"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-04-29' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Friday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

نسل جديد فوتبال در راه است! گفتگوي ايسنا با اعضاي تيم ملي فوتبال دانش آموزان ايران، قهرمان جهان

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


تيم ملي فوتبال دانش‌آموزان ايران موفق شد در نوزدهمين دوره‌ي رقابت‌هاي جهاني دانش‌آموزي به مقام قهرماني دست پيدا كند. اين قهرماني را مي‌توان نخستين قهرماني تيم ملي ايران در جهان دانست كه اين موضوع بر اهميت كار اين تيم مي‌افزايد. از سوي ديگر اين موضوع براي فوتبال ايران كه مدت‌هاست با تفكر نيازمندي به تك ستاره‌ها به راه خود ادامه مي‌دهد بهترين نويد است كه نسلي با استعداد در راه است كه مي‌تواند خلاءها را پر كند.


كسب اين افتخار بهانه‌اي بود براي حضور چند تن از اعضاي تيم ملي فوتبال دانش‌آموزان در خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا). آنها در اين نشست كمتر از فوتبال و رقابت‌هاي جهاني گفتند چرا كه معتقدند مسابقات به پايان رسيده و صحبت درباره‌ي آن نيز تكرار مكررات است اما اعضاي تيم دانش‌آموزي از نگراني‌هاي خود گفتند؛ آنها مي‌پرسند آيا اين تيم نيز با بي‌توجهي رو به رو مي‌شود تا بازيكنان مستعد آن در گوشه و كنار فوتبال گم شوند و يا اينكه مسوولين اين بار با توجه و سرمايه‌گذاري زمينه رشد اين استعدادها را فراهم مي‌آورند؟ شايد هم حق دارند چرا كه وقتي از سفر غريبانه خود مي‌گويند و اين كه چگونه زماني كه تيم قهرمان جهان وارد كشور شد هيچ مسوولي از سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال به استقبال آنها نيامده بود اين تصور برايشان شكل گرفت كه مقام آنها دست كم گرفته شده و مي‌شود، ‌البته وزير آموزش و پرورش معتقد است كه شگفتي ناشي از رسيدن تيم ايران به قهرماني فوتبال در جهان مسوولان را شوكه كرده است اما بازيكنان با اراده تيم ملي دانش‌آموزي ايران كه نه با شانس و نه با شگفتي بلكه با اراده، همت و غيرت در بلنداي قله فوتبال ايستادند و مقام قهرماني جهان را براي كشوري كه هر چهار سال يك بار در آرزوي صعود به جام جهاني مي‌سوزد به ارمغان آوردند اميدوارند كه اين شوك پايان پذيرد و مسوولان ورزش كشور حداقل دست اين قهرمانان را به گرمي بفشارند تا انگيزه و شوق قهرماني اين دانش‌آموزان و معلماني كه آنها را در رسيدن به اين جايگاه ياري كردند پا بر جا بماند.


آنچه كه در ادامه مي‌آيد خلاصه‌اي از اين نشست است:

انتخاب بهترين‌ها در تيم ملي دانش‌آموزان


در آغاز اين نشست عباس بنيان مسوول انجمن فوتبال آموزشگاه‌هاي كشور و سرپرست تيم ملي فوتبال دانش‌آموزي به تشريح چگونگي تشكيل و آماده‌سازي اين تيم پرداخت و به ايسنا گفت: هر سال در كشور مسابقات دانش‌آموزي بين مدارس مناطق مختلف شهرستان‌ها انجام شده و سپس تيم‌هاي منتخب مناطق در رقابت‌هاي استاني شركت مي‌كنند و تيم‌هاي قهرماني استان نيز وارد مسابقات قهرماني كشور مي‌شوند كه اعضاي تيم ملي نيز اكثرا از ميان نفرات برگزيده مسابقات قهرماني كشور انتخاب مي‌شوند.


