.

در ابتداي جلسه" ايوانكوويچ " به ارائه گزارشي از برنامه‌هاي خود براي حضور پر قدرت تيم ملي فوتبال ايران در ديدارهاي باقي مانده رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني پرداخت.

وي گفت : من معتقدم كه ديدار با تيم‌هاي كره‌شمالي و بحرين از جمله ديدارهاي سخت تيم ملي فوتبال ايران در چهار سال اخير است.به همين خاطر امروز در مقابل خبرنگاران حاضر شده‌ام تا از كمك‌ها و راهنمايي ارباب جرايد كه به خوبي از نفوذ و قدرت آنها در جامعه آگاه هستم، استفاده كنم.

وي ادامه داد: براي آماده‌سازي تيم ملي پيش از ديدار با تيم‌هاي كره شمالي و بحرين يك مرحله اردوي آمادگي در تهران خواهيم داشت كه اين اردو از روز ‪ ۲۷‬ارديبهشت و با دعوت از ‪ ۲۵‬و يا ‪ ۲۶‬بازيكن آغاز مي‌شود.

ملي‌پوشان فوتبال ايران در اين مرحله از اردو نخست در هتل المپيك و سپس در هتل استقلال اسكان خواهنديافت.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران اظهار داشت: تلاش داريم در روز ششم خرداد ماه ديداري تداركاتي با يكي از تيم‌هاي ملي فوتبال كشورهاي همجوار برگزار كنيم. لژيونرها نيز بلافاصله پس از پايان ديدارهاي باشگاهي خود به جمع ما ملحق مي‌شوند و متاسفم كه از ابتداي اردو اين بازيكنان را در اختيار نداريم.

وي در ادامه به برنامه‌هايش براي رويارويي با تيم ژاپن اشاره كرد و گفت: براي اين ديدار در نظر داريم تا در يكي از كمپ‌هاي معتبر اروپايي اردو بزنيم. به همين خاطر من شخصا از دو كمپ در آلمان، دو كمپ در اتريش و يك كمپ در انگليس بازديد كردم و با نظر رييس فدراسيون فوتبال و اعضاي هيات مديره مقرر شد كه به مدت ‪ ۱۵‬روز در كمپ تيم‌هاي ملي فوتبال انگليس اردو بزنيم كه اين كمپ از تمامي لحاظ بهترين است و همان مكاني است كه تيم ملي انگليس در آن اردو مي‌زند.

وي ادامه داد: البته پيش از اين اردو نيز به مدت سه هفته در كمپ تيم هاي ملي بازيكنان را در اختيار خواهيم داشت.

ايوانكوويچ درباره ويژگي‌هاي كمپ تيم‌هاي ملي فوتبال انگليس گفت: فاصله اين كمپ تا فرودگاه لندن بيست دقيقه است و هتل اقامت بازيكنان نيز در نزديكي كمپ و در يك مكان آرام قرار دارد. اين كمپ از تمامي امكانات رفاهي مناسب براي آماده‌سازي يك تيم برخوردار است.

وي افزود: در مدت تشكيل اردو در انگليس ‪ ۵‬ديدار تداركاتي با تيم‌هاي مختلف كه توان متفاوتي دارند، برگزار خواهيم كرد.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران متذكر شد: براي اينكه از فرصت پيش آمده در سفر به اروپا نهايت استفاده را ببرم ، به ايتاليا رفتم و از نزديك كار "رحمان رضايي" را در ديدار مقابل تيم فيورنتينا مشاهده كردم ، من در اين سفر برنامه‌هاي خود را به اطلاع رضايي و مدير باشگاه مسينا رساندم.

