"پنجشنبه","Saturday" => "شنبه","Sunday" => "يكشنبه","Monday" => "دوشنبه","Tuesday" => "سه شنبه","Wednesday" => "چهارشنبه","Friday" => "جمعه"); $month = Array("فروردين","ارديبهشت","خرداد","تير","مرداد","شهريور","مهر","آبان","آذر","دي","بهمن","اسفند"); list( $gyear, $gmonth, $gday ) = preg_split ( '/-/', '2005-04-26' ); list( $jyear, $jmonth, $jday ) = gregorian_to_jalali($gyear, $gmonth, $gday); echo "
" . $week["Tuesday"] . " ". $jday . " " . $month[--$jmonth] . " " . $jyear . "
" ?>

قهرمانان فوتبال اروپا فردا ديدار مي‌كنند، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۰۶‬
خارجي. ورزشي. فوتبال

سالهاي طولاني از آخرين قهرماني تيم‌هاي فوتبال چلسي و ليورپول در سطح رقابت‌هاي اروپايي گذشته است، اما مربيان كنوني آنها مدافع عناوين قهرماني در فصل گذشته هستند.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از لندن، "خوزه مورينيو" سرمربي چلسي در فصل گذشته تيم پورتوي پرتغال را به قهرماني در رقابت‌هاي جام قهرمانان باشگاههاي اروپا (چمپيونزليگ) نايل كرد و "رافائل بنيتز" هم والنسيا را صاحب قهرماني در جام اتحاديه باشگاههاي اروپا نمود و البته هر دو مربي با تيم خود قهرمان ليگ داخلي‌شان (پرتغال و اسپانيا) نام گرفتند.

اكنون دو سرمربي پرافتخار در حالي مقابل هم قرار مي‌گيرند كه بايد سكان تيم‌هاي چلسي و ليورپول را در ديدار رفت مرحله نيمه‌نهايي چمپيونزليگ در ورزشگاه استمفوردبريج، هدايت كنند.

ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي ميان تيم آث‌ميلان صاحب شش عنوان قهرماني اين پيكارها و آيندهوون هلند است كه امشب (سه‌شنبه) مقابل هم صف آرايي مي كنند.

قهرماني در جام يوفا و چمپيونز ليگ طي دو سال متوالي، كفه ترازو را به نفع مورينيو سنگين مي‌كند.

به اعتقاد "جان تري" كاپيتان چلسي "قهرماني دوباره در چمپيونزليگ اهميت بسياري براي سرمربي دارد."
تري اظهارداشت: بعد از كارنامه موفقي كه مورينيو در باشگاه پورتو داشته، ركورد جالبي خواهد بود اگر بتواند بلافاصله اين قهرماني را تكرار كند.

وي، گفت: ما هنوز راه درازي پيش رو داريم و البته شانس خوبي هم داريم، اگر قرار است، يك نفر از عهده اين مهم برآيد، آن يك نفر سرمربي مااست.

به اعتقاد بهترين بازيكن سال انگليس كه روز گذشته از سوي اتحاديه بازيكنان اين كشور انتخاب شد، "ليورپول هم مثل ما صاحب دفاع بسيار خوبي است اما اميد زيادي داريم كه در خانه خود با تفاضل دو گل پيروز شويم و در بازي برگشت كار را تمام كنيم."
تيم چلسي در فصل جاري سه بار موفق شد، تيم تحت رهبري بنيتز را مغلوب كند.

ليورپول آخرين تيم انگليسي كه جام يوفا را در سال ‪ ۲۰۰۱‬بالاي سر برده، يوونتوس را با نتيجه ‪ ۲‬بر‪ ۱‬مغلوب كرد تا به نيمه نهايي برسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به اعتقاد "ژابي آلونزو" هافبك اسپانيايي ليورپول "تيمي كه بتواند يوونتوس را شكست دهد اعتماد به نفس غلبه بر حريف ديگري را نيز داراست." آلونزو بعد از سه ماه نيمكت نشيني به خاطر شكستگي استخوان پاشنه پا، مدعي است: برد مقابل يوونتوس و پيش از آن غلبه بر بايرلوركوزن، اعتماد به نفس بسياري به تيم ما بخشيده است. من مي‌دانم كه هواداران تيم مي‌خواهند انتقام ساير ديدارهاي خود را نيز از چلسي بگيريم و لياقت صعود را در خود مي‌بينيم.

به گفته آلونزو اهميت ديدار چهارشنبه شب نه به خاطر حريف آن كه چلسي است بلكه به خاطر صعود به فينال رقابت‌هاي چمپيونزليگ است.

به نظر مي‌رسد ليورپول براي اولين صعود به فينال طي ‪ ۲۰‬سال گذشته بايد به دفاع خود در ديدار فرداشت تكيه كند و احتمالا شانس زيادي براي گلزني نخواهد داشت.

فرناندو مورينتس به خاطر بازي براي تيم رئال مادريد در اوايل شروع اين رقابت‌ها، مجاز به بازي مقابل چلسي نيست و "ميلان باروش" هم در آمادگي و هم قواي جسماني، دچار ضعف است.

وي گفت: زانو و لگامنت‌هاي پايم بهبود يافته اما استخوان پا آسيب ديده و وضع نامناسبي دارد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21623

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قهرمانان فوتبال اروپا فردا ديدار مي‌كنند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016