وي افزود: كميته‌ي فني و استعداديابي براي انتخاب بازيكنان جهت شركت در اردوي تيم ملي در مسابقات قهرماني كشور حضور دارند و بازيكناني كه به تشخيص كميته‌ي فني از قابليت‌هاي لازم برخوردار باشند به تيم ملي دانش‌آموزي راه پيدا مي‌كنند.


سرپرست تيم فوتبال دانش‌آموزي كشور در ادامه با اشاره به اين كه تيم ايران براي دومين بار در رقابت‌هاي فوتبال دانش‌آموزي جهان شركت مي‌كرد خاطر نشان ساخت: در دوره‌ي گذشته با توجه به اين كه نخستين تجربه‌ي حضور ما بود اطلاعات مان بسيار كم بود و ارزيابي درستي نسبت به سطح مسابقات نداشتيم و به همين دليل مقامي بهتر از يازدهمي نصيب تيم ايران نشد.


بنيان خاطر نشان كرد: در اين دوره با توجه به تجربيات گذشته در شناخت نفرات توجه بيشتري صورت گرفت و در اصل شناخت نفرات در موفقيت تيم بسيار تاثيرگذار بود ضمن آنكه در اين دوره اطلاعات جانبي ما نيز بيشتر بود و با توجه به اين كه از حدود سه ماه مانده به مسابقات تيم‌هاي هم گروه خود را مي‌شناختيم با آمادگي بهتري حضور پيدا كرديم.


وي در ادامه با اشاره به همكاري كميته‌ي جوانان فدراسيون فوتبال و مربيان تيم‌هاي ملي نوجوانان و جوانان جهت انتخاب بازيكنان تصريح كرد: اين مربيان نفراتي كه ممكن بود از ديد مربيان تيم دانش‌آموزي پنهان بماند و يا بنا به دلايلي از حضور در مسابقات قهرماني كشور باز مانده باشند را به كادر فني معرفي مي‌كردند.

تيم ملي پاك، پاك بود


سرپرست تيم ملي دانش‌آموزي در ادامه با تاكيد بر استفاده نشدن از بازيكنان صغر سن گفت: در سال‌هاي گذشته صغر سن لطمه زيادي به فوتبال كشور زده است و در نتيجه فدراسيون به اين نتيجه رسيده كه از بازيكنان صغر سن استفاده نكند و از طرفي آموزش و پرورش نيز با توجه به نقش فرهنگي خود تاكيد بسياري داشت كه اشتباهي در اين زمينه صورت نگيرد.


وي به خبرنگار ايسنا افزود: به همين دليل از ابتدا و در مسابقات قهرماني استان و كشور مدارك بازيكنان از نظر سني و دانش‌آموز بودن مورد بررسي قرار مي‌گيرد و با توجه به اين كنترل‌هاي اوليه، بازيكنان مورد نظر به تيم ملي دعوت مي‌شوند و در نهايت براي ورود اين دانش‌آموزان به اردوي تيم ملي چندين بار مدارك آنها بررسي شده و گواهي اشتغال به تحصيل نيز دريافت مي‌شود.


بنيان خاطرنشان كرد: در مسابقات سال جاري مجبور شديم تا يكي از بازيكنان را به دليل نقص در مدارك از تيم ملي كنار بگذاريم و در حالي كه تمامي تيم‌ها با هفده بازيكن در مسابقات حضور داشتند تيم ايران با شانزده بازيكن وارد رقابت‌ها شد ولي با اين حال خيالمان از نظر پاك بودن تيم راحت بود.

كادر فني نگاه جهاني داشت


در ادامه‌ي اين نشست عبدالله مرغوب مربي تيم دانش‌آموزان به مراحل آماده‌سازي تيم ملي دانش‌آموزي اشاره و اظهار كرد: در اردوي اول كه در تهران برگزار شد طبق سهميه بندي تعداد 60 نفر از استان‌هاي مختلف حضور پيدا كردند كه 30 نفر از اين بازيكنان به مرحله‌ي بعدي راه پيدا كردند.