ايوانكوويچ در پاسخ به سووال خبرنگاري كه از او پرسيد ، آيا گردش در دور دنيا و بازديد از كمپ‌هاي مختلف براي انتخاب يك محل براي اردوي بازيكنان از وظايف سرمربي تيم ملي است ، گفت: من هر كجا كه كار كرده‌ام، علاقه داشته‌ام كه خودم امكانات را براي تيمم فراهم كنم. به عبارتي من علاقه دارم كه شخصا مكاني را كه بازيكنانم مي‌خواهند در آنجا تمرين كنند از قبل بازبيني و بهترين را انتخاب كنم.

وي گفت: من سرمربي تيم ملي هستم و بايد بدانم كه بازيكنانم در كجا تمرين خواهند كرد. به همين خاطر شخصا به اروپا رفتم و بهترين مكان را انتخاب كردم. در تيم‌هاي قبلي نيز كه فعاليت مي‌كردم ، به همين صورت اقدام مي‌كردم.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران درباره محروميت تيم ايران توسط فيفا گفت: تلاش فيفا انجام بازي جوانمردانه از سوي تيم‌ها و ايجاد شرايطي است كه در آن فوتبال به صورت يك ورزش شاد، لذت بخش و جذاب تبديل شود. به همين دليل فيفا بر روي بحث امنيت مكان تماشاگران و ايمني آنها تاكيد زيادي دارد. به همين خاطر تصور مي‌كنم كه تلاش فيفا اين است كه ديگر آن اتفاق ناگوار مجددا تكرار نشود.

برانكو در پاسخ به اين سوال كه آيا از بازيكنان تيم منتخب باشگاه ها نيز بازيكني به تيم ملي دعوت مي‌شود ، گفت: در تيم ملي بر روي همه بازيكنان باز است. بازيكناني هم كه در تيم منتخب باشگاه‌هاي ايران حضور داشتند، اكثرا و در مقاطع مختلف در تيم ملي حضور داشتند و بعضا هم بازي هم كرده‌اند. به همين خاطر بازهم مي‌گويم كه در تيم ملي بسته نيست.

وي متذكر شد: البته بازيكناني كه در تيم ملي حضور دارند، عالي بازي كردند و نتايج درخشاني بدست آورده‌اند. به همين خاطر اين بازيكنان اولويت دارند. البته تا زمان اعلام اسامي ملي‌پوشان ممكن است كه اتفاقات زيادي بيفتد.

وي درباره مخالفتش با درخواست فدراسيون فوتبال عربستان مبني بر برگزاري ديداري دوستانه ميان تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و عربستان اظهار داشت آنها مي‌خواستند كه ما در تاريخ هفتم خردادماه در عربستان با آنها بازي كنيم. به همين خاطر من حساب كردم كه براي رفت و برگشت به عربستان حداقل بايد ‪ ۵‬روز از وقت مفيدمان را از دست بدهيم. همچنين آب و هواي عربستان با تهران اختلاف فاحشي دارد. لذا با اين پيشنهاد عربستان مخالفت كردم.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در ادامه اظهارداشت متن پيشنهاد فدراسيون فوتبال عربستان در اختيار من است. آنها بابت اين ديدار پولي به ما نمي‌دانند و تمايل داشتند كه اين ديدار در عربستان برگزار شود.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه اگر تيم ملي فوتبال عربستان حاضر شود در تهران با تيم ايران ديدار كند، گفت من خواهان انجام يك ديدار تداركاتي هستم كه چندان سخت نباشد.

از ايوانكوويچ درباره اظهارات اخير "پيتر ولاپان" دبيركل كنفدراسيون فوتبال آسيا مبني بر حرفه‌اي نبودن ليگ فوتبال ايران سوال شد و وي گفت:
ولاپان شناخت كاملي نسبت به ليگ‌هاي آسيايي دارد و طبعا لايق‌ترين فرد براي اظهار نظر در اين زمينه است . اما من ديدگاه وي را درباره حرفه‌اي نبودن ليگ ايران قبول ندارم. چرا كه ليگ فوتبال در ايران پيشرفت كرده و هر سال بهتر از گذشته برگزار مي‌شود.