وي افزود: اردوها در 5 مرحله پي‌گيري شد و سرانجام تركيب نهايي در اردوي مشهد شكل گرفت.


وي افزود: آخرين اردو پيش از اعزام در تهران برگزار شد كه طي آن سعي كرديم تيم را به وحدت گروهي و تاكتيكي برسانيم و از طرفي بازيكنان را از جنبه‌ي فني و رفتاري مورد بررسي قرار دهيم.


مرغوب خاطر نشان كرد: احساس كادر فني اين بود كه حضور در رقابتهاي جهاني ابزار خاص خود را مي‌طلبد و به همين دليل از نظر روحي و رواني شرايط جسمي و فني بازيكنان را آماده ساختيم.


وي در ادامه با تاكيد بر اين كه نقطه‌ي آغاز نود درصد فوتباليست‌هاي جوان كشور از مدارس است به خبرنگار ايسنا افزود: با توجه به نقش باشگاه‌ها در شكل دادن به بازيكنان ارتباط متقابل بين باشگاه‌ها و آموزش و پرورش باعث شد تا تيم خوب و موفقي داشته باشيم.

قهرماناني كه غريبانه رفتند و غريبانه بازگشتند


سرمربي تيم ملي فوتبال دانش‌آموزي نيز به بيان دومين تجربه حضور ايران در رقابت‌هاي جهاني پرداخت و به خبرنگار ايسنا گفت: فدراسيون ورزش دانش‌آموزي نوپا است و از تجربه چنداني براي اعزام تيم‌هاي آموزشگاهي به مسابقات جهاني برخوردار نيست با اين حال اين فدراسيون تمام تلاش خود را براي موفقيت تيم ايران انجام داد.


حسن چمنيان در ادامه تاكيد كرد: متاسفانه جامعه خارج از فدراسيون دانش‌آموزي توقع ما را برآورده نساخت و تيم ملي ايران همانطور كه غريبانه اعزام شد با وجود رسيدن به قهرماني جهان در بازگشت نيز غريبانه مورد استقبال قرار گرفت به گونه‌اي كه هيچ يك از مسوولان فدراسيون فوتبال و يا سازمان تربيت بدني در زمان ورود اعضاي تيم در فرودگاه حضور نداشتند.


وي تصريح كرد: موفقيت تيم دانش‌آموزي ايران حركتي نوين بوده است كه نمي‌توان آن را اتفاقي دانست چرا كه موفقيت در تورنمنتي فرسايشي و پس از برگزاري هشت ديدار در سطح بالا نمي‌تواند تنها به شانس ارتباط داشته باشد بلكه با توجه به قابليت‌هاي تيم ايران، كادر فني و بازيكنان از ابتدا منتظر عنوان قهرماني بودند.


چمنيان خاطر نشان كرد: هر زماني كه خبري از نتيجه گرفتن نيست، تيم‌ها منزوي مي‌شوند و اين بار نيز چون پيش بيني كسب اين نتيجه درخشان نبود مسوولين در ابتدا چندان توجهي به تيم فوتبال دانش‌آموزي نداشتند اما پس از اين موفقيت انتظار ما اين بود كه تشويق‌هاي لازم به خصوص از جنبه‌ي معنوي براي تيم صورت گيرد.


سرمربي تيم ملي دانش‌آموزي ايران در مورد سطح مسابقات دانش‌آموزي در دانمارك به خبرنگار ايسنا گفت: بيست و چهار تيم در اين رقابت‌ها حضور داشتند كه پنجاه درصد آنها از توانايي بالايي برخوردار بودند و تيم ايران نيز اگر از نظر فني با آمادگي كامل وارد مسابقات نمي‌شد چنين مقامي را به دست نمي‌آورد. در اين مسابقات با تيم‌هاي خوبي چون تركيه، دانمارك و چين رو به رو شديم و بازيكنان ما با ارايه توانايي‌هاي خود ثابت كردند كه لايق قهرماني هستند.


چمنيان افزود: بازيكنان بازي به بازي بهتر مي‌شدند و برتري‌هاي فني خود را به حريفان تحميل مي‌كردند و در نهايت توانستند به عنوان نخست دست يابند.

من محسن شانزده سال دارم!


كاپيتان و دروازه‌بان تيم ملي دانش‌آموزي ايران در اين نشست صحبت‌هاي خود را چنين آغاز كرد: محسن فروزان عضو باشگاه پگاه گيلان، شانزده ساله، دانش‌آموز رشته‌ي كامپيوتر سال دوم دبيرستان خوارزمي هستم.


فروزان كه از ده سالگي در تيم‌هاي باشگاهي شهر خود خمام گيلان فوتبال را آغاز كرده است افزود: پس از سه سال در تست تيم ملي نوجوانان در خمام شركت و پس از آن نيز در مسابقاتي كه در همدان انجام گرفت شركت كردم و با نظر عليدوستي سرمربي تيم نوجوانان به تيم ملي راه پيدا كردم و با اين تيم در مسابقات آسيايي شركت داشتم كه با بدشانسي به مقام چهارم دست يافتيم.


وي در مورد رقابت‌هاي جهاني نيز خاطر نشان كرد: با توجه به اين كه بيشتر بازيكنان در تيم ملي نوجوانان در كنار يكديگر بودند با خصوصيات همديگر آشنايي داشتيم و در مسابقات نيز با آنكه اكثر حريفان بازيكنان تيم‌هاي ملي خود را آورده بودند بسيار برتر از حريفان بوديم و توانستيم با پيروزي بر تيم‌هاي قدرتمندي چون تركيه و دانمارك به مقام قهرماني دست پيدا كنيم.

مدارس تخصصي فوتبال،‌ لازمه‌ي رقابت حرفه‌اي است


سرپرست تيم ايران در ادامه‌ي نشست به مقايسه شرايط تيم ملي ايران و ساير تيم‌هاي شركت كننده در رقابت‌هاي دانش‌آموزي جهان پرداخت و به ايسنا گفت: شرايط تيم‌هاي اروپايي با ايران بسيار متفاوت بود چرا كه بازيكنان آنها در مدارس تخصصي فوتبال آموزش مي‌بينند و نفرات تيم ملي خود را در مسابقات اين مدارس انتخاب مي‌كنند، در حالي كه بازيكنان ايران دانش‌آموزان عادي هستند و مدرسه‌ي تخصصي فوتبال براي آنها وجود ندارد.


وي افزود: معاونت تربيت بدني آموزش و پرورش يك سال و نيم است كه بر روي طرح تاسيس مدارس تخصصي فوتبال كار مي‌كند و اگر اين مدارس افتتاح شود در آن صورت مي‌توانيم تفاوت‌هاي فوتبال خود را با كشورهاي حرفه‌اي كاهش دهيم.


بنيان تصريح كرد: قهرماني تيم دانش‌آموزان ايران نشان دهنده‌ي استعدادهاي خوب فوتبال كشور است اما اگر شاهد هستيم كه كشورهاي اروپايي در سطح بالاتري نسبت به ما قرار دارند به همين دليل است كه به طور دقيق از اين مرحله بعد ما هيچ طرحي براي اين بازيكنان جوان نداريم و حتي بسياري از اين استعدادها به دليل آن كه نمي‌توانند جذب تيم‌هاي حرفه‌اي شوند از ورزش جدا مي‌شوند اما كشورهاي اروپايي در مدارس تخصصي فوتبال بر روي جوانان خود سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي مي‌كنند و اين كار را تا پايان دوران قهرماني اين ورزشكاران ادامه مي‌دهند.


وي ابراز اميدواري كرد تا با طرح‌ريزي بهتر براي حفظ استعدادهاي جوان فوتبال و بهره‌برداري صحيح از آنها زمينه رشد فوتبال كشور فراهم شود.