وي درباره بازيكنان ايراني شاغل در باشگاه‌هاي خارجي تصريح كرد: من عملكرد بازيكنان ايراني خارج از كشور را دنبال مي‌كنم و مستقيما فعاليت آنان را زير نظرم دارم.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در پاسخ به اعتراضاتي كه نسبت به بازي نكردن تعدادي از لژيونرها در تيم‌هايشان مي‌شود، گفت: وحيد هاشميان در بايرن مونيخ كه يكي از پنچ تيم بزرگ تاريخ فوتبال دنياست بازي مي‌كند. اگر به فهرست بازيكناني كه در بايرن حضور دارند، اما بازي به آنان نمي‌رسد دقت كنيد نام‌هاي بزرگي را خواهد ديد. به همين خاطر اعتقاد ندارم كه بازي نكردن هاشميان چيزي از توانايي وي كم كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برانكو ادامه داد: مهدي مهدوي‌كيا، حسين كعبي، رحمان رضايي در حال حاضر در بهترين شرايط خود قرار دارند. در آخرين تستي هم كه از بازيكنان بوخوم گرفته شد، نويدكيا بهترين نمرات را كسب كرد. در مورد فريدون زندي هم معتقدم كه بازي نكردن وي به اين خاطر است كه اين بازيكن با بي‌رحمي مربي خود روبه‌رو شده است. همچنين كار كريمي و نيكبخت را هم زير نظر دارم.

البته اين دو بازيكن بهتر از گذشته شده‌اند، اما من خواهان بهتر شدن آنان هستم.

خبرنگاري از ايوانكوويچ سوال كرد، آيا شما در مصاحبه با رسانه‌هاي خارجي اعلام كرده‌ايد كه روزنامه‌نگاران ايراني مرا دوست ندارند، وي با تكذيب اين مطلب گفت: من در مصاحبه با يكي از روزنامه‌هاي خارجي گفتم كه مردم ايران پس از پيروزي تيم ملي فوتبال كشورشان مقابل ژاپن و كره شمالي بهترين استقبال را از ما كردند، اما رسانه‌ها با انتقاد به اين دو پيروزي نگاه كردند. من نگفتم كه روزنامه‌نگاران ايراني مرا دوست ندارند، بلكه واقعيتي را كه در ايران اتفاق افتاد ، شرح دادم.

ايوانكويچ تاكيد كرد: من هرگز با انتقاد مشكلي ندارم و همواره انتقادات را مي‌پذيرم. به همين خاطر از انتقاد فرار نمي‌كنم و با آن برخورد مثبت مي‌كنم.

وي افزود: به هر انتقادي كه از من مي‌شود ، مي‌انديشم و اگر درست باشد مي‌پذيرم. اما انتقاداتي را كه از فدراسيون فوتبال و رييس آن مي‌شود، قبول ندارم. چرا كه معتقدم كارهاي خوبي توسط دادكان انجام شده كه جاي انتقاد ندارد.

ايوانكوويچ درباره بازي نكردن " مبعلي " در تيم ملي فوتبال ايران گفت خيلي خوب مي‌شد كه همه بازي مي‌كردند اما حيف كه اين امكان را نداريم.

من معتقدم كه تيم ملي نه از ‪ ۱۱‬نفر بلكه از ‪ ۲۵‬نفر تشكيل مي‌شود. مبعلي نيز بازيكن تيم ملي است و اگر من به وي اعتقاد نداشتم، اصلا او را به تيم ملي دعوت نمي‌كردم. وي بازيكن من است و چهار سال مداوم است كه در تيم ملي حضور دارد. او ملي‌پوش است و بايد اين را قبول كرد. لذا حرف‌هايي مبني بر اينكه اگر مبعلي لژيونر بود در تيم ملي بازي مي‌كرد، قبول ندارم .

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21875

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايوانكوويچ: ديدار مقابل تيم‌هاي كره شمالي و بحرين بسيار حساس است' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016