سرمربي تيم ملي دانش‌آموزي كشور نيز در همين رابطه تاكيد كرد: نه تنها در تيم دانش‌آموزي بلكه در تيم‌هاي نوجوانان و جوانان نيز اين مشكل وجود دارد كه بازيكنان پس از مسابقات به حال خود رها مي‌شوند در حالي كه در دنيا اين شيوه بر عكس است و هيچ گاه استعدادهاي فوتبال خود را به اين سادگي از دست نمي‌دهند.

مدعيان پراميد نسل جديد فوتبال در راه است


كاپيتان تيم ملي دانش‌آموزي كشورمان معتقد است 80 درصد بازيكنان اين تيم مي‌توانند در آينده در تيم‌هاي بزرگ و تيم ملي كشورمان بازي كنند.


محسن فروزان خاطرنشان كرد: بي‌ترديد بسياري از بازيكنان تيم‌هاي اروپايي كه در مسابقات دانش‌آموزي حضور داشتند در آينده در تيم‌هاي ملي اين كشور حضور پيدا مي‌كنند و بازيكنان ما نيز مي‌توانند در حال حاضر براي تيم‌هاي ملي نوجوانان و جوانان مفيد باشند و در دو، سه سال آينده جاي بزرگان فوتبال را در ليگ برتر و تيم ملي بگيرند.


مربي تيم ملي دانش‌آموزان نيز معتقد است بايد قدر جوانان مستعد را بدانيم و به اندازه ظرفيت آنها به اين بازيكنان بها دهيم.


مرغوب در اين رابطه تاكيد كرد: به علت نبود تفكر حرفه‌اي، يا آنقدر بيش از اندازه به بازيكنان جوان توجه مي‌شود كه اين بازيكنان با توجه به شرايط سني دچار غرور كاذب مي‌گردند و يا آنقدر در پشت خط مي‌مانند كه استعدادهايشان به هدر مي‌رود.


وي افزود: آموزش و پرورش به عنوان ويترين و ارائه كننده بازيكنان است كه اين رسالت خود را به خوبي انجام داده است و از اين پس مسووليت بازيكنان به عهده مسوول اول فوتبال كشور يعني فدراسيون فوتبال است.

دانش‌آموزان فوتباليست فراموش نشوند


سرپرست تيم فوتبال دانش‌آموزي ايران در ادامه اين نشست در خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تصريح كرد: در حال حاضر بهترين فرصت است تا سازمان تربيت بدني، كميته‌ي ملي المپيك و فدراسيون فوتبال مجموعه‌ي شانزده نفره‌ي تيم دانش‌آموزي را مورد حمايت قرار دهند و با افزودن بازيكنان مستعد و جوان ديگر در چند سال آينده نتايج مثبتي به دست آورند.


بنيان تاكيد كرد: تيم‌هاي دانش‌آموزي ايران در رقابت‌هاي واليبال، تنيس روي ميز و حتي اسكي نتايج خوبي كسب كرده‌اند و به عنوان نمونه مقام پنجم ايران در رقابت‌هاي اسكي در حالي به دست آمد كه دانش‌آموزان ايراني آشنايي چنداني با اين رشته ورزشي ندارند و در واقع اين موفقيت‌ها جاي انديشيدن بيشتر براي مسوولان را فراهم مي‌آورد.

انگيزه قهرماني حفظ شود، از همين امروز براي شيلي آماده شويم


سرمربي تيم ملي دانش‌آموزي نيز دو راهكار اساسي را پيش روي مسوولان و تيم فوتبال دانش‌آموزي كشور دانست و گفت: ابتدا بايد حمايت‌ها و تشويق‌هاي لازم از اين تيم صورت بگيرد تا انگيزه‌هاي لازم براي تداوم قهرماني باقي بماند.


وي افزود: با توجه به اين كه بيشتر بازيكنان ما در تيم‌هاي باشگاهي حضور داشتند براي حضور در تيم ملي با مشكلاتي روبه‌رو بودند و ضمن آن كه موقعيت خود در باشگاه‌هايشان را از دست مي‌دادند گاهي با محروميت‌ها و جريمه‌هايي نيز روبه‌رو مي‌شدند و حال كه به چنين مقام ارزشمندي دست يافته‌اند اگر حمايت‌هاي لازم صورت نگيرد در آن صورت انگيزه و شوق قهرماني و حتي ادامه فوتبال در اين بازيكنان از بين مي‌رود و براي ساير بازيكناني كه قرار است در آينده بازيكن تيم دانش‌آموزي شوند نيز اين سوال پيش مي‌آيد كه نتيجه‌ي زحمات من در تيم ملي چه خواهد بود؟


چمنيان در ادامه تصريح كرد: راهكار دوم آن است كه از همين امروز براي مسابقات دوره‌ي بعد كه در شيلي برگزار مي‌شود آماده شويم و برنامه‌ريزي و امكانات صحيحي را در نظر بگيريم تا بتوانيم بار ديگر براي كشورمان افتخار آفريني كنيم.


مسوول انجمن فوتبال آموزشگاه‌هاي كشور نيز در اين زمينه خاطر نشان كرد: با كسب مقام قهرماني جهان، اكنون ديگر اين انتظار وجود دارد كه تيم ايران در رقابت‌هاي دوره‌ي آينده در شيلي حداقل جز سه تيم برتر قرار گيرد و طبيعي است كه كار ما سخت‌تر از اين دوره خواهد بود.


بنيان افزود: در اين دوره تيم‌ها بر روي تيم ايران حساب چنداني نمي‌كردند و تنها زماني كه بازيكنان ما بازي به بازي بهتر شدند و حتي توانستند ايتاليا را با هفت گل شكست دهند حريفان متوجه قدرت تيم كشورمان شدند.


وي تاكيد كرد: بي‌ترديد در دوره‌ي آينده حريفان حساب ويژه‌اي بر روي ايران باز مي‌كنند و با تمام توان به مصاف ما خواهند آمد بنابراين بايد برنامه‌ريزي دقيق‌تري را انجام دهيم و در همين زمينه صحبت‌هايي را نيز در جلسه‌ با مسوولان ورزش آموزش و پرورش انجام داده‌ايم تا ابزارها و امكانات لازم براي تداوم موفقيت تيم دانش‌آموزي در دوره‌ي آينده نيز فراهم شود.

ترانسفرهاي يوناني به دنبال بازيكنان ايراني


بنيان در ادامه به نكته‌اي در حاشيه‌ي رقابت‌هاي فوتبال دانش‌آموزان جهان اشاره كرد و گفت: در كنار كادر اجرايي يونان افرادي نيز از اين كشور به عنوان ترانسفر بازيكن در مسابقات حضور داشتند و در اصل يوناني‌ها از همين مسابقات براي جذب استعدادها استفاده مي‌كردند.


وي افزود: در اين بين نماينده باشگاه پاناتينايكوس يونان نيز سه بازيكن تيم ملي ايران را مورد توجه قرار داده بود و به دنبال اين بودند تا شرايطي را براي حضور اين بازيكنان در باشگاه‌هاي يونان فراهم كند و مذاكرات اوليه‌ي خود را از آنجا آغاز كردند و اكنون نيز پيگير آن هستند.

انتظارات تيم قهرمان


در ادامه اين نشست اعضاي تيم فوتبال دانش‌آموزي به گوشه‌اي از انتظارات خود پرداختند.


مرغوب مربي تيم ملي اظهار داشت: اعتقادم اين است كه انجام هر عملي دو بعد دارد كه مي‌تواند بها و ارزش آن كار باشد يك بعد آن رسيدن به قهرماني و جوايز است و ديگري ارزش و اعتباري است كه جامعه براي اين قهرماني در نظر مي‌گيرد.


وي افزود: هر نوع حركت و كار ارزشي كه براي بيان هويت و شخصيت يك تيم ورزشي انجام شود مي‌تواند براي بازيكنان اين تيم در دوره‌هاي بعدي نيز انگيزه آفرين باشد.


مرغوب تاكيد كرد: هر گونه كار تبليغي براي بازيكنان تيم دانش‌آموزي ذهن بازيكناني را كه در آينده در اين تيم بازي خواهند كرد را آماده مي‌سازد كه در برابر موفقيت آنها تقدير قابل توجهي از آنان صورت مي‌گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنيان سرپرست تيم نيز خاطر نشان كرد: وزير آموزش و پرورش در صحبت‌هاي خود اظهار كرده كه موفقيت ما جامعه را شوكه كرده است و اين درست است چرا كه باور اين موفقيت براي ما نيز كمي دشوار است اما اين كار بزرگ توسط كادر فني و بازيكنان انجام شده اما عكس‌العملي كه در قبال صورت گرفت بسيار كمتر از حد انتظار بوده است.


وي افزود: در حالي كه تمام تلاش فدراسيون فوتبال رسيدن يكي از تيم‌هاي ايراني به مقام در عرصه‌هاي بين‌المللي است حال كه يك تيم از كشورمان قهرمان جهان شده است هيچ يك از مسوولان سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال براي استقبال از اين ورزشكاران به فرودگاه نيامدند.


بنيان خاطر نشان كرد: انتظارات ما مادي نيست چرا كه با توجه به سن و سال بازيكنان دانش‌آموزي طرح موضوعات مادي بيشتر باعث ضرر خواهد بود اما اميدوارم از نظر معنوي و روحي مسوولان كشور و ورزش توجه بيشتري به اين جوانان داشته باشند.


سرمربي تيم ملي دانش‌آموزي نيز اظهار كرد: تمامي افرادي كه در اين تيم حضور دارند يا معلم هستند و يا شاگرد و يك معلم هميشه براي عشق خود كار مي‌كند و ارزشي براي ماديات قائل نيست.


چمنيان تصريح كرد: اما اگر مطلبي عنوان مي‌شود تنها به عنوان دلسوزي است تا اين موفقيت‌ها تداوم يابد و به همين دليل معتقدم با توجه به تفكري كه بر باشگاه‌ها و فدراسيون فوتبال حاكم است بايد همان توجه و امكاناتي كه در آنها حاكم است براي اين تيم نيز در نظر گرفته شود.


وي افزود: تمامي اين بازيكنان براي موفقيت تيم ملي دانش‌آموزي موقعيت خود در تيم‌هاي باشگاهي‌شان را به خطر انداختند و اگر حمايت مطلوبي براي اين كار آنها به عمل نيايد ديگر علاقه‌اي براي بازيكنان آينده اين تيم باقي نمي‌ماند.


كاپيتان تيم ملي فوتبال دانش‌آموزان نيز گفت: براي نخستين بار در تاريخ ورزش دانش‌آموزي كشورمان رشته فوتبال در جهان قهرمان شد اما تجليل بسيار اندكي از ما صورت گرفت و بي‌ترديد با چنين شرايطي در آينده بازيكنان خواهند گفت كه با اين شرايط براي چه در تيم ملي بازي كنم.


وي افزود: در صورتي كه قدرداني مناسبي از عملكرد بازيكنان تيم دانش‌آموزي صورت بگيرد بي‌ترديد ساير تيم‌ها در رده‌هاي سني مختلف در آينده با اراده‌ي بهتري به مسابقات مي‌آيند.


محسن فروزان در مورد آرزوي بازيكنان تيم ملي دانش‌آموزي ايران نيز تصريح كرد: همه ما دوست داريم تا در آينده در تيم ملي كشورمان بازي كنيم البته اميدوارم اين موضوع تا شش، هفت سال طول نكشد و تا دو، سه سال ديگر به تيم ملي راه پيدا كنيم.


گفت‌وگو از خبرنگار ايسنا: ميلاد اسلامي

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21768

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نسل جديد فوتبال در راه است! گفتگوي ايسنا با اعضاي تيم ملي فوتبال دانش آموزان ايران، قهرمان جهان